BMW má v otázce návratu do F1 jasno

Petr Hlawiczka, 6. února 2017, 06:45 Google+

BMW je po VW, Lamborghini a Fordu další automobilkou, která odmítá návrat do Formule 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volant monopostu BMW

Volant monopostu BMW | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Německá automobilka v této sérii závodila od roku 2000 do 2009, kdy se stáhla kvůli celosvětové finanční krizi. Po převzetí Formule 1 novými majiteli - americkou společnosti Liberty Media - se očekává nárůst popularity a s tím i návrat automobilek.

Vedení Mezinárodní automobilové federace (FIA) chce do diskusí o budoucích plánech na změny v F1 od roku 2020 zapojit další automobilky, s nimiž by probrala i případnou změnu formátu motorů. Ale kvůli stále vysokým nákladům svá záda ukazuje jeden výrobce za druhým.

"Když jsme se rozhodli se z Formule 1 v roce 2009 stáhnout, šlo o dlouhodobé strategické rozhodnutí společnosti. Chtěli jsme využít některé zdroje z F1 do výzkumu a vývoje alternativních řešení pohonných ústrojů - a to také BMW udělalo," popisuje zástupce automobilky.

"Stali jsme se vůdčím výrobcem prvotřídních vozů na poli elektromobility. Sledujeme vývoj ve světě motorsportu, ale v současné době nemáme žádné plány na opětovný vstup do Formule 1," pokračuje pro Autosport.

img-responsive

Nick Heidfeld s vozem BMW v GP Francie 2006 | foto: BMW Motorsport

BMW se momentálně účastní sérií DTM a GT, v roce 2018 se hodlá vrátit také do Le Mans v třídě GTE. Zároveň je technickým partnerem týmu Andretti ve Formuli E a zvažuje svůj plnohodnotný vstup do této soutěže od roku 2018/19.

Bez zájmu o F1 zůstává také Toyota, která má své sportovní oddělení v německém Kolíně nad Rýnem. Ta do F1 vstoupila s obrovským rozpočtem v roce 2002, ale nezískala v ní ani jedno vítězství, a tak se z ní stáhla ve stejném roce jako BMW.

Vytisknout

Diskuze: BMW má v otázce návratu do F1 jasno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Mosley

Mosley o Ecclestoneovi a nových pravidlech: s rostoucí rychlostí stoupá…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud