Ferrari protestuje

Daniel Šupa, 16. července 2005, 11:31 Google+

Ústupek FIA slabším týmům je trnem v oku stáji Scuderia Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Od příští sezony musí týmy startovat podle technických regulí s osmiválcovými motory. Cílem je zpomalení vozů F1 a zajištění bezpečnosti jezdců.

Vzhledem k tomu, že ekonomicky slabší týmy souhlasily se změnami jen neochotně, FIA přijala ústupek. Příští sezona má být přechodná a vedle motorů V8 mohou týmy použít i motory V10, těm však budou uměle sníženy otáčky 15 000 ot./min.

Ferrari však argumentuje, že bude dost možná oslabený motor V10 lepší variantou, než nový V8. Podle zjištění stáje bude takový desetiválec disponovat 700 koni, bude mít menší spotřebu a lepší průběh točivého momentu.

Ferrari se také obává toho, že s V10 budou chtít startovat i některé silné tovární týmy, které se nespokojí pouze s oslabením motoru otáčkami, ale přepracují stávající desetiválce tak, aby využily jejich plného potenciálu při omezených otáčkách.


Foto: Scuderia Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Ferrari protestuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Panis, Olivier

V8 je pomalejší o 2,5s

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud