PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Měli jsme dnes nejlepší vůz," hodnotí Alonso

Jana Šrámková / PH / Robert RoBertino Pavelka, 28. října 2017, 21:07 Google+

Sebastian Vettel si v Mexiku vyjel svoji padesátou pole position v kariéře. Jak hodnotí své dnešní kvalifikační výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 29.10. 14:00) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v tréninku v Mexiku

Sebastian Vettel v tréninku v Mexiku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
To bylo vážně dobré kolo, to musím říci. Jsem opravdu moc spokojen. V prvním sektoru jsem to zvládl, potom se to malinko pokazilo v zatáčce číslo 6, ale čas jsem neztratil. Věděl jsem, že to to udržím čisté, bude to dostatečné. A bylo. Jsem šťastný. Včerejší tréninky pro nás nebyly moc dobré, ale přes noc jsme se zlepšili. Všechny změny fungovaly.

Zítra uvidíme, ale závodní rychlost by měla být dobrá. Musíme využít naplno každou část víkendu. Šampionát není v mé kontrole tak, jak bych si představoval, záleží to na Lewisovi. Pro nás, jdeme do toho. Zasloužíme si dobrý výsledek a uvidíme, co zítra dokážeme.

Kimi Räikkönen, 5. místo
Bylo to pěkně náročné. Je divné, že se podařilo poskládat jen jedno kolo, víte, že to byla kvalifikace typu chybka sem, chybka tam. Zkoušel  jsem zajet jedno čisté kolo.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
To kolo vyšlo z nás. Nikdy se nevzdáváme. Pokud se nechcete vzdát, musíte tvrdě pracovat. Závod je až zítra, ale říkal jsem to, že pracujeme tvrdě. To je to, co preferuji místo mluvení.


RED BULL

Max Verstappen, 2. místo
Jsem opravdu maximálně naštvaný. Ve třetí části to bylo náročnější a já jsem nemohl přimět pneumatiky, aby správně fungovaly. Druhé místo je dobré, ale ne za předpokladu, jak se tato kvalifikace nejprve vyvíjela. Tu pole position jsem opravdu hodně chtěl. Co se Bottase týče, pro mě tam žádný incident není, nic jsem neprovedl, on zpomalil, to je ale jeho problém, prostě se nic nestalo.

Daniel Ricciardo, 7. místo
Jsem zmatený a nevím, co se stalo s přilnavostí. Auta jsme se nedotkli, ale kdykoliv jsem vyjel z garáže, chyběla přilnavost. Někdy dostanete sadu nových pneumatik, kterou nemůžete rozjet, ale tady to bylo pokaždé to samé. Takže jsem frustrovaný a zmatený. Jsem si jistý, že na něco přijdeme, ale to nám to neulehčí. Nemohli jsme nic dělat. Dnes odpoledne to mělo být co se zahřátí pneumatik díky počasí lehčí, o to víc je to zvláštní. Pokud to vyřešíme a budu mít auto, které jsem měl po zbytek víkendu,tak si myslím, že můžeme bojovat o pódium. Ale v kvalifikaci jsem byl bezradný.

Christian Horner, šéf týmu
Byla to vzrušující kvalifikace a ke konci se volili různé možnosti při přípravě na měřená kola. Max zajel fantastické kolo. Bohužel se nedokázal zlepšit, Sebastian tak před něj proklouzl o osm setin. Nicméně první řada je stále místo, kde chcete být. Daniel se v pomalejších zatáčkách trápil a na to se musíme podívat. Ale víme, že je v předjíždění skvělý a zítra bude tvrdě bojovat.


MERCEDES

Lewis Hamilton, 3. místo
Ti kluci odvedli opravdu skvělou práci. Dal jsem do toho vše, co jsem mohl. Myslím, že to kolo mohlo být ještě o pár desetin lepší, ale ani tak by to nebylo dost.

Doufám, že to zítra bude souboj alespoň s jedním z nich. Rozhodně nic nekončí. Auto nebylo špatné, vyvážení dobré, ale nebylo to dost. Očekávám, že tu bude vláček, ale uvidíme, jak to bude vypadat po startu.

Valtteri Bottas, 4. místo
Když jsem byl ve svém rychlém kole, tak v posledním sektoru byl Max pomalý a narušil můj pokus, takže jsem probrzdil a zničil své kolo. Posouzení penalizace není na mě, ale ovlivnil mé kolo, skončil jsem čtvrtý místo třetí. Měl jsem v kapse ještě několik desetin proti mému prvnímu kolu, než mi zmařil ten druhý pokus.

Toto Wolff, šéf týmu
Dneska to bylo mezi 3 týmy hodně těsné. Mexiko je pro Mercedes těžký okruh, takže jsem celkem spokojený. Abychom si zajistili i titul mezi jezdci, musíme postupovat víkend po víkendu, snažit se zlepšovat auto pro příští rok, zvyšovat přítlak - to je to, co se počítá. Bottasovo měřené kolo bylo zničeno, ale to je na komisařích.

img-responsive

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Mexiku | foto: Red Bull Content Pool


FORCE INDIA

Esteban Ocon, 6. místo
Byla to úžasná kvalifikace. Jsem opravdu šťastný. Včera nebylo tak jednoduché pilotovat můj vůz, ale tým přes noc odvedl neuvěřitelnou práci, aby mi dodal potřebný výkon. Všichni na trati a v továrně pracovali naplno, udělali nějaké zlepšení, takže jsem dnes opravdu cítil rozdíl.

Dali mi slušný vůz a během kvalifikace se jen a jen lepšil. Ve skutečnosti jsem udělal malou chybu v mém posledním kole, ve třetím sektoru, možná bych mohl být ještě před Räikkönenem. Přesto jsem s tímto výsledkem opravdu spokojen a těším se na závod. Máme dobré tempo, dobrou maximální rychlost a to je potenciál pro velmi silný výsledek.

Sergio Pérez, 10. místo
Nic dnes nešlo tak, jak bych si přál. Během víkendu jsme byli dostatečně konkurenceschopní, ale nedokázali jsme dosáhnout kýženého výsledku v nejdůležitější chvíli. V Q1 jsem byl docela spokojen a naše rychlost byla hodně slibná, ale jak se měnily podmínky, nebyli jsme schopni na ni reagovat. Změnili jsme zahřívání pneumatik a já ztratil veškerý dobrý pocit z auta.

Dostat se s pneumatikami do správného okna bylo hodně obtížné, byl jsem nespokojen s vyvážením, to budeme muset dnes večer ještě zanalyzovat. Zítřejší závod bude náročný, ale naše vozy jsou dostatečně rychlé. Chci nabídnout něco svým fanouškům, důvod k oslavě: celý víkend se mi dostávalo velké podpory, dnes si zasloužili mnohem víc. Byl jsem šťastný, že jsem ke všem na začátku kvalifikace promluvit (šlo o přímý přenos z komunikace do ochozů) a doufám, že zítřejší výsledek bude lepší.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je to další hodně silná sobota u obou jezdců, kvalifikovali se do první desítky. Tento týden jsme pracovali extrémně tvrdě, abychom pro tento okruh připravili vozy, takže si inženýři i mechanici zaslouží velký kredit za to, že nachystali pro piloty konkurenceschopné vozy. Aktualizace, které jsme tu udělali, rozhodně prospěly a posunuly nás o další krok vpřed, zejména co se týká rychlosti.

Estebanovy výkony nadále rostou a na jeho výkon jsme dnes hodně pyšní - dostal se před Red Bull a ztratil jen dvě desetiny na Ferrari. Sergio také ukázal dobré tempo jak v Q1, tak i v Q2, ale v poslední části mu to nesedlo, proto je až desátý. Tento víkend se těší obrovské podpoře místních fanoušků a je odhodlaný se jim zítra revanšovat kvalitním výkonem.


RENAULT

Nico Hülkenberg, 8. místo
Tohle byla dobrá kvalifikace. Zajel jsem dobré kolo a byl jsem s tím opravdu spokojen. Bude to zítra pěkně těsná bitva, ale dáme do toho vše a budeme tvrdě bojovat.

Carlos Sainz, 9. místo
Tohle je pro mě i tým dobrý den, pokračovali jsme v pokroku a jsem spokojen. Kvalifikace byla náročná, ale zlepšili jsme se od včerejška celkem hodně. Bylo to o dost lepší a cílem je zítra dobrý závod.

Alan Permane, sportovní ředitel
Byla to přímá kvalifikace, vše šlo podle plánu. Cílem bylo dostat se z Q1 na jedné sadě a to se nám s přehledem podařilo. Bylo dobré vidět oba piloty, jak se navzájem tlačí a oba se dostali do první desítky, což bylo cílem. Je to dobrá pozice pro zisk bodů.


WILLIAMS

Felipe Massa, 11. místo
Zajel jsem to nejlepší kolo, co jsem v tomto voze mohl. Téměř perfektní. Bohužel to nebylo dost na to dostat se do první desítky. Ale byl jsem spokojen. Navíc jedenácté místo je možná lepší než desáté, máme k dispozici čistou stopu a nové pneumatiky. Soustřeďme se na závod a uvidíme. Bojujeme a to je nejdůležitější. 

Lance Stroll, 12. místo
Nebyl to bezchybný výkon. Q1 byla dobrá, na začátku Q2 také, ale potom se objevily žluté vlajky. A v další části už jsem nedokázal přimět pneumatiky ke spolupráci a udělal hodně chybek, nezajel jsem pořádné kolo. Nakonec se to podařilo, ale myslím, že dostat se dál by bylo velmi náročné. Jsme dvanáctí a zítra to bude dlouhý, nicméně jsme stále ve hře a budeme chtít získat body. Musíme jen vyřešit pár věcí a zajet dobrý závod. Bude to však pro všechny těžké.

Paddy Lowe, technický ředitel
Díky tréninku jsme věděli, že to bude hodně těsné a bude to boj dostat se do Q3, protože Force India i Renault vypadali hodně rychle v porovnání s námi. A bylo tomu tak. Q1 i začátek Q2 vypadalo dobře, ale bohužel potom jsme to vzdali kvůli žlutým vlajkám. A vyjeli jsme jen jednou, bylo z toho jedenácté a dvanácté místo. Vzhledem k tomu, jak je to vyrovnané, jsem spokojen. Máme možnost volby pneumatik a myslím, že nám naše závodní rychlost bude hrát do karet. Budeme rozhodně bojovat o body.


TORO ROSSO

Brendon Hartley, 13. místo
Je to trošku frustrující, nezvládl jsem to na 100 % správně v první části, takže jsem se na pokračování těšil a potom jsem zabrzdil a prásk... Žádný výkon. Myslím, že jinak bychom měli rychlost na to dostat se před Williams.

Dnes to bylo jisté zklamání. Jsem rozčarovaný, protože se mi zdaleka nedařilo tak, jak bych si přál a myslím, že jsme měli velkou šanci dostat se před Williams. Když jsem v Q2 najížděl do zatáčky 1, něco se mi nezdálo a potom mi bouchl motor... nevím, co se stalo! Celou dobu jsem si budoval sebevědomí, těšil se na druhou část a pak to udělá "crack" a je po všem. I tak se ve voze cítím lépe, pokud to v Austinu bylo obtížné, sem jsem dorazil mnohem lépe připravený... to je jisté. Mexiko se mi opravdu líbí a zítra do toho dám opravdu vše, abych zajel co nejlepší závod.

Pierre Gasly, 20. místo
Dnes jsem s inženýry strávil na boxové zídce hodně času. Nešlo opravdu nic dělat, měnili jsme včera večer po druhém tréninku motor, potom zase po třetím a proto nebyl čas na kvalifikaci. Je to pro mě nová trať a rád bych tu zajel dobrý výsledek, protože jsem tu zatím nejel na ultraměkkých pneumatikách, takže to je takový divný víkend.

Rád bych tu odváděl svou práci, najel s vozem patřičná kola a snažil se získat potřebnou jistotu. Takže se necítím dostatečně připraven, takže vlastně první pořádné kolo si zajedu až zítra. Ale to se stává a já svůj přístup nechci měnit. Budu s kluky pracovat celou noc, abych byl na zítřek připraven.

Jonathan Eddolls, závodní šéfinženýr
Včera jsme si mysleli, že to byl těžký den, ale dnešek nebyl o nic lepší, měli jsme řadu problémů s motorem. Bohužel pro Pierra ho porucha potkala na začátku jeho prvního měřeného kola ve třetím tréninku, došlo k poškození turba. Pokusili jsme se jeho auto opravit, ale záhy jsme zjistili, že jde o větší problémy. Nakonec jsme museli vyměnit kompletní pohonnou jednotku, ale nedokázali jsme Gaslyho vůz připravit pro kvalifikaci, což pro něj dnes znamenalo předčasný konec.

Brendon zajel skutečně dobrý třetí trénink, dal nám hodně informací o pneumatikách a jeho výkon kolo za kolem rostl. Na konci tréninku byl hodně spokojený, jak fungovaly, což bylo pro maximální výkon nutné. Do kvalifikace šel s dobrým očekáváním a myslím, že zejména v Q1 prokázal, že vůz je konkurenceschopný. Ale jeho progres pokračoval a vypadalo to, že bychom mohli skončit před Williamsy, ale bohužel se i jeho turbo porouchalo a i jeho pokusy tím skončily.

Byl to náročný den, musíme přijít na to, proč máme v našich vozech tak velkou úmrtnost motorů. Bohužel i zítra to bude pro nás další těžký den. Dáme se ale dohromady, zachováme si pozitivní přístup a pokusíme se v zítřejším závodě využít všech příležitostí, které se nám naskytnou!


MCLAREN

Fernando Alonso, 14. místo
Motor je stejný, ve skutečnosti jsme dnes jezdili z předchozím motorem. Včera jsme použili nový, ale ten šetříme pro Brazílii a Abú Zabí. Veškerá vylepšení tedy pocházejí z aerodynamiky a trochu z dílů pro zavěšení, které jsme nasadili v předchozích závodech.

Pokud jde o dnešek - minimálně dnes jsme měli nejlepší auto. Chová se neuvěřitelně. V zatáčkách má velmi dobrou přilnavost a umožňuje vám jezdit instinktivně a snadno. Doposud jde o parádní víkend. Už to nějakou dobu trvalo od chvíle, kdy jsme zajeli fialový sektor. Možná jde o nejlepší víkend celé sezóny.

Žel s penalizací za motor startujeme poslední, takže zítra to nebude možné dosáhnout na body, protože na rovinkách nebudeme schopni předjíždět, ale co nejlépe se připravujeme na rok 2018. Dnes to je poprvé za tři roky, kdy si můžeme být jistí, že jsme měli nejlepší auto na trati.

Stoffel Vandoorne, 15. místo
Víme, že budeme penalizování, takže jsme se dnes soustředili na závod, ne na kvalifikaci. I v Q1 jsme byli hodně natankovaní, abychom se lépe připravili. Po problémech s motorem to dnes bylo mnohem lepší. Vypadá to, že vůz bude slušně konkurenceschopný. Byl to pozitivní den a pokrok a věřím, že jsme v dobré formě. Ale start z chvostu bude náročný a těžko říci, kde dojedeme. Předjíždění na rovinkách je pro nás těžké, takže musíme být agresivní a ambiciozní a snad to bude dobrý závod. Dnešní kvalifikace prostě nebyla prioritou a tak se těším na závod.

Eric Boullier, sportovní ředitel
Dnes jsme se připravovali na závod. Oba piloti mají velké penalizace a tak se soustředíme na nastavení a šetříme motor i pneumatiky. A těšíme se. Ranní trénink byl velmi produktivní a šel dobře podle plánu. Děkuji týmu. Vše šlo bez potíží a pracovali jsme bez oddechu na vyladění nastavení a vyvážení a dnes se Stoffel i Fernando cítili ve voze lépe. Fernando zajel úžasné kolo. Ale dnešní výsledky nebyly zvlášť důležité, záleží na zítřku a dnešní rychlost je proto povzbudivá.


SAUBER

Marcus Ericsson, 16. místo
Byl to dobrý den. Nadále jsme pokračovali s tím, co jsme od včerejška předváděli v tréninku a podnikáme správné kroky v nastavení vedoucí k lepší konkurenceschopnosti. Úsilí týmu se vyplatilo, protože se nám v kvalifikaci povedlo vytěžit to, co jenom šlo. Byl jsem také spokojen s poledním kolem - bylo opravdu dobré a neměl jsem daleko ke Q2. Do závodu půjdeme zítra s pozitivními pocity.

Pascal Wehrlein, 17. místo
S kvalifikací jsem vcelku spokojen, i když jsme měli s mým vozem ve třetím tréninku potíže. Tým je dokázal velmi rychle vyřešit, což mi umožnilo zajet pár dobrých kol. Kvalifikace proběhla v pořádku. Mé výkony byly stále lepší a byla opravdu hodně reálná šance se dostat do Q2.

Bohužel jsem udělal malou chybu v prvním sektoru ve svém posledním rychlém kole, takže se mi to nepodařilo. Přesto mi to dává značné šance do zítřejšího závodu, těším se, až znovu usednu do auta a vydám ze sebe všechno, čeho jsem schopen.


HAAS

Kevin Magnussen, 18. místo
Obávali jsme se, že to bude těžký víkend. Samozřejmě jsme v kvalifikaci nebyli rychlí, tento okruh je naší Achillovou patou. Něco jsme snad očekávali, ale jsme zklamaní. Musíme pořádně zabrat. Naše problémy jsou kombinací různých potíží. Je tu příliš řídký vzduch, každý musí mnohem víc chladit vozy, brzdy, motor, vodu, všechno.

I když to uděláme, nemáme nejlepší výsledky. Hodně tu ztrácíme a tentokrát to vypadá hodně špatně. Doufejme, že zítra budeme schopni víc zabojovat a přinejmenším se o něco posunou vpřed, uvidíme, zda se nám něco podaří získat. Doufám, že naše závodní tempo bude o něco lepší než to v kvalifikaci.

Romain Grosjean, 19. místo
Není to zdaleka blízko tomu, kde bychom se měli pohybovat. Měli bychom být mezi osmým a dvanáctým místem. Tohle je opravdu velký budíček pro celý tým. Musíme pochopit, co jsme udělali špatně a použít to jako odraz pro pokrok.

Prozatím to je náročný víkend. Včera jsme toho moc nenajeli, což nás dnes do jisté míry ovlivnilo. Moje poslední kolo bylo hodně špatné, na trati byl velký provoz, takže mi chybělo pár rozhodujících desetin a my se nedostali tam, kde bychom potřebovali být. To není žádná výmluva. Máme motor Ferrari specifikace 2017, který je silnější než ten, co mají u Sauberu. Musíme zapracovat a najít způsob, jak udělat auto rychlejší na okruzích, kde potřebujeme větší přítlak.

Zítra nás čeká 71 kol s trucujícím vozem. Ale možné je všechno. Nechci být za každou cenu optimista a říkat, že všechno bude skvělé, ale v závodě nikdy nevíte. Zdejší okruh je obtížný a každý bude mít problém s chlazením a brzdy nám také dají zabrat. V Singapuru nikdo od nás body nečekal a stalo se. Vždy je naděje, ale bude to rozhodně těžké.

Günther Steiner, manažer týmu
Nakonec jsme skončili tak, jak jsme se před několika dny obávali. Věděli jsme, že s vysokou nadmořskou výškou budeme bojovat a budou nás trápit problémy s nastavením aerodynamiky. Takže jsme byli na hodně připraveni, ale nikdy není snadné se s tím smířit. Musíme se nadále zlepšovat.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Měli jsme dnes nejlepší vůz," hodnotí Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 29.10.2017 14:00 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Výsledek kontaktu Maxe Verstappena s Lewisem Hamiltonem v Monze

Ecclestone větří kolizi Verstappena s Hamiltonem, pod větším tlakem je dle Schumachera Lewis

Lewis Hamilton naráží v Silverstone do zadní části Red Bullu svého soupeře

Stálí komisaři v F1? Ředitel závodů Masi to nepovažuje za dobrý nápad

Lewis Hamilton v závodě v Kataru

Džidda bude sedět Mercedesu, shodují se oba týmy. Marko se ale raketového motoru Hamiltona už nebojí

Bernie Ecclestone s Frankem Williamsem před 4 lety

"Formule 1 vděčí za svůj úspěch mužům, jako byl Williams," ohlíží se Ecclestone + VIDEO

Frank Williams, jak jsme ho znali po dlouhé roky v boxech jeho stáje

Odešel poslední z klasiků, nezdolný sir Frank Williams

Frank Williams v Soči

Zemřel Frank Williams

Fernando Alonso se svou trofejí za třetí místo po závodě v Kataru

Alonso je stejně dobrý jako Schumacher a Senna tvrdí Ocon. Co ho dělá výjimečným?

Lewis Hamilton a Max Verstappen po startu závodu v americkém Austinu

FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Charles Leclerc v závodě v Brazílii

Ferrari letošní vůz nikdy nevyvíjelo, proč má tedy nad McLarenem navrch?

Robert Kubica během předsezónních testů v Barceloně

Orlen prodlužuje spolupráci s Alfou Romeo, pochvaluje si přínos. Kubica zůstává v F1

  • Pátek

    • 1. Trénink (14:30 - 15:30)
    • 2. Trénink (18:00 - 19:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (15:00 - 16:00)
    • Kvalifikace (18:00)
  • Neděle

    • Závod (18:30)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v tréninku v Mexiku

Vettel ovládl kvalifikaci před Verstappenem. Mercedesy se musejí spokojit s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari letošní vůz nikdy nevyvíjelo, proč má tedy nad McLarenem navrch?

  2. Džidda bude sedět Mercedesu, shodují se oba týmy. Marko se ale raketového motoru Hamiltona už nebojí

  3. Alonso je stejně dobrý jako Schumacher a Senna tvrdí Ocon. Co ho dělá výjimečným?

  4. Odešel poslední z klasiků, nezdolný sir Frank Williams

  5. Stálí komisaři v F1? Ředitel závodů Masi to nepovažuje za dobrý nápad

  6. "Formule 1 vděčí za svůj úspěch mužům, jako byl Williams," ohlíží se Ecclestone + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud