Existuje řešení, které by mohlo vyhovovat všem - i Alonsovi, tvrdí ředitel McLarenu

Petr Hlawiczka, 1. srpna 2017, 06:20 Google+

McLaren má nejvýše pět týdnů na to, aby rozhodl, jaké motory budou poháněn jeho monoposty v roce 2018. Podle provozního ředitele Jonathana Neala se rýsuje řešení, které bude vyhovovat všem včetně Fernanda Alonsa.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 01.08. 21:23) Napište svůj názor
Fernando Alonso s McLarenem MCL32 na Hungaroringu

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 na Hungaroringu | foto: McLaren

Sdílejte článek

Jak jsme vás již včera informovali, britská stáj se musí do září rozhodnout, zda bude i příští rok pokračovat v partnerství s Hondou nebo se ohlédne po jiném dodavateli motorů.

To nyní potvrzuje také provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale: "Musíme učinit rozhodnutí v příštích čtyřech či pěti týdnech." Tým totiž potřebuje minimálně 12 týdnů na to, aby stihl navrhnout šasi kolem nového motoru, s nímž by rád testoval ještě letos po závodě v Abú Zabí.

Bojuje také o udržení Fernanda Alonsa, kterému se naskýtá možnost přestupu k Renaultu. "Myslím, že existuje řešení pro všechny. A doufám, že je takové, díky kterému budeme moci Fernanda v tomto týmu udržet," pokračuje Neale.

Jeho McLaren dojel v neděli s oběma vozy na bodech, Fernando Alonso dokonce šestý po předvedení nejrychlejšího kola závodu. Devět mistrovských bodů z Maďarska pomohlo týmu se v šampionátu konstruktérů dostat na 9. příčku před Sauber. Neale to v boji o Alonsa přirovnává ke "vstřelení gólu před poločasem."

img-responsive

Najde McLaren uspokojivé řešení své motorové situace a udrží Fernanda Alonsa? | foto: Fernando Alonso

Hungaroring je ale pomalou a klikatou tratí, která pomohla zakrýt obrovský výkonnostní deficit Hondy. Ta se až s letošní třetí specifikací dostala na loňskou úroveň, velkým zklamání je i její letošní spolehlivost. Sauber předčasně ukončil partnerství s japonskou automobilkou, a aby to mohl udělat i McLaren, musela by najít nějaký zákaznický tým, jinak by pro ni v F1 nebylo místo. A to je řešení, které si nikdo nepřeje.

Proto se v Maďarsku hovořilo o jejím možném spojení s Toro Rosso, které využívá motory Renault. Příští rok by je mohlo uvolnit McLarenu s tím, že by pohonné jednotky Hondy využívali ve Faenze. "Mohli jste zaznamenat spekulace médií o diskusích s Toro Rosso," přiživuje je Neale. Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz před časem uvažoval dokonce o prodeji svého B-týmu, mohl by se na spolupráci dohodnout s Hondou?

A může být motor Renault, který letos již dokázal vyhrát závod, tím řešením, které pomůže udržet Alonsa ve Wokingu? To, že by se za zády McLarenu příští rok objevil Mercedes či Ferrari je nyní velmi nepravděpodobné. "Doufám, že když nadejde září, tak budeme moci přijít a něco veřejněji oznámit," odmítá Neale cokoliv blíže komentovat.

Vytisknout

Diskuze: Existuje řešení, které by mohlo vyhovovat všem - i Alonsovi, tvrdí ředitel McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 01.08.2017 21:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff v Soči

Wolff o "nejtěžším rozhodnutí za posledních 5 let," objasňuje problémy s rádiem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud