MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místo
Zatím to je zajímavý víkend. Byla to dnes opravdu výzva. Museli jsme zvládnout dost věcí a přesunout to ze včerejška do dnešního testování a doufali, že najdeme správné nastavení. Ferrari vypadali tak rychle. Věděli jsme, že to bude těsné a museli jsme vytáhnout něco víc. A já to zvládl. Jsem moc spokojený, a také vděčný týmu za úsilí, které vynakládají kluci. Je to ještě víc vzrušující, protože je to opravdu velký souboj. A o tom je závodění a posouvá vás to dál. Bude to zítra neobvyklý den. Ještě jsme v mokru nejezdili, takže to bude zábava. Ferrari má silné auto a může vytáhnout závodní rychlost, takže zítra bude zajímavé sledovat, co to přinese. Bude to však těsné, to je jisté.
Valtteri Bottas, 3. místo
Je škoda, že se mezi nás Seb dostal. Jen tak těsně, opravdu asi 5,9 cm podle týmu. Závod je však zítra. Jsme první a třetí a to není špatné umístění, ze kterého odstartovat. Počasí může být zítra jakékoliv. Lewis byl hodně silný, Ferrari také a bude to těsný závod. Uvidíme, jak do dopadne.
Toto Wolff, šéf týmu:
Letos jsou kvalifikace opravdu hodně odlišným zážitkem. Je to neuvěřitelné, že vymyslíte soubor nových pravidel, pro všechny jsou stejné, týmy odvedou tolik práce a přesto se nakonec mezi prvním a druhým bojuje o tisíciny vteřiny až do posledního okamžiku Q3. Oba naši piloti se v poslední fázi zlepšili: Lewis zajel brilantní kolo a proměnil své provizorní pole-position v realitu, Valtteri v posledním úseku zrychlil o 0,4 vteřiny, ale prohrál s Vettelem o jedinou tisícinu. Nebo také o 6 cm na cílové pásce. S Ferrari svádíme skvělý souboj a pokaždé, když vyjedeme na trať, dáváme do toho opravdu všechno. Zítřek bude trochu cestou do neznáma: podmínky jsou definovány, má být větší chladno a může i pršet, nemáme z pátku žádné datové soubory, takže se jenom budeme domnívat, že jsme věci dokázali správně odhadnout.
Niki Lauda, nevýkonný ředitel Mercedesu
Vsadil jsem se s Totem Wolffem o 10 eur, že Vettel kvalifikaci vyhraje, protože byl opravdu hodně rychlý. Ale Lewis, díky bohu, vytáhl jedno ze svých speciálních kol. Náš problém je, že Ferrari hodně posílil při testech v Barceloně, vyhrál první závod a je stále na cestě vzhůru, takže se nám hodně přiblížil. V kvalifikaci jsme ještě pořád rychlejší, ale počkejme si na zítřejší závod.
FERRARI
Sebastian Vettel, 2. místo
Uvidíme zítra, jak důležité je být v první řadě. Kdybychom byli ještě o malinko rychlejší, bylo by to ještě lepší. Možná jsem šel na brzdy moc brzy... Bylo to s Valtterim hodně těsné, ale naštěstí jsme měli dost na to dostat se do první řady. Naše auto je rychlé nehledě na podmínky (kvalifikace či závod) a myslím, že se můžeme stále zlepšit. Podmínky zítra budou o dost jiné.
Kimi Räikkönen, 4. místo
Je to trošku zklamání, být čtvrtý. Auto bylo dobré a cítil jsem se dobře. Měli jsme menší potíže ale jen sem a tam. Uvidíme, co se zítra stane. Rychlost je OK a podle podmínek bude i důležité dojet do cíle. Ale nejsem moc překvapen výsledkem, protože jsem se na konci trošku trápil s přední části vozu, ve třetí zatáčce, nebylo moc, co bychom mohli získat navíc. Bylo to těžké udělat vše bezchybně a včera jsme toho příliš nenajezdili. Stále nejsme stoprocentně tam, kde bychom chtěli být. Tam v čele. Pár detailů s nastavením musíme stále zlepšit. Čím víc tlačíte, tím víc je to vidět. Ale je to lepší než v Melbourne. Co se vyvážení týče to nebylo špatné, i když jsem měl trošku potíž s nedotáčivostí a potom se to z nějakého důvodu změnilo na přetáčivost. Zítra to budou na trati jiné podmínky a každý bude trošku hádat, pokud bude pršet, takže uvidíme.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 5. místo
Nemyslím, že jsme mohli být výš. Když se podíváme na ztrátu na čelo pole, je pořád o dost větší než bychom chtěli. Páté místo je to nejbližší jak můžeme být k těm na čele. Pokud bude pršet, doufejme, že se budeme moci dostat ještě blíž.
Osobně jsem s tím, co jsem předvedl spokojen, ale jako tým chceme víc. Měl jsem pocit že až to dnešního odpoledne jsme neměli nejlepší nastavení, ale v kvalifikaci jsem se cítil dobře. Mohl jsem se na ně více méně spolehnout, ale co se výkonu týče, stále na Ferrari a Mercedes ztrácíme. Ale vyvážení jsme zlepšili a udělali pár odvážných změn, které nám pomohly. Pokud zítra bude pršet nebudu zklamaný, protože to může přinést příležitosti a my je budeme chtít maximálně využít. Snad máme dobré auto, přítlak tu bude hrát velkou roli, takže uvidíme. Budeme se chtít dostat na pódium.
Max Verstappen, 19. místo
Bude to těžké, ale asi bude pršet. Měl jsem problém s motorem a neměl výkon. Zkusil jsem zajet kolo, abych se alespoň dostal dál, ale ty potíže tomu zabránily. Kluci to budou zkoumat. A věřím, že to napraví. Je to samozřejmě škoda, ale musíme jít dál. Déšť by nám mohl pomoci, ale bude těžké stíhat Ferrari a Mercedes. Musíme se soustředit na to, co máme a udělat maximum. Teď budu odpočívat a spát a ráno budu chtít útočit a snad bude mokro. Pokud by nebylo, ztratili bychom startem z chvostu hodně. Snad uvidíme pár dobrých předjížděcích manévrů a vzrušující závod.
Christian Horner, šéf týmu
Frustrující kvalifikace pro Maxe, smolný problém s motorem, který snad bude vyřešen bez penalizace. Myslím, že Daniel z auta dostal vše. Páté místo je férový odraz toho, kde jsme. Snad zítra uděláme pokrok a hrozba špatného počasí může vždy přinést pěkné příležitosti.
WILLIAMS
Felipe Massa, 6. místo
Myslím, že to pro nás byla dobrá kvalifikace a jsem se svým výkonem, vyvážením i časem spokojen. Dostali jsme se na konci před Hülkenberga, takže to je myslím dnešní maximum. Musíme mít mysl otevřenou, protože zítra může být šílené počasí a může pršet. Ale snad budeme moci bojovat a ukážeme dobrý výkon jako v Austrálii.
Lance Stroll, 10. místo
Cílem bylo dostat se do první desítky a toho jsme docílili, takže to byl dobrý den. Na zítřek se těším. První závod v mokru, jen můj druhý ve voze formule 1. Mělo být to být náročné, ale doufám, že to bude dobrý závod. V autě se cítím dobře a je to lehčí než ve Formula 3 svým způsobem. Je to rozhodně náročnější než v předchozích letech. Vypadá to, že jsme čtvrtý tým a to už od zimního testování i v sezóně. Ale nemyslím, že to máme jasné, protože je to těsný souboj s Renaultem, Force Indií a Haasem.
Paddy Lowe, technický ředitel
Bylo to dobré, jsem spokojen, že jsme ukázali zábavu fanoušků, když bylo dnes lepší počasí. Felipe předvedl slušnou práci, našli jsme dobrou rychlost a bylo z toho zasloužené šesté místo. Je povzbudivé vidět, kde se výkonnostně nacházíme na tomto okruhu, který opravdu vůz testuje. A Lance je nováček dne, alespoň pro mě! Odvedl skvělou práci a dostal se na desáté místo, takže gratuluji. Bez tréninku, poprvé na tomto okruhu a Q3. Teď se však těšíme na závod a uvidíme, kolik bodů z těchto pozic získáme. Ale celkově jsem spokojen.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 8. místo
Jsem spokojen. Je to asi i lepší, než jsme čekali. Tým odvedl fantastickou práci vzhledem k nedostatku najetých kilometrů včera. Moje kola byla čistá a myslím, že jsme získali maximum. Vypadá to na mokrý závod, což může přinést příležitosti, protože to bude velká neznámá co se pneumatik týče. Bude to výzva, ale jsme připraveni bojovat a snad získáme více bodů.
Esteban Ocon, 20. místo
Je to zklamání, ale neměl jsem šanci ukázat potenciál auta. Měl jsem dobré časy a stejnou rychlost jako Sergio a dostal bych se lehce dál, ale žluté vlajky po nehodě znamenaly konec kola. Je to škoda, smůla a prostě to tak dnes mělo být. Zítra budu bojovat, předpověď ukazuje déšť, takže se může stát cokoliv. Nikdo zatím pneumatiky do mokra nezkoušel, takže to bude učení za pochodu a využití situace. Podmínky by mohly znamenat šanci získat pozice a dostat se na body, takže doufám v mokro.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Dnes smíšené pocity. Sergio v Q3, Esteban končí v Q1 kvůli žlutým vlajkám. Osmé místo však reprezentuje skvělé týmové úsilí vzhledem k nedostatku možností přípravy. Je škoda, že Esteban nemohl dojet své poslední kolo, protože by se lehce dostal dál. Vzhledem k málo času, které měl na to se naučit tento okruh, předvedl dobrý výkon. Co se závodu týče, předpovídá se déšť, což může věci pěkně zamíchat.
TORO ROSSO
Daniil Kvjat, 9. místo
Museli jsme se zaměřit na spoustu věcí a nakonec jsme odvedli dobrou práci, cítím se jistější a podařilo se nám zajet několik velmi dobrých kol. S kvalifikací jsem spokojený. Třetí trénink nebyl zrovna nejlehčí - když jsme včera nemohli jet, snažili jsme se dnes dopoledne si trochu pohrát s vyvážením vozu - ale můj tým inženýrů ve spolupráci se mnou dokázal v kvalifikaci uspět, probíhala hladce, proto jsme s naším výkonem spokojeni. Dostal jsem se do Q3, což je úspěch! Jen těsně jsem přišel o sedmé místo, ale pokusím se posunout kupředu zítra. Pokud bude pršet během závodu, nabízí se větší množství možností, ale stejně tak i hrozba. Jak víme, v dešti se může stát cokoliv, ale nic to nemění na faktu, že musíme odvést co nejlepší práci, být trpěliví a kalkulovat s rizikem. Bude to zajímavý závod, bez ohledu na počasí.
Carlos Sainz jr., 11. místo
Je neuvěřitelné, jak je střed pole vyrovnaný. Pokud jsou dva nebo tři piloti v rozsahu jedné desetiny, pak to naznačuje, jak důležitá dnes kvalifikace je, dokonce může mít význam a rozhodnout i sebemenší detail. Tyto souboje mě opravdu baví, zvláště v dnešní tak rušné kvalifikaci. Každé kolo se počítá, zkoušel jsem se zlepšit tam o desetinu, tady o desetinu... je to opravdu vzrušující! Bohužel mi dnes unikla Q3, ale chybělo opravdu hodně málo - zajel jsem slušné kolo, takže z toho nemám obavy. Zítra nastane velký den, začnu na 11. příčce, což je nejlepší možný výsledek, pokud se nedostanete do Q3, můžete volně zvolit pneumatiky a startegii... tedy pokud pojedeme na suchu. V případě deště víme, že naše šasi je dostatečně výkonné, tak či onak si myslím, že bychom zítra mohli bojovat o dobrý výsledek.
James Key, technický ředitel
Myslím, že jsme dnes viděli něco podobného jako v Melbourne. Rozdíly mezi týmy kolem nás jsou velmi těsné, bohužel Carlos jen těsně nepostoupil z Q3, protože se mu v prostřední části nepodařilo vytěžit z posledního kola maximum. Ale rozdíly jsou natolik minimální, že můžete v kvalifikaci ztratit lehce jedno místo, ani nevíte jak, a to se nám stalo... Bylo by pro něj skvělé, kdyby se protáhl do Q3, ale nestalo se, takže uvidíme, co bude dál. Daniil odvedl vynikající práci, do poslední části postoupil a i když tam nezajel nejlepší kolo, ztratil trochu v prvním i druhém sektoru, předvedl výborný poslední sektor. Bohužel, právě tento třetí sektor rozhodl a pro nás negativně, po perfektní jízdě Danny trochu zablokoval ve 14. zatáčce kola, takže se nakonec propadl o dvě místa. Nicméně, nemůžeme si stěžovat, dostali jsme se do první desítky, v současné době jsou rozdíly opravdu velmi jemné. Zítra by to mohl být s ohledem na povětrnostní podmínky potenciálně velmi zajímavý závod. Všichni se na něj těšíme!
RENAULT
Nico Hülkenberg, 7. místo
Když jsme vyjeli na trať, hned ráno jsem se cítil spokojeně s autem a jeho vyvážením. Bylo to lepší než v Melbourne. Asi tento okruh sedí autu víc. Myslím, že jsme i dokázali zlepšit auto, byl jsem spokojen a bylo to příjemné překvapení slyšet moji pozici z rádia. Předpověď ukazuje déšť, takže to bude výzva, ať se stane cokoliv, budu mít mysl otevřenou a udělám maximum.
Jolyon Palmer, 18. místo
Myslím, že jsem měl na to dostat se do Q2, to kolo na myslím bylo dostatečné. Nemohl jsem tomu věřit, auto bylo celý víkend tak dobré, měl jsem problém s pneumatikou během první jízdy a to ovlivnilo další vývoj. V posledním sektoru jsem ztratil sekundu. Pokud se komisaři podívají na data, myslím, že uvidí, že jsem přes cílovou čáru jel pomalejší rychlostí. Auto je dobré, ale měl jsem smůlu se žlutými vlajkami. Potenciál tam je, ale uvidíme zítra.
Alan Permane, sportovní ředitel
Jsme s pozicí Nica spokojeni a dostal z auta maximum. Ukazuje to, že máme dobrý základ k dalšímu vývoji. Jolyon měl náročnou kvalifikaci po slibném tréninku. Vypadalo to, že se lehce dostane dál, ale ukázaly se žluté vlajky. Musíme zapracovat zítra. Nejsme tak připraveni, jak bychom si přáli. Ale to žádný tým, na trati jsme byli málo. Předpovídá se mokrý závod, i když jsme dnes závod simulovali za sucha. Musíme se přizpůsobit a budeme dělat maximum, abychom získali co nejvíc bodů.
HAAS
Kevin Magnussen, 12. místo:
Jsem částečně spokojený, na Q3 nám chybělo asi půl desetiny, což je asi nejlepší výkon, jaký jsem nyní schopen zajet. Ale jinak spokojen nejsem. Je to samozřejmě trochu nepříjemné, že rozdíly jsou nyní tak malé, ale moje kolo nebylo tak špatné, dopadlo to tak, jak to dopadlo. Myslím, že vůz je konkurenceschopný, zejména v závodní simulaci. Je to dobré auto. Pokud bude zítra pršet, vůbec netuším, co se stane. Uvidíme, nic jiného nám nyní nezbývá.
Romain Grosjean, 17. místo (po penalizaci 19.):
První kvalifikační kolo vypadalo dobře, ale pak jsem se z neznámého důvodu v poslední zatáčce otočil. Musíme analyzovat, zda jsem ve výjezdu nešel moc tvrdě na plyn. Druhé kolo bylo opravdu velmi dobré, mohl jsem usilovat i o první desítku, ale Giovinazzi havaroval také v poslední zatáčce a já svůj pokus nemohl dokončit. Prostě smůla. S vozem jsem v ranním tréninku moc spokojen nebyl, ale snažili jsme se a během polední pauzy udělali nějaké úpravy. Jak už jsem řekl, měli jsme na Top 10, takže jsme reálně nebyli daleko od Q3. Vypadalo to hodně nadějně, bohužel jsem nemohl své kolo dokončit. Zítra to bude dlouhý závod. Víme, že v dešti tu je opotřebení pneumatik značné, navíc by pršet opravdu mělo. Začneme s čistým listem papíru.
Günther Steiner, manažer týmu:
Kvalifikaci bych pro nás označil za bohatou. Byly tu věci dobré i špatné. Rozhodně lepší než loni, kdy jsme byli opravdu hodně vzadu. Romain neměl dost štěstí - při svém prvním kole možná moc chtěl. V druhém musel kvůli dvojitým žlutým vlajkám zpomalit, jinak by se bez problémů posunul do Q2, možná jsme opět mohli dojít až do Q3.
Kevin odvedl dobrou práci. Od Melbourne zaznamenal značný progres, zajel solidně. Jeho kvalifikační výsledek ukazuje, že se lepší, což je velmi dobré. Nebyl daleko od Q3, co je to sedm setin. Existuje tedy mnoho pozitiv a možná se odrazí i do výsledkové listiny. Očekávám zajímavý závod.
MCLAREN
Fernando Alonso, 13. místo
Stejně jako v Austrálii to byla jedna z nejlepších jízd mého života. Cítím, že mám na to jezdit na hraně, je to již druhý zázrak během dvou závodů. Předpovědi byly rozhodně více pesimistické, hlavně po včerejšku. Ráno jsme ještě jezdili na chvostu a bojovali se Sauberem. Nakonec je z toho 13. místo, což je naprostý zázrak. V druhé části jsme už byli ve stresu, jelikož se opět ozval motor. Nyní musíme přijít na příčiny, ale jsem šťastný, že jsem mohl jet naplno a zítra se pokusím získat nějaký ten bodík.
Stoffel Vandroorne, 16. místo
Jsem trochu zklamaný, protože jsem cítil šanci dostat se do Q2. Z nějakého důvodu nám výjezd z boxů trval déle. Těžko říct, co za to mohlo. V autě jsem se cítil skvěle. Zítra ale budou už úplně jiné podmínky, protože bude znovu pršet. Nyní musíme čekat. Dnešek ale hodnotím vcelku pozitivně.
Eric Boullier, sportovní ředitel
Fernando předvedl skvělé kolo a posunul se dál. A i v Q2 zajel pěkné kolo a je z toho třinácté místo. Není to skvělý výsledek obecně řečené, ale když vezmeme v úvahu zdejší dlouhé rovinky, mysleli jsme, že to bude ještě horší. Avšak zároven, stejně jako v Melbourne, Stoffel měl opět smůlu. Jeho kolo bylo ovlivněno ne jeho chybou, ale žlutými vlajkami a nemohl se zlepšit. Nikdy si nemůžeme být jistí, ale jeho rychlost ukazuje, že by se jinak mohl také dostat do Q2. A vzhledem k tomu, že tu nikdy nejel, je jeho výkon působivý. Zítra to pro oba bude těžký závod, ať už je počasí jakékoliv, ale dají do toho, jako vždy, vše.
SAUBER
Marcus Ericsson, 14. místo
Nejprve musím říci, že jsem jel dnes na trať se smíšenými pocity poté, co se včera stalo ve Stockholmu - příšerná zpráva. Co se našeho výkonu týče, měli bychom být spokojeni s dnešním výsledkem. Trénink ráno měl náročný program se zaměřením na kvalifikaci a závod poté, co jsme toho včera moc nenajezdili. V Q1 jsem zajel dobrý čas a dostal se dál, 14. místo je zajímavá pozice ke startu závodu.
Antonio Giovinazzi, 15. místo
Byl to hořký konec kvalifikace. Bylo to dobré až do poslední zatáčky mého posledního kola. Byl jsem už v Q2 a svůj čas zlepšoval, ale přepálil jsem to. Dotkl se trávníku na výjezdu a ztratil kontrolu nad zadní částí auta. Omlouvám se týmu za to, co se stalo. Zítra udělám maximum, abych ukázal dobrý výkon.