DISKUZE K ČLÁNKU "Mercedes to v hodnocení rychlosti Ferrari přehání," tvrdí Vettel
Mercedes to podle jezdce Sebastiana Vettela často v hodnocení konkurenceschopnosti Ferrari přehání. Posledních pár závodů měl německý tým jasně navrch.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Mercedes to v hodnocení rychlosti Ferrari přehání," tvrdí Vettel
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
09:35 04.10.2018 176.74.141.XXXPokud srovnáváš procentuelní ztrátu mezi jednotlivými závody po sobě, kde se mění charakter tratí, procentuální využití PU, je jiná teplota vzduchu tak ti to může takto vycházet. Ale jak jsme si při podobném sporu ukázali už v květnu, kdy jsi stejnými čýsly argumentoval pokrok McLarenu a jeho rostoucí formu, a já meziročním srovnáním na stejných okruzích argumentoval, že tam žádné zlepšení není, tak vývoj ukázal že to zlepšení McLarenu tam fakt není, a jde jen o to že jim někdy trať sedí, a oni neco urvou a někdy jim nesedí.
Rozhodně vyvodit z polovičního náskoku v kvalifikaci v Singapuru, že je to jen motorem je hodně odvážné, zvláště když v Monze se pod plynem jede většinu času, a v Singapuru cca. polovinu. Ono když koukneš na loňská data, tak loni v Itálii byl RedBull v kvalifikaci oběma jezdci o 1 sekundu před Ferrari, pokud použiji tvou logiku, tak by mě pak vycházelo že loni v itálii měl RedBull mnohem výkonnější motor než Ferrari, ale tomu ani jeden nevěříme. Pokud to chceš seriozně srovnávat, musíš to dělat seriózněji a využít více proměnných.
Pro pochopení, já rozhodně nerozporuji to, že Ferrari může mít nějakou vychytávku, jejíž provoz nyní omezili. Ale dokud k tomu FIA neřekne jasné stanovisko, beru drby novinářů jako drby... nic víc.-
Situs
10:12 04.10.2018 85.70.164.XXXJako promiň, ale co chceš aby k tomu FIA řekla? Na tlak zlepšila monitoring toku energie i pro používání 2 baterií, od ní se více nedozvíš.
Sledování trendu vývoje ztráty z trati na trať není zcela průkazné, to tu všichni vědí, ale když se na to mrkneš v rámci více závodů tak obrázek vývoje dostaneš. Proto jsem i psal že jsem zvědav jak tomu bude nadále. Sám jsi argumentoval že k žádné záhadné ztrátě rychlosti nedošlo a odkazoval jsi i na zvětšení náskoku na FI. Já ti k ní dal jen čísla která mluví o opaku.
Co se týče přidání senzoru na měření toku energie od FIA a poklesu výkonu motoru u Ferrari podle GPS dat neberu jen jako novinářské drby. Renault potvrdil že na těch datech to všichni vidí, Andy Cowell z Mercedesu také uznal že je tam patrný určitý bod zlomu při akceleraci, který měl vliv na výkon Ferrari během posledních dvou závodů. Tohle když řeknou lidi z konkurence tak si nemyslím že by to bylo jen tak, já z toho co čtu věřím že tam k poklesu výkonu došlo a má to co dělat s těmi bateriemi. Důkazy podle mě nikdy nedostaneme, ale kdyby ten lepší monitoring od FIA zavinil že Ferraru už jejich "trik" nemůže používat, tak by to vypadalo asi přesně takhle-
airwar1939
13:53 04.10.2018 176.74.141.XXXKvalifikační pomalost Ferrari v Rusku je pro mě také záhadou, mohla být způsobena chladným počasím, kdy Ferrari nebylo schopné dostatečně dobře pracovat s pneu (v chladnu s tím mají problémy, podobně jako Mercedes v extrémním horku).
Co vidím jako podstatné, že v závodě pak už byly plně konkurenceschopní, tam jezdil Vettel na úrovni časů Mercedesu a FI dával každé kolo dvě sekundy, na tvrdší směsi i 2,5 na kolo. Maximálku v závodě mají vozy z motory Ferrari také větší, než většina vozů s motorem Mercedes. Takže fakt tam propad výkonnosti nevidím.
A s těmi bateriemi to mělo dělat co? Tým má 105 kg paliva na závod, a maximální průtok paliva 100 kg za hodinu. Jaké je omezení na množství distribuované energie z baterií a porušovalo to Ferrari?
Pokud jde o FIA. tak ta by měla říct, že Ferrari porušovalo předpisy, čím porušovalo předpisy a měla by udělit trest za to porušování. Zatím jsem nic takového nezaznamenal.-
Situs
14:10 04.10.2018 85.70.164.XXXJenže v závodě prý Mercedes už jen kontroloval co potřeboval, Bottas řekl že mohli jet ještě rychleji, ale nebylo třeba a jeli v konzervativnějším módu.
Energie z baterie je pravidly omezena na 4 megajouly a výkon MGU-K na 120 kilowattů, teda 163 koní. Už delší dobu existovala teorie že Ferrari díky oddělenému systému baterií dokáže produkovat více této energie a uniká to měření, týmy poukazovali na to že měření FIA na toto není dostatečné až došlo prý k nasazení dalšího senzoru aby se monitoroval každý díl baterie zvlášť.
FIA nemůže říci nic protože nebyla schopná měřit tok energie dostatečně a dle jejich metod bylo vše v pořádku. Nejprve teda prý viděli na datech něco podezřelého, ale Ferrari jim to prý náročným způsobem vysvětlilo a to jim stačilo. No a teď když použili na nátlak týmů i tu druhé čidlo tak najednou ta výhoda která byla pozorovatelná u Ferrari je pryč. Teda to kdy FIA nasadila to druhé čidlo FIA odmítla sdělit, což nevím proč, jen potvrdila že ho skutečně teď používá.-
airwar1939
14:40 04.10.2018 176.74.141.XXXTo je zajímavá teorie.
Ale bavíme se o elektrické energii která pohání elektromotor, a pokud je tam nějaké omezení v množství energie, tak změřit absolutně přesně množství elektromotorem spotřebované elektrické energie je triviální záležitost.
Pokud by tedy ta teorie byla pravdivá, tak by to znamenalo, že ve FIA dělají lidé kteří by stěží prošli druhým stupněm základní školy. I když zase tak moc by mě to nepřekvapilo, nebylo by to poprvé. -
mi88ki
15:53 04.10.2018 165.225.72.XXXPerez taky říkal, že by mohl jet mnohem rychleji, když uvíznul za Magnussenem, takže skutečnou rychlost toho vzadu nelze zjistit
Co si vzpomínám, tak Vettel v jedné chvíli zrychlil, na to Bottas reagoval, že taky zrychlil a protože si Seb akorát ničil gumy, tak si zase musel nechat odstup. Bohužel takhle vypadá dnes závodění, pokud jsou auta v podobném výkonnostním okně a na trati kde se nedá tak blízko, aby se dalo předjet alespoň pomocí DRS. těžko z toho pak hádat, kdo jak rychle mohl jet, kdyby měl volnou trať a chtěl jet rychleji.
-
-
-
-
-
airwar1939
13:54 04.10.2018 176.74.141.XXXOn ho nevyvíjel ani do Španělska, první a jediné větší vylepšení přišlo právě ve Španělsku, pak už jen několik drobných... a pak McLaren přizna,l že mu nesedí data z tunelu, že se mu odtrhává proudění někde kde to neočekával a že vylepšení nefungují.-
-
airwar1939
17:30 04.10.2018 176.74.141.XXXTak na návrh vozu měli času stejně jako soupeři, převodovku přepočítat na jiný maximální výkon jinou výkonnostní křivku by snad neměl být tak zásadní problém. Mě bohužel příjde, že se McLaren posledních pět let furt na něco vymlouvá, tak uvidíme příští rok, co bude.
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
09:42 04.10.2018 176.74.141.XXXNejsem fanoušek Mercedesu. Jen nemám rád diskuze založené na informacích typu jedna paní povídala.
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek