DISKUZE K ČLÁNKU Formule E není budoucnost. Vozy tam jsou pomalé a nudné, tvrdí Vettel

Sebastian Vettel si nemyslí, že budoucností motorsportu jsou závody po vzoru Formule E. Tato série je prý pomalá a nezábavná.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Formule E není budoucnost. Vozy tam jsou pomalé a nudné, tvrdí Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 13.12.2017 09:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 4 lidé) 09.12.2017 10:09
http://pbs.twimg.com/media/DOA7-iEXUAA_ToK.jpg .… »
» Ferda (Hlasovali 3 lidé) 08.12.2017 23:13
Přitom na Lithiu není ekologické vůbec nic.… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 09.12.2017 13:46
Za tohle by Ti každý měl dát paleček. Přesně to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jasný, nic není zadarmo. Ale když vezmeš nějaký velký město (Praha, Brno, Ostrava), tak bude pracovat několik desítek strojů po určitý časový úesk a za to dostaneš statisíce aut bez emisí. Jo, není to jediný zdroj exhalací a nebude v Praze horský vzdoušek nikdy, na druhu stranu zlepšení je asi jisté. Jestli tomu cena odpovídá.... To je vždy relativní.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.237.XXX
No jo, ale to je taky výhoda jediná. Stačí to?
A navíc teda abys docílil celkovou městskou exhalaci 0 (tedy masové nasazení elektromobilů), tak budeš muset masově (pře)budovat infrastrukturu. Při této činnosti (a ta činnost zabere v našich podmínkách řádově dekády) vyprodukuješ tolik exhalací od stavebních strojů, prachových částic i hlukového zatížení, že sumární hygienický dopad bude spíš zhoršením než zlepšením.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Chápu a v podstatě souhlasím. Nemám rád násilné regulace a příkazy týkající se mého způsobu života. Na druhou stranu by se to pak vyvíjelo několikanásobně pomaleji. Ivestovat můžeš do vývoje něčeho, u čeho se ti investice vrátí v dohledné době. Nikdo nebudete dotovat laboratoře s výhledem na zisk za 200 let. Už teď některé vozy smysl dávají, ikdyž výhody jsou sporné.
Jedna výhoda pro společnost tu ale nesporně je. Exhalace přímo ve městech jsou u elektromobilu 0. A já myslím, že to zdraví zase nějakou cenu má. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jo a ta nafta z řepky je v důsledku dražší a míň ekologická, než vytěžená. Tedy ji vyrobit není zrovna levné. Nehledě na to, že když budeme mít řepku na všech polích, nebudeme mít co žrát. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
No jo, ale jakou plochu slámy potřebuješ, aby z mililitrů byly miliony barelů? Zatím nikdo ve velkém ropu levně nevyrobil. Proto se těží, ikdyž cena výrazně stoupla.
Možná se jednou vyrobit bude dát, ale bude levnější, než proud ze solárních článků, nebo větrných elektráren? Bude pak na tobě, jestli dáš na palivu 5kč na km, nebo 0,5kč. Je dost jistý, že to na 2kč u benzínu nezůstane.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Kapacita sítě je něco, co se dá řešit. Koneckonců se u nás 20 let nepostavila žádná větší elektrárna a pořád elektřinu vyvážíme. Za pá let budeš mít solární panely všude. Už dnes se dají dát do oken, nebo na jízdní kolo, jsou ohebné a 10x účinnější než dřív. Proč bys platil za benzín, když bude elektřina násobně levnější, nebo si ji sám doma vyrobíš. 03
Já se na to netěším, mně se benzínový motor líbí, ale....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tak je to výrobce současných baterií. Těžko si bude kazit pověst. Nanotechnologie teď frčí ve všech oborech, bylo by divný, kdyby se zrovna bateriím vyhnuly. Nebude to v autech příští rok, ale jednou bude, A je dost jisté, že i tato novinka bude jednou zastaralá a nahradí ji lepší. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
V jednom z tréninku při GP Singapuru o klasických elektrických vozech mluvil Pepa Král. Říkal, že v Singapuru vznikl takový elektro boom, dokud se vláda nerozhodla, zdanit elektřinu podobně jako benzín. A nyní se těchto aut snaží většina zbavit. Ve využitelnosti energie jsou elektrická auta pořád hodně pozadu za spalovacími motory, nemluvě o tom, že i elektrická energie není ve skutečnosti zrovna EKO. Když si odmyslíte všechny dotační a daňové zvýhodnění elektrických vozů, tak ještě dlouho bude trvat, než elektřina nahradí produkty z ropy.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Něco podobného je už přece řepka. V naftě jí je nyní myslím 7% a minimálně o toto procento mi klesne spotřeba, když si koupím naftu bez této biosračky. Nevím jak u ostatních ale u mě jen prohoří. Takhle dnes funguje ekologie a údajné bio :-(

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
Já neslyšel že by to bylo za nějakých extrémních podmínek, jenom že vysadili jistý druh bakterie na slámu a ty jim z toho udělali pár militrů poměrně kvalitní ropy, ale od té doby je o tom ticho... A právě mitivá cena byla jednou z uváděných výhod...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
jasně! za trest bude muset odjet v zimní pauze F1 dva závody ve formuli E 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

82.117.159.XXX
OK, řekněme, že elektromobil je budoucnost. Nebylo by ale lepší vyvíjet to v laboratořích, počkat, až ta technologie bude mít reálný přínos a nesrat se s tím nedodělkem na silnice už teď pod záštitou pseudoekologických pololží?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Radon

Radon

84.242.97.XXX
Ale prosím Tě, už vidím, jak když všichni večer "píchnou" do sítě svůj elektromobil, tak že to přetížená síť zvládne... Taky co pak s nimi? V zimě často moc netopí - šetří energii na "důležitější" věci atd.
Spíš tu jde o tu serii formule E, která je, jak správně podotknul kolega Vettel nudná, zbůhdarma protěžovaná a bůhví, co ještě. Nedivil bych se, kdyby Seb musel za trest, že o F E mluví hanlivě, odpracovat zase něco na oplátku...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
To by byla jiná, ale spíše to vidím na velkohubé chvásty výrobců ECO katastrof.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.170.105.XXX
Nedávno jsem četl o nových baterií s násobně větší kapacitou:
https://elektrickevozy.cz/clanky/otec-li-ion-baterii-vymyslel-novy-typ-baterie-je-doslova-revolucni
Bavíme-li se o horizontu 10 let a víc, pak tento problém už je v podstatě vyřešený. 03
3x víc energie=větší dojezd než u dieselů a nabití srovnatelně rychlé s tankováním. Není co řešit. A není to dokonce ani jediný nový druh baterie. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Klasický motor máš natankovaný během pěti minut. S nabitím akumulátoru to tak rychle nejde, proto je tento systém neužitečný.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.170.105.XXX
Ano, to máš pravdu. Je jen otázka, jestli bude atraktivní F1 na benzín v době, kdy skoro všechny auta budou jezdit na elektřinu. 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.170.105.XXX
Ano, "možná" právě proto jsem napsal, že zatím není taková technologie, která by dokázala vyrobit dostatečné množství za rozumnou cenu. A že pochybuji, jestli někdy bude. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

217.170.105.XXX
A když budou auta těžší, tak benzínu spotřebují stejně, ale elektřiny více? Jako klima v autě neubírá víkon benzínového motoru, ale elektromotoru ano? Tuto úvahu jsem nepochopil. A proč bude potřeba v autě více ventilátorů a klimatizací? Lidi budou chtít v autě mrznout?
Ano, budou lepší akumulátory a hlavně procento elektřiny vyrobené z uhlí a ropy bude pořád menší a menší. To je holý fakt. Spotřeba s tím nemá co dělat?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Na takovou syntetiku zapomeň. Ano udělat se dá, ale bylo by to energeticky nesmírně náročné a už vůbec si nedokážu jak rozsáhlé prostory by byly třeba pro pár litříků umělého paliva.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama