DISKUZE K ČLÁNKU Rodí se válka mezi Vettelem a Hamiltonem? Brit reagoval na Němcův návrh

Zdá se, že široce diskutovaný problém mezi Hamiltonem a Vettelem během druhého restartu po vyjetí safety caru v Baku bude nadále trvat a možná přeroste až do rozměrů, jaké jsme znali z dob Ayrtona Senny a Alaina Prosta.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Rodí se válka mezi Vettelem a Hamiltonem? Brit reagoval na Němcův návrh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 62, poslední 30.06.2017 10:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» huhukoktejl (Hlasovali 5 lidé) 26.06.2017 12:58
Pokud telemetrie ukazuje, že HAM vůbec nebrzdil,… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 26.06.2017 14:26
Je to jako vždy. Ten co má máslo na hlavě je vždy… »
» dejwid (Hlasovali 5 lidé) 26.06.2017 16:14
Nechápu že někomu můžeš za jeho názor nadávat že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
V tom se fakt přít nechci. Netuším, jak je definováno předjetí a jak přesně se posuzuje. Ale proti Vandoornovi jde o poněkud nesrovnatelný rozdíl. A opravdu nemám čas hledat videa ze SC fází (pokud nějaké jsou) a hledat kde kdo se dostal během ní vedle soupeře a jestli jeho čumák o mm nepřesáhl čumák druhého.
To už chce fakt mít touhu, si na někom něco najít. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.11.XXX
Podle zadku by to bylo více, protože Mercedes má nejdelší monopost ... :-) Ono těch předjetí moc nenajdeš, protože kvůli "myškování" během SC fáze by to nemuselo dopadnout nejlépe a ve fázi "Safety car this lap" se mohou monoposty dostat vedle sebe až za safery car čárou a předjet až za cílovkou, kde po SC fázi začíná zelená fáze.
"Párkrát" jsem povinně musel číst ročenku AČR, který přejímá okruhová pravidla od FIA. A v těchto základech se liší pouze v malých detailech, takže pochybuji, že v F1, která je nejvíc na očích budou dělat nějaké speciality. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
vojtano

vojtano

80.188.35.XXX
Odhlédnu-li od uražených řečiček a póz pro veřejnost, tak by "válka mezi Vettelem a Hamiltonem" mohla vnést do šampionátu nový náboj. Jsem zvědavý na další závod.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
No nevím. Mám za to, že takových "předjetí" najdeš v každé SC fázi několik. V tom chaosu, kdy každou chvíli někdo zrychlí a pak zadupne (ikdyž toto bylo jinak) se to stává běžně.
Asi bych rozlišoval to, když má někdo na vteřinu o pár cm čumák víc vepředu a když někdo někoho regulérně celou délkou předjede, jezdím před ním celé kolo a pak ho teprve pustí zpět. 03
Ono při tak rozdílných délkách vozů (přes 20cm) je celkem těžké říct, jestli je někdo o 5cm před nebo za. Bereš to podle předku, zadku, středu vozu? 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.11.XXX
Je to dobře vidět na onboard videu, kdy měl přední kolo cca 10 cm před Lewisem. Už to je bráno jako předjetí. Toto se může stát, pokud k tomu vede pilota nějaká vyšší moc (selhání brzd, neočekávaný manévr vedoucího vozu, ...). Je asi zbytečné diskutovat o tom, že toto opravdu nebyl ten případ.
Osobně bych netrestal ani Vandoorna, ale když už FIA nastavuje takový metr, tak se toho má držet bez ohledu na to, kdo se provinil.
Jestli za podobný prohřešek ještě hodlají někdy někoho trestat, tak se FIA začne stávat směšným orgánem, který nebude pro F1 potřeba. Uměle překroucená pravidla kvůli sledovanosti si umí udělat sami a ušetří si tím i pár nechtěných starostí ...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
-Jsme prostě jiní, já měl pocit, že se vyjadřuju dost jasně už předtím.
-AS: Četl jsem celou vaši diskusi. Tvůj postoj celkem chápu, přestože s ním nesouhlasím. Celou dobu jsi přehlížel, že nikdo netvrdil, že je AP bez chyby a nikdy nic neprovedl. Celé je to založeno na argumentu "první volí stopu". Já to beru tak, že tenkrát to bylo nepsané pravidlo, kterým se všichni řídili. Tenkrát v pravidlech nebylo, že jezdec musí nechat druhému prostor, pokud je vedle něj významnou částí vozu. To, že jsi hodil odkazy, kdy to porušil i Prost neznamená, že to pravidlo neexistovalo. Taky nikdo nepopíral, že Prost "do zatáčky najel dřív". Jo zavřel drsně Sennu. Ale pro mne v rámci tehdejších pravidel. Trochu mne dráždí Odin s tím, že stejnou situaci SchumixHill označuje za "vraždu" Hilla a žádá "popravu" Schumiho. Přitom je to jako vejce vejci.
Pro mne i dnes, by měl mít první jezdec právo zvolit si závodní stopu. A je jen na posouzení, jak moc je druhý vedle něj. Pokud významně a vidí zřetelně, že je druhý vedle něj, má mu nechat místo. Ale pokud je druhý svým předním křídlem někde na úrovni konce zadních kol prvního, odpovědnost by měla být na druhém. Ten první by neměl mít za povinnost v závodním tempu luštit v těch minizrcátkách jestli křídlo soupeře je za ním, nebo milimetr vedle něj. Má se dívat hlavně před sebe. Druhý zřetelně vidí přímo před sebou, kde končí jeho křídlo a kde končí kola prvního. A kouká pořád tam kam má: před sebe. Je to stejné, jako v běžném provozu. První nemá přemýšlet o tom, co vymyslí ten za ním. Ten vzadu má dávat pozor na to, kam se cpe. Z dnešního pohledu by za 1989 mohl Prost, za 1990 Senna. Ale tehdy to bylo jinak. A Prost byl hodně inteligentní. Dobře věděl, že pokud chce uspět proti Sennovi, nesmí mu nechávat místo jako ostatní (třeba AN). I kdyby to mělo bolet. Dle mne jel drsně, ale legálně. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
-Já tu obhajuji výši trestu, ne čin. Tedy Vettel udělal něco špatně, ALE "popravit" si nezaslouží. Nevím, co na tom názoru není jasného. Kdybych to "ale" vynechal, celá diskuse by asi neproběhla ne? Jak mám vyslovit názor, že diskvalifikaci si nezaslouží bez toho "ale"?????
Myslím si, že každý tu pochopil, že vinu Vettela nezpochybňuji, nebo jsi tu aspoň jediný, který mi vyčítá nejasnost názoru. Ostatní dikuse jsou pouze o oprávněnosti diskvalifikace a příkladech z hostorie. A to je právě to "ale", které tam k tomu mít musím.
-U Monzy mám na mysli vytlačení Alonsa mimo trať. Ale dodám "ale". Alonso si zasloužil o rok dřív stejné posouzení.
-K Turecku 2010: Já nevím, proč máš pořád pocit, že musím přebírat něčí názor. Čí názor jsem přebral? Pro mne je to jasná situace, kdy 2 piloti neustoupí ani o cm. Oba měli na druhé straně prostor. Vettel byl mírně vepředu, oprávněně chtěl do zatáčky najet trochu doprava. Špatně vyhodnotil, kde je Webber a co dělá (resp. nedělá). Webber měl zase dost času si všimnout, že se někdo před ním pomalu posouvá doprava a neuhnul ani o kousek. Chyba na obou stranách a doplatili na to oba (Vettel víc, pokud vím). Není co řešit ani trestat. Na toto hodnocení jsem nikoho nepotřeboval a to, že se na tom hodně lidí shodlo ještě neznamená, že jen papouškuji bez přemýšlení něčí názor. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Klíďo. Chvílema mám pocit, že hraješ na to, kdo bude více podporován a ne na to, aby jsme věcně diskutovali.
Opravdu nemám problém s tím přijmout fakt, že má někdo jiný názor, ale prostě ho musí mít. Ale pokud mi někdo v diskuzi, na kterou odkazuješ nebo i tady stále opakuje jenom laciné bonmoty bez věcného obsahu, vždy mám potřebu diskutovat. A podle mě jsi to udělal. Kousek výš jsi konečně napsal jednoduché vyjádření a není dál co řešit.
Ale i když jsem psal, že se k příspěvku ohledně AS nebudu vyjadřovat poruším to. Tam mě nejvíc vadí, že mi všichni podsouvají, že čerpám z panfletů, a že z AS udělala 3násobného MS jenom jeho smrt atd.. Při tom já osobně mám spíše obrácený pocit a zkušenosti. Všechna nebo minimálně 90 procent vyjádření ohledně problému 89/90 slepě mluví o chybě AS a svatém AP. Proto mě docela baví, že mi stále někdo podsouvá, že já čerpám z panfletu a jsem zaslepenej, fanatickej a naprosto neobjektivní fanda AS. Zde opravdu nejdu proti diskutérům zde, ale naprosto vědomě proti názorům tehdejších odborníků. No ale prostě, i když nechápu jak můžeš ty nebo i ostatní označit AS za viníka i v roce 89, tak to prostě respektuji.Nechápu, ale respektuji. Pouze se snažím dát podnět, nebo třeba i materiál k zamyšlení. V tomto případě tedy v roce 89 je podle mě prostě jasným viníkem AP, z leteckého záběru jde jasně i pro laika vidět minimálně to, že do zatáčky zatáčí už """""kilometr"""""" před ní. Následný souboj AS a AN ve stejném místě byl ze strany AS ještě méně připravený, ale AN ho tam prostě nezavřel, závodil a oba dojeli do cíle. Vlastně je to stejné jako zde a proto o tom nakonec píšu. Kdyby AP prostě přiznal ano byla to má chyba a omlouvám se, nedělal kolem toho to divadlo a v klidu si dojel pro titul v posledním závodě, kde by mu i při vítězství AS stačilo dojet na třetím místě, nebyl byl zcela jistě ani rok 90. No a abych to tedy dohrál do konce, pusť si jenom maličký kousek setkání jezdců před závodem v Suzuce 1990. Komu tam vlastně ostatní jezdci dávají za pravdu a kdo se tam tváří jako provinilý bubák ??? Jestli máš zájem rád si přečtu tvůj názor. Ale jenom na tento dotaz. Jak to na tebe působí, bez panfletu a komentářů dalších osob ???

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Tak ke všemu najednou. Ano, tohle jsem ve tvých příspěvcích opravdu viděl, ale vždy tam bylo to ALE. Nikde jsi neřekl jasný názor bez ale. Proč bych měl používat dešifrovací tabulku, když to jde napsat jasně ???
No nic ukončímto tím, že v minulosti jsme spolu již několikrát diskutovali, dokonce jsme se u několika témat shodli, ale zde je to směšná parodie. Teď teprve je to jasné a ne alibistické vyjádření. Beru to tak, že druhý odstavec je prostě samostatná jednotka. Pro mě zbytečná, protože jsem tvé příspěvky opravdu četl. A právě ta ale schovaná v tom druhém odstavci jsem kritizoval. Než však skončím, hloupě se zeptám. Co konkrétně z Monzy 2013 máš na mysli ????

No a na závěr se musím napráskat. Podal jsem vysvětlivky za Jona, ale ten to pak uvedl sám a vlastně to myslel úplně jinak, než jsem to já pochopil. Tedy myslím teď konkrétně Turecko 2010. No ale to je o těch názorech. Každý můžeme mít svůj a je to OK, ale aspoň za mě, každý by jsme ho měli mít a někdo klidně i převzatý, protože spousta lidí názor přijme od někoho jiného, ale tam je podle mě zase potřeba upozornit na to, že to není můj originální názor. A abych předešel nepochopení, nemyslím tím, že to co píšeš nejsou tvé názory. Teď jsem to prostě já myslel všeobecně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Odkazy na jasné stanovisko máš opět výš.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
A máme si je dát taky? Asi zase něco nechápu. 20

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Ale já nezpochybňoval, že LH někdy udělal chybu. Ano odkaz jen ukazuje rozdíl v chápání něčí viny. Ale s diskusí na dnešní téma to nemá nic společného. Proto jsem to nechápal.
A podplácení Mercedesem mne ani nenapadlo, tak netuším, proč to řešíš se mnou. Těžko si to pak nevztáhnout na sebe. 17

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Viz výš.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Nahoře jsem ti postnul 3 citace, kde uznávám vinu Vettela. Že to nechceš číst, nebo to nechápeš, za to já nemůžu. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Dík, ale asi ten rozdíl chápat nechtějí. Dokud neřeknu, že se pokusil Vettel o brutální vraždu, bude to pořád špatně (nadsázka).

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Promiň. Souhlasil jsem s viníkem, s trestem a případným dalším potrestáním, pokud se prokáže úmysl. Ale za to ťuknutí (které nemohlo mít žádné rizika) mi připadá diskvalifikace moc.
Viz odkazy na brutálnější incidenty bez trestu. A klidně uvedu i na Vettela. Jestli si zasloužil za něco větší trest, pak je to Monza 2013. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
-Některé věci se dají vidět obráceně, některé jsou prosté fakty.
-Nevím, co neobhajitelného obhajuji. Píšu někde, že je v tom Vettel nevinně?
-Nikde není hodnocení, co se stalo? MOJE citace:
- "Jasně, evidentně Vettelova chyba a zaslouženě potrestaná."
- "Ale jo, ať mu klidně nějaké posunutí dají. Pokud to byl úmysl (telemetrie by mohla napovědět), pak si to zaslouží."
- "Ani já jsem z toho (chování Vettela) nadšený nebyl. Ale podělal si sám jasné vítězství."
Stačí? Co jsi na tom nepochopil? Tobě nedošlo, že nikde nezpochybňuji vinu Vettela? To jsi asi jediný. 03

Ad odpověď 1: Já zmíněný incident dávám za vinu oboum jezdcům. Říká se tomu závodní incident a tuším byl tak i posouzen komisaři. Proto následovala otázka pro Jona na viníka.
Ad 2: Odvodil jsi to blbě, viz Ad1. 03

Skutečný a jasný názor najdeš, pokud se ti bude chtít. Viz uvedené citace. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Tak ti nevím. Jak je to s tím čtením ??? Kdo čte a nečte ???
Dostal jsi tři otázky, navíc úzce související v příspěvcích pod sebou a neodpověděl jsi na nic. Pouze opakuješ to samé jako zaseklá vinilka.
Pozor, zase záludná otázka : O čem se chceš tedy bavit ??? Asi o ničem, stejně jako Mike17. Tlachání o ničem je věc, která mě opravdu neba. Takže končím. Pokud by jsi čirou náhodou odpověděl na dotazy a ne jenom zde, samozřejmě jako vždy budu reagovat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
No tak hurá. Už jsem myslel, že to nepřijde. Přijde ti obrázek u mé přezdívky jako, že jsem fanda LH ??? Pokud to mám napsat jasně a nezpochybnitelně SV a LH nemám oba stejně rád a kdyby se včerejší incident odehrál obráceně, dnes by jsi mě označil za fandu SV. No a to je ten rozdíl mezi mnou a MIke17. Jsme zcela a naprosto neutrální a pouze hodnotím co jsem viděl. Jasně hodnotím a za nic se neschovávám. Český kolorit ukončovat diskuzi slovy ty jsi fanatický fanda toho nebo toho, není fenoménem jenom těchto stránek, ale bohužel celé naší společnosti. Mít jasný názor se v Česku prostě nenosí. Nejlepší je ten co neříká tak ani tak, ale na jeho slova vždycky dojde. Tím neříkám, že se to týká tebe. Ty jsi nečetl ani půlku komunikace mezi mnou a Mike17 a už máš jasno. 01

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.128.XXX
Předjetí pod žlutou jsem nepostřehl a ani na RTL to nikde nebylo. Pokud to udělal, trest by byl na místě. Ale fakt netuším, koho měl předjet. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama