Trulli dospěl ve svém řidičském umění

Karel Bařina, 5. dubna 2005, 10:57 Google+

Mnoho lidí o něm pochybovalo, stejně jako o Toyotě. Velké investice i výběr pilota se však začínají navracet.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Trulli, Jarno

Trulli, Jarno | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Jarno Trulli se v Austrálii kvalifikoval jako druhý. Byla to velká náhoda - rozhodovalo počasí. Jaký údiv však vyvolal, když se jako druhý kvalifikoval v Malajsii za rovných podmínek pro všechny. Ještě větší údiv vyvolal, když šel poprvé tankovat ve stejné době, jako ostatní piloti. A v Bahrajnu stejný vývoj.

Trulli byl v kvalifikaci vždy rychlý, ale v závodech hrál spíše roli dokonalého "brzdiče". Loni v Monaku poprvé zvítězil. Do té doby stabilně porážel nevyrovnaného a přeceňovaného Alonsa. Najednou však jako by ztratil rychlost a z Renaultu musel nakonec odejít tři závody před koncem sezóny. Podle pilota to byl cíl vedení Renaultu, jenž stál celý kolem Alonsa.

Toyota je týmem s největším rozpočtem v F1, ale ani po čtyřech letech nedosáhla na úspěch, nejvýše páté místo. Ani letos od Ralfa Schumachera a Jarna Trulliho zázrak nikdo nečekal. Ralf Schumacher si dokonce údajně svého týmového kolegu vybral v domnění, že pro něj nebude velkým soupeřem. Vše je jinak a Jarno Trulli nepřestává udivovat.

"Myslím, že Jarno loni jako pilot dospěl," hovoří Mike Gascoyne, technický ředitel Panasonic Toyota. "V kvalifikacích byl vždycky rychlý, ale lidé říkali, že na závodění nemá a je nevyrovnaný. Na začátku loňského roku byl v těžké pozici. Alonso už měl na kontě vítězství, byl chlapečkem Flavia Briatoreho a Jarnovi končila smlouva. V první polovině roku Trulli Alonsa zadupal a bylo jasné, že už dospěl."

"Myslím, že teď teprve vidíte, jaký Jarno ve skutečnosti je. V Austrálii samozřejmě všichni říkali "Jasně, má štěstí, to je typický Jarno"... Ale viděli jste poslední dva závody. To je ten Jarno, který loni řídil až po tu záležitost se smlouvou v Magny-Cours. Teď přišel do nového týmu s Ralfem Schumacherem a dělá přesně to, co dokazuje, že dospěl a je opravdu dobrý. Tohle už nemůže být jen štěstí."

Foto: Panasonic Toyota
Vytisknout

Diskuze: Trulli dospěl ve svém řidičském umění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barrichello, Rubens

Bridgestone nefungovaly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud