Hülkenberg se chce konečně "vysmát své smůle"

Robert RoBertino Pavelka, 3. ledna 2017, 12:40 Google+

Ve Formuli 1 existují různá rčení, mezi nimi třeba i to, že pokud někdo odpadne třikrát po sobě, už to není jen otázka techniky, ale i přístupu pilota. Zda bychom našli i nějaký úzus ohledně umístění těžko říci, ale i tady jsou přímo ukázkové případy.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 03.01. 14:33) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg na smůlu nevěří

Nico Hülkenberg na smůlu nevěří | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Známe případy, kdy piloti dlouhou dobu čekali na zdolání různých milníků - než se vůbec kvalifikují, než získají první body, první pódiové umístění a první vítězství. Jejich neúspěchy jsou přičítány smůle nebo prostě špatnému výběru vozu - ono známé: ve špatnou dobu na špatném místě. Jako jeden z konkrétních příkladů může sloužit Nico Hülkenberg. Devětadvacetiletý Němec, který za šest sezón v F1 absolvoval 115 Grand Prix a vystřídal tři značky, doposud čeká na svůj první pohár. V této nelichotivé statistice v uplynulé sezóně překonal Philippe Alliota (109 Grand Prix) a před ním jsou už jen Pierluigi Martini, kterého už při Grand Prix Ruska může zdolat, a pak jeho krajan Adrian Sutil. Pokud by si Nico vedl obdobně, tak se před něj Hülkenberg dostane při GP Singapuru, protože Sutil absolvoval 128 Grand Prix, aniž by se vyhoupl na "bednu". Z aktivních jezdců je Hülkenberg jednoznačně "nejlepší" daleko za ním s 58 závody (na 18. místě této nelichotivé tabulky) figuruje Marcus Ericsson.

Nelze pochopitelně zapomenout na fakt, že Nico, méně slavný nositel tohoto jména, měl několikrát i nepříjemnou smůlu. Vzpomeňme třeba na kolizi na startu v Singapuru nebo na Grand Prix Brazílie, kdy se Němec prezentoval velice dobře, ale zastavily ho úlomky z havarovaného Ferrari Kimi Räikkönena. Tedy přesněji, byly příčinou pozdějšího defektu.

img-responsive

Nico Hülkenberg a Sergio Pérez se vyhýbají troskám Räikkönenova vozu závodu v Brazílii | foto: Sahara Force India

"Samozřejmě to bylo zklamání. Ale být pořád zklamaný už mě unavuje, teď už se chci smůle smát. Pořád musím opakovat »Nevím, proč se to děje, nemělo by to tak být«. V Brazílii to byl jeden z případů, kdy jsem odvedl velmi dobrou práci. Vůz byl dobrý, vše hrálo, ale nějaké trosky mi rozřízly pneumatiku a zbytek - to už je historie," komentuje Hülkenberg svůj poslední smolný závod.

"Osobně na smůlu nevěřím. Sázím na tvrdou práci a dobrá rozhodování, pak se povede i zbytek - nebo také ne. Každá událost nebo konkrétní případ má svůj důvod. Něčemu bylo možné se vyhnout, něco byl následek chyby - protože o chybu na Interlagosu skutečně šlo. Je to škoda, protože bych si pódium pro sebe a pro tým přál, ale to se nestalo. Nakonec je ale vždy důležitý dopad celé věci," pokračuje Hülkenberg s tím, že smůla podle něj není tím pravým důvodem, proč se dosud na stupně vítězů nedostal.

"Letos došlo k několika případům, kdy jsme zcela nepochybně smůlu měli, nevím, proč tomu tak bylo. Ale určitě o tom nebudu dlouze přemýšlet a plakat, že se smůla drží pořád jen jednoho a toho samého. Takový je život, doufejme, že se to konečně obrátí a v příštích letech se nás bude držet více štěstí," přeje si Hülkenberg.

Vytisknout

Diskuze: Hülkenberg se chce konečně "vysmát své smůle"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 03.01.2017 14:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maranello se možná vrátí zpět k celočervenému provedení

Jaké zbarvení bude mít Ferrari a co přinese po technické stránce?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud