DISKUZE K ČLÁNKU "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost nesouhlasí s všeobecně rozšířeným názorem, že by současné pohonné jednotky ve Formuli 1 byly příliš drahé. Za posledních 15 let podle něj jejich cena klesla přibližně o polovinu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 22.01.2018 10:45 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 3 lidé) 15.01.2018 12:39
Fakt nevím. Ale tipl bych si, že i ten čtvrtý,… »
» eliSKA-PUNKova (Hlasovali 3 lidé) 15.01.2018 15:43
Uz to tu nekdo kdysi psal, ze podstatne jsou… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 15.01.2018 20:32
zase ferrari, že měla honda motor co dal 2 kola a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          uvědom si, že v té době dělal rozpočet top stájí 300 - 350 mil dolarů, dnes je to 250 -280 takže utratí určitě méně za mnohem sofistikovanější vozy a pokud vezmeš v úvahu infalci, tak jsi na skoro polovině toho, co musela TOP stáj vydat kolem roku 2000. Problém je, že kolem toho roku 2000 byla schopná stáj minardi závadit s rozpočtem 20 mil dolarů ročně, kdežto dnes je málo 80 mil dolarů. Kde je tedy problém? V motorech to určitě nebude, spíš v neustálé rošádě pravidel a poměrné rozežranosti týmů v jejich mobilhomech a pod.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.61.XXX
            Kolem roku 2000 nikdo s rozpočtem 20 mil nezávodil, to by neměl ani ty motory... Minardi přežívalo jak se dalo, ale rozhodně nemělo rozpočet 20 mil... Nevěřím, že to bylo méně než 100... Dle mého se toho tolik zase nezměnilo, jen ten zájem o F1 upadá a upadá...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              tak si to najdi, jezdili za 20 mega, měli upravené staré vozy, neměli aktuální motory, ale dokázali se účastnit. Nestavěli zkrátka úplně nový vůz pro každou sezonu...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                37.48.52.XXX
                Ty tvrdíš něco co je logicky nemožné, tak to dokaž... Za tyhle prachy by neměli ani motory ani žádný vývoj apod... Nejspš sis zapamatoval něco vytrženého z kontextu...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  37.48.52.XXX
                  [odkaz na stránku]

                  Třeba máš pravdu, stále se mi to nezdá...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    vím že mám pravdu (alespoň se to v té době psalo) taky minardi v podstatě v každé sezoně odcházelo, ale dokázali se udržet a nakonec to prodali red bullu. Byli v podstatě trpěným týmem, když se přecházelo z V10 na V8 tak měli vyjímku a jezdili s V10 s omezenýma otáčkama. Dokázali se v šampionátu držet v podstatě jen s penězma co jim dodali jezdci a to byla cena za sedačku podstatně níž než v současnosti...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    194.228.59.XXX
                    To je gól. 12 Takže Cosworth tehdy chtěl za 2 roky starý motor, který i v aktuální konfiguraci průměrný 15 milionů za sezónu a kritizují cenu 18 milionů za sezónu za aktuální produkt? 12 12 12

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Jedna věc je cena za pohonné jednotky a druhá na kolik výjdou celororoční náklady na všechny inženýry bez kterých by se motor ani nedal nastartovat a kteří během každé jízdy sedí u tetrisů nejen na okruhu, ale taky přímo v továrně a chod motorů nejen monitorují, ale dle podmínek aktualizují správný chod motorů.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001836

    uzivatel001836

    109.105.39.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Fakt nevím. Ale tipl bych si, že i ten čtvrtý, pátý nebo šestý zdarma budou. Přece týmy nebudou platit navíc za to, že jim dodavatel dodá něco vadného? Ten by měl spíš platit pokutu za to, že tým dostane pentli za něco, za co může výrobce motoru.
      Myslím si tedy, že to budou náklady na jednu sezonu se vším všudy.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        a to ještě nikdo nezmínil inflaci od roku 2000 co prost zmiňuje...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          01 To mne taky napadlo. Nechse se mi hledat výši rozpočtů týmů tehdy a dnes, ale mám tušení, že to stejné nebude.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            tehdy měly TOP stáje 300-350 mil dolarů, toyota do toho sypala dlouhodobě kolem 400 mil dolarů, ale tu nepovažuji za top :-)
            Problém je spíš to, že malé stáje byli schopné přežívat i s 20 mega na sezonu, což je dnes nemyslitelné

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Hle, já to zmínil výš ... Od roku 2000 je inflace dolaru cca 43%. 04

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Radon

        Radon

        84.242.97.XXX
        Človeče mně se zdá, že i ten čtvrtý zaplatíš. Málokde v motorsportu, třeba i v rally, Ti přesto že motor selhal dřív, než po "garantovaných km", nedá nic zadarmo. Notabene v F1, kde peníze nehrají podružnou roli. Přece jen je to závodní stroj, který je napnut na maximum. I když u některých je maximum minimem... Alain promine... 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Jak jsem psal, opravdu to nevím. Ale v tom případě by byly motory Renault a Honda tak 2x dražší, než Mercedes a Ferrari. A jak by se řešily nové dpecifikace motorů? Zdá se mi to divný. Osobně si myslím, že se bude platit vybavení na celou sezonu za jednu fixní cenu. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            já si to myslím též, ale znáš to přísloví - myslet znamená ho*no vědět...
            Honda platila mcl kolem 80 mega za to, že si motory bere, takže ty rozhodně dražší nebyly :-)

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama