V12 nebudou, ale neházejte hybridy do koše. Máme možnosti, jak s nimi zaujmout, říká Brawn

Albert Hadáček, 13. července 2017, 14:08 Google+

Jak budou vypadat pohonné jednotky po roce 2020? Vrátíme se zpět k V12, nebo bude hybridní technologie tou správnou cestou?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 14.07. 13:36) Napište svůj názor
Brawn, Ross

Brawn, Ross | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Současné regule ohledně pohonných jednotek budou v platnosti ještě další tři sezóny, následně může přijít změna. Největší otázkou je, kam by se měla F1 posunout? Kritéria jsou přitom vcelku jasná: levnější, hlučnější a jednodušší.

K této otázce se včera při Formula 1 LIVE v hlavním městě Velké Británie vyjádřil i současný šéf pro motorsport Ross Brawn: "Diskutujeme s výrobci motorů, aut i specializovanými inženýrskými společnostmi jako Cosworth či IImor. To jsou lidé, kteří se zabývají čistě závodními technologiemi. Takže se o tom opravdu intenzivně debatuje," řekl během včerejší akce v Londýně nový šéf pro motorsport F1 Ross Brawn.

"Není to otázka nalezení nějaké střední, mírné cesty, kdy by nikdo nepřišel k újmě. Nemyslím si, že tohle by bylo to nejlepší řešení. Je ale pravděpodobné, že motory zůstanou hybrdidní. Je to zajímavější pro automobilky, ale co kdybychom z toho ještě navíc dokázali udělat zajímavý taktický prvek? Baterie by měla větší kapacitu a bylo by možné využít právě tento hybridní aspekt k získání určité výhody," pokračoval Brawn.

Brawn svou vizi demonstroval i na konkrétním případu, který se odehrál teď při dramatickém závěru VC Baku. Tam v posledních desítkách metrů závodu dokázal Mercedes Valtteriho Bottase předjet Strollův Williams: "Moc se o tom neví, ale Bottas se před Strolla dostal, protože si našetřil baterii a využil ji až v posledním sektoru. Využil ji takticky. Tohle jsme ale měli vidět v televizi, mělo by nám to být ukázáno, jelikož hybridní pohonné jednotky nabízí i takovýto aspekt."

Zajímavě třeba baterie využívají ve Formuli E, kde tři nejpopulárnější piloti dle internetového hlasování FanBoost získávají 100 kJ energie navíc, které mohou použít jednou za závod, a to po dobu 5 vteřin, kdy jejich výkon naroste zhruba o 40 koní.

img-responsive

Nejlepší pilotu na pódiu po závodě v Baku | foto: Red Bull Content Pool

Fanoušci ale chtějí "nařvané" motory. Co na to Brawn? "Je tu celá řada fanoušků, kteří by chtěli, abychom se vrátili ke klasickým spalovacím motorům. Když se jich zeptáte, proč by to chtěli, tak je to kvůli emocím, které zvuk vyvolává. Můžeme tedy mít hybridní motor, který by toto dokázal? Myslím si, že dodavatelé motorů v F1 ví, že toto je cesta, jelikož oni chtějí být úspěšní. Není úplně dobré, když se snažíte propagovat váš inženýrský um a nikdo na to nekouká. Dodavatelé si to uvědomují a ví, že tu musí být určitá vyváženost. Nemyslím si tak, že bychom se vrátili k V12, a srdce může říkat, co chce. Rozhodně to ale bude zajímavější a dostupnější než dnes," zakončil Brawn.

Vytisknout

Diskuze: V12 nebudou, ale neházejte hybridy do koše. Máme možnosti, jak s nimi zaujmout, říká Brawn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 14.07.2017 13:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Riccirado si úžívá shampain na pódiu po závodě v Rakousku

Týmová režie nedává smysl. Na titul nyní nemůžeme pomýšlet, ozývá se z Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud