DISKUZE K ČLÁNKU Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

Riskantní strategie v kvalifikačním klání by možná Vettelovi přinesla výhodu startu na tvrdší směsi italského dodavatele pneumatik.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 03.10.2018 10:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 16.09.2018 13:02
je vidět, že bychom se dočkali možná… »
» Easy (Hlasovali 2 lidé) 16.09.2018 13:26
Díky, ale tak zase na druhou stranu mimo diskuse… »
» odin (Hlasovali 2 lidé) 17.09.2018 19:21
Ale vždyť mně by nevadilo, kdyby dali Kimimu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Ještě, že šlo o Vettela. Udělat to Kimimu.... 12

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    je vidět, že bychom se dočkali možná zajímavějších věcí, kdyby volba strategie, pneumatik, nastavení a pod. byla čistě na pilotech. stratégy na boxové zídce bych zrušil a nechal bych rádiovou komunikaci čistě na bezpečností sdělení a jinak přes cedule na zídce. hned by bylo o něco "veseleji". už se to tu kdysi probíralo a tenhe případ mě jen utvrzuje v tom, že jsme se tehdy víceméně shodli na správné věci. 03

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      82.144.151.XXX
      Nebo bychom se vyhnuli situacím, jak zmatečně povolávali nedávno Lewise do boxů. 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        zase bychom se mohli dočkat situací, kdy do boxů dorazí monopost, mechanici sedí v garáži a na televizi sledují závod 18 pak by to chtělo do formulí ještě namontovat klakson 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.103.XXX
      Ano také bych to nechal na pilotech. Ono totiž zdání, že "mohu být o sec. rychlejší, ještě neznamená, že rychlejší skutečně jsem.
      "Ukazaná platí" jsme jako "dospívající děti" říkali. Proto bych byl velmi, velmi rád, kdyby byly strategie ponechávány na pilotech. Ubylo by spekulací (včetně mých).
      Proč se zde věří více Vettelovi, než Kimimu???
      Proč se najednou věří, že by Seb byl opravdu o půl sec. rychlejší na tvrdších pneu a nevěří se, když Kimi řekne, že bylo zbytečné zajíždět tak brzy k výměně pneu???
      Aby bylo jasno. Nemám nic proti mínění pilotů. Jen chci, aby se na jejich mínění pohlíželo rovným pohledem. A v tom případě má autor článku problém, především co se týče diskuzí v minulosti. 03 03
      Ale jinak jsem velmi rád, že Easy přispívá svými články. Vzal to za správný konec a začíná vyplňovat tu nepatrnou mezírku, která zde byla. 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        A nedalo náhodou Ferrari na názor Kimiho na úkor Vettela? Nebo se ti to nehodí do tvých teorií? 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Na jaký názor dali, či nedali, se musíš zeptat jich. Já to nevím. Spíše bych řekl, že se řídili svými poznatky a daty od Pirelli a Vettelovu chvástání neuvěřili. Kimi s tím, jak rychlý by mohl být Seb, dle Sebova mínění, neměl nic společného. 13

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Kdybych se ptal proč, musel bych se ptát u Ferrari. Na otázku na jaký názor dali, je odpověď zřejmá. Kimi byl pro hyper, Seb pro ultra. Dali hyper. Nechci vědět, co bys psal, kdyby takto nerespektovali názor Kimiho. 12
            Vlastně to vím. Už se to stalo že? Tenkrát se neřídili vlastními poznatky a daty od Pirelli, ale pouze touhou zaříznout Kimiho.
            No jo. Jestli je to TR, nebo rozumné rozhodnutí, se řídí pouze tím, kterému z pilotů to udělají, že? 13
            Mimochodem všiml sis, že včera podělali strategii Vettelovi, kdežto Kimimu dali perfektní? Hmmm, že se ptám. Jasně, že ne. A vidíš. Seb dojel před Kimim a nikdo nemluví o TR. 12

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Ale vždyť mně by nevadilo, kdyby dali Kimimu gumy dle jeho výběru a Sebovi jiné, také podle jeho výběru. Mně vadí, když udělají Kimimu strategii, kterou nechápe ani on, natož jeho fans. A ty tu tvrdíš, že to byla strategie, kterou Ferrari chtělo Kimiho dostat na první místo, případně že Ferrari chtělo nechat oba jejich piloty pět kol férově závodit.
              Ty výtky a výlevy, kterými tu zapleveluješ diskuzi si odpusť. Opakuji znovu, nemám nic proti tomu, aby tým uposlechl přání pilotů, byť by byla rozdílná. A abys věděl, též vnímám fakt, že Vettelovi dali hyper, ač si přál ultra, jako jistý druh podrazu. I když si zrovna v tomto případě nejsem jistý, zda by na obecně pomalejších gumách, byl opravdu o půl sec. rychlejší. Vnímám to spíše, jako Sebovo chvástání. Ale pokud by to opravdu dokázal, pak ho fakt podrazili. Protože to by byla pro něho obrovská výhoda a téměř záruka vítězství v závodě.
              Že včera Vettelovi podělali strategii??? Tak toho jsem si v kontextu tvých vysvětlení předešlých Kimiho strategií opravdu nevšiml. A divím se, jak může člověk, který obhajuje Kimiho strategii příliš brzkého zajetí k pitstopu a následně ještě zbytečné druhé zastávky, najednou spatřovat včerejší Vettelovu strategii za podělanou??? Ke srovnání s Kimiho podělané strategie mi tam včera chyběla ještě ta zastávka navíc.
              Já si spíše všímám, jak opačné názory máš na podobné strategie Ferrari, když jsou servírovány tvému oblíbenci a tvému neoblíbenci. (Vlastně já jsem zapomněl, že jsi tu tvrdil jak máš Kimiho rád), ale asi nejraději na česneku se špenátem. 02
              V čem spatřuješ Kimho strategii perfektní? Já bych spíše řekl, že mu ji ani nepodělali, ani nebyla zvlášť vynikající. Tentokrát dávám za pravdu Easymu. Protože z pátého místa po kvaldě se toho na takovéto trati moc vymýšlet nedá a to se stratégové mohou snažit, jak chtějí. 03

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                -No vidíš a teď strategii nechápal Vettel i jeho fans. Prostě rozhoduje zídka u Vettela i Kimiho. A u obou dochází k situacím, kdy rozhodnutí nemuselo být dobré.
                -Nevím, o jakých pomalejších gumáích mluvíš. Jel na ultra a troufl si říct, že další kolo na stejných gumách by zajel o 0,5s rychleji. To je nereálné? Zajímavé, že u něj to máš za chvástání, ikdyž to není nic neobvyklého.
                -Samozřejmě, že podělali. Nebo ty si myslíš, že by podseknul Hamíka, když ho poslali za Peréze? To nebyl nějaký pilot o kolo zpět. Udělali vettelovi to, co správně neudělali Kimimu v Německu. Zbytečně se za ním zdržel a stálo ho to pozici. A výběr druhé směsi byla také evidentní chyba. Všichni ostatní jeli i kratší stinty na softech.
                -U Kimiho to nebyla nijak geniální strategie. Jen byla správná. Dobré načasování, dobré směsi. Prodleva proti Bottasovi mu dala aspoň malou šanci na útok, ikdyž v Singapuru byla stejně téměř nulová.
                -Máš nějaký příklad, kdy stejnou strategii mám jednou za dobrou a jednou za poškozující? Poslat někoho pitstopem za soupeře v pořadí není zrovna geniální tah a nevzpomínám si, kdy bych tvrdil opak. Kdyby ho poslali za někoho o kolo zpět, neměl bych nic proti, jestli narážíš na Monako. 13

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Jak jsi to tu argumentoval, když jsem spatřoval Kimiho strategie za podělané? A už vím.
                  Vettelovi Ferrari nic nepodělalo, byl jen zoufale pomalý. Tak že jediný problém u Vettelova vozu se nachází mezi sedačkou a volantem.
                  ..."Poslat někoho pitstopem za soupeře v pořadí není zrovna geniální tah a nevzpomínám si, kdy bych tvrdil opak..." A co Monako??? Tam neposlali Kimiho za soupeře v pořadí? Tam jsi to neobhajoval? Co na tom, že se jednalo o stájového kolegu...

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    -Hmmm hezký. Máš v tom jeden nedostatek. ten zoufale pomalý Vettel byl pořád o dost rychlejší než Kimi. Což je něco, co u tvých příkladů budeš hledat těžko. 12
                    -A když už cituješ, měl by sis to i pořádně přečíst. Za jakého soupeře V POŘADÍ poslali Kimiho v Monaku? Pokud se nepletu, tak po výjezdu po pitu žádného před sebou neměl. A jestli si dobře vzpomínám, tak Vettel by před ním dobrých 20s. To bereš jako že ho Vettel s takovým náskokem brzdil? 12 Za to Perez byl v neděli před Sebem nějaké 3 vteřiny, které Seb stáhl za jedno kolo a pak mu nějakou dobu trvalo předjetí. To bylo zdržení. O kolik prosím zdržel Vettel v Monaku Kimiho? 13

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Icewoman

                      Icewoman

                      178.255.168.XXX
                      Miku, to mě zajímá, proč nevadí poslat za okolistu, ale za stejnokoláka ano? Že okolistovi mávnou modrou vlajkou? Ale čas ztratíš za oběma, zvlášť na okruzích, jako je Monako nebo Singapur... Pokud se jede o undercut, kde se jedná o vteřiny, to vyjde úplně nastejno...

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Ale okolista má přece povinnost ti uvolnit okamžitě trať, kdežto pilot v pořadí se bude bránit zuby nehty, abys ho nepředjel. To je snad trochu rozdíl.
                        Ano, i okolista může chvíli zavazet, jak jsme v neděli viděli. Ale to se nějak v Monaku nedělo. Muselo by to být vidět na časech, jak jsme to v neděli viděli. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Icewoman

                          Icewoman

                          178.255.168.XXX
                          Okolista ti uvolní trať tam, kde je to možné, a ta chvíle, o které píšeš, může být na trati jako Singapur rozhodující. Zuby nehty se bude bránit jedině wingman. Je úplně jedno, za kým ztratíš čas ...

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Může být rozhodující, ale v Monaku Kimi neztratil téměř nic. Nebo čas ve výjezdovém kole měl podobný, jako ostatní a lepší, než Vettelovo výjezdové kolo.
                            Měl dost kol na to, případné setiny dohat a Ferrari těžko mohlo počítat s tak malými rozdíly. Měl rychlejší gumy, malý náskok na Seba a před sebou jen dva jezdce o kolo. Žádného soupeře, který by mu bránil v předjetí. není tedy chyba Ferrari, že Kii ty výhody nezužitkoval, případně někdo zavazel víc, než měl.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • McMatej

                              McMatej

                              212.79.110.XXX
                              Hele, ty sedmilháři :-)), Vettel měl výjezdové (39) kolo za 1:32,673, Kimi (34. kolo) 1:34,039. viz https://www.fia.com/file/57738/download?token=5vxTSeh1 02

                              + 1 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Icewoman

                                Icewoman

                                178.255.168.XXX
                                Díky 01

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Hmmm, blbý je plést si vjezdové kolo s výjezdovým. 02
                                Ale chybu přiznám. I výjezdové měl Seb rychlejší o 0,868s. Z toho polovina (0,415s) připadá na první sektor, kdy teprve opouštěl boxy a následně byl daleko za Buttonem. Ve druhém dojel a předjel Buttona. To ho stálo 0,241s. A ve třetím chvíli dojížděl Wehrlaina, až ho na cílové rovince pustil. Tam ztratil 0,212s. To vše i s tím, že Seb měl v tu dobu o 5 kol lehčí a tedy rychlejší auto.
                                Takže se opravdu omlouvám, nestálo ho to setiny, ale 0,453s. Vzhledem k tomu, že těsně po výjezdu z pitu měl Seb náskok 0,95s je to irelevantní, ikdyby Kimiho někdo zdržoval i v sektoru prvním. Takže o provozu to nebylo vůbec.
                                Sorry chlapci a dámo, provoz Kimiho vítězství nestál, byť jsem se spletl v číslech. 03

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • McMatej

                                  McMatej

                                  46.135.29.XXX
                                  Hmm, Sebovo výjezdové kolo si nám vysvětlil. Sice na tom vůbec nezáleží, protože v tu dobu už byl před Kimim, ale proč ne.
                                  Ale co ten rozdíl 1,366 s ve výjezdovém kole KR?? Jak je to možné, když ho ti dva jezdci o kolo zpět, které musel předjíždět nezpomalili???

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama