DISKUZE K ČLÁNKU Proč se týmy F1 nechtějí vrátit k tankování během závodu? Vysvětlení sice překvapí, ale má logiku

Mnozí z nás si ještě pamatují doplňování paliva, které kromě několika požárů, přehmatů a utržených tankovacích hadic znamenalo většinou oživení monotónních strategických bitev na tratích. Jak se zdá, jeho znovuzavedení se zdá být v nedohlednu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč se týmy F1 nechtějí vrátit k tankování během závodu? Vysvětlení sice překvapí, ale má logiku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 11.05.2018 16:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr Hloušek (Hlasovali 4 lidé) 10.05.2018 15:07
To jsou hloupé argumenty proti tankování. Copak… »
» FantomasMan (Hlasovali 3 lidé) 10.05.2018 15:21
V F1 je všetko problém. V IndyCar nikdy nebol… »
» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 10.05.2018 16:49
Pokud budou tři povinné zastávky, strategie budou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Zmenšit nádrže, přenést zbylé palivo z Q2/Q3 (aby silné týmy v Q2 nejeli s půlkou nádrže a i přes to nepostoupili do Q3) a ono by to pěkně zamíchalo karty. Nádrž dát maximálně na 40 kg paliva a dát volnou ruku na výběr ze všech směsí. Každému podle libosti. A nemusela by se pak používat i rozdílná směs. Ať si kdokoli jede na ultrasoftech celý závod. 04

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Podle mého názoru není třeba zavádět tankování ale zavést tři povinné zastávky během závodu. Nyní je totiž každá zastávka nad nezbytné minimum strategická sebevražda. To je i z důvodu, že se zákazem tankování zmizel i bonus v podobě jízdy s průměrně lehčím vozem při strategii více zastávek. Z toho důvodu, se jezdci snaží jet především maximálně efektivně v rámci opotřebení pneumatik, tak aby zastávek bylo právě nezbytné minimum. Přesto se může stát, že na určitých tratích za určitých okolností nemusí být strategie jedné zastávky ta nejvýhodnější, to je jasné a netvrdím opak.
    Nicméně při mnou navrhovaných povinných tří zastávek si jezdci nebudou muset tolik hlídat opotřebení a budou moci rychleji a tvrději závodit. Nyní často musí brát ohledy na životnost svých gum a raději se drží v takové vzdálenosti od soupeře, která jim dovolí udržet gumy v lepší kondici, jen aby nemuseli jet případně zastávku zbytečně navíc. To lepšímu závodění rozhodně nepřispívá.
    Mělo by to ještě pozitivní efekt, že v případě nějakého menšího karambolu by toto pravidlo jezdce vracelo lépe do závodu, protože i přes případnou nutnou zastávku, třeba po startu závodu, by stejně konkurence musela v průběhu závodu absolvovat stejný počet zastávek. Byť by musel postižený jezdce jet trochu úsporněji, tak brzká a neplánovaná zastávka by ho tolik nepoškodila, jako je tomu za stávajících pravidel.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Pokud budou tři povinné zastávky, strategie budou stejně předvídatelné jako při tankování v průběhu závodu. Týmy dopředu vědí, jaké gumy si objednala konkurence a podle toho můžou reagovat. Akorát se bude jezdit trochu rychleji, ale klasický divák to na trati stejně moc nepozná.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Nesouhlasím. Teď je to předvídatelné taky. Většinou se jede na jeden, někdy 2. Občas nějaká vyjímka. Stejně tak při 3 pitech se dají naplánovat v různých časech. Osobně bych zavedl povinné 2.
        A když na to budou víc tlačit, bude víc chyb, víc soubojů. To divák pozná. 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Nemusí být povinné. Stačí jim zmenšit nádrž a zavést zpět to tankování. Buď potom pojedeš s mapou "na spotřebu" a budeš se tam plácat jak trotl nebo pojedeš s agresivní mapou, budeš topit celý závod jako v kvaldě a budeš tam muset minimálně 2x. Sice to bude pořád svádět k taktizování v Monacu, ale ruku na srdce, kdy se tam netaktizovalo a všichni jeli úplnou kudlu po celý závod.
          Jinak pod ostatní se podepisuji. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Jo, taky řešení. Jen by se musely změnit gumy, aby s opotřebováním neztrácely rychlost. Teď je to výhoda v tom, že jsou vozy před a po rozdílně rychlé. Dotankování by šlo přesně proti tomu. To by snižovalo počet předjíždění.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Směs bez degradace výkonnosti není problém udělat. Dokonce bude i lepší než ty dnešní, protože budou mít výrazně širší teplotní rámec. 04
              Jinak o předjíždění bych se nebál. Tomu už samo o sobě pomůže různá strategie. Pokud někdo bude kopírovat přímého soupeře, bude to jak dnes. Ale půjde si tam pak třeba pošetřit palivo a mít možnost jet na agresivnější mapu. Dnes je to jasně dané. Jediná proměnná v závodním plánu (z pohledu spotřeby) je SC. Jinak mají jezdci povoleno použit agresivnější režim jen na pár kol. A musí pak počítat s tím, že se v jiné fázi závodu budou pár kol "plácat" po trati. Kdokoli na špičce si nedovolí startovat s těžším autem, než je nezbytně třeba ...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Tady jde o současné nucené šetření pneumatik vzhledem k nucené strategii minima zastávek a ne o časech na kolo. Nebude-li jezdec limitován šetřením gum, nebude se muset držet v takovém odstupu za soupeřem. A co se týče rozdílů současných strategií, tak ty vycházejí jako reakce na zastávky nejbližších soupeřů.
        A to, že např. RedBull uspěl v Číně s jednou zastávkou navíc nebylo ani tak samotnou strategií, jako spíš dárkem od Charliho který vyslal SC v ideálním čase pro RB. Ti neztratili díky odstupu ostatních žádnou pozici a přezuli doslova zadarmo, zatímco ostatní před nimi to dopřáno nebylo.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • shazec

    shazec

    89.203.142.XXX
    Nevím no. Určitě to má své výhody a nevýhody, ale tvrdit nám, že to omezuje strategie a všichni by dělali to samé je nesmysl. Stačí udělat větší rozdíly mezi směsmi jak v rychlosti, tak v opotřebování. K tomu přidejte proměnnou jako palivo a zrušte povinnou zastávku v boxech.
    Najednou tu budou týmy co si troufnou jet celý závod najednou nebo na určitých tratích stavět třeba 4x.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Týmy to nechtějí zejména proto, že je to další rizikový faktor, který může ovlivnit výsledek závodu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Opět nesouhlasím. Jo, jednou za rok někdo nestihl vytáhnout hadici, nebo to chytlo. Na druhou stranu chyb mechaniků při výměně gum jistě ubude, když je nebudou měnit za 2s, ale budou mít na to 5s. Tedy každý druhý závod neuvidíš někoho jet bez kola. 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • FantomasMan

    FantomasMan

    87.197.124.XXX
    V F1 je všetko problém. V IndyCar nikdy nebol problém s tankovaním. Skôr by som bol za.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr Hloušek

    Petr Hloušek

    46.135.3.XXX
    To jsou hloupé argumenty proti tankování. Copak možnost přezouvání pneumatik kazí divákovi podívanou? Naopak, možnost kombinovat množství paliva se směsí pneu dává týmům možnosti jet jinou strategii

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      v článku je to podle mého myšleno tak, že pokud někdo vystartuje s benzínem na 20 kol, tak těžko bude reagovat na aktuální vývoj závodu změnou strategie a do boxů určitě nepojede až ve 35. kole. v tomto je pravda, že variabilita ( myšleno změny v průběhu závodu ) nebude třeba taková. ale na druhou stranu - proč by někdo někomu říkal, kolik má natankováno, že ano.......

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama