Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

-haj, 13. ledna 2018, 23:48 Google+

Technický šéf Red Bullu, Adrian Newey, poodhalil několik zajímavostí o tom, jak se jej Ferrari v minulosti pokoušelo hned třikrát získat pro svůj tým.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Adrian Newey měl nabídky opustit Red Bull, cítí se ale u něj jako doma

Adrian Newey měl nabídky opustit Red Bull, cítí se ale u něj jako doma | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Ačkoliv je proslavený jako v rámci F1 nejlepší a několik rekordů držící návrhář monopostů, tak Adrian Newey nikdy nepracoval pro nejúspěšnější tým sportu. Místo toho svoje úspěchy a tituly mistrů světa sbíral s Williamsem, McLarenem a Red Bullem.

Není to ale dáno tím, že by Scuderia Ferrari o Neweyho nestála, jak Adrian Newey poodhalil pro Sky Sports F1. "Bylo tomu blízko třikrát. Původně za mé kariéry v IndyCar, když se Ferrari rozhodlo postavit monopost pro IndyCar. Bylo mi navrhnuto, abych se připojil jako hlavní návrhář k jejich projektu, ale cítil jsem, že by to nebylo to správné, takže jsem to odmítl. Pak už to bylo vážnější, Jean Todt mi nabídl, abych se k nim připojil jako technický ředitel v roce 1996. Tou dobou jsem měl nabídky, abych zůstal u Williams, připojil se k McLarenu nebo Ferrari."

"Dlouze a tvrdě jsem o tom přemýšlel, ale měl jsem tou dobou mladou rodinu, a tak jsem se rozhodl, že chci zůstat v UK." Kdyby se býval Newey rozhodl přijmout třetí zmiňovanou nabídku, tak by možná zablokoval cestu k Ferrari pro Rosse Brawna. Ten se k týmu připojil jako technický šéf v roce 1997. Jeho vozy pak vyhrály během devíti let šest titulů mezi konstruktéry. Nejzajímavější nabídka ze strany Ferrari pro Neweyho však přišla v roce 2014. Tou dobou právě vyhrál čtvrtý titul v řadě s Red Bullem. Tým ale bojoval s novou pohonnou jednotkou na začátku nové hybridní doby. 

img-responsive

Adrian Newey je ve světě F1 velmi ceněným inženýrem | foto: Red Bull Content Pool

Newey ve své nové knize s názvem 'How To Build A Car' vysvětluje, jak mu Ferrari nabízelo "životní styl hvězdy" a "komicky velkou" finanční podporu, když mělo být prý připraveno více než zdvojnásobit jeho plat u Red Bullu - zatímco Newey byl v kontaktu také s Mercedesem. "Začalo být evidentní, že Renault je dlouhou cestu zvláště za Mercedesem a do určité míry i za Ferrari - bez nějakého jasného světla na konci tunelu. Renault se nezdál být ochoten zafinancovat věc tak, aby se problém opravdu vyřešil, což bylo depresivní a znepokojující," pokračuje Newey.

"Byl jsem tak v těžké pozici. Nechtěl jsem odejít od Red Bullu, protože jsem se tam cítil jako doma a od začátku s Christianem [Hornerem] jsem byl v projektu hluboce zapojen, vystavěli jsme tým z popela Jaguaru až tam, kde je dnes. Nechtěl jsem z něčeho takového odejít, ale zároveň jsem nechtěl být v pozici, ve které bychom operovali s jednou rukou přivázanou za zády našim motorářským oddělením. Bylo to velmi náročné rozhodnutí. Ferrari přišlo s neuvěřitelnou nabídkou, velmi atraktivní, zažil jsem hodně bezesných nocí, ve kterých jsem se rozhodoval, co budu dělat a pro koho se rozhodnout. Nakonec jsem se rozhodl, že by bylo špatné odejít z Red Bullu."

img-responsive

Konstruktér Red Bullu se svým jezdcem - Danielem Ricciardem | foto: Red Bull Racing

Ve své knize 'How To Build A Car' pak Newey odhaluje také svoje kontakty s Mercedesem. "Na jaře 2014 to byl depresující čas, bez nějakého jasného světla na konci titulu. Zvažoval jsem tedy svoje možnosti a kdo mě neoslovil - Niki Lauda z Mercedesu. Měli jsme sérii rozhovorů o mém možném připojení se k Mercedesu, Niki mi zaplatil několik návštěv doma, abychom to mohli probrat.

Byl jsem v pokušení, ale ne tak moc. V Mercedesu, u kterého bylo zcela jasné, že vyhraje šampionát 2014, bych nahradil Rosse Brawna. Nebylo to podle mě ale správné a cítil bych se jako sběratel trofejí. Takže jsem Nikimu poděkoval a odmítl." Newey pak dodává, že měl nabídky také od týmů z LMP1 kategorie vytrvalostních závodů šampionátu WEC.

Vytisknout

Diskuze: Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Škála pneumatik Pirelli pro rok 2018 rozšířená o super-tvrdou a hyper-měkkou směs

Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud