DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Toro Rosso si užívá výlučné pozornosti Hondy, která k němu přešla od McLarenu, což se podle jeho šéfa Franze Tosta již pozitivně projevuje v oblasti konstrukce nového vozu STR13, a očekává silnou a spolehlivou pohonnou jednotku.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 78, poslední 25.01.2018 09:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pikaso (Hlasovali 4 lidé) 19.01.2018 13:12
Nemohu jinak, ale musím reagovat. Je jasné, že si… »
» uzivatel001639 (Hlasovali 4 lidé) 19.01.2018 13:12
Horner rika neco jineho a foukany difuzor ano, to… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 19.01.2018 11:51
To co předvádí Renault posledních 10 let je… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • uzivatel001836

              uzivatel001836

              109.105.39.XXX
              Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pikaso

                Pikaso

                77.104.216.XXX
                Nehodlám se přít o to čí to byl nápad. Jenom zřídka je to jedna osoba a i v tomhle případě si dovedu představit, že to byl společný projekt RBR a R. Nic to však nemění na faktu, že foukání při brždění, tedy při malých rychlostech je vývojářská a konečná práce R. Pokud se budeme bavit o studování tak asi budeš muset studovat sám. Difusor jako takový začíná fungovat při určité rychlosti. Každý jinak, podle své konstrukce. Paušálně řekněme u Formule 90-120 km/h. Dále difusor usměrňuje tok vzduchu za autem, tedy funguje jako stabilizátor, protože auto je tedy celé stabilnější, tím může projíždět zatáčky daleko přesněji a rychleji a tedy bez foukání vzduchu motorem je tam difuzor v pomalých zatáčkách a při brždění k ničemu. Tedy ne kraviny, ale fakta a motor vyrobil R jako první motorář a když to nedokázali ostatní motoráři kvalitně napodobit, tak se to zakázalo. Takže bludy o podílu RBR jsou zbytečné. A neboj. Nezlobím se. Takže se taky nezlob.
                Už jenom sám fakt, že R byl jedinej z motorářů, kterej to dokázal vychytat mluví v jeho prospěch a ne ve prospěch RBR, i kdyby to byl jejich společnej nápad. Kdyby to vychytali všichni, nikdo by to nezakazoval, ale protože v té době R s RBR dominoval, nebyla vůle je nechat dominovat i dále.

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jirka_1

                  Jirka_1

                  217.30.64.XXX
                  Dovolil bych si oponovat - difuzor jako takový funguje vždy, pokud ním proudí vzduch. Akorát se výše podtlaku odvíjí od toho, kolik vzduchu jím proudí, tedy k ničemu tam není ani v pomalých zatáčkách a při brzdění... Při brzdění se jeho účinek snižuje, proto mu pomáhali tím foukáním získat větší účinek...
                  Difuzor je tam od vytvoření většího přítlaku, těžko se dá říct, že jde o zvýšení stability auta, ale o jeho přítlak, tedy zlepšení adheze pneumatik při stejné hmotnosti vozu. Pod pojmem stabilita si skutečně představuji něco jiného.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pikaso

                    Pikaso

                    62.240.164.XXX
                    Nebudu tu rozebírat vše doslovně. Vlastně píšeš to samé co já a jedno vydáváš za lež a druhé za pravdu. Ano máš skoro pravdu, že difuzor funguje vždy pokud pod ním proudí vzduch. Problém je v tom, že u F1 se jeho vliv na jízdu a chování auta projevu právě až v té rychlosti přibližně kolem 90 km/h.
                    Pokud budu chtít honit detaily jako ty tak musím napsat, že vlastně fyzikálně nejde o to, kolik vzduchu pod difuzorem proudí, ale spíše o to jakou rychlostí. Vzduchu je tam totiž vždy "stejně". Víc ho do stejně velkého prostoru nikdy nenacpeš(ale méně ano). Jde tedy ve skutečnosti o rychlost jakou vzduch difuzorem proudí. Mohl bych to rozebírat dál a dál, ale je to zbytečné. Prostě nemáš pravdu.Ten vzduch se tam nefoukal pro ohřívání, ale proto, aby rychleji proudil a tím zvyšoval efektivitu difuzoru, tím zajistil daleko větší přítlak, lepší přilnavost pneu, omezil tím přetáčivost atd. atd atd. a tím samozřejmě zajistil větší "stabilitu" a tedy výrazně zlepšil vlastnosti formule, konkrétně RBR a tím tedy v konečném důsledku velmi výrazně dopomohl k celkovému nejrychlejšímu kolu jak v kvalifikacích tak v závodech. Tolik ke slovíčkaření a podle mě z tvé strany dokonce částečně nepravdivému. Navíc problematika foukaného difuzoru není spojena pouze s řešením problému ohledně brždění. Stejný problém byl i v době, kdy motor točil max otáčky a skočil jakoby do omezovače. V té době rovněž docházel k poklesu foukání a bylo nutno vyřešit tento problém, protože přetáčivost v rychlých zatáčka je ještě větší problém než v těch pomalých. Jde o velkou rázovou vlnu, která v těchto limitních situacích působí skoro jako by jsi najel jedním kolem na trávu, auto se stává výrazně přetáčivějším a jde do smyku a tím jednoduše opět ztrácí "stabilitu". Navíc jestli se nepletu, difuzor tvoří lepší přítlak formule vytvořením většího podtlaku (ten podtlak jsi zmínil) pod autem tím, že urychlením proudícího vzduchu dochází k jeho většímu strhování a tím jeho tam vlastně v době funkčnosti méně a tím vzniká podtlak a pak právě roste přítlak atd. atd. atd. a tím "stabilita" auta.
                    Promiň už nebudu ošklivý, ale pokud chceš o něčem diskutovat, měl by si o tom něco vědět. Takže jsem si dovolil menší exkurz do problematiky. Odborníci by mě pravděpodobně upřesnili, ale myslím, že pro nás laiky to takhle stačí.
                    No a závěr je jednoduchý a stručný. Proto se udělal foukaný difuzor motorem, což nejlépe zvládl právě R a díky tomu dal RBR obrovskou výhodu, jak již teď všichni víme i v rychlých zatáčkách.
                    Navíc jsi mě donutil rejpnout i dále, protože to v žádném případě nebyl nápad RBR, protože tato myšlenka vznikla minimálně již někdy kolem roku 2000. R jí pouze uchopil a nejlépe zpracoval. Tím jsem si tedy ještě trošičku rejpnul i do El_Senora.
                    No a PS: nějakou obdobu podle mě používám v současné době i M. Je až neuvěřitelné jak všichni v zatáčkách lítají a M jede jako po kolejích. Nebude to jen v délce rozvoru, bude tam i nějaká takováto chytrá vychytávka.
                    Omlouvám se za délku odpovědi a její zpoždění. Musel jsem pracovat.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Jirka_1

                      Jirka_1

                      217.30.64.XXX
                      Délka odpovědi mi nevadí, umím číst a dokonce i dlouho v kuse... :-)

                      Jen pro upřesnění - princip difuzoru jsme se učili na základní škole ve fyzice snad v osmé třídě. Sice nám tehdy do makovic netlačili Bernoulliho rovnice, ale i tak to pro pochopení stačilo. Takže nějak mi tam neštymuje věta, že nejde o množství, ale rychlost. Rychlost souvisí s množstvím vzduchu, nebo snad chceš říct, že ne? Tak proč tam uměle přidávali relativně velký objem plynů? Pokud nenatlačím do difuzoru dostatek vzduchu, nemůže proudit rychle, jsou tam také nějaké ztráty třením a turbulentním prouděním.
                      A ještě malý detail - mám za měsíc šestapadesát a pamatuji si jako dnes začátek éry wingcarů, takže mi nevykládej, že o problému nic nevím.

                      Nemyslím si, že by něco takového v současnosti používali Medvědi, předpisy je jasně stanovený tvar a minimální výška podlahy a když se dobře díváš, tak i hodně zvednutá záď RBR, která vlastně totálně nějaký Venturiho efekt vyruší, jim nijak nebrání jezdit docela rychle a občas se stane, že i vyhrají závod. Přetáčivost v pomalých zatáčkách je spíš výhodou a osobně si myslím, že jízda na omezovačí nedělala problém aerodynamický, ale spíš pokles tahu a vlastně částečné cuknutí motorem dozadu bylo to, v čem byl problém - vynechal ti někdy motor ve vysokých otáčkách? Mně několikrát ano a i když nešlo o nadupaný stroj ve vysoké rychlosti, příjemný pocit to skutečně nebyl. V té rychlosti totiž foukaný difuzor má tak malý vliv na cokoli, že se na něj nemusíme ohlížet.

                      P.S.: v době wingcarů si jezdci stěžovali na přetížení v rychlých zatáčkách až 5G, auta měla ještě boční lišty, které utěsňovaly místa, kudy by mohl vzduch, který měl frčet pod autem co nejdelší dobu, unikat a snižovat vyvíjený přítlak. Nevím jak to dělají dnes, ale když se podíváš, tak i bez ploché podlahy a bočních lišt jsou na 4 - 4,5 G také... :-)
                      Řešit v současnosti foukané difuzory je ztráta času, protože se toto řešení díky zákazu nepoužívá.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Pikaso

                        Pikaso

                        62.240.164.XXX
                        Jak jsem psal už před tím. Nechci tady dělat sáho dlouhé fyzikální diskuse a nebudu. Zaprvé nejsem fyzik a zadruhé by to ani nemělo cenu.
                        I když mám úctu ke tvému věku, protože mě je jenom 42 nemělo by to skutečně cenu. Pokud spojuješ velikost přetíže s difuzorem, nemá to opravdu cenu. Zjednodušeně, čím větší rychlosti jsi schopen dosáhnout na stejné trati, tím větší přetížení na tebe působí. I zde je velký problém v tom, že existuje více druhů. Jedno je závislé na velkém zrychlení nebo zpomalení v přímém směru a to druhé je závislé na změně směru při velké rychlosti.
                        Stejně tak difuzor negeneruje přetlak, ale podtlak.Tudíž dochází k řídnutí vzduchu a tím k jeho úbytku v prostoru difuzoru a tím ke generování podtlaku, který tedy vlastně formuli k silnici nepřitlačuje, ale přitahuje. V konečném důsledku se tedy musím omluvit. Skutečně závisí na množství vzduchu, ale účelem difuzoru tedy alespoň u F1 je ho odebírat z nějakého konkrétního místa (pod podlahou) a tím tvořit podtlak, tím přitáhnout vozidlo více k podložce a tím zlepšit jeho stabilitu.
                        Opravdu si nepamatuju, kdy jsem se to učil ve škole a upřímně ani nevím že jsem se to vůbec učil. Co ale vím, že řízením toku vzduchu, pomocí nejrůznějších plošek a křidélek se dost vzduchu žene právě pod podlahu a tím, že se žene stále do menšího prostoru se ještě více urychluje a tím tvoří ještě více podtlaku a tím spolu zajišťuje mimo jiné i to, že vůz F1 v těch rychlostech a při malé hmotnosti nevzlétne. To samé dělá na zádi vozidla difuzor. A to je vše co jsem z fyziky chtěl napsat a dokonce je to více než jsem chtěl napsat. Prostě R přinesl do partnerství s RBR více než tu EL_Senore zmiňuje a foukaný difuzor byla jejich práce a jeden z jejich velkých přínosů na úspěších RBR. Bezesporu daleko a obrovsky větším než přínos H na zlepšení McL ke konci sezony 2017.
                        Tímto končím, měj se fajn.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Jirka_1

                          Jirka_1

                          217.30.64.XXX
                          Podtlak nic nepřitahuje, ale atmosférický tlak, resp. rozdíl tlaků nad a pod autem dělá přítlak. Většina těch křidélek, co vidíš na autě a předním křídle, slouží spíš k usměrnění proudění vzduchu okolo auta, aby nedocházelo ke zbytečným turbulencím tam, kde je možné tomu zabránit.
                          Podíváš-li se na současnou formuli shora, vidíš, že přední část má velmi malý půdorys a nějaká plocha, využitelná pro vytváření přítlaku, která stojí za řeč, začíná někde v úrovni sedačky pilota. Navíc je přední část, kde má pilot nohy, jaksi zvýšená a o nějakém Venturiho efektu se moc mluvit nedá. Mám docela úctu k sučasným aerodynamikům v F1, když porovnám tvar a plochu podvozku wingcarů proti dnešku s tím, že současné vozy jsou na tom s aerodynamickým přítlakem téměř stejně...
                          Jinak tím přetížením jsem myslel přetížení příčné, tedy dosažitelné v rychlých zatáčkách.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            81.19.11.XXX
            Ano Ele, přišel RB a řekl vývojáři motoru, jak to mají udělat, protože v tom Renaultu jsou přece banda idiotů, kteří o motorech nic neví :D Oka, to mi stačí, si stejně trapný jako Helmut a Horner. Diskuzi končím...

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Toto období před prvními testy si McLaren užíval asi také nejvíce 12 Ale jako jo, pozitivita tam musí být a McLaren už ji pochopitelně s Hondou neměl, v tom jsou nové začátky spolupráce někdy už prostě potřeba 03

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Je treba si to srovnat:
      McL si v uvodu roku 2018 polepsi vykonove. Co bude dal nikdo nevi a jsou to jen nepodlozene uvahy. McL prisel o tovarni podporu. Prisel o rychle reseni site na miru.
      TR je zase opak.
      Ted je treba si rici, ze jedine v co McL musi doufat, ze ten vykon tam bude navic stale, ze bude Renault v dalsich 3 letech porad lepsi vykonove a mel by byt lepsi vyrazneji, protoze na aeru muze zmenou ztratit a ta ztrata muze byt trvala, vzhledem ke konstrukci jednotky. Pokud se jednotky vykonove vyrovnaji je McL tim prohravajicim. To nemluvim o tom, kdyby se Honda dostala pred Renault, to by pak byla jasna prohra McL.
      Dobre na tom je, ze TR a McL nam ukaze jak to skutecne je a za 3 roky budeme moci hodnotit kdo to si to zmenou podalal 03

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Co bude dál opravdu nikdo neví, ale hodně se dá z dosavadní minulosti předpovědět. Honda předvedla doslova tragédii která nemá v F1 obdoby. McLaren se jí po 3 letech zbavil i s jejich balíkem navíc a na Hondu zbyl jen juniorskej program RedBullu, nikde jinde nebyl zájem. Je krásné pořád vzhlížet do budoucnosti a psát o tom ódy, ale takový luxus týmy nemají a rozhodnutí musí činit v reálném čase, kdy si McLaren řekl prostě dost, 3 roky stačily.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          Proto nerikam, ze McL udelal pro rok 2018 spatne, ale dale v case hodnotit nelze. Souhlas
          McL si dal pred sebe dve moznosti, bud budeme dle dosavadni minulosti dlouhodobe vykonove prijatelne pozadu nebo bude pozadu jeste o trochu vice s tim, ze za rok na tom bude stejne. Usoudili, ze vetsi jistota je pro dalsi tri roky Renault. Proti tomu nelze nic namitat. Nejde o ody, ale McL tim na jedne strane ztrati, ale i videla. Porad mi ale prijde ze jde o prehnany optimismus, prijde mi, ze se pisi ody jako kdyby prechazel McL na motory Mercedes nebo podobne kdyz prechazel McL z Mercedesu na Hondu. Ja tam nevidim zasadni zmenu , ja tom vidim par koni navic, par desitek koni navic a to neni rozdil mezi stredem pole a titulem.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            McLaren byl předposlední, McLaren i já v zásadní změnu rozhodně věříme.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001639

              uzivatel001639

              89.111.73.XXX
              Ja vidim zasadni zmenu v umisteni poharu konstrukteru, nebudou predposledni ale minimalne v puli, lepsi puli. Takze souhlas, zasadni by byt mela 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            62.240.164.XXX
            Tak naposledy. Už jsem tu strávil docela dost času.Realita je taková, že H byla dobrá naposledy v roce 1991. To je i s odmlkou 26 let. R udělal titul v letech 92,93,95,96,97,05,06,10,11,12,13. Mezi tím se vždy alespoň jeden tým pohyboval významně v předu startovního pole.
            Navíc jestli umím počítat je to 11 titulů za 26 let, tedy na ostatní zbývá o maličko větší půlka. a tam je to pak zajímavé 8 titulů M, 6 F a jeden, kdo by to čekal Ford. Nikde tu nevidím H a to tam byla buď přímo nebo ve svém derivátu 20let, tedy celkem asi o 4 roky déle než Ford a ten jeden titul má.
            Prostě už by si se měl smířit s tím, že H je v současné době prostě hrozný šrot a jedinej, kterej tomu může v současné době pomoci je HM. Jestli se to nepovede ani jemu, není už co řešit a H by to měla odpískat na dobro. Napadají mě namátkou ještě dva, kteří by to asi zvládli, ale ti už jsou jinde. Myslím, že FB a RB by to taky dokázali.
            Jak již jsem psal, přál bych TR, aby se H probrala, ale mám trochu obavy jestli je to dnes možné. Pokud to nezvládne HM, tak už nikdo.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Polovina ledna - žvanění začíná... :-) Praktiicky nám neřekl nic kloudného, resp. co bychom už nevěděli.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Tak to žvanění snad začlo už mnohem dřív. Půlka pole bude bojovat o titul, druhá půlka se zlepší. Poslední asi nebude nikdo. 12 Nikdo sponzorům nebude vykládat, že to bude stát za prd, takže každý prohlašuje i to, co bude těžko splňovat.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      No spise mi prijde, ze vyvoj je v plnem proudu a to zvaneni u vsech dost utichlo oproti minulym letum. Mozna jen pocit, ale prijde mi ze se drive mnohem vice resilo kam kdo pokrocil, bylo mnohem vice spekulaci 03. Pripada mi to, ze se nedaji nikde cekat zadne velke posunu, nikde nevidim zadny prehnany optimismus.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama