Nové vozy se blíží letadlům. Přetížení v zatáčkách dosahuje skoro 8 G

Albert Hadáček, 25. března 2017, 20:20 Google+

Nejdříve neoficiální rekord trati přepsal Vettel během třetího tréninku, v kvalifikaci laťku ještě o něco posunul Lewis Hamilton s časem 1:22,188. A přestože je to oproti loňsku posun pouze o zhruba 1,6 vteřiny, tak přetížení v zatáčkách je dle jezdců enormní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas při pátečním tréninku v Austrálii

Valtteri Bottas při pátečním tréninku v Austrálii | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Šéf motorsportové divize Pirelli předpovídal, že jezdci budou v zatáčkách zažívat přetížení okolo 4 - 5 G. Dle pilotů se ale blíží k hranici 8 G, což pomalu ale jistě začíná připomínat přetížení letadel v závodech Red Bull Air Race, ty mají jako maximum povolené přetížení 12 G, ve kterém mohou piloti dle pravidel setrvat pouhých 0,5 vteřiny. "Běžně" piloti lítají v přetížení 10 G.

"Řízení aut je naprosto brutální, v některých zatáčkách nejsme daleko od přetížení 8 G . Je to tedy docela zábava," okomentoval situaci Grosjean. "Je to ale náročné pro tělo i samotné auto. Nechtěl bych v některých místech netrefit brzdný bod. Ta rychlost v zatáčkách je oproti minulosti šílená. Musíte být opravdu precizní," dodal Francouz jezdící za americký Haas.

img-responsive

Kevin Magnussen při pátečním tréninku v Austrálii | foto: Haas F1 Team

Přestože byl Hamilton ohledně nových aut zpočátku skeptický, tak reálný zážitek je dle trojnásobného mistra světa neuvěřitelný. "Je to neskutečné. Je to vůbec to nejlepší, co jsem tady kdy zažil. Přilnavost je skvělá, aerodynamika je naprosto rozdílná. Jezdec může mnohem více tlačit v zatáčkách. Dříve tu auto jen tak klouzalo kvůli nízké přilnavosti gum, teď je to úplně jiný zážitek," sdělil médiím Lewis Hamilton.

Felipe Massa naopak není s rychlostí vozů úplně spokojen. Čekal, že se časy zrychlí o předpovídané 3 vteřiny oproti loňsku. "Opravdu jsem čekal, že budeme rychlejší o ty tři vteřiny. Nevím, možná je ta trať prostě pomalá. Auta jsou ale mnohem zábavnější, připomínají monoposty z roku 2008, které měly vysoký přítlak. Již zítra uvidíme, jak to nakonec dopadne. Doufám, že to bude skvělý závod."

img-responsive

Massa si na měkké směsi vedl nadmíru dobře | foto: Williams F1 Team

Grojsean s Verstappenem se shodují, že po výjezdu ze zatáčky naopak přilnavost značně poskočí dolů kvůli ztrátě přítlaku a již několik pilotů na to během víkendu doplatilo (Palmer, Ricciardo a Stroll).

"Auta jsou v zatáčkách více stabilní, ale problémem je ztráta přítlaku, pak můžou nastat problémy. Pokud ale jedete optimálně, tak je to větší zábava než dříve - hlavně pak v kvalifikaci, kdy máte méně paliva," zhodnotil situaci Verstappen.

Vytisknout

Diskuze: Nové vozy se blíží letadlům. Přetížení v zatáčkách dosahuje skoro 8 G

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v Austrálii

Analýza sektorů: Hamilton se trhl v 1. části, Stroll s 328,6 km/h nejrychlejší …

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud