DISKUZE K ČLÁNKU Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Podle šéfa továrního týmu Renault, Cyrila Abiteboula, by Formule 1 potřebovala standardizovat některé elementy hybridních pohonných jednotek, aby si všichni mohli být jistí v otázce dodržování pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 72, poslední 21.08.2018 07:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 19.08.2018 16:33
Je zvláštní, že se renault začíná ozývat v… »
» daaviid23 (Hlasovalo 6 lidí) 19.08.2018 18:40
Tým, který stojí za Singapůrem 2008, říká něco o… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 19.08.2018 18:57
Zesměšňuješ se tu jedině ty. Jasně Renault jsou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Nebo má pravdu a FIA na tohle opravdu nestačí. Je mi jasné že teď když Ferrari svůj motor sakra zvládlo tak takto o tom mluvit bude hodně nepopulární, ale já v těchto složitých PU FIA nevěřím od začátku, a důvěrou mezi týmy to může pořádně zatřást. Nebuď bláhovej, FIA teď tvrdě proti žádnému výrobci nepůjde, a jestli to má být o tom kdo podvede více, tak se nedivím návrhům Renaultu.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          Je zvláštní, že se renault začíná ozývat v okamžiku, kdy to vypadá, že se reálně může stát, že bude příští rok nejhorší pohonnou jednotkou. Pokud by renault věděl jak podvádět (a že by mu to FIA nepřišla) tak nezaváhají ani vteřinu a podvádět začnou, protože jak už to bylo několikrát zmíněno, pokud podvod nelze dokázat, tak se tým pohybuje v šedé zóně pravidel.
          Další věc je ta, že F1 byla vždy pro výrobce laboratoří, kde si zkoušeli svoje technologie. Nevím, proč by se tedy mělo začít standartizovat v oblasti hybridu (kde je renault evidentně bezradný a byl by rád kdyby mu FIA pomohla aby mu soupeři moc neutekli) a spíš se pravidla neuvolní. Když se navrhovala pravidla pro ERS, tak byla navržena tak, aby podle tehdejších technologií byly rekuperátory schopny nabít baterie na dosažitelnou kapacitu během 4 kol. Tuto energii tým smí vyčerpat za 30s během jednoho kola, nebo to rozložit. Pokud v současné době jsou výrobci, kteří jsou schopni tuto energii narekuperovat už během jednoho kola, nebo jak naznačuje renault, tak ferrari dokáže získat energie tolik, že nejen že nabije baterii, ale ještě může (podvodně) tuto energii využívat během toho dobíjecího cyklu, tak jedinou správnou cestou je navýšit kapacitu baterií a umožnit využívat vyšší výkon z ERS během kola, aby se měli výrobci možnost kam dále posouvat a nikoliv zamrazit vývoj jen proto, že renault neví jak dál...

          + 7 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            89.24.55.XXX
            Co je to za nesmysl?! Sám Renault tvrdí, ze ví jak to obejít a možná by to bylo legalni, ale nikdy se k tomu nesníží. A ty tady meleš něco o tom, ze neví kudy kam atd... aspoň si ten článek přečti, než se tady začneš zesměšňovat.

            + 0 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              91.245.26.XXX
              Tým, který stojí za Singapůrem 2008, říká něco o morálce?

              + 6 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                95.82.135.XXX
                To byl Briatore. Mas pocit, ze je nyní Briatore ve vedení Renaultu? Zrovna Fanda FIAri by měl držet pusu a soupat nohama... 02

                + 0 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • daaviid23

                  daaviid23

                  91.245.26.XXX
                  Fiarri? Povídej, přeháněj 12

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  nejdřív sem nechtěl vůbec reagovat, protože to co předvádíš není hodno rozumného dospělého jedince, ale rozhodl jsem se, že to ještě zkusím.
                  Můj argument je v tom, že každý tým se bude snažit získat výhodu ať legálně nebo nelegálně, pokud bude přesvědčen, že mu to projde. To, že je renault jediným usvědčeným týmem, který nechal záměrně havarovat jezdce (neusvědčený je mcl, ale tam to byla ještě větší prasárna než singapur) je jenom jedna perlička kterou si musíš navléknout aby si viděl, že opravdu každý udělá v tomto sportu více méně cokoliv. Navíc, pokud jsi byl schopen přes rudo před očima přečíst celý můj příspěvek na který jenom jedovatě pliveš aniž bys evidentně pochopil co jsem chtěl říct, tak bys musel pochopit, že mi nejde jen o nějaké morální ponaučení z renaultu, ale že mi jde o to, že F1 je o něčem jiném než o standartizaci dílů. To se potom můžeš dívat na F3 a v podstatě neuvidíš rozdíl...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Adi

                    Adi

                    81.19.11.XXX
                    Vždyť ale Renault nemluví o tom, že chce standardizovat. Navíc, není to tak dávno, kdy např. ECU byla standardizovaná jednotka. Volná pravidla v F1 patří a nemyslím si ,že by to někdo chtěl měnit, každopádně určitá drobná standardizace nějakých částí PJ může dost pomoct s nákladama a vyrovnat pole. V historii F1 bylo zakázáno mnoho a vždy na to doplatil nejlepší tým. I nyní Mercedes žehrá na restrikce ve spalování oleje a pod. Já souhlasím s tím, že Renault je/byl celkem dost konzervativní ve vývoji a musí být agresivnější, jinak F a M a nedožene. Ale jejich filozofie není cpát nehorázné peníze do šedé zóny, aby to za rok někdo zakázal, nemyslím si, že tento přístup je laboratorní. Btw. byl to zrovna Renault, který se v zimě mezi sezónami 2008 a 2009 ptal FIA na dvojté difuzory a FIA jim je zakázala,že to nění legální a pak s nimi v klidečku vyrukoval Brawn GP a Toyota a pak se R dožadoval vysvětlení, proč oni mohou a jiné ne. Nikdo neříká, že Renaut jsu parta Mirků Dušínů, ale toto je jasný příklad toho, že být fér se v F1 moc nehodí... doufám ,že C psec. PJ R bude umět papat olej stejně dobře jako ho papají PJ M a F.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Zesměšňuješ se tu jedině ty. Jasně Renault jsou neviňátka, jediný výrobce, který dbá na fair-play. Tedy až na hmotové tlumiče, Singapur 2008 nebo pomoc RB obcházet restrikce difuzorů foukáním. Že? Výpadek paměti?
              Jediný výrobce, který dodává náhradní díly pouze za pochvalu. Jinak samej Dušín. 12
              Jde jim jen o to, že nejsou schopni dotáhnout za 4 roky konkurenci a pomalu se stávají dodavatelem nejhoršího motoru. Tak vymýšlí, jak si polepšit.
              4 roky tě tu Abiteboul tahá za fusakli slibama o konkurenceschopném motoru a ty mu to furt žereš. Zajímalo by mne, co by se muselo stát, abys mu to žrát přestal. 20

              + 6 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                Hmotové tlumiče byly legální, ale protože je nikdo jiný neuměl, tak je preventivně zakázali. A Rencek si to nechal líbit. Pokud by legální nebyly, byly by jejich výsledky anulovány a případně vyloučeni z MS. Jinak v tom ostatním máš pravdu, i když s foukáním difuzorů je to sporné.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Adi

                Adi

                95.82.135.XXX
                Mají konkurenceschopny motor. Kdyby neměli, nikdy by nemohl RB porazit F a M v Číně a F v Rakousku. A v Kanadě by nebojovali s F a M, ale s FI. Čím víc je R lepší, tím víc tady kvicite a píšete místo faktů vaše přání vycucana z prstu. Co má Singapur 2008 společného s Cyrilem? Hmotove tlumiče a teple foukani nebylo nelegální.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Cooper

                  Cooper

                  188.120.212.XXX
                  A není možný že RB má výkon R tam kde ho má jen díky jejich úpravám? za který je tu neustále kritizuješ protože je to evidentně na úkor spolehlivosti...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Adi

                    Adi

                    81.19.11.XXX
                    Výkon PJ v RB je velmi pravděpodobně nižší než v továrním Renaultu a Mclarenu díky rozdílnému palivu. Stále ještě nikdo nevysvětlil, jak to bylo s Ricciho MGU-K v Monacu a proč RB odmítl nasadit novou verzi MGU-K? Dále zfušovaná spojka výfuku v Ricciho voze, která mohla za jeho DNF v Rakousku a pod. všichni dělají chyby, i Kimi hořel, oba Mercedesy nedojely v Rakousku, těch DNF kvůli PJ mají letos F, M a R defakto stejně, ale spílá se jen R. Co taková H? Nejslabší, zdaleka nejvíce využitých komponent a jejich práce na PJ je v hybrid éře žalostná. Nechci odvracet pozornost od R, narozdíl od RB a H fans umím uznat, že R má co dohánět, ale tu kritiku, kterou tady od těch "odborníků" dostává je absolutně nezasloužená. Ale to je spíš českou náturou než nějakou realitou, tady je prostě normální hanit francouzské automobilky...

                    + 0 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Konkurenceschopný motor je takový, který zaručuje možnost zisku titulu. Vítězství v jednotlivých závodech díky nějaké haluzi, či vyjímečným okolnostem není konkurenceschopnost. S jiným motorem by RB bojoval 4 roky o titul a ne paběrkoval občasná vítězství. Tečka.
                  V Singapuru podváděl Renault. Vždycky se to dá hodit na jednotlivce. A ano, tlumiče a foukání bylo na hraně legality. Tedy to, o čem se tu bavíme. Nebo máš důkaz o něčí nelegálnosti?

                  + 6 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Adi

                    Adi

                    81.19.11.XXX
                    MOnaco nebyla žádná haluz, Malajsie loni taky ne, jaká haluz je, prosím tě, letošní Čína? Zase si cucáš z prstu. Btw, stále mi tady nikdo z vás R haterů neřekl, jak je možný, že to intergalaktický šasi RB dostalo naloženo nejen od M a F, ale i 1,5s od R a co víc, i od TR... V Maďarsku se nedá vyhrát z 12. místa a i když jel Ricci skvěle, dostal minutu... čím to? že by motor? A to, že je RB mimo boj o šampionát je hlavně chyba jejich pilota, né chyba R 03

                    + 0 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      194.228.59.XXX
                      Pořádně si to přečti. O haluzi se tady mluví proto, že se jedná o dílčí výsledek. A to ještě pouze v šasí RB, která jde po zimě pápá a pak už se nebude za co schovávat.
                      Proto je toto prohlášení, ze kterého je při západním větru cítit podělanost za ušima až sem do ČR.
                      Ad Renault co neumí podvádět. Rád zmiňuješ, co je Renault za koncern. Po propuknutí dieselgate se ukázalo, že motory Renault-Nissan mají daleko horší emise než koncernu VW. Jen se nepřiznali a dodnes zatloukají, že fixlovali také a ještě hůř. Takže ať to uvedeme do správné roviny, proč jsi takový hater Mercedesu, Ferrari a Hondy? Co Ti provedli? Hájíš tady stáj, konstruktéra i samotný koncern, který též podvádí, když je to třeba. Ale ostatní jsou ti špatní, protože něco dělají lépe. Díky těmto postojům má dodnes bolševík ve Francii slušné ryto. A i u nás. Ono právě na tomto principu celý komunismus stojí. 03

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Monako se Singapurem jsou jediné 2 tratě, kde má RB tradičně navrch. Proč zrovna tyto dvě tratě, obě nejméně náročné na výkon motoru v celém roce? Nevidíš v tom nějakou souvislost? A ano, Monako byla obrovská haluz. Být to jiná trať, tak Ricci ten závod ani nedokončí, natož aby si nechal zdát o vítězství. Jeho obrovská klika byla v tom, že se tam nedá předjet ani o 2s pomalejší auto.
                      Čína byla další haluz. Už jsi zapomněl na to, že Ricci vyhrál jen a pouze díky tomu, že RB jediný ze špice přezul na nové gumy? Bez tohoto detaiíku neměli nárok ani na bednu. Takže nevyhráli díky motoru, ale díky strategii RB.
                      A zapomněl jsi na Rakousko. Další haluz, když vypadly oba Mergly a Vettel startoval díky penalizaci ze třetí řady. Řádění Kimiho po startu už je jen malinkatý detail.
                      Takže co řešíš??? 3 vítězství, 3x po haluzi. Bez nich by neměli ani v jedno z případů ani na bednu. prostě motor Renault dovolí pouze vyjímky při zaváhání konkurence. To fakt není definice konkurenceschopnosti. Okecávej si to jak chceš, ale RB má aspoň na to paběrkování díky šasi. Kde je s výkonností motor se podívej u továrny a Mclarenu. 13

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
        • uzivatel003302

          uzivatel003302

          109.105.39.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Vylepšovat vymahatelnost pravidel je podle mě v pořádku a tam kde něco prokazovat ani nejde, tak zcela uvolnit či standardizovat, jen tak se dá udržet důvěra na rozumné úrovni. Ne se tvářit že vše je legální jen proto že dozorčí orgán na to nemá ty správné nástroje.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              HAHAHA, takže když sem bl*ec a nerozumím procesu tak to zakážu! Super myšlenka, místo toho, aby se snažili posunout vpřed, tak vymýšlí, jak by jim měla pomoct FIA

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama