Alonso má za sebou první test na 500 mil Indianapolis. Jak se mu jelo?

Robert RoBertino Pavelka, 3. května 2017, 22:00 Google+

Dvojnásobný mistr světa se pokouší navázat na tradici Jackie Stewarta, Grahama Hilla, Jima Clarka, Nigela Mansella, Emersona Fittipaldiho a Jacquese Villeneuva. Na legendární "staré cihelně" si vyzkoušel v orientačním testu svůj pro slavný závod.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 04.05. 15:48) Napište svůj názor
Fernando Alonso během testování v Indianapolis

Fernando Alonso během testování v Indianapolis | foto: McLaren

Sdílejte článek

Fernando Alonso usedl do vozu v tradičních oranžových barvách, které používal tým McLaren na začátku své kariéry v F1 (i když ve svém prvním závodě použil jiného zbarvení). Ve voze se startovním číslem 29 absolvoval Španěl těsně před polednem místního času 51 kol. Mimochodem, McLaren se na trať 500 mil INDY vrací po dlouhých 38 letech.

"Byla to legrace, všechno se v tuto chvíli jeví dobře. Teď je třeba se pustit do opravdové práce," zhodnotil Alonso své první seznámení s tratí, při níž prošel třemi nováčkovskými fázemi - 10 kol při průměrné rychlosti 205-210 km/h, 15 kol s průměrem 210-215 km/h a konečně 15 kol s průměrným tempem vyšším než 215 km/h.

img-responsive

Fernando Alonso před testem v Indianapolis | foto: McLaren

Alonso testoval i na simulátoru a po zkouškách prohlásil, že jeho důvěra rostla s každým kolem. V 13:30 místního času už měl na svém kontě 88 kol a v boxech mu naměřili maximální rychlost 222,548 mph (358,079 km/h). Jen pro srovnání - na loňské pole-position bylo třena 230,760 mph (371,293 km/h).

"Myslím, že to je dobrý způsob začátku, pracovat na rychlosti. Zpočátku bylo obtížné dosáhnout minimální stanovené rychlosti. V dalších etapách jsem se cítil dobře, ne kvůli rychlosti, ale díky absolvovaným kolům. Pilujete stopu, řazení nahoru a dolů, které se používá v zatáčkách. Simulátor je docela realistický. Na něm získáte první dojem, oč půjde, ale pilotovat skutečný vůz je jedinečný pocit. Když dorazíte do zatáčky, tak simulátor nikdy nenahradí zážitek jako ve skutečném vozu," líčí své poznatky Alonso.

img-responsive

Fernando Alonso během testování v Indianapolis | foto: McLaren

Generální ředitel Andretti Autosport, někdejší pilot F1 Michael Andretti, bude mít v závodě šest vozů, včetně domácího matadora Alexandra Rossiho, který už si vyzkoušel i Formuli 1. S tím, co předvedl Alonso na trati, byl spokojen.

"Bylo to skvělé. Udělal všechno tak, jak měl. Teď si musí se vším trochu pohrát. Zatím bylo všechno opravdu dokonalé. Měli jsme pro začátek nějakou představu, takže teď víme, kam směřovat. A jemu se to podaří. Je jedním z nejlepších na světě a tady můžete vidět proč. Jeho vůz byl mírně nedotáčivý, on hned dokázal tomuto problému přizpůsobit stopu. Myslím, že bude opravdu hodně silný," hodnotí Alonsa Michael Andretti.

img-responsive

Michael Andretti nešetří slovy chvály | foto: IndyCar Media

Alonsovi radilo několik zkušených pilotů, vedle Maria, Michalea a Marca Andrettihových - za jejichž zmény se skrývá pět triumfů v 500 mil INDY - to byl i  Alexander Rossi, Gil de Ferran či Juan-Pablo Montoya. "Rady byly opravdu užitečné. Jízda sama o sobě je v pořádku, takže uvidíme v dalších týdnech. Byla to dobrá zkušenost, teď se cítím jako plnohodnotný člen týmu," dodává Alonso.

Do Alonsovy zkoušky zasáhlo i počasí, které ale pro Španěla bylo svým způsobem ideální. Fernando nechtěl ponechat nic náhodě, protože hrozba přeháněk a tudíž ukončení jízd, byla stále aktuální. 500 mil Indianapolis 2017 pod hlavičkou PennGrade Motor Oil startuje 15. května kvalifikací, jízdy potrvají do 20. - 21. května, takže pětatřicetiletý Španěl má ještě dost času, aby se dokonale se slavným "čtvercem" seznámil.

Vytisknout

Diskuze: Alonso má za sebou první test na 500 mil Indianapolis. Jak se mu jelo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 04.05.2017 15:48 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren pro závod Fernanda Alonsa v Indy 500

VIDEO: McLaren před Alonsovým prvním testem představuje vůz pro Indy 500 + FOTO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud