DISKUZE K ČLÁNKU Prezident FIA chce Hondě pomoci, aby zůstala v F1

Prezident FIA Jean Todt vyjádřil podporu Hondě. Je připraven ji pomoci, aby zůstala ve Formuli 1, pokud se ji nepodaří zajistit pokračování s McLarenem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Prezident FIA chce Hondě pomoci, aby zůstala v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 101, poslední 05.09.2017 10:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 4 lidé) 02.09.2017 16:23
Horší by bylo přijít o McLaren než o Hondu. »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 03.09.2017 12:30
Hele běž manipulovat dav F1 jinam jo.... 18 »
» uzivatel001639 (Hlasovali 3 lidé) 02.09.2017 16:20
Ono je otazka co Renault vlastne muze nabidnout… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jiras

    jiras

    37.48.39.XXX
    Pěkně se ta hybrid éra vyvíjí. Hlavně že se musela udělat taková revoluce. Je F1 zelená se spalováním oleje? Je zajímavější než s atmosférama? Přilákalo to ty nové automobilky? Přenese se něco z toho do silničních aut? 4x ne, jen je to nudnější a dražší. Sice z pohledu inženýra jsou ty motory zajímavé, ale to je nulová "value for money" z pohledu F1. Těch chytrých a "chytrých" návrhů na nové motory už bylo hodně, ale přidám jeden svůj - zakázat tu spoustu módů, povolit max. 2, třeba základ+předjíždění. Obdobně diferenciály, dobíjení atp. Působí to divně, když ani pilot neví, co má dělat.

    Co se Hondy týče, překvapuje mě, že nekoho překvapuje jejich přístup. Japonci jsou prostě tací, kdo s nimi někdy dělal, tak ví. Oni mají svou pravdu, svoje tabulky a vždycky si pojedou to svoje. Pokud se tváří, že si nechají poradit, platí výše popsané dvojnásob. Přístup k zákazníkovi je vidět na jejich autech - 3 stupně výbavy, individuálně jde barva, konec. Že si lidi chtějí výbavu vybrat podle svého? Nezájem, my víme, co chcete. Nemyslím si, že se v F1 budou chovat jinak.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      "Přenese se něco z toho do silničních aut? 4x ne,..."
      Podívej se na nový supersport od Mercedesu. 1,6 Turbo, hybrid.... Je mi to nějaké povědomé. 03 04
      Kromě toho částečně ty technologie najdeš i jinde. 03

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jiras

        jiras

        37.48.39.XXX
        Těch ani ne 300 ks? Samotné automobilky řekly, že ty technologie nejsou využitelné, že je jim bližší Formule E.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          Pamatuju doby, kdy věci jako turbodmychadlo, abs, řazení pádly, dvojspojka, kontrola trakce apod. byly záležitostí maloeriových sporťáků. A dnes...?

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jiras

            jiras

            37.48.39.XXX
            Turbomotory byly v sérii dřív než v F1. Obdobně ABS. Oboje bylo celkově převzato z leteckého průmyslu. Kontrola trakce také před F1 a ne u sporťáku. Dvojspojka také není z formulí.

            O co mi ale hlavně jde je to, že se argumentovalo přenositelností technologie do reálu a přilákáním automobilek. Výsledek je víceméně prd, i ta Honda si asi říká, že se na to měli vykašlat.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Já nikde netvrdil, že jsou to vynálezy F1. To není ani hybridní motor. Ale co v F1 prorazí často se ujme v sérii. Uvedené věci se začali používat po tom, co se v F1 uchytily. Nejdřív v maloseriových sporťácích, později se stali běžným standartem.
              Ať se nám to líbí, nebo ne, budoucnost bude asi elektrická. Nejdřív klasické hybridy, potom hybridy využívající rekuperaci jako v F1, později nejsppíš dojde na plně elektrická auta.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jiras

                jiras

                188.75.128.XXX
                Právě že export věcí z F1 do aut se nikdy moc neděl a neděje, na to je moc specifická. Co jste jmenoval prostě nepřešlo do série z F1, max. ta pádla pod volantem a nešlo to ani přes sporťáky.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.128.XXX
                  No nebudeme si snad vykat. Stačí, že se nenapadáme ne? 03
                  Jak už jsem psal, jsem si vědom, že většina těch věcí není vynálezem F1. Vím, že s turbem lítaly už stíhačky za 2sv. války. Ale podíveje se, kdy se začaly častěji používat v autech. Za mých mladých let bylo turbo něco úžasného a převratného (v silničním autě). Začaly se množit na přelomu 80-tých a 90-tých let. Po tom, co jasně dominovaly v F1. Samozřejmě postupně.
                  To samé se opakovalo s převodovkami. Po tom co se uchytily v F1, přešly do supersportů a dnes je pádlo nebo dvouspojkový automat v polovině aut. A stejně je to s hybridy. Byly výsadou aut pro ekofanoušky (Prius), které byly spíš úsměvné. V posledním době jsou rekuperační jednotky ve většině hypersportů (Porsche, Mclaren, Ferrari) a opět se to začíná posouvat do levnějších vozů.
                  A teď přijde Mercedes s motorem 1,6l V6 s podobnou technikou z F1. Prostě lidi chtějí mít, co vidí v F1. Podívej se jen na difusory. Po tom, co se o nich mluvilo před 8-mi lety se začaly dělat na autech, kde ani žádnou funkčnost nemají (ostré hatchbaky). A těch věcí je fakt hodně. Třeba křídla, více ventilová technika, variabilní časování venitlů, přímé vstřikování, kotoučové brzdy.... Možná něco z toho nesedí, ale těch věcí, které se začaly prosazovat v seriové technice po tom, co se uchytily v F1 je fakt dost.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • api

    api

    88.212.37.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Není to tak dávno, kdy mocní v F1 řešili problém zcela opačný. Jeden tým nemohl sehnat pohonnou jednotku. A pár let na to se tu řeší nadbytečnost dodavatele motorů.
    Je to ale Kocourkov ta sterilní formule 1.
    To prostředí mi hodně připomíná socialismus. Mocní vymýšlí pravidla, kterými se nikdo neřídí a oni rozhodují, kdo se jimi řídit nemusí a kdo naopak musí. Čas od času jim důsledky jejich činů spadnou na hlavu, ale oni to vždy šalamounsky zaonačí, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Podnikatelské prostředí, kde už dávno nejde o sport.
    Tak doufejme, že se jim podaří Hondu někomu "upíchnout", protože kdyby odešla, tak se kruh uzavírá a opět tu řešíme tým bez pohonné jednotky.
    Mně teda připadá něco špatně uvnitř slavné F1. 18

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pikaso

      Pikaso

      62.240.164.XXX
      Jenom si spravedlivě dodejme, že současní majitelé F1, řeší nebo hasí problémy, které vytvořilo to minulé vedení.
      -----
      Osobně nechápu spíše jinou věc. Já být na straně Media Liberty, první co bych udělal po zakoupení F1 jako podniku, by bylo to, že bych zrušil tu jejich slavnou konkordskou dohodu a ne že bych čekal na rok 2020. Oni jí přeci neuzavřeli a jako nový majitelé mají právo na to dělat se svým majetkem to co uznají za vhodné.
      -------
      No a pokud jsme u těch motrů, opět dnes jako tehdy nechápu ty jejich řeči o týmu bez motoru. V pravidlech je, že každá automobilka může dodávat motory třem týmům. Nechápu tedy tu histerii. M přeci nedodává motory Msu, F nedodává F a R nedodává R. Všichni si je pro své týmy vyrábějí a je to součást jejich týmu, tedy zjednodušeně, pokud na to mají kapacitu, mohl by dodávat motor pro McL každý z nich a stále by byl v pravidlech. Problém je ten, že M a F nechtějí a R má problém stíhat při svých aktivitách současnou situaci. Nezapomínejme, že dodávají i do F2 a GP3, což určitě také stojí jak lidské tak finanční zdroje. Proč tedy ta panika nechápu.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Jasně, že problémy vytvořilo minulé vedení. Já jsem se jenom, jak je mým hloupým zvykem, na věc podíval trochu obšírněji.
        Celkem s tebou souhlasím, až na to rušení konkordské dohody. Podle mne je známkou demokratické vyspělosti a serióznosti nových majitelů, že ctí dohody, které byly uzavřeny až do jejich vypršení.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.128.XXX
        1. Když koupíš firmu, tak ji kupuješ se všemy dohodami a závazky. Nemůžeš oznámit, že nějaké smlouvy dodržovat nebudeš. Dohoda je z F1 bez ohledu na majitele.
        2. Motory nevyrábí tým Mercedes F1, ani Scuderia Ferrari, ani tým Renault F1. Vyrábí je jejich mateřské automobilky. Takže i jejich týmy jsou de facto zákazníky. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          77.104.216.XXX
          1. Jsem si zcela jist, že to co píšeš není pravda a souhlasím s Odinem, že to bylo vyzrálé gesto. Navíc bych doplnil, že samy nový majitelé dobře vědí, že v této dohodě je žába na prameni, která je druhým největším důvodem úpadku F1 hned po samotném BE a již samy deklarovali, že jí budou chtít hodně změnit. Více to rozebírat nechci a nebudu. Snad jenom doplním, mohlo by se stát, že některé týmy z F1 odešli, třeba, nebo to nemusel bez této klauzule o dodržení Konkordské dohody BE chtít prodat a musejí jí dodržet, nebo spousta jinejch scénářů.
          2. Nejsem si zcela jist u F a Fiatu, ale M a R mají tým F1 jako součást celého konsorcia a tedy vykazují společné zisky a ztráty a tedy v ne zcela jasně napsaných pravidlech lze říci, že by se dodávkou motoru dalšímu týmu, tedy McL.do pravidel vešli, stejně jako M ještě loni.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.128.XXX
            1. Kdyby to fungovalo tak, že všechny závazky se změnou majitele zanikají, byl by to skvělý byznys. Nasekat dluhy a pak změnit majitele a jsem vysmátej. Super kšeft ne? Ne ne, takto to prostě nejde. Buď všechny závazky vyrovná bývalý majitel, nebo se prostě závazky vyčíslí a kupní cena počítá s jejich zaplacením.Stejně to bude se smlouvami. Asi nejde se zavázat k partnerům k plnění podmínek a pak změnit jednatele a povinností se zbavit. 03
            2. Tak se zkus podívat na rozpočet týmu Mercedes. Jak mi vysvětlíš, že ivestovali přes miliardu eur do motoru s rozpočtem několikanásobně menším? To si vyrobili motor a všichni tam dělají 5 let zadarmo? Kdo platí piloty? Kdo platí provoz týmu? Kdo platí vývoj šasi? Opět ne. Motory vyvinuly mateřské automobilky a týmům je "prodaly". Jestli za to tým opravdu zaplatil je už věc druhá, to se nějak účetně udělá. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pikaso

              Pikaso

              77.104.216.XXX
              Nemá cenu reagovat Odpověděl jsi si sám v obou případech. Všechno jde a akorát se to musí smluvně ošetřit a ten vývoj mateřské společnosti s jedním účetnictvím vývoj motoru již dávno zaplatili zákaznické týmy a každý z nás kdo si koupil nesmyslně předraženej Mercedes. Tým F1 nikdy nebude sám o sobě vykazovat zisky a to ani tovární, ten tam na to má továrnu a menší týmy jako např. W burzu a jiná technologická oddělení, která generují zisky, který dotuje tým F1. Proč myslíš, že šejkové nejdou do F1 ??? Jakou by si tam asi dělali reklamu ??? Těch pár co tam bylo to rychle vzdali a raději si udělali GP Abu Zabi a tam rejžujou obrovský zisky na pořádání GP a s tím spojenými vedlejšími produkty. Další peníze dají raději do fotbalu, protože tam ta reklama pro ně osobně není tak drahá jako ve F1.
              -----
              No a trochu mimo naše téma. Mě osobně by hrozně zajímali ty skutečné náklady na vývoj PhJ a ne jenom pro F1. Jestliže výrobní náklad vozidla Škoda Fabia byl 43.000,- Kč se vším všudy v době kdy to auto nesmyslně stálo na trhu 300.000,- Kč, pak by mě opravdu zajímal ten poměr skutečná nákladovost vývoje vlastně již z větší části vyvinutého, protože hybridní technologie brázdí světové silnice mnohem déle než se okruhy F1. Neříkám, že ve stejné technologii, ale stejně tak nevěřím těm nesmyslným číslům.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.128.XXX
                Ano, jde to ošetřit. Musel by někdo tu smlouvu vypovědět před změnou, jinak ji přebírá nový majitel. A mám takové tušení, že se ta smlouva nedá vypovědět pokaždé, kdy si to majitel usmyslí. To by podepsal jen magor.
                Pokud jde o rozpočty týmů, jde o jejich obrat. Můžeš mi tedy vysvětlit, jak mohl mít Mercedes v roce 2013 rozpočet něco přes 200mega, když vyvinul motor investicemi 1000 mega? Jako vykázal ztrátu 800 mega plus nějaké stovky mega na provoz týmu? To, že se jim během let investice vrátí nemá s jejich rozpočtem nic společného. Týmy občas vykazují zisk, občas ztrátu. Ale běžně to chodí tak, že v nákladech týmů jsou výdaje za dodávky motorů. Jejich výše se občas zveřejní. A ty jsou částí jejich obratu. Stejně jako u Mercedesu. Koupí si od fabriky motor je to součástí jejich nákladů. Rozumíme si?
                Stejný nesmysl jsi předvedl u Škody. Počítej! Prodají ročně 1,1mil aut. Podle tebe na každé mají zisk 257000. Tedy podle tebe ročně vykazuje zisk 282 miliard!!! To asi ne. 03 nemůžeš sečíst cenu materiálu součástek a z toho si vyvodit pořizovací cenu auta. To je jen zlomek pořizovací ceny a pak ti vyjdou nesmyslná čísla. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pikaso

                  Pikaso

                  62.240.164.XXX
                  Takže poslední a jediná reakce. Nežiju ve středověku a docel dobře si dovedu představit co co stojí. Navíc samozřejmě výrobní cena mnou uváděná v té době kalkulovala s mzdovými náklady, spotřebou energií, provozem výrobních hal a samozřejmě i s daněmi odváděnými státu jak za zaměstnance tak dph. Samozřejmě jsem si i vědom, že docela velká část cílové ceny jsou marže nejrůznějších příživníků, tedy pardon prodejců a dopravců, ale zároveň velkou část sežere ten slavnej koncern VW Group. A ještě jedno malé tajemství. To číslo je jenom zaokrouhlené, ale skutečné přímo od zdroje. Navíc nejsou všichni analfabeti a i přesto, že nejsem podnikatel vím toho o tomto prostředí docela dost, protože se v něm i tak pohybuju a dokonce vím kolik je 2+2 atd....

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.128.XXX
                    Nikde jsem netvrdil, že nevíš, kolik je 2+2, ani nechtěl zpochybnit tvou inteligenci. Pokud to tak vyznělo, pak se omlouvám.
                    Ale podle mne se mýlíš v obou uvedených věcech. A že by marže prodejce Škody byla 700%, to asi neberu. Zase znám někoho, kdo pro prodejce dělal. Ale je mi to u zádele, abych se kvůli tomu hádal. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama