Renault si v honbě za vyšším výkonem zahrával s ohněm

Petr Hlawiczka, 2. ledna 2018, 06:20 Google+

Renault připouští, že s v honbě za zvyšováním výkonnosti v sezóně 2017 zahrával s ohněm, když jí dosahoval na úkor spolehlivosti. Podle Cyrila Abiteboula kvůli tomu přišel o páté místo v poháru konstruktérů a utrpěla tím i jeho reputace.

Počet komentářů:  46 komentářů (Poslední 05.01. 13:56) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renaultu

Pohonná jednotka Renaultu | foto: HaJ

Sdílejte článek

Red Bull sice v loňském roce vyhrál tři velké ceny, všechny tři týmy poháněné motory z Viry se ale často trápily se spolehlivostí, což vyvrcholilo zejména v závěru roku, kdy si Toro Rosso francouzského výrobce otevřeně zkritizovalo a Christian Horner označil rok 2017 za jejich nejhorší rok poslední dekády.

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul se sice za potíže omluvil, zároveň ale řekl, že museli být velmi agresivní, aby jim Ferrari a Mercedes neutekli. "Spolehlivost v roce 2017 byla samozřejmě velkým negativem, což vyšlo draho - náš tým, ale také zákaznické týmy. To mi je líto. Museli jsme však být velmi agresivním, abychom vytvořili platformu pro plnou konvergenci s dalšími výrobci pohonných jednotek."

"Šlo o kombinaci zcela nového motoru a nedostatku ujetých kilometrů během zimních testů - na některé problémy jsme přišli během nich, na jiné až na začátku sezóny, což bylo velmi pozdě pro reakci a nasazení vylepšení," pokračuje Francouz v rozhovoru pro Autosport.

img-responsive

Toro Rosso na sklonku sezóny 2017 otevřeně zkritzovalo Renault kvůli bídné spolehlivosti a nedostatku nových dílů | foto: Red Bull Content Pool

"Později v sezóně jsme si při odemykání nových výkonnostních módů trochu zahrávali s ohněm, což mělo dopad i na spolehlivost, a taký jsme měli problém s tím, že některé týmy se nedržely určitého měřítka pro chlazení," vysvětluje Abiteboul.

Poukázal na Toro Rosso, které v závěru mělo více potíží než ostatní týmy, jelikož se nedrželo jejich doporučení pro chlazení pohonné jednotky. "Přišli jsme na nové způsoby provozování motoru s vyšší výkonností, což vytvořilo první dávku problémů. S další ujetou vzdáleností jsme začínali mít potíže, které se týkaly jednoduše životnosti součástek. Snažili jsme se to zvládnout snížením provozní teploty, což se některým týmům podařilo, ale ne všem."

img-responsive

Renault si myslí, že nebýt potíží se spolehlivosti, tak mohl v šampionátu konstruktérů skončit pátý | foto: Pirelli

Spolehlivost podle něj Renault stála páté místo v poháru konstruktérů, v němž jim právě na Williams před sebou nakonec scházelo 27 bodů. "Stála nás hodně - myslíme si, že něco kolem 45 bodů, což také odpovídá 5. příčce, která byla v šampionátu naším cílem."

To je velkým negativem, které nechci nikterak snižovat, protože odstupující auto - ať už jde o Renault nebo kterékoliv jiné Renaultem poháněné - je vždy ohromně frustrující. Poškodilo to nás, náš image a naši reputaci, takže jde určitě o něco, co pro příští ročník zlepšíme bez jakýchkoliv kompromisů, to je jisté," dodává Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: Renault si v honbě za vyšším výkonem zahrával s ohněm

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 05.01.2018 13:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 46 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32

Začne Toro Rosso závodit se starým motorem? Honda si ten letošní nechává jako…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud