První den testů kořistí Williamsu, vozy prokázaly obdivuhodnou výdrž

Robert RoBertino Pavelka, 7. března 2017, 08:45 Aktualizováno 7.3.2017, 18:15 Google+

V obvyklé době a v některých případech i se stejným přístupem, tak bychom mohli komentovat začátek druhé sady testů, která dnes začíná opět na Circuit de Catalunya.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 08.03. 10:17) Napište svůj názor
Circuit de Catalunya

Circuit de Catalunya | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Od posledního, nepříliš povedeného "mokrého" testu utekly tři dny, které měly týmy na regeneraci a přípravu, případně doladění problematických oblastí. Sestava se příliš neliší od minulého týdne, myšleno piloti, kteří v první den vyrazí na barcelonský okruh.

Mercedes: Hamilton / Bottas
Red Bull: Ricciardo
Ferrari: Vettel
Force India: Ocon
Williams: Massa
McLaren: ?
Toro Rosso: Kvjat
Haas: Magnussen
Renault: Palmer / Hülkenberg
Sauber: Wehrlein

Podle rozpisu na celý týden by se měli piloti s výjimkou Mercedesu, Williamsu a Renaultu střídat pravidelně po dnech. U Mercedesu a Renaultu to bude vždy výměna po polední pauze, Williams prohození během dne provede pouze ve středu a ve čtvrtek. Malý otazník byl u McLarenu, kde původně nahlášený Stoffel Vandoorne byl potvrzen až 20 minut před zahájením testů. Ferrari oznámilo, že v prvním dni nehodlá použít superměkkou a ultraměkkou směs.

Nad Barcelonou je téměř čistá obloha, ráno je ještě poněkud chladné, ale s ohledem na počasí se dá očekávat, že teploty budou postupně stoupat. Pro archiváře můžeme sdělit, že vzduch má zatím hodnotu 8,9°C, trať je bezmála o deset stupňů teplejší (18,3°C) a vlhkost vzduchu činí 67 %.

Dopolední část 1. testovacího dne:

Devátá hodina udeřila, druhá část testů začíná, zatím čekáme, kdo se jako první projede po okruhu. Z paddocku zaznívaly zvuky zahřívaných motorů, nakonec premiérový výjezd na trať patřil Jolyonu Palmerovi, v jeho patách vyrazili k instalačnímu kolu Vettel a letos vůbec poprvé Wehrlein. Připojil se i Massa, Williams měl díky poškozenému monopostu po nehodě Strolla nejdelší pauzu. Po pěti minutách už jsme na trati viděli všech deset vozů a známe také první zaznamenaný čas - Hamilton zajel 1:32,216.

img-responsive

Hamilton před svým prvním výjezdem na trať | foto: Mercedes AMG F1 Team

Trojnásobný mistr světa nadále pokračuje ve zlepšování svých časů, pro které si nazul měkké pneumatiky - 1:29,179 a 1:28,202. Brit je zatím nejpilnější, ostatní piloti ještě nemají žádný měřitelný výsledek. Kvjat, Vettel a Magnussen se zatím spokojili s jediným instalačním kolem.

img-responsive

Do testů se po zdravotní pauze zapojil i Wehrlein | foto: Sauber Motorsport AG

Sebastian Vettel využil toho, že si Hamilton zajel ke svým mechanikům, a začíná sázet jedno rychlé kolo za druhým. Má na svém Ferrari SF-70 H rovněž měkké pneumatiky, ale zatím je výrazně rychlejší než Mercedes: 1:25,231, druhým pokusem se zlepšil na 1:23,664 a do třetice 1:23,298. Je ale ještě příliš brzy na to, abychom z těchto časů odvozovali nějaký závěr.

Vettel nadále přikládá pod kotel a dostal se pod hranici 1:23,0, konkrétně na 1:22,422. Třetím pilotem, který si zapsal porovnatelný výsledek, je Stoffel Vandoorne - 1:24,346. Počáteční aktivita lehce poklesla, nyní se na trati předhánějí pouze Wehrlein a Vandoorne. Poté trať na chvíli ztichla, pět minut po první půlhodině se pokusí zajet na měkkých pneumatikách nějaký výsledek Jolyon Palmer - a řadí se před Hamiltona časem 1:26,446.

Výsledková listina se začíná plnit. Palmer zaznamenal další dvě zlepšení, nejdřív téměř o vteřinu na 1:25,466 a poté další skok na 1:24,790. Do pořadí promluvil i Felipe Massa, který se protlačil za Vettela (1:23,334), ale na německého pilota mu chybí 0,912 vteřiny. Dalším kolem už snížil náskok, protože se mu povedlo dosáhnout hodnoty 1:23,044, ale Vettel je stále jediným, kdo se dostal pod limit 1:23,0. Všichni zmínění zatím využívají pro měřené výsledky měkké pneumatiky.

img-responsive

Esteban Ocon v kokpitu Force Indie | foto: Sahara Force India

Prvním, kdo se prosadil do výsledkové listiny na jiné než měkké směsi je Daniil Kvjat - 1:28,615 zajel na středně tvrdých pneumatikách a v tuto chvíli mu patří poslední místo, i když na Hamiltona ztrácí jen 0,413 vteřiny. Dalším, kdo se propracoval do popředí, je Esteban Ocon, časy 1:24,228 a poté 1:23,772 si zajistil průběžné třetí místo - i on dosáhl výsledku na měkké směsi. Zatím bez času jsou Magnussen, Wehrlein a Ricciardo.

Vettel se vrátil na trať na neoznačených pneumatikách Pirelli a na druhý pokus se mu podařilo zlepšit své maximum - momentální vedení obhajuje časem 1:22,235. I další kolo měl rozjeté velice dobře, ale v závěru první hodiny po prvním nejlepším sektoru ztratil ve dvou zbývajících. Nicméně jeho krasojízda pokračuje, po kole "odpočinku" se vyšvihl k dalšímu nejrychlejšímu kolu - 1:21,912.

img-responsive

Pohled do garáže Toro Rosso. Kvjat se chystá na okruh | foto: Scuderia Toro Rosso

Nápojový gigant začíná promlouvat do běhu dění - Daniel Ricciardo na měkké směsi nejdřív překonal lehce Vettela - 1:21,233 a po jednom pomalejším kole opět udeřil a jako první se dostal pod 1:21,0. Pouze připomínáme, že hodnota jeho nejlepšího času 1:20,964 je o 0,189 vteřiny lepší než maximum v první sérii - to zajel Ricciardo ve třetím dni předchozí série. Zlepšení zaznamenal také Daniil Kvjat, který setrvává na středně tvrdé směsi, ale posunul se kupředu výkonem 1:23,408. Po těchto změnách trať zůstává zcela k dispozici Vandoorneovi. Ten dokázal nabídnuté příležitosti využít a rovněž si zlepšil své maximum - 1:22,698. Zatím poslední je v tuto chvíli Hamilton, stále ještě čekáme, až si nějaký čas zapíší piloti Haasu a Sauberu.

Vandoorneovi třetí průběžná pozice dlouho nevydržela, protože na trať zamířil Lewis Hamilton a odpoutal se z nelichotivé pozice zlepšením o více než šest vteřin - 1:22,063. Dopomohly mu k tomu měkké pneumatiky, tedy stejné jako měl předtím Vandoorne. Také Felipe Massa je při chuti a posunul své dnešní maximum o více než vteřinu - 1:21,867, což ho řadí na průběžnou druhou pozici za Vettela. Máme už tu také příspěvek od Kevina Magnussena - na úvod 1:24,495 a poté progres na 1:24,004, což ho v tuto chvíli posouvá před Palmera na osmé místo. Dán zvolil středně tvrdou směs stejně jako Ocon, který se mírně zlepšil (1:23,751), ale v pořadí se kupředu neposunul.

Do potíží se dostal Jolyon Palmer, který nečekaně zastavil při jízdě boxovou uličkou právě před garáží Mercedesu. Vylepšování časů pokračuje, Kvjatův čas je hodnotnější než doposud, ale ke smůle ruského bohatýra na posun v pořadí nestačí. Po polovině druhé hodiny absolvoval nejvíce kol Vettel, na opačném pólu je zatím Pascal Wehrlein. Ten se opět odhodlal na trať ke dvěma pomalým kolům, aby zase skončil v boxech bez času.

img-responsive

Wehrlein byl posledním pilotem bez zajetého času | foto: Sauber Motorsport AG

Daniel Ricciardo si pojistil svou první příčku časem 1:20,790, což je mimochodem stále o vteřinu pomalejší než čas, kterým triumfoval Bottas minulý týden ve středu. Začíná se mu ale přibližovat Hamilton, který zaostal pouze o 290 tisícin, takže se posunul před Massu a Vettela časem 1:21,080. Brit volí na okruhu režim rychlé/pomalé/rychlé kolo. Oba piloti nadále mají na svých vozech měkkou směs. Také Sebastian Vettel se v závěru druhé hodiny polepšil a začal zrychlovat - 1:21,558 a 1:21,321 byly výkony, které ho posunuly před Massu. Oproti předchozímu výjezdu tentokrát zvolil středně tvrdé pneumatiky.

Třetí hodina testů začala drobnými změnami časů v druhé polovině testovacího pole, týkalo se to Ocona (1:23,751) a Magnussena (1:23,897 a 1:23,818), ale jak už to tak bývá, pořadí se tím nijak nepřeházelo. To platí i pro Felipe Massu, který si zlepšil své maximum na 1:21,617, ale nadále zůstává třetí. V době, kdy se nad Barcelonou opravdu jen lehce zatáhlo, vystoupil Daniil Kvjat z klubu zastánců středně tvrdé směsi a na měkké se posunul časem 1:21,965 na pátou pozici.

img-responsive

Hamilton v polovině svého prvního testovacího dne druhé série | foto: Mercedes AMG F1 Team

Ricciardo nadále ukazuje schopnosti Red Bullu RB13 Renault, přiblížil se už hranici 1:20,0 - konkrétně 1:20,106. A zatímco Vettel už dokončil čtyřicítku okruhů a Massa má k podobnému výkonu blízko, konečně máme kompletní časy u všech pilotů. Pascal Wehrlein po delší pauze vyjel na trať na tvrdé směsi a jeho první výkony mají hodnotu 1:31,491, 1:30,847 a 1:28,261. Zatím se stále zdržuje v boxech Palmer, jehož vůz ztichl v pit-lane a musel být odtlačen zpět do boxů. Další posun blíž k Hamiltonovi nám předvádí Vettel, stále na středně tvrdé směsi zajel 1:21,136, což je pouze o 0,056 vteřiny pomalejší výkon než u Hamiltona. Pilot Ferrari ale zůstává nadále třetí.

Stačí jen chvilka a vše je zase naruby. Wehrlein ukončil svou pasáž na tvrdé směsi a zamířil do boxů, Daniel Ricciardo opět provedl velice těsný, ale opět neúspěšný atak hranice 1:20,0, tentokrát mu k pokoření chybělo minimálně 78 tisícin. Massa se na měkké sadě pneumatik vyhoupl před Hamiltona časem 1:20,308 a pochopitelně při svých pokusech pokořil hranici čtyřiceti odjetých kol. Kevin Magnussen má na svém kontě opět lepší časy - nejdřív 1:23,401 a poté 1:23,374, jímž se dostal před Ocona na průběžnou sedmou příčku.

img-responsive

Daniel Ricciardo v plném tempu | foto: Red Bull Racing

První trojici měkká směs evidentně svědčí. Felipe Massa vyzývá na přímý souboj Ricciarda, který po svém nejlepším čase zamířil do boxů, ovšem Brazilcův výkon 1:20,084 ho určitě nenechá klidným. Zezadu se chystá k útoku Lewis Hamilton, který už snížil ztrátu na soupeře výkonem 1:20,456. Deset minut před koncem třetí hodiny měl trojnásobný šampion trať pouze pro sebe,ale nedokázal této výhody využít, protože se na ní vzápětí objevili Massa, Kvjat a Wehrlein.

Posledně jmenovaný se dokázal zlepšit na 1:27,778, nicméně i tak zaostává za předposledním Palmerem o necelé tři vteřiny. Nepomohlo mu ani další posunutí času na 1:26,597. Němec už má na svém Sauberu středně tvrdou směs. Nicméně je sympatické, že Pascalův progres dále pokračuje, nakonec se dostal až na 1:26,509. Uvidíme, jak si mladík povede, až bude mít na svém Sauberu měkkou směs. Na začátku poslední dopolední hodiny ještě potěšíme milovníky počasí a statistik - teplota vzduchu  16,7°C, trati 34,4°C, vlhkost vzduchu poklesla na 39 %. V Barceloně panuje opravdu krásný den.

img-responsive

Kevin Magnussen při prvním dni druhých barcelonských testů | foto: Haas F1 Team

V poslední hodině začal se zlepšováním Magnussen na měkké směsi, vylepšil své maximum na 1:22,362, ale Esteban Ocon si ještě během Dánova zpomalovacího kola připravil odpověď. Nejdřív zaostal o 5 tisícin za svým předchozím časem, pak už na měkké směsi zajel 1:22,182 a vrátil se před Magnussena. Nadále se posouvá kupředu Wehrlein, i když zatím jen v boji se stopkami - poslední jeho čas je 1:25,515. Na chvíli si vyzkoušel na trati superměkké pneumatiky Daniel Ricciardo, ale čas byl o několik desetin horší jeho nejrychlejšího, proto zanechal na trati osamoceného Wehrleina. 

Massa on fire! 1:19.726! Second best time overall! #F1 #F1Testing pic.twitter.com/B04eE4sq4B

U Red Bullu se evidentně rozhodli otestovat většinu směsí, protože vzápětí po svém pokusu na superměkké se vydal Daniel Ricciardo na trať na ultraměkkých pneumatikách. Hned v prvním sektoru to vypadalo na razantní zlepšení, Australan překonal dosavadní rekord o čtyři desetiny, ale zbytek okruhu se mu už tak nepovedl, čas 1:20,134 by v tuto chvíli stačil jen na třetí místo. Jenže zatímco Ricciardo svou šanci nevyužil, zaútočil Felipe Massa a na superměkké směsi jde do čela - 1:19,726! Ve stínu tohoto výkonu zůstal Esteban Ocon, který posunul své maximum na 1:21,802, stejně jako Daniil Kvjat, který si vyzkoušel měkkou směs a hned se zařadil za Ocona - 1:21,965.

Měkkou směs si také nazuli Magnussen a Wehrlein. A pro oba to mělo příznivé důsledky: Dán se časem 1:21,676 vrátil opět před Ocona, Pascalovi se podařilo překonat Palmera (1:23,336), pro nějž skončil test, jak se zdá, před dvěma hodinami po zhasnutí motoru na pit-lane - od té doby se jeho Renault na trati neobjevil. Na trati je i Vettel, ale setrvává na středně tvrdé směsi a zlepšení o 7 tisícin ho nijak nevytrhlo. Alespoň se mu jako prvnímu podařilo překonat hranici 66 okruhů rovnající se délce Grand Prix Španělska. A s ohledem na absolvovaná kola ostatních asi zůstane i jediným.

img-responsive

Esteban Ocon se v závěru dopolední část srdnatě bil s Magnussenem | foto: Sahara Force India

Asi nejžhavější je v posledních minutách dopoledního klání na Circuit de Catalunya duel dvojice Ocon - Magnussen. Ti dva si neustále prohazují pořadí a zatím posledním úspěšným je mladý Francouz, který jako druhý ve startovním poli zaznamenal zlepšení na superměkkých pneumatikách. Časem 1:21,347 se dotáhl na dohled Vettelovi, na nějž ztrácí 0,220 vteřiny. Ještě na poslední chvíli se zlepšil Ricciardo, ovšem na ultraměkké směsi pouze zdolal hranici 1:20,0 a zlepšil své osobní maximum.

Výsledky jízd 1. testovacího dne - dopoledne:

1. Felipe MASSA Williams 1:19,726 superměkké 60 kol
2. Daniel RICCIARDO Red Bull 1:19,900 ultraměkké 45 kol
3. Lewis HAMILTON Mercedes 1:20,456 měkké 49 kol
4. Sebastian VETTEL Ferrari 1:21,127 středně tvrdé 73 kol
5. Esteban OCON Force India 1:21,347 měkké 59 kol
6. Kevin MAGNUSSEN Haas 1:21,676 měkké 40 kol
7. Daniil KVJAT Toro Rosso 1:21,965 měkké 45 kol
8. Stoffel VANDOORNE McLaren 1:22,698 měkké 34 kol
9. Pascal WEHRLEIN Sauber 1:23,336 měkké 46 kol
10. Jolyon PALMER Renault 1:24,790 měkké 15 kol

Jsme svědky zajímavého jevu, na prvních čtyřech místech jsou piloti s různými sloučeninami pneumatik. Z tohoto hlediska je proto poněkud obtížnější hodnotit, jaký je skutečný poměr sil. Dá se předpokládat, s ohledem na výkon Bottase ve čtvrtek na ultraměkké směsi, že by Hamilton byl možná rychlejší, ale to je dokazování ex post. Zajímavý duel svedli Ocon a Magnussen, jak bylo uvedeno výše, Jolyon Palmer měl svůj vůz k dispozici pouze hodinu a půl, je otázka, zda bude Renault RS17 připraven na odpoledne pro Nico Hülkenberga.

img-responsive

Mercedes s Hamiltonem za volantem jezdil dopoledne s diskutovanou "ploutví" | foto: Mercedes AMG F1 Team

Odpolední jízdy 1. dne II. testů v Barceloně:

Jako obvykle se po obědě na trať nespěchá, boxy mezitím proběhla informace o výměně motoru u McLarenu Stoffela Vandoornea (více zde). Do odpoledních jízd už nenastoupí Palmer, který toho rovněž dopoledne moc nenajel - nahradit by ho měl Nico Hülkenberg, a samozřejmě Valtteri Bottas, protože piloti Mercedesů se budou střídat po všech osm testovacích dní.

img-responsive

Pohled do garáže Force Indie - Ocon se chystá k další jízdě | foto: Sahara Force India

Klid na Circuit de Catalunya nadále trvá, jediným statečným je Esteban Ocon na Force Indii, ovšem v jeho podání jde spíš o jízdu z povinnosti, protože ani v jednom sektoru nemá zeleně podbarvený čas. Jeho dosahované výkony se pohybují kolem 1:23,0, což pochopitelně na zlepšení nestačí. Mladík se alespoň přehoupl přes 66 kol, které znamenají pokoření délky GP Španělska. Ostatní týmy si stále dávají na čas.

Skoro se chce užít termínu - po neděli se nikomu nechce dělat, zrušte pondělky. První popolední hodina je vždycky značně ospalá až nudná, téměř nic se v ní neděje a dnešek není výjimkou. Jistou aktivitu lze vypozorovat v garáži Renaultu, takže by to měla být dobrá zpráva pro Hülkenberga, ale jinak největší pozornost budí Lewis Hamilton... tedy muž, který už má dnes odpracováno.

img-responsive

"Pánové, nastartujte motor!" Hülkenberg se chystá do práce | foto: Renault Sport F1

Snad se konečně něco začíná dít. Ocon se po krátké zastávce vrátil na trať za doprovodu Sebastiana Vettela. Esteban pro svou druhou jízdu vyměnil měkké pneu za superměkké. U Sauberu dochází ke změně plánovaného programu, místo Pascala Wehrleina se objevuje v boxech Marcus Ericsson. Zda nahradil svého kolegu kvůli jeho nedávnému zranění, které jsme hojně komentovali, zatím není potvrzeno, ale jiná příčina je málo pravděpodobná.

Po více než půlhodině se konečně někdo odhodlal zajet měřený čas. Sebastian Vettel si poprvé v dnešním dni nazul měkké pneu a posunul se kupředu, ve stávající tabulce je třetí odpoledne časem 1:20,387 pochopitelně nejrychlejší. Garde na trati mu dělá pouze Magnussen, teprve po 45 minutách se přidává dosavadní leader Felipe Massa v doprovodu Valtteri Bottase.

Trať a výsledková listina se pomalu zaplňují. První časy zajeli oba "nováčci" na okruhu, tedy Bottas a Ericsson, kteří dopoledne měli pauzu. Bottas na měkké směsi zatím skóroval za 1:23,618, Ericsson po prvním nepříliš povedeném kole poskočil na 1:27,030, což je ale pořád 2,2 vteřinový odstup od předposledního Palmera. Na opačném konci se Vettel opět o kousek přiblížil Ricciardovi časem 1:20,355.

img-responsive

Střídání stráží, Bottas je připraven vyrazit do odpoledních testů | foto: Mercedes AMG F1 Team

Další zlepšení Ericssona, které ho ovšem nedostalo před Palmera, ovšem poslední už také není. Švéd si časem 1:25,779 prozatím propachtoval 12. příčku, za ním na středně tvrdé směsi zaznamenal první měřené kolo Nico Hülkengerg - 1:26,076. Netrvalo však ani pět minut a Ericsson už je zase poslední, může za to Hülkenbergovo rychlejší kolo 1:25,307, které vzápějí pojistil výkonem 1:25,081. Také Bottas se zahřívá na správnou provozní teplotu, i když je zatím osmý, už snížil svůj dosavadní výkon na 1:21,988. Podle prvních zpráv z garáže McLarenu se může také klidně stát, že už Vandoornea dnes neuvidíme.

img-responsive

Usadit přilbu a hurá na okruh: Daniel Ricciardo je připraven k odpoledním jízdám | foto: Red Bull Racing

Není vůbec vyloučeno, že odpoledne se některé týmy soustředí na závodní simulaci, Bottas zatím krouží kola kolem 1:23,0 na měkkých pneumatikách, Massa je podstatně pomalejší, ovšem jeho výkon 1:27,0 mají na svědomí středně tvrdé "Pirellky". Po 75 minutách se také dostává "do práce" Ricciardo, krouží nyní s Vettelem po okruhu v poměrně těsné vzdálenosti.

img-responsive

Vettel dopoledne využíval výhraně středně tvrdou směs | foto: Scuderia Ferrari

Vettel na měkké směsi dokázal další drobné zlepšení, ovšem i nadále je na třetím místě - pořád však zůstává nejrychlejším mužem dne na žlutě označených pneumatikách výkonem 1:20,296. Bottas se opravdu zaměřil na závodní simulaci s využitím měkké směsi, po krátké zastávce točí další kola o něco pomaleji, časomíra osciluje kolem 1:24,0. Ericsson rovněž na žlutě označených pneu se odpoutal z posledního místa díky času 1:23,630, na chvostu současné testovací smečky sídlí dva piloti Renaultu.

img-responsive

Valtteri Bottas má při prvním dni druhých testů v plánu závodní simulaci | foto: Mercedes AMG F1 Team

Další dvě zlepšení, která sice nic neřeší, ale slibují určité drama. Valtteri Bottas stále na měkké směsi dosáhl času 1:21,375 a už je v těsném závěsu Estebana Ocona. Sebastian Vettel jako třetí pilot pokořil hranici 1:20,0 (po Massovi a Ricciardovi), ale ani na jednoho zatím jeho výkon 1:19,986 nestačí. I on se po okruhu prohání na měkkých pneumatikách. Bottas poté nadále zapisuje další kola v průměrných časech kolem 1:20,0. V této chvíli už limit 66 kol zdolali Vettel (ten jako první už má na svém kontě víc než 100 okruhů), Massa, Ocon - velice blízko k němu mají i Riccardo a Magnussen.

Alespoň malá radost pro fanoušky McLarenu - Stoffel Vandoorne vyjel na McLarenu MCL32 Honda z garáže, ovšem na ultraměkkých pneumatikách objel jediné kolo a zase se vrátil do boxů. Sebastian Vettel mezitím srazil ze svého času dalších 8 setin, ale i tak je o pouhých 6 tisícin za druhým Ricciardem. Pokud bychom poskládali ideální kolo z jeho doposud nejrychlejších sektorů, Němec by měl nejlepší čas 1:19,579. Jenže na tyhle legrácky se nehraje. Massa je mezitím druhým pilotem se stem okruhů na svém kontě.

Okruh se nám konečně zaplnil, po jeho povrchu se prohánějí Massa, Bottas, Magnussen, Kvjat, Ericsson a Hülkenberg - Bottasovi na měkkých pneumatikách se podařilo konečně přeskočit Ocona časem 1:21,313. Podle signalizace by měl Fin zůstat na tarti ještě 11 kol v režimu simulačním režimu rychlé/pomalé/rychlé kolo. 

I ostatní média informující o průběhu testování, registrují nepříliš velkou aktivitu, proto se zaobírají například přítomnosti Carlose Sainze jr. ve stanu časoměřičů Toro Rosso, kterého čeká jeho představení až zítra. Španěl vysvětlil svůj vztah k přezdívce Chilli, kterou mu vymysleli jeho přátelé: "Je to jejich nápad, z Carlose se stal Charles a pak Chilli, tak to dopadlo. Na celé věci je nejzajímavější, že mi chilli vůbec nechutná, nemám rád ostrá jídla," svěřil se Sainz jr. už dříve prostřednictvím sociálních sítích.

img-responsive

McLaren na začátku druhých testů neušel problémům, ale aspoň se odpoledne dostal na trať | foto: McLaren

Zatímco Massa a Ocon pokračují v napodobování závodního režimu s časy kolem 1:25,0 resp. 1:26,0 (oba zvolili středně tvrdou směs), připojuje se k nim po delší pauze opět Stoffel Vandoorne. Bottas přesně podle dřívější signalizace zastavuje v boxech, v počtu najetých kol už překonal svého týmového kolegu. V současné době se Massa a Vettel přetahují - nikoli o nejlepší čas, ale o počet najetých kol, v němž zatím nemají konkurenci. Vettel si také projel boxovou uličku, aby si na jejím konci mohl vyzkoušet ostrý start.

Konečně je možné po delší době opět oznámit změnu v pořadí a zlepšený čas. O tuto zvěst se postaral Nico Hülkenberg na měkké směsi, jehož čas 1:21,589 vynesl až na sedmou příčku. S piloty, kteří se nám představili dopoledne, to znamená posun o pět příček. Pokud dnes nebudou padat rekordní časy, i když jsou jim piloti zatím hodně blízko, pak určitě zápis ujetých kilometrů bude hodně bohatý - tři piloti jsou za hranicí 100 okruhů, další dva jsou hodně blízko limitu GP Španělska činícího 66 kol.

img-responsive

Maurizio Arrivabene se dožívá 60. let | foto: Scuderia Ferrari

Přiznejte se - kolik z vás si vzpomnělo? Dnes se dožívá kulatého jubilea šéf Ferrari Maurizio Arrivabene. Je to tak, interesantně prošedivělý Ital se narodil přesně před 60 lety. Pokud budou jeho svěřenci i nadále pokračovat v nadějných výkonech, mohli bychom se dočkat konečně i většího počtu úsměvů na jeho zarostlé tváři. Buon compleanno, Maurizio!

img-responsive

Felipe Massa při odpoledních jízdách prvního testovacího dne | foto: Williams F1 Team

Vraťme se ale na trať, kde nadále pokračuje testování, i když v poklidném režimu. Naštěstí to ale neznamená, že by se vůbec nic nedělo. Bottas při svém dlouhém stintu na měkké směsi zaznamenal osobní zlepšení na 1:21,219, což ho stále ponechává mimo dosah stupňů vítězů a nestačí to ani na jeho týmového kolegu. Fin si aspoň vyzkoušel trochu závodního adrenalinu, když v zatáčce 1 svedl souboj s Oconem. Malé zlepšení má na svém kontě i Daniil Kvjat (1:21,884), ale ani v jeho případě to nestačí na posun v pořadí. Felipe Massa už dnes najel ve svém Williamsu FW40 Mercedes úžasných 660 kilometrů - připomeňme si, že nebýt Rosbergova odchodu, tak už by ve Formuli 1 neseděl.

Honda si napravuje poněkud pošramocenou reputaci, Vandoorne se pomalu blíží ke zvládnutí stejné porce okruhů jako dopoledne a také on je na dosah vzdálenosti stejné nebo vyšší skutečné Grand Prix Španělska. Belgičan však nezaznamenal žádný významný čas. Kvjat, kterému už se to povedlo, nyní zkouší superměkké pneumatiky. Podařilo se mu mírně zlepšit svůj čas, ale i když předtím ztrácel na Magnussena před sebou pouhých 208 tisícin, čas 1:21,743 ho nadále řadí za něj. U Haasu nejspíš vyhodnotili situaci jako nebezpečnou pro Kevina, proto ho vysílají na trať na měkkých pneumatikách. Na trati to chvílemi vypadá jako ve skutečném závodním režimu, například v těsném sledu spolu soupeří Ericsson, Massa a Hülkenberg.

Před chvíli začala čtvrhodinka, což by měl být nejvyšší čas na zlepšení dosavadních výkonů, ale zatím si to nejspíš uvědomuje jenom Valtteri Bottas, který se sice konečně dostal pod hranici 1:21,0, jenže už potřetí jeho zlepšení nevede k posunu v pořadí a stále ztrácí téměř půlvteřinu na Hamiltona (1:20,924). Potěšitelné pro týmy je skutečnost, že dnes nepřekonali délku rovnající se španělské Grand Prix pouze ti piloti, kteří neabsolvovali celodenní jízdy. U Toro Rosso povolali Kvjata do boxů, aby si vyzkoušeli v praxi zastávku k výměně pneumatik. Dnešní testovací den se však nezadržitelně blíží ke svému finále...

V samotném závěru se vydalo na trať prakticky celé testovací seskupení, pouze Magnussen už usoudil, že nestojí za to vyjíždět a zůstal v boxech. Tato skutečnost se ale promítla pouze na počtu absolvovaných kol. Oba nejpilnější piloti - Massa a Vettel - dnes odkroužili v Barceloně 782 kilometrů (plus nějaký ten metr). A pokud to vypadalo, že se dnes obejdeme bez problémů, tak v poslední minutě se Nico Hülkenberg postaral o červenou vlajku. Důvodem byl jeho vůz, který se zastavil v posledním sektoru. Tím pádem už se na výsledcích nic nezměnilo, upřímně řečeno se k ničemu takovému ani neschylovalo.

Odpolední výsledky 1. testovacího dne:

1. Felipe MASSA Williams 1:19,726 superměkké 168 kol
2. Daniel RICCIARDO Red Bull 1:19,900 ultraměkké 89 kol
3. Sebastian VETTEL Ferrari 1:19,906 měkké 168 kol
4. Valtteri BOTTAS Mercedes 1:20,924 měkké 86 kol
5. Esteban OCON Force India 1:21,347 superměkké 142 kol
6. Nico HÜLKENBERG Renault 1:21,589 měkké 58 kol
7. Kevin MAGNUSSEN Haas 1:21,676 měkké 81 kol
8. Daniil KVJAT Toro Rosso 1:21,743 superměkké 83 kol
9. Stoffel VANDOORNE McLaren 1:22,537 měkké 80 kol
10. Marcus ERICSSON Sauber 1:23,630 měkké 53 kol
img-responsive

Felipe Massa nasbíral v prvním dni druhé testovací série velké množství dat | foto: Williams F1 Team

Massa se tak stává nejlepším pilotem dnešního dne. Je ovšem pravdou, že odpoledne, zejména díky zvolené strategii, se ze špičky dokázal zlepšovat pouze Vettel a pochopitelně Bottas, který vystřídal po polední pauze Hamiltona. Sympatická je výdrž většiny vozů - tři piloti se dostali přes 140 kol, což je rozhodně slibné. Nakonec i Vandoorne, přes potíže s pohonnou jednotkou Honda a nutnou výměnu, dokázal odjet vzdálenost delší než oněch 307,230 km, což je délka Grand Prix Španělska. Hodnotit dosavadní výsledky bude určitě zajímavější a smysluplnější až na konci druhého cyklu, nicméně určitě nelze přejít bez povšimnutí, že bez ohledu na podružné okolnosti dnes Vettel dokázal na měkké směsi prohnat své kolegy na měkčích pneumatikách a Bottasovi na stejných nadělil více než vteřinu. Pro nadcházející sezónu je to slibný základ.

Vytisknout

Diskuze: První den testů kořistí Williamsu, vozy prokázaly obdivuhodnou výdrž

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 08.03.2017 10:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zapojí se Leclerc do testů místo Wehrleina?

Nejistota kolem Wehrleina trvá, šanci má pilot z juniorky Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud