Irvine: Některá děvčata jsem měl, jiná ne

Daniel Šupa, 15. června 2005, 11:30 Google+

Vicemistr světa hovoří o F1, o zájmu o Jordan, o Fordu, Ferrari, Coulthardovi, Schumacherovi a děvčatech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Redaktor Stijn Keuris vyzpovídal exhvězdu Formule 1 pro server F1Racing.net. Přinášíme vám přepis rozhovoru. Irvine usedl po pauze během akce Marlboro Masters v Zandvoortu do vozu Ferrari F1.

Eddie, jaké to bylo být zpět ve voze F1?
Zrychlení bylo působivé. Sice byl vůz o trochu pomalejší než můj poslední Jaguar, ale nebyl jsem v F1 tři roky. Přesto to bylo super a musel jsem být opatrný, i když jsem na to zase trochu šlápl.

Žádná lítost, že jste opustil F1?
Ne

Ale mohl jste pravděpodobně zůstat trochu déle, musel jste mít nějaké nabídky.
Ano, ale nebyly dost dobré. Bylo to fantastické, ale nyní dělám jiné věci.

Mika Häkkinen závodí v DTM, neláká vás něco takového?
Ne, už nechci závodit.

Tak co chcete dělat? Šéfa týmu?
Zatím nevím co chci dělat.

Nedávno jste navštívil boxy.
Ano, protože je F1 zpět. Vítězí jiní piloti, Michael má potíže, je to znovu zajímavé. Jen kvalifikaci nenávidím.

Proč?
Je to nuda. Zpět ke starému systému a doufám, že to zařídí brzy!

Jste známý tím, že říkáte co si myslíte. Můžete to dělat stále, když dnes zavítáte do světa F1?
To záleží na tom, co zrovna děláte. Někdy se zkrátka musíte chovat tak, jak chtějí, ale já nemám nyní zájem pro někoho pracovat.

Co se stalo s Jordanem? Mluvilo se o tom, že ho chcete koupit.
Slyšel jsem.

Co k tomu můžete říci?
Nic!

Byla to tedy jen povídačka?
Říkal jsem vždy, že se dívám po příležitostech...

Jordan bojoval, bylo vám ho líto? Byl to váš první tým v F1.
Ne, vůbec ne, tohle mne nedojme.

Tak co Ferrari?
Je zřejmé, že mají potíže s pneumatikami. Oni si tuto díru pro sebe vykopali sami. Chtěli mít exkluzivitu u Bridgestone a ostatní týmy udělali z Michelin nejlepší gumy.

Nikdy jste se netajil tím, že jste měl ve Ferrari jezdit pro Schumachera, Barrichello s tím má potíže, například v Monaku.
Myslím si, že takové jsou motoristické závody. Podle mého jel Michael v Imole mizerně, měl se pokusit Alonsa předjet. Ale v Monaku byl dobrý. Na jeho útoku na Barrichella nebylo nic špatně.

Red Bull převzal Jaguar a jde jim to dobře. Můžete to objasnit?
Poslední dva roky co jsem byl u Jaguaru tam přišlo mnoho nových lidí. Zůstali tam a tým má solidní základ. Problém před těmi dvěma roky byl v tom, že se lidé stále měnili.

Takže Ford nesl vinu?
Ano, oni dělali vše špatně. Koupili špatný tým (Stewart) a zaplatili za něj velké peníze. Stewart neměl ani aerodynamický tunel a kupovat tým bez tunelu? Byly k dispozici jiné stáje.

A byl připraven tým prodat?
Vše je na prodej!

Red Bull mění Kliena za Liuzziho a obráceně, proč?
Dle mého chtějí vycvičit mladé jezdce a nahradit Coultharda co nejdříve. Ale ještě nejsou tak dobří, aby ho mohli nahradit. DC je zkušený, ale nemá budoucnost. Je dobrý jezdec, ale všichni víme, že ne dost dobrý. Přiveze vůz do boxů, získá body, ale to ještě není špičkový jezdec. Oni potřebují superhvězdu. Liuzzi ani Klien jí asi nebudou, ale Kovalainen a Carroll vypadají hodně dobře. To ale není můj problém, koho posadí do auta.

Co soudíte o ženě v F1? Mnoho se mluví o Danici Patrick.
IRL není nejlepší šampionát na světě. Pro publicitu by to bylo skvělé, ale já ji neviděl řídit F1. Bylo by to fantastické, ale nemyslím si, že bude závodit v F1.

Je šampionát rozhodnutý?
Myslím si, že ano. Bodovací systém je hloupý. Změnili ho kvůli Michaelovi, který stále vítězil, aby to bylo zajímavější, ale pravidla se nemění kvůli jedné osobě. Nevím kdo to vymýšlí, ale je to absurdní.

Vždy jste hovořil o Schumacherovi v pozitivním duchu, co ho podle vás dělá nejlepším?
On je nejlepší. Ne proto že tak tvrdě pracuje nebo že má takovou kondici. Je vynikající pilot, ale čas důchodu se blíží. Doporučil bych mu ještě jednu sezonu, pak odejít.

V roce 1999 jste ztratil titul v posledním závodě v souboji s Mikou Häkkinenem. Jak to cítíte o šest let později?
Je to smutné, ale co nadělám. Nepřemýšlím "co by kdyby". Byla spousta děvčat, která jsem chtěl a nedostal jsem je, ale také spousta děvčat, která jsem chtěl a také je měl. Někdo vyhrává, někdo prohrává...


Foto: Auto News Network

Vytisknout

Diskuze: Irvine: Některá děvčata jsem měl, jiná ne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jordan

Bude to v případě Midlandu Mercedes?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud