DISKUZE K ČLÁNKU Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt prohlásil, že hybridní pravidla zašla ve své složitosti trochu daleko, proto bude třeba udělat krok zpět.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 55, poslední 24.05.2018 14:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» dannak (Hlasovali 5 lidé) 23.05.2018 11:14
A ze si nikdo neuvedomil, ze soucasny stav je jen… »
» skejpa (Hlasovali 4 lidé) 23.05.2018 08:08
Nechápal jsem důvod takových investic do MGU-K a… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 23.05.2018 07:57
To jisté je, protože se 105 kg benzínu si kvůli… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • dannak

    dannak

    212.149.48.XXX
    A ze si nikdo neuvedomil, ze soucasny stav je jen dusledk toho, kam se FIA nechala v minulosti vmanipulovat.
    MGU-H je fakt draha sranda, na druhou stranu, penize uz byly utraceny, tak mi prijde blbost to ted rusit. Ze to umi vyrobit par firem na svete tak, aby to fungovalo nepovazuju za validni argument, do vesmiru taky nelita kazdej. Naopak, ze to neumi kazdej, je to zajimave, specialni a uzasne a exkluzivni.
    Pokud budou mit motor, kerej umi spichnout kazda garazovka, cim bude F1 dal zajimava a odlisna od jinych serii ?
    A jeste jedna takova kacirska myslenka. Vzhledem k tomu, o jake penize na vyvoj se jedna, bylo by fer, kdyby dodavatele meli moznost po FIA vymahat nejaky podil ceny vyvoje, pokdu se pravidla zmeni driv, nez smluvnich X let pouzivani dane technologie, aby se naklady vyvoje nejak uplatily.
    Cela FIA se neustale ohani setrenim, ale prijde mi, ze nemalo toho, co dela, je presnym opakem a jen to naklady zvysuje

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Liberty právě chce aby každý měl právo na to letět do vesmíru ....přeneseně řečeno 18

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        právo mají všichni už teď. ale neumí to.... 03

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • dannak

          dannak

          212.149.48.XXX
          presne! Je neco jineho mit pravo a neco umet/dokazat.
          Me prijde skoda urcitym zpusobem degradovat F1 jen proto, aby to zvladlo vic firem. tim, ze se F1 stane takhle socialni, prijde nejspis o tu jedinecnost, uchvatnost, to co jinde neni prave proto, ze to nikdo jiny nedokaze. Asi jsem prilis technicky orientovany fanousek :/

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Sociální. 18 Já jsme uchvatnost nových motorů tak nějak nezaznamenal. Není to tak nějak na obrazovce vidět, pokud to nehoří....jenom sem o tom četl.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              A to je druhá věc, ona F1 co má a kolik to stálo peněz neumí ani náležitě prodat.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.59.XXX
                Přesně tak. Nejdříve to bylo velké haló, jak F1 bude technologicky jinde. Přišel první závod roku 2014 a od té doby se to pořád překrucuje do nákladnosti. Prvně Mercedes, potom se přidalo Ferrari a když do toho nakonec vykrváceli i Honda s Renaultem, tak je to špatně a chtějí to měnit.
                Takový přístup F1 skutečně zabije. Automobilky si "jednoduché" motory nechají jen pro tovární stáje, aby si tím udržely výkonnostní nadvládu. Případně poskytnou motor nějakým zoufalcům, kteří nebudou mít šanci je porazit. A s čím pojedou perspektivnější stáje, to opravdu netuším.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Tak to můžeš klidně sledovat závody národních formulí a podobně, věř že díky vyrovnanosti pole to v televizi bude vypadat zajímavěji než jakýkoli závod Formule 1.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          91.245.26.XXX
          Myslel jsem to trochu jinak.
          Jistě, všichni mají možnost být nejlepší ale pochopitelně méně zdatní neuspějí. Nicméně po slovech Liberty o tom, že vyhrávat bude moci opravdu každý a nejen ti nejlepší, to bude všechno jinak.
          Ti nejlepší budou omezeni v takové míře, že budou na úrovni těch méně schopných. Pak opravdu budou mít všichni právo na to aby byli úspěšní. Socialismus v praxi 11

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            193.86.205.XXX
            aneb každému podle jeho potřeb a nikoli podle jeho schopností....
            přiznám se, že si vůbec nevím rady s tím, že by neměl vyhrávat nejlepší. o tom přeci sport je, že má vyhrávat nejlepší, ne?!? taky dokážu vyhrát na Boltem, když já poběžím 10 a on 100 metrů. tedy alespoň doufám 03 ale rozhodně to není to, co by asi bylo účelem sportu. že ano.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Ono to tak zůstane, jen rozdíly budou menší. Kvalitní jezdci a šikovné myšlenky budou mít větší přínos. Tovární týmy to budou mít těžší, přesto jejich možnosti budou prostě větší.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      Přesně tak. F1 je špička motorsportu. Proto musí mít ty nejlepší technologie.
      S tím vesmírem si to přesně trefil. Buď to bude tak, že tam budeme mít zoufalce typu Cosworth, kteří umí udělat dobré letadlo nebo velké automobilky, které se umí dostat ven z atmosféry.
      Ve finále potom ještě mohou předepsat jednu sadu křídel na celou sezónu. To aby měli možnost se účastnit i chudí konstruktéři.
      Ve finále potom závodit celý rok na jednom okruhu, čímž se ušetří ranec za přepravní náklady.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    90.182.38.XXX
    Nechápal jsem důvod takových investic do MGU-K a MGU-H. Nyní, když už to funguje nadruhou stranu nechápu, proč by se to mělo rušit. Vyhozené peníze, vyhozená efektivita motoru. To ať radši regulujou cenu pro zákazníky ale zakazovat již vyvinutou technologii, to mi přijde dost zpátečnický. Navíc MGU-H rozhodně předjíždění nebrání, spíš naopak, tak proč to nenechat...

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Liberty + FIA chce, aby tihle velcí mohli být "lehce" nahraditelní a nemohli si díky tomu diktovat, případně když odejdou, měl "lehkou" možnost je někdo nahradit. Jednoduchý motor má pak možnost vyrobit a udělat si reklamu, či se zučastnit F1 i malej výrobce, když to přeženu. Současný motor je složitý na výrobu a je drahý, do toho by nikdo nový nešel....

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Přesně tak, tam je to problém pro nový výrobce, protože MGU-H je moc nákladný špás jak z pohledu financí, tak z pohledu času na vývoj, a představuje velký rozdíl. Honda je asi velmi odstrašujícím příkladem a investice vložené do těchto PU jsou zcela astronomické.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Tak Honda má antireklamu za velkej balík peněz, to je pravda. To jde smazat jen tím, že bude v brzké době nejlepší. To se s těmito motory imho už nepovede, takže až další "várka" motorů, může pomoci. Takže Honda by měla dát všechnu sílu a um co bude po roce 2020. Čas by hrál pro ni....
          To by ale znamenalo vzít RB pod křídla až poslední rok a nebo až v roce 2020.

          Jsem zvědav na Kanadu, co přiveze Renault a co Honda. Na webech je tolik protichůdných článků, že to fakt není jasné.

          Jedině snad Roco, ten vlastně jako jediný vi, jak to bude. 18 12 11

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            11
            ... jinak já právě Hondu ve spojení s RedBullem u nových motorů moc nevidím, ale vyloučit to samo nelze. Honda by měla tým TR koupit a investovat do něj, v další éře by mělo být vše k sobě blíže a tam mít komplet tovární Hondu by bylo pro F1 super 03

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Honda TR koupit? No logiku to má...i se to nabízí. Jenže to už pak nebude fungovat vůbec...zatím nemaj ani motor. 03 To by museli změnit rétoriku fungovaní a to oni neumí. Honda by měla dělat asi jen motory...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      91.245.26.XXX
      Jak píší kolegové, Liberty klidně nahradí Ferrari a Mercedes Astonem, který ani sám nevyrábí vlastní motor.....protože to přeci bude fungovat 18
      Nikdo přeci nebude plakat po těch zlotřilých automobilkách 18

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        No je otázkou kdo všechno přijde novej, a kdo skončí, a jestli vůbec někdo. Vidět jen nahrazení Ferrari a Mercedesu Astonem je málo i na tebe 13

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama