Honda doufá v další zisky, Red Bull ji povolil u Toro Rosso experimenty za cenu penalizací

Petr Hlawiczka, 17. července 2018, 06:20 Google+

Honda doufá, že ještě letos dosáhne dalšího významného nárůstu výkonu díky vylepšení svého spalovacího motoru (ICE). Red Bull ji u své dceřiné stáje povoluje nasazování novinek i za cenu penalizací na roštu.

Počet komentářů:  146 komentářů (Poslední 19.07. 16:07) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy

Pohonná jednotka Hondy | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek



Japonská automobilka přišla s novou specifikací své pohonné jednotky v Kanadě. Šlo o velký pokrok, díky kterému již je v oblasti výkonu těsně za Renaultem. To pomohlo přesvědčit Red Bull, aby s ní od příštího roku také spolupracoval.

V Sakuře pracují na zlepšení spolehlivosti, zejména motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Výkonnost svého motoru musí ale ještě navýšit, jak se ukázalo v Silverstone, kde Toro Rosso na rovinkách ztrácelo kolem sekundy.

"Stále pracujeme na spalovacím motoru. Doufám, že nějaké novinky a vylepšení budeme mít ještě v této sezóně. Na datech z kvalifikace [ze Silverstone] jsme viděli, jaký je výkonnostní rozdíl na rovinkách," komentuje technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.

img-responsive

Toro Rosso v Británii kvůli slabšímu motoru na rovinkách ztrácelo kolem sekundy na kolo | foto: Red Bull Content Pool

To však bylo dáno vlastnostmi britské dráhy a vyšším přítlakem nových vozů - na plný plyn projížděli piloti v sobotu až 82 % okruhu: "Samozřejmě, že teď tam byly zatáčky, kdy jste mohli jet na plný plyn, obzvlášť v kvalifikaci. To nám dalo zabrat. Myslím, že rozdíly ve výkonnosti pohonných jednotek byly větší, než na jiných okruzích."

Gasly si na motor o víkendu postěžoval, uvědomuje si však, že před Hondou je velká ztráta, na jejíž stažení potřebují čas: "Jde spíše o čistou výkonnost a výkon motoru. Vím ale, že na tom pracují a že mají pár nápadů. Jen jim musíme poskytnout čas, aby je uplatnili na dráze. Momentálně však ztrácíme celkem dost, pokud jde o maximální rychlost. Stále musíme poznat, jak dostávat to nejlepší z motoru 2. specifikace."

Red Bull svému budoucímu japonskému partnerovi povolil, aby kdykoliv nasadil novější specifikaci, když přijdou na nějaké vylepšení, byť za cenu penalizací. Pravidla totiž pilotům umožňují beztrestně využít pouze 3 spalovací motory, tři turba, tři MGU-H na sezónu (a pouze dva kusy MGU-K, baterií a řídicí elektroniky).

Stav pohonných jednotek před Velkou cenou Německa 2018

Stav pohonných jednotek před Velkou cenou Německa 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Samozřejmě rozhodnutí necháváme na Hondě. Ale když přijdou ve svém vývoji na desetinu, pak mohou vylepšení v závodě vyzkoušet. I kdyby to znamenalo, že za to budeme penalizování," potvrzuje odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.

Pilotům Toro Rosso se to sice nelíbí, strategie je však z pohledu vedení pochopitelná. Pokud chce Red Bull v roce 2019 útočit na titul, musí Honda vstoupit do sezóny s co nejlepším motorem. Proto se management snaží urychlit tempo vývoje a letos tomu obětovat body juniorského týmu. Protože má japonská automobilka data jen ze dvou vozů, musí být optimálně využita.

Hartley v Británii použil letos již šestý motor poté, co mu musel tým po velké havárii v důsledku selhání zavěšení přestavět vůz. Příčinou byl ale "problém s instalací na straně pohonné jednotky. Vedlo to k její nesprávné funkci. Pozorovali jsme u ní neobvyklá data a odstoupili jsme. Myslíme si, že komponenty jsou OK. Poškození u nich pečlivě zkontrolujeme," slibuje Tanabe.




Vytisknout

Diskuze: Honda doufá v další zisky, Red Bull ji povolil u Toro Rosso experimenty za cenu penalizací

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 146, poslední 19.07.2018 16:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 146 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud