DISKUZE K ČLÁNKU Renault si v honbě za vyšším výkonem zahrával s ohněm

Renault připouští, že s v honbě za zvyšováním výkonnosti v sezóně 2017 zahrával s ohněm, když jí dosahoval na úkor spolehlivosti. Podle Cyrila Abiteboula kvůli tomu přišel o páté místo v poháru konstruktérů a utrpěla tím i jeho reputace.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Renault si v honbě za vyšším výkonem zahrával s ohněm

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 05.01.2018 13:56 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Takže je to tak. Prostě to zkusili hop nebo trop. S Mikem a El Senorem o tom mluvíme přes dva měsíce a po Silvestru to přiznal i Abiteboul. Pevně doufám, že také dostane nálepku Renault hatera. 04

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Teď se trochu ztrácím, to že Renault navýšil výkon a odnesla to spolehlivost není a nebylo tajemství, to se přece vědělo ne? Akorát to že při navýšení výkonu Renault potřeboval lepší chlazení beru jako novinku, včetně toho že STR se to tolik nepovedlo, což vysvětluje že právě oni měly největší problémy.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001836

        uzivatel001836

        109.105.39.XXX
        Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Chápu že měnit systém chlazení byl pro STR největší problém a už se v tom třeba ani neměly v úmyslu vrtat, na druhou stranu pro Renault bylo důležitější nějak si svůj novej motor ověřit v praxi. Nemyslím si že by potencionální problémy STR byl pro Renault prioritní.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Přesně tak. 01 Píšeme přesně o tom samém 2 měsíce a 2 měsíce tu čtu, jak jsem jen Renault hater (vlastně bych měl být na ten titul hrdý ne?12). Jen je celkem sranda, jak si tu někteří nehateři nevšimli, že kouř v těch zkušebních módech nevycházel jen z STR. Ani si nevšimli, že ty úsporné módy použili v posledních dvou závodech a ne jen oni. A ještě berou jako samozřejmost, že mělo STR vyvinout nový systém chlazení na posledních pár závodů jen proto, aby si Renault otestoval něco, co stejně musel stáhnout. 12
      Jako fanoušek Mclarenu, bych se jen modlil, aby se Renault začal ke svým zákazníkům chovat jako ke svým zákazníkům.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Opět tu lžeš a říkaš polopravdy. 02

        + 2 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Fakt? Co je lež?
          -Že se nekouřilo jen z STR? Podívej se do tabulek na to, kdo ze závodů kvůli poruše motoru odstoupil.
          -Že upustili od těch experimentálních módů? Přečti si prohlášení Abiteboula a opět se podívej do tabulek na odstupy v posledních 2 závodech.
          -Nebo že kritizovali chlazení STR, které bylo potřeba k experimentálním módům (v poslední třetině sezony) upravit? Přečti si tento článek.
          Co z toho je lež a co polopravda? 12

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            četl jsem ho.....jen to interpretuješ jinak než to bylo. STR mohlo jezdit a provozovat motor i v těch "jiných" méně agresivních módech.Oni věděli že musí chladit a zariskovali. RB chladil, nakonec ten motor nové specifikace vydržel.To že pak už neměli ND díly a nemohli riskovat VůBeC nic, jsi do toho zapoměl zahrnout.Vůbec nemůžeš vědět , zda ty nové specifikace by shořely.Jen se domníváš.Ano ty opotřebované, ty shořeli.Házíš to do jedné kupy. To v jakém módu provozuješ motor přeci STR, či RB mohlo ovlivnit.Nechtěli, chtěli bojovat.RB to uchladil.Ano, ty opotřebované měli problém, ty nešli v této nadomořské výšce v tomto módu provozovat, tam nastal kolpas.Posléze se stal opak, uškrtily všechno, aniž by museli, myslím ty nové specifikace. Nebyli žádné díly, už jeli jen na jistotu dojetí. Bohužel ty to pišeš v módu, jabka hrušky a přitom to není a rozhodně nebylo černo-bílé. Ano Renault dělal chyby, to je beze-sporu, ale není to tak jak ty píšeš.Vynecháváš důležité věci a kritizuješ plošně.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Ale ono STR provozovalo motor na méně agresivních módech. Možná sis nevšiml, ale z průměrného týmu se na konci stal suverénně nejhorší. A nemůžete to házet na jezdce. Ti nejeli jen poslední 2 závody. Každý nováček by se měl zlepšovat, ale u STR to šlo opačným směrem. V Brazílii poslední dva, v Abu Dhabi 17 a 20 v kvaldách. V předchozích závodech tak tragické výsledky neměli. Čím to? Nováčci se odmítli učit?
              STR dobře vědělo, že se chladit musí. A kupodivu chladili dobře, do doby, kdy Renault zvýšil výkon. A nějakým zázrakem přestal chladit i tovární renault s RB. Ono se stačí podívat na odstoupení v poslední třetině sezony a zjistíš, že většinu nedělají jezdci STR. A to bylo ještě v době, kdy si RB na nedostatek náhradních dílů nestěžoval. A nějak předpokládám, že tovární tým měl dílů dostatek a přesto Hulk pořád jen vylézal z kouřícího auta. Tedy ten experimentální mód nefungoval ani jinde. A pokud jsi článek pořádně četl, tak Renault to sám přiznává. Já píšu pouze přesně co sám Abiteboul. Zatímco já jsem hater, on má pravdu a přitom píšeme to samé. O čem to svědčí?
              Tady máš citaci:
              "Později v sezóně jsme si při odemykání nových výkonnostních módů trochu zahrávali s ohněm, což mělo dopad i na spolehlivost, a taký jsme měli problém s tím, že některé týmy se nedržely určitého měřítka pro chlazení," vysvětluje Abiteboul.

              Zdroj: [odkaz na stránku]

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Tady šlo o něco jiného. My tady mluvíme o tom, že to prostě Renault riskl a přehnal to. A jsme tady pomalu za psance, protože někteří diskutující prostě neumí přiznat fakt, že by Renault mohl udělat chybu a jestli udělal, mělo by to zůstat tabu. 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Ty motory měly běžné opotřebení. Měly najeto relativně pár závodů, stejně jako motory Mercedesu a Ferrari. Je jedno, jestli to přepísknu tak nebo onak. Motor prostě musí vydržet 5 závodů. Příští rok 7. Mercedes s tím očividně problém mít nebude a na podle informací by měl mít přes 1000 koní. Jestli Renault není schopen provozovat cca 950 koní 3 závody po sobě, tak je příští rok čeká opravdu veliký problém.
          Mike v tom má naprostou pravdu. Renault je spolehlivý a nevýkonný. Nebo se dorovná výkonem, ale pak není schopen držet potřebný interval životnosti. Asi si nemusíme nalhávat, že kdyby na tuto taktiku přistoupilo Ferrari nebo Mercedes, že by tam ta relativní ztráta byla pořád stejná.
          O tom tady celou dobu mluvíme, ale s Adim to tady překrucujete. Teď to přizná Abiteboul a Mike pořád lže ... Tak já už fakt nevím. 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Miku, Abiteboul lže a chrlí polopravdy! 12 Já mu už nevěřím, odteď budu přejímat vše jen od Adiho. Ten má narozdíl od tohodle samozvaného ředitele příznivější informace. 11

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          212.96.178.XXX
          To bych rád viděl, kdo tady tvrdí, že Renault je bezchybný?! Klidně mu osobně napíšu, že je magor, protože ač jsem jejich fanda, tak jen blb by mohl tvrdit, že měl letos Renault dobrou spolehlivost...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Adi

            Adi

            212.96.178.XXX
            Mercedes s tím úplně klidně problémy mít může (ne že bych to chtěl), protože Renault byl loni nejspolehlivější a kde byl letos?! (myslím roky 2016 a 2017). V F1 nikdy nic není jisté...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              212.96.178.XXX
              To mám chápat jak?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Ano v roce 2016 byl spolehlivý s velkým výkonovým deficitem. Letos nespolehlivý a výkon dotáhl. Aby zlepšili spolehlivost, zase šli s výkonem dolů. Přesně jak píše Abiteboul. Jen nevím, proč se tomu tak bráníte. Prostě kdyby Mercedes a Ferrari vyhnali výkon na hranici spolehlivosti, byl by tam pořád rozdíl, jako v posledních 2 závodech. Tedy daleko větší, než 25k. 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Případně dobrý výkon, pokud tu spolehlivost měl. 04 Ale nechme se překvapit. Třeba na tom přes zimu opravdu máknou. 04

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Že to nevidíš tak černě, jako Abiteboul. 04

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              To není, ale Mercedes má hodně solidní stabilizovaný výkon. Stejně tak Ferrari. Před Renaultem je hodně práce, aby jejich náskok stáhl. O tom momentálně není pochyb, ale může se jim povést menší zázrak a mohou se dostat blíž a ještě mít kýženou spolehlivost. Někdy se nějaké věci povedou na první dobrou a ušetří se tím měsíc brzdění motoru. To se určitě nedá vyloučit. Co se určitě vyloučit dá je to, že by se něco podobného mohlo povést přes zimu Hondě. Ale ta na to momentálně asi ani nemyslí. Mají po třech letech relativně volnou možnost celoročního testování. To by je mohlo napřesrok nakopnout k lepším zítřkům, ale po této zimě to určitě ještě nebude.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama