Noví majitelé se při tvorbě budoucích pravidel zabývají myšlenkou vynutit omezení rozpočtů, tak podle Todta by bylo chybou, kdyby se na ně spoléhalo jako na jediný prostředek při řízení nákladů. Pro zlevnění F1 musí dojít k prosazení dalších pravidel.
"Již nějakou dobu jednáme o nákladových stropech. Věřím, že jde o dobrý krok, podle mě však musí jít o kombinaci. Potřebujeme vytvořit pravidla, která budou mít nějaký dopad na aktuální náklady," uvádí prezident FIA.
"Říct jednoduše, že zavedeme rozpočtové stropy, to by podle mě nefungovalo. Žádný pokus zatím nefungoval. Musíme být schopni odsouhlasit něco, co by bylo sofistikovanější, abychom toho dosáhli," pokračuje Todt.
Vedení F1 během zimy hodlá jednat individuálně se všemi týmy, aby do detailů probrali myšlenku rozpočtových stropů. Některé z nich sice uznávají, že je třeba s náklady něco udělat, ale obecně panuje spíše skepse v tom, zda by rozpočtové stropy mohly fungovat.
Obavy Red Bullu
Šéf Red Bull Christian Horner například moc nevěří tomu, že by si je FIA dokázala řádně ohlídat. Proto souhlasí s Todtem, že je pro omezení nákladů nutné zavést další pravidla.
"Nejsem velkým fanouškem rozpočtových stropů, protože si kladu otázku, nakolik by se dalý ohlídat, protože korporátní struktura všech je odlišná. Rozhodně musí jít ruku v ruce s řešením věcí, které ženou náklady vzhůru, protože náklady jsou vytvářeny prostřednictvím pravidel," vysvětluje Horner.
"To je to, co určuje, kolik toho utratíme. Musíte řešit základní příčiny, pak bude stanovení stropů méně citlivou otázkou. Pokud byste vložili veškerou důvěru ve stropy, pak by byl na přehradu vyvinut příliš velký tlak," znázorňuje šéf Red Bullu.
Velké tým se zavedením rozpočtových stropů vůbec nesouhlasí. Mercedes, který ve svých továrnách zaměstnává přes 1600 lidí, argumentuje tím, že jich najednou nemůže tolik propustit, proto požaduje mírnější kroky rozložené do delšího období.