DISKUZE K ČLÁNKU Z pohledu spolehlivosti motoru jsme prožili nejhorší sezónu od roku 2006, říká šéf Red Bullu

Šéf Red Bullu Christian Horner si v závěru roku postěžoval na to, že se svým týmem letos prožil z pohledu spolehlivosti motoru nejhorší sezónu od roku 2006.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Z pohledu spolehlivosti motoru jsme prožili nejhorší sezónu od roku 2006, říká šéf Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 04.01.2018 02:03 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • tom11

    tom11

    193.86.205.XXX
    ... a takto vypadá poděkování RB svému motorovému partnerovi za krásné třetí místo v PK 18

    ale vážně. to, že měli spoustu penalizací za komponenty je fakt. na druhou stranu Renault několikrát zkoušel na motorech různé komponenty a nastavení, které by měly být přínosem pro nadcházející sezonu. to vše v době, kdy bylo pro RB nereálné dosáhnout na druhou pozici a FI byla za RB tak daleko, že jejich třetí flek reálně neohrožovala. takže z hlediska šampionátu pro RB vlastně "bezbolestně". jediný, kdo na tom tratil je Rici v souboji s Kimim o čtvrtou finální pozici, když ve třech posledních závodech měl dvakrát DNF.....
    věřím a přeji jim to, aby se jim tyhle letošní trable v příštím roce vyplatily a byli silní. nejen RB ale taky McL a i tovární Renault. myslím, že vyrovnanější špičku si přejeme všichni

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001836

      uzivatel001836

      109.105.39.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        ale jo, s tím víceméně souhlas. výjimečný byl spíše svou poruchovostí a vítězný ve třech případech za sezonu byl. co by za to jiní dali, že ano 03
        mě šlo o to, že ta spolehlivost šla z největší části do kopru v momentě, kdy už nebyla reálná šance na lepší umístění ( mluvím hlavně o RB, ne o TR či továrním týmu ). bylo deklarováno, že to dělají s výhledem na sezonu 2018, alespoň jsem tak ty jejich experimenty chápal. tak jen doufám, že se jim ( a jejich týmům ) tahle "oběť" vyplatí. ano, TR mohlo být před továrním renaultem ( tam to ale byla spíše otázka pilotů ), ztráta cca 30 bodů na Williams mohla být menší, či žádná, ale FI je o dalších 100 bodů dál. tam už nebylo moc co řešit.
        a když už jsme u pořadí motorářů, tak bych to hodnotil ze všech týmů, které motor od těch dodavatelů používají. když vezmeme průměr umístění na konci sezony, tak je to takhle:
        1. Mercedes (1+4+5):3=3,33
        2. Renault (3+6+7):3=5,33
        3. Ferrari (2+8+10):3=6,66
        4. Honda 9
        pravda, u ferrek to zkresluje Sauber se starším motorem, bez něj by měli průměr rovných 5, čili těsně před Renaultem. 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        S tím posledním odstavcem si pěkně koleduješ i s tou taktností. 12 Cobydup je tu Adi a ten Ti vysvětlí, že Renault má největší přínos a úspěchy v F1 napříč celou Mléčnou dráhou. 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          193.86.205.XXX
          a právě proto doufám, že týmy, které měli slušná šasi ( teď myslím hlavně RB a McL ) budou mít příští sezonu i slušný motor. a pokud se povede týmům s dobrým motorem dohnat ztráty na šasi a aeru ( hlavně Williams ), tak by příští sezona mohla být zase lepší, než ta letošní. už teď se těším 04

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Nechci z toho Williams odepisovat, ale tam to není jen v aero. Aktuální motor továrního Mercedesu a aktuální motor zákazníků Mercedesu určitě nebude to samé. Palivo a odladěné mapy budou dělat slušný rozdíl i tak. Rozdíl, který by byl nejspíš schopný eliminovat Red Bull a asi i McLaren. Ale asi i u nich by si továrna ohlídala bezpečný odstup.
            Je to dobře vidět i u Ferrari. Haas by teoreticky měl jezdit kousek za továrnou, ale je to nebe a dudy ...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              193.86.205.XXX
              to je sice pravda, ale minimálně na úrovni FI by Williams měl být. bohužel je 100 bodů za nimi. netvrdím, že budou bojovat o titul, ale jejich současná výkonnost neodpovídá ani zákaznickému motoru od mercedesu ani jejich jménu. měli by být před FI a bojovat s RB o třetí flek. bohužel dlouhodobě se potácí ve středu pole a ne a ne trefit dobré auto a i s piloty mají trošku potíže. u Haasu to bylo v sezoně někde vysvětleno - podcenili to. mysleli, že jim Ferko dodá tovární motor, převodovku, poradí se zavěšením, šasi, aerem..... motorem patří výše, ostatním ale přesně tam, kde skončili.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          92.73.0.XXX
          Kolega má pravdu, není co namítnout. Kdybys někdy moje příspěvky četl, nikdy bys takovou kravinu nenapsal. Co se přínosu Renaultu pro F1 týče, o tom se snad nemusíme bavit, ten zná dobře i průměrný fanda F1.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Souhlas. Jen k těm 100 bodům rozdílu. On tam taky hodně dělá ten jeden jalovej platič a Massa už je taky za zenitem. Perez je sice jelito, ale je to nejlepší platič, to se mu nedá vzít.
            Ale nechci tím hájit neschopnost Williamsu udělat alespoň průměrné šasí. V tom máš naprostou pravdu. 04

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Asi zná, ale statistici si zasednuli a zapomněli ty úspěchy zaznamenat. 12 Ale není to jediný případ. Stejné patálie potkali i Arnolda J. Rimmera. 03

            P.S. Já ty příspěvky čtu, právě proto jsem to napsal. Byl to přesně ten případ, kdy začínáš překrucovat fakta. 04

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Adi

              Adi

              92.73.0.XXX
              Až motory Mercedes vyhrají v F1 alespoň polovinu toho co motory Renault, můžeme se bavit. To, že neumíš ve statistikách číst a hledat ještě neznamená, že tam ty úspěchy nejsou zaneseny ;)

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                194.228.59.XXX
                Už jsem Ti to tuhle vypsal. Nejspíše již příští sezónu bude Mercedes i v této statistice před Renaultem. 03 Chybí jim 11 vítězství (6 je vedeno pod TAG Heuer, ale je to Renault - to bylo celou sezónu zřejmé 12).

                zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines

                Ale mile rád se nechám přesvědčit o opaku. Zatím se tady prezentuješ jako klasický Mercedes hater, který jen plácá nesmysly a fakta jsou pro něj ohebná jak brčko. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Adi

                  Adi

                  92.73.0.XXX
                  Já proti Mercedesu nic nemám Jone. Kolik let soutěži v F1? Dle tvé tabulky ještě stále chybí 11 vítězství a nebýt 20, 21 závodu v poslední éře F1, nebyli by ani zdaleka tak blízko, ale to samozřejmě nesnižuje skvělou práci Mercedesu s jejich hybrid motorem. Možná bys mohl vědět, že v automobilovém průmyslu spolu Daimler a Renault -Nissan aliance velmi výrazně spolupracují. Např. 1,5 a 1,6 dCi najdeš v Mercedesem A,B i C. Dále společná výroba Twingo a Smart. Každopádně v F1 je to čistá rivalita a já pevně doufám, že do pár let zase ten počet vítězství bude vyšší u Renaultu a obhaji tak 2. Příčku v historických tabulkách. Každopádně máš evidentně problém uznávat jednoho z nejúspěšnějších konstruktérů motorů pro F1 a já se ptám proč?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jon

                    jon

                    194.228.59.XXX
                    Však já proti Renaultu také zásadně nic nemám. Dokonce mám i jednoho převlečeného před barákem (Opel Vivaro) a je to povedenější než Vito, které sloužilo před tím.
                    Ale jsem milovník německých automobilek (mám rád BMW, koncern, Opel i Mercedes). Tudíž moje přízeň bude vždy stát při nich. Ale to neznamená, že neuznávám soupeře a jsem za ně rád. Jen mě vadí, když se nejedná ve faktech, ale dle zaujatých stanovisek.
                    Historii Renaultu nezpochybňuji, stejně jako nelze zpochybnit historii Mercedesu. Mercedes soutěží v F1 od roku 1954, což je o 25 let dříve než Renault. Měl hodně, hodně dlouhou pauzu kvůli neštěstí, které se stalo v Le Mans a ve kterém hrál Mercedes hlavní roli kata všech zesnuvších. Což pro automobilku jako Mercedes byla velká rána. Díky tomu se vrátili až v roce 1994 zpátky a mají tím na Renault trochu deficit, to je pravda.
                    Momentálně mě ale trápí pouze jediná věc. Nikdy jsem nebyl fanda rétoriky Red Bullu, který po roce 2014 kydal hnůj na motoráře. I jsem zde kolikrát vyřkl, že jedině dobře, pokud je Renault nechá na holičkách. Každá automobilka dala do těch motorů násobně více, než se jim od zákazníků vrátí. Ale po letošní sezóně, kdy tovární Renault jede podobnou tužku, jako Toro Rosso, které má zlomkový rozpočet, je mi jasné, že co se týká šasí, je Red Bull schopen úplně jiné práce. Neřeším ani tak mateřskou stáj, ta je rozpočtem v jiné lize, ale kdyby chtěli hrát hru jako Ferrari a Haas, kdy by samozřejmě Toro Rosso dostalo i "manuál" ke všem křídlům a udělátkům, tak je šampionát trochu jinak promíchaný. I tak je Toro Rosso schopné potrápit tovární Renault v PK. To ale neznamená, že bych nebyl rád, kdyby ty motory neměli také na lepší úrovni a neproháněli Mercedes spolu s Ferrari. Držím jim palce, stejně jako Hondě nebo komukoli jinému, kdo se do F1 vydá. Přeci jen chci koukat na závody. Jsem fanoušek Lewise, ale další sezóny 2014, 2015 a 2016 nechci. Letošní byla super a klidně ji chci i víc okořeněnou. V podstatě jako loni. Mám radost, že Nico urval titul. Je to fajn kluk a byť to vždy přeji více Lewisovi, zasloužil si ho. Nebudu řešit Lewisovu loňskou smůlu, ale za jeho přínos Mercedesu. A stejně tak si zaslouží titul i Renault, pokud odvede dobrou práci. 2005 a 2006 bylo super. Byť jsem nikdy Fernanda nemusel, ale bylo to krásné oživení Schumi éry. 04
                    Jinak co se týká spolupráce automobilek v reálu, to je mi známá věc. Však já to jedině vítám. Přední automobilky umí dnes zázraky a když spojí síly, dostaneme lepší produkt za fajnové peníze. Za to jedině palec nahoru. 04

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama