Z pohledu spolehlivosti motoru jsme prožili nejhorší sezónu od roku 2006, říká šéf Red Bullu

Petr Hlawiczka, 28. prosince 2017, 06:30 Google+

Šéf Red Bullu Christian Horner si v závěru roku postěžoval na to, že se svým týmem letos prožil z pohledu spolehlivosti motoru nejhorší sezónu od roku 2006.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 04.01. 02:03) Napište svůj názor
První nedobrovolná zastávka Daniela Ricciarda v předsezónních testech

První nedobrovolná zastávka Daniela Ricciarda v předsezónních testech | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Poruchy Renaultu zabránili jezdcům Danielovi Ricciardovi a Maxovi Verstappenovi zapojit se do bitvy o titul, byť se jim podařilo vyhrát tři z 20 velkých cen. Z celkových 740 trestných míst za nadlimitní výměny komponent pohonných jednotek připadá 380 na Hondu (tj. 51,4 %), 320 na Renault (tj. 43,2 %) a pouze 20 (tj. 2,7 %) na Mercedes a Ferrari.

Renault se musí zlepšit - i kvůli sobě
"Z pohledu spolehlivosti, spolehlivosti motoru, šlo zřejmě o nejhorší sezónu, kterou jsme zažili od roku 2016," komentuje situaci Horner. "Náš motorový partner na řešení během zimy usilovně pracuje. Potřebuje to i pro svůj vlastní tým."

"Snad se nám to společně podaří dát dohromady, abychom mohli opravdu bojovat s Ferrari a s Mercedesem, kteří nebudou stát nečinně na místě ani v průběhu příštího ročníku," přeje si podle Autosportu šéf závodního týmu Red Bullu.

img-responsive

Christian Horner (vlevo) s vítězem dvou letošních velkých cen Maxem Verstappenem | foto: Red Bull Content Pool

Renaultu se letos podařilo zvýšit výkonnost svého motoru, což dokládají Verstappenova vítězství v Malajsii a v Mexiku ve druhé části sezóny, stále však znatelně pokulhává v kvalifikaci.

"Trochu se to v den závodů sbližuje, ale v kvalifikacích s těmito módy a potenciálním využití oleje atd. - to je rozhodně stále celkem velký rozdíl. Stopky nelžou. Nyní vstupujeme do pátého ročníku hybridních motorů, proto by se dalo doufat, že v pátém ročníku to [výkonnost] začne konvergovat a oni začnou rozumět některým ze svých potíží, které je trápí," pokračuje Horner s nádechem sarkasmu.

Šasi Red Bullu také zaostávalo za očekáváními
Red Bull se letos ale v první části trápil i se svým šasi, které se začalo znatelně zlepšovat až od domácího závodu v Rakousku. "Pro nás šlo o sezónu dvou polovin. Na počátku jsme nesplnili cíl. Některé problémy s našimi nástroji během zimy vytvořily problémy na trati, což jsme nedokázali postřehnout, dokud jsme nezačali jezdit, že věci s našimi simulačními nástroji nesedí," uznává Horner.

img-responsive

V Ausutrálii Red Bull hodně ztrácel, ke konci sezóně měl ale podle svého šéfa to nejlepší šasi ze všech | foto: Red Bull Content Pool

"Jakmile jsme tomu porozuměli, tak jsme se vydali velmi jasnou vývojovou cestou. Celý tým v Milton Keynes pracoval neuvěřitelně dobře, aby zlepšil výkonnost vozu tak, jak jsme to viděli během sezóny. V té jsme v úvodní velké ceně zaostávali o sekundu a pak jsme závody vlastní zásluhou vyhráli. A v poslední třetině sezóny jsme zřejmě měli to nejlepší šasi.

Z našich analýz vyplývá, že kdybychom vzali v potaz poslední čtyři nebo pět závodů, tak jsme o nedělích měli asi to nejlepší šasi. Je to uspokojující pozorovat takový vývoj," pochvaluje si Horner práci svého týmu, jemuž v oblasti aerodynamiky velí Adrian Newey.

Vytisknout

Diskuze: Z pohledu spolehlivosti motoru jsme prožili nejhorší sezónu od roku 2006, říká šéf Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 04.01.2018 02:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Mercedesu

McLarenu jsme naše motory chtěli dodávat, tvrdí Mercedes. Red Bullu ne!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud