DISKUZE K ČLÁNKU McLaren: V aerodynamickém tunelu není problém vidět, potřebovali bychom testy na trati

McLaren nevidí v aerodynamickém tunelu problém s letošním monopostem. O závodních víkendech tak musí experimentovat, aby přišel na zlepšení. Britové by potřebovali testovat na dráze, aby zjistili příčinu problémů. McLaren nepomáhá ani skutečnost, že jako spousta dalších týmu testuje v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rynem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren: V aerodynamickém tunelu není problém vidět, potřebovali bychom testy na trati

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 28.06.2018 09:10 Vložte komentář

Nejlepší názory

» SergioPÉREZ (Hlasovali 2 lidé) 24.06.2018 15:14
Mclaren by si zasloužil jiné vedení a vše… »
» Radon (Hlasoval 1 člověk) 24.06.2018 19:55
No pomalu se už stává tradicí, že McL názorově… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 24.06.2018 21:23
Capita je viditelně škoda.....ale ten monopost… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    To je článek jak na objednávku, předevčírem jsem napsal, že McLaren se motá v kruhu a neví kde je zakopaný pes, a teď to potvrdil i McLaren. Možná si půdu vsadit nějakou loterii, když se mě tak daří. 12

    Ale vážně, kvituji že konečně přišlo nějaké úpřímné prohlášení od McLarenu. Pokud se McLaren na základě špatných dat z aerotunelu domnívá, že má dobré šasi, a ono to tak není, tak teď i rozumím tomu jejich tvrzení o super šasi v předchozích sezonách. O to horší je to procitnutí, protože ten problém je dle odstupu na trati, a také díky datům z tunelu asi velice komplexní, a jeho odstranění bude vyžadovat hodně času, dost možná je špatná celá filozofie auta.

    PS: má někdo nějaké info proč využívá McLaren aerotunel Toyoty v Kolíně? To má Toyota opravdu lepší aerotunel než špičkový tým Formule 1? Trochu mě to zaráží, protože Toyota skončila v F1 před cca. 10 lety.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mansell_fan

      Mansell_fan

      37.188.158.XXX
      Tunel McLarenu je z hlediska dnešních standardů hodně zastaralý, proto taky testujou u Toyoty v Kolíně, která svůj tunel kvůli WEC modernizovala.
      Ono v tom je tak trochu zakopáno jádro pudla problémů McLarenu. Posledních 6 let příliš neinvestoval do modernizace fabriky ve Wokingu a především v aerotunelu a simulátoru hodně zaostává za současnou špičkou.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Hmm. celkem zajímavá informace, měl jsem tak nějak za to že Woking je celkem moderní továrna a že by tudíž měli mít i moderní aero tunel. A netušil jsem že McLaren nemohl investovat do modernizace. A také jsem měl pocit že u Toyoty testuje tuším FI (což bych chápal), ale že další nízkorozpočtové týmy jako Sauber a Williams testují ve svých tunelech, proto mě to zrovna u McLarenu přišlo divné.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mansell_fan

          Mansell_fan

          37.188.158.XXX
          Vlastní aerotunel McLarenu v McLaren Technology Centre ve Wokingu je z roku 2001 a težko říct jak moc byl za tu dobu modernizován. Že to není žádná sláva dokazuje to, že v roce 2014 chtěl McLaren postavit nový tunel a sháněl na to investora, protože z vlastních zdrojů by to nezaplatil. Nakonec do toho měla investovat Honda, ale z toho sešlo. Takže musí jezdit do Kolína.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mansell_fan

      Mansell_fan

      37.188.158.XXX
      Jen pro srovnání, Ferrari od roku 2014 kdy vyvrcholila jejich konstruktérská krize investovalo do nejmodernějších technologií jako je simulátor AVL, přestavěný aerodynamický tunel a zcela nové konstruktérské středisko sumu asi 1,5 miliardy euro.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Škoda, že Petr nemůže dát nic k dobru. Hned bychom se mohli přestat dohadovat a věděli kde je zakopaný pudl. Osobně si myslím, že spojení ZB a EB bude tím největším problémem. Kvalitních lidí totiž podle mě v McL mají dost.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Je to kapku jinak....ty máš nějaká data ze sezóny 2017 a dle toho určuješ jak na tom jsi. Jenže když se soupeři zlepší o hodně více než ty, což ty nevíš, je problém na světě. A to se tak nějak stalo...
      Podívej, každý tým už teď dělá na monopostu pro rok 2019. Kdy začal Mclaren? No měl už tehdy 6 měsíců ztrátu....a to se špatně dohání. V zásadě jsou tam kde mají být celkově. (poslední dva závody nepočítám) jen kdyby to Boulier řekl.... že to tak může být a že se to může stát.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        77.104.216.XXX
        Rozhodl jsem se, jak již jsem psal, že svůj čas budu využívat lépe než diskusí o něčem bez potenciálu (současný McL) a proto reaguji až teď.
        Musím napsat,, že nemáš pravdu. Co píšeš je opakování toho co jsem psal ještě dlouho před letošními před sezónními testy a nic to nemění na současné situaci. Nepatřil jsem k těm, kteří stavěli vzdušné zámky ohledně McL, dokonce jsem vyjádřil pochybnosti o provedené změně, zejména s ohledem na vývoj předchozích letech. H prostě pro rok 2017 postavila nový motor a bylo jasné, že to nebude super výhra, ale tvrdá dřina. Když se jim podařilo během prvního roku ještě společně s McL motor stabilizovat stejně jako v první fázi 2015-2016 zcela jiný motor, dalo se předpokládat, že vývoj bude podobný, tedy, že v letošním roce už motor H jenom poroste. Což se mimochodem potvrzuje. Ale dost retrospektivy.
        Je jasné, že všichni dělají pokrok, ale o tom jsem vůbec nepsal. Psal jsem o tom, že letošní šasí McL bylo krokem do bažin a nic se neděje. Není vidět žádný pokrok, ba naopak spíše úpadek(samozřejmě zvýrazněný pokrokem soupeřů). No prostě, jestli je McL tam kde měl být(jak píšeš), tak je tam prostě něco špatně a je potřeba to začít řešit a ne pracovat na něčem co evidentně nefunguje. To auto nemá prostě žádný progres a dokonce se spíše propadá hlouběji a hlouběji. Takže prostě musí se něco změnit, jinak to mohou odpískat a ne jenom letos.
        Hlavně by se měli zaměřit na F1, když tam chtějí něco dokázat. Chápu, že někdo úspěšný v jednom odvětví (navíc královně motor sportu) bude chtít expandovat i do dalších sérií, ale nechápu tříštění personálních kapacit a zdrojů v době, kdy jsem za okurku tam, kde jsem. Zatím co v managementu celé F1 jsou změny směrem k přiblížení sportu zpět k divákovi na místě, tříštění sil v "top" týmu a lovení sponzorů a fandů na sladké řeči bez výsledků je prostě totálně špatně. Trochu pokory, zavřít se v továrně a makat. To je to co teď McL potřebuje.
        A už vůbec nechápu proč má EB potřebu nějak komentovat nesmyslné dotazy ohledně laskomin pro zaměstnance. Vím, že se ho ptali, ale nikdo mu nebránil říci prosté ANO máte pravdu, dáváme zaměstnancům tyčinky a více se k tomu nebudu vyjadřovat. Nejenom, že se McL plácá ohledně auta v kruhu, ale EB začíná pod tlakem žvatlat totální nesmysli.
        No a na závěr, osobně bych na ty hloupé otázky bažící po senzaci odpověděl asi nějak takto;
        "Vidíte ten obrovský propad našeho auta během probíhající sezony ??? Určitě ano, pak nechápu co vám na tyčinkách vadí, je to totiž jediná odpovídající odměna za odvedenou práci." Myslím, že touto odpovědí by vzal všem rejpalům dychtícím po senzaci vítr z plachet a bylo vyřešeno.
        Samozřejmě druhým faktorem v této věci je to, zda vůbec mají zaměstnanci možnost pracovat na autě, které chtěli vyvinout, nebo zda jsou vrcholným managementem tlačeni do nesmyslného ZERO konceptu. To, ale já nevím a nemůžu se k tomu tedy ani vyjádřit. Každopádně ta místa jsou asi velice dobře placena, protože jinak už by v McL měli od profíků, kteří si nechtějí kazit své jméno šrotem, hromadu výpovědí na stole.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Ještě jedna věc. Docela by mě zajímalo co jim ukazují ty data z toho tunelu. Není přeci možné, aby v tunelu měli """"4 nebo třeba 2 nejlepší auto"""" a na dráze byli poslední. Jasně korelace dat je obtížný prvek, ale pokud to nedokážou spočítat tak jsou jenom dva možné závěry. Chybný přepočet, nebo jsou prostě trapní i v tom tunelu a jenom to ještě nikdo neřekl na plnou hubu. Pokud je pravda to druhé, pak vyjádření o stále pokračující práci na šrotu vyznívají ještě ubožeji než to vypadá. Z Trabanta prostě Lamborghini neuděláš, i když mu dáš super motor.
    Už se těším co jim příští rok ukáže RbR s Hondou.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Skoro by se chtělo říct, že není co dodat, ale....... Dovětků je spousta. Osobně si myslím, že jejich Zero koncept už jasně dokázal, že není života schopný a je jenom otázkou kdy to v McL pochopí. Bohužel jsem již ztratil veškerou důvěru ve vedení týmu, protože slepá důvěra v jejich cestě, která mimochodem prostě nefunguje je čiré zoufalství, které je přivedlo těsně před W a pokud se nechopí čistého papíru u rýsovacího prkna a neopustí tuhle jasně nesmyslnou filozofii budou v příštím roce na místě W.
    Je prostě zoufalé jak ostatní týmy makají a vozí stále něco nového a u McL stále ticho po pěšině. I slepej vidí, že ta čistá linie auta prostě nemá v dnešní F1 šanci, jenom u McL stále nic. Jestli bylo světlo na konci tunelu ta slepé následování něčeho čemu nerozumí jej zcela jasně zhaslo.
    Jedinej kdo to skutečně pojmenoval je FA....parafráze : auto je naprd a musíme ho celé změnit.
    PS: no nic důležité je, že uvažují o všem jiném, jenom ne o F1, což jsem si vždy myslel, že pro tým F1 je prioritou.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • George41

    George41

    178.209.141.XXX
    Podle mě už toto Boulieur nedá a bude vyměněn. Myslím si že měl výměnu v plánu už Ron Dennis který tehdy do týmu přivedl Josta Capita z VW který se musel poroučet když přišel Zak Brown který jeho odchod okomentoval tím že Capito razil jinou filozofii než on a Boulieur. Škoda kdyby tam byl Capito možná by to bylo teď úplně jinak ale to jsou jen kdyby třeba taky ne. O Dominicallim že má přijít do McL si prosím slyšel kde HellHogr ?? díky

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Capita je viditelně škoda.....ale ten monopost taky nestaví. Problém je v celku, nefunguje jak má továrna. Jako celej balíček...produkují paskvil, ač letos , kdyby nebyli namachrovaný a řekli, že to půjde pomalu, tak by měli klid na práci. Machrovali, karma a jsou pod zbytečným tlakem. Jednoznačná chyba Bouliera....

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Radon

    Radon

    84.242.97.XXX
    No pomalu se už stává tradicí, že McL názorově vlaje podle nálady.
    Před sezonou hlásali, že testy ani nepotřebují, jak mají auto nachystáno, před tím zase top šasi a pomalý motor, teď zase Vandoorne měl supr auto, kde nic nebylo špatně (až na ten výsledek), Fernando to viděl, světe div se, úplně naopak...
    Ještě, že mají co mlsat!

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Myslím že to jsou jen výmluvy a mlžení a nemají celkově nic pod kontrolou.

    On ten Whitmarsh se neozval jen tak, měl zcela přesné informace zevnitř Mclarenu, zná se tam z hodně lidmi. Zapadá to zcela přesně.Továrna holt nefunguje jak má. Je potřeba se s tím smířit.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      86.49.250.XXX
      Whitmarsh se neozval jen tak, dlouho je bez práce a nějákou by potřeboval, řešení jsou na cestě, nějaké příjdou v Anglii, další v Maďarsku, letní pauza se hodí, je důležitý na to, aby to napravili, prý Zac už hledá managera, co nahradí Bulíka, mluví se o stažení Domenicalliho z Lamba

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Nevěřím že jsou řešení na cestě. Nevědí co mají napravit, jasně to ze všeho vyplívá a zbytek jsou jen PRkecky, chlácholení a vření že to spraví. Další věc je, že Boulier auta nestaví....že půjde jinam, t.j odejde není řešení, tam je potřeba udělat značně více.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama