McLaren před Mexikem mírnil očekávání na zisk bodů s tím, že tamější podmínky jejich balíku nebudou vyhovovat. Jak Fernando Alonso, tak i Stoffel Vandoorne navíc museli před závodem opět měnit pohonné jednotky, Španěl však v první části kvalifikace zajel pátý nejrychlejší čas, pak v neděli sváděl hezké souboje s Lewisem Hamiltonem a nakonec si dojel pro bod.
Ocenil i zlepšující se šasi, o němž uvedl, že MCL32 je nyní nejlepším vozem v poli. A Honda se pak pochválila sama: "Výkonnost byla mnohem lepší, než jsme si mysleli. Než jsme sem přijeli, tak jsme si mysleli, že výkonnost našeho motoru je horší než u jiných týmů a že vliv nadmořské výšky bude špatný.
Ale v Sakuře tvrdě pracovali na vytvoření dobrého nastavení pro tuto nadmořskou výšku, proto byl deficit ve výkonu motoru mnohem menší, než jsme si mysleli. Ztráta je menší. V relativní výkonnosti jsme stále trochu pozadu, ale myslím, že to můžeme dohnat," podotýká Hasegawa.
Pokroky na dynamometru v továrně
V továrně v Sakuře dosáhli zisků také na stolici, což bylo podle něj základem pro formu Hondy v Mexiku, kde jsou motoru kvůli nadmořské výšce (2 285 m n. m.) více zatěžovány.
"Dříve jsme nedokázali vytvořit na dynamometru dobrý systém pro vyhodnocování situace v nadmořských výškách. Ale minulý týden jsme se v Sakuře zlepšili, pokud jde o provoz motoru. A tady v Mexiku jsme udělali pokrok.
Korelace se oproti začátku sezóny hodně zlepšila. Nekopíruje 100% situaci na okruhu, takže na tom musíme stále pracovat, ale jsme s tím téměř spokojeni. Tyto podmínky - vysoká nadmořská výška v Mexiku - jsou ale jedinečné," dodává Hasegawa.