Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Petr Hlawiczka, 13. července 2018, 06:20 Google+

Renault si uvědomuje, že mu v F1 po posledním zlepšení soupeřů ujíždí vlak. S výsledkem ve Velké ceně Británie sice byl spokojený, prohlubující se ztráta na čelo pole je pro něj podle šéfa Cyrila Abiteboula ale varováním.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 15.07. 13:03) Napište svůj názor
Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok

Renault musí ve vývoji zabrat, chce-li s ostatními udržet krok | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek



Před 2 týdny v Rakousku francouzský tým letos poprvé nebodoval. V Silverstone minulý týden sice dojel Nico Hülkenberg na šestém místě jako nejlepší ze "zbytku pole". Po víkendu má ale o pár vrásek na čele více, když vozy s jeho motory výkonnostně citelně ztrácely. Naštvanému Maxovi Verstappenovi to například připadalo, jako by měl vůz z nižší formulové série, a ztrátu na rovinkách odhadoval na 1 sekundu.

Soupeři zrychlují, udržet čtvrté místo bude těžké
"I po tomto rušném období jsme stále na čtvrtém místě v šampionátu, ale tato pozice neodráží budíček, který jsme dostali v posledních závodech uprostřed sezóny," přiznává Abiteboul.

Renault má se 70 body na svém kontě náskok jen 19 bodů před Haasem, který jich letos po chybách zbytečně o spoustu přišel. "Jsme si plně vědomi toho, že boj o čtvrté místo nebude jednoduchý a potáhne se celou druhou polovinou sezóny," pokračuje Abiteboul.

img-responsive

Cyril Abiteboul (vpravo) kvůli jejich pohonné jednotce schytal od Red Bullu tvrdou kritiku | foto: Red Bull Content Pool

"V Silverstone, na trati, která nenahrává našim silným stránkám, jsme po špatné kvalifikaci zachránili bodově dobrý finiš poté, co Nico předvedl profesionální a soustředěnou jízdu za šestým místem. Carlos měl také skvělý start a dostal se do pozice, z níž mohl bojovat o body, ale závodní incident zhatil jeho šance. To se v F1 stává," hodnotí šéf Renaultu, který za loňský rok dosáhl skromného zisku ve výši 32 mil. Kč - poprvé od roku 2009.

Špatná práce s pneumatikami a šok z Rakouska vedl k jedinečné strategii
U svých pilotů použil jako jediný tvrdé směsi. Jedinečná strategie vycházela z šoku, který zažil v Rakousku, kde se na jeho vozech v průběhu závodu objevily puchýře, jimiž trpěl více než ostatní.

"Strategii jsme museli nasadit kvůli současným vlastnostem vozu. Stále se vzpamatováváme ze šoku v Rakousku, kde naše strategie byla zničena poté, co se u Carlose objevily puchýře, jinak by odjel skvělý závod. Vycházelo to tedy ze situace, a po obdržené lekci jsme se rozhodli použít středně-tvrdou a tvrdou směs."

img-responsive

Pro Velkou cenu Německa chystá Renault nové přední křídlo | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Jako jediní nejtvrdší směs Pirelli modré barvy zkoušeli už v pátek odpoledne. "Viděli jsme, že na ní máme dobrou rychlost ve srovnání s ostatními týmy, a tak jsme se do ní rozhodli jít," říká Abiteboul. Renault má horší práci s pneumatikami, což je další oblast, na které musí tvrdě pracovat. "Víme, že naše auto degraduje pneumatiky mnohem více než kterékoliv jiné. To je fakt, víme to. Naší soupeři to také vědí, takže to nemá cenu skrývat. Musíme se na to soustředit tím, že budeme pracovat na přítlaku a celkových vlastnostech vozu... máme určitá řešení, ale chvíli to potrvá."

Nadcházející závody v Německu a v Maďarsku by jejich vozu RS18 měly sedět více. Renault příští týden představí nové přední křídlo, zabrat však potřebuje také na straně pohonné jednotky. Její novou specifikaci, která by měla přinést znatelné zlepšení, hodlá nasadit po letní přestávce kolem závodů v Belgii a v Monze.




Vytisknout

Diskuze: Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 15.07.2018 13:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen ve Velké ceně Británie

"Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud