Bylo nasazeni F2005 chybou?

Daniel Šupa, 3. dubna 2005, 22:21 Google+

Rychlost, spolehlivost, potenciál, desetiny, body, vítězství a porážka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher, Michael

Schumacher, Michael | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Jak je už dlouho známo, Michael Schumacher pod tlakem prakticky nechybuje, zato když už má další titul zajištěn, jeho výkony ztrácí na lesku. U Ferrari jako týmu se zdá být situace opačná. V posledních letech měla stáj povětšinou k dispozici nejlepší balík a i když je osatní týmy vystavovaly tlaku, nedalo se to srovnat s letošním úvodem sezony.

Maranello proto sáhlo po nevyzrálém F2005 dříve, než bylo dosaženo obdivuhodné spolehlivosti, která byla pro Ferrari posledních pěti let příznačná. Výsledkem je nulový bodový zisk a další nárůst ztráty na soupeře.

M. Schumacher po svém dnešním odstoupení tým v nasazení nového vozu podržel a opět dodal, že do konce sezony zbývá ještě mnoho závodů. Nutno ale říci, že spolehlivost F2005 byla skoro tragická a optimismus týmu před závodem značně nadsazený. Barrichellův monopost měl problémy s převodovkou už po 4 kolech v pátečních trénincích. Následovala výměna motoru a Schumacher odstoupil po ztrátě tlaku v hydraulickém systému již ve 12. kole.

Jediným pozitivem víkendu tak bylo pro rudé zjištění, že s novým monopostem lze znovu bojovat o vítězství. Technický ředitel Ross Brawn na jaře při jeho oficiálním představení prohlásil: „F2005 je nejlepší Ferrari, jaké kdy tým postavil.“ Nyní hovoří šéf týmu Jean Todt pouze o tom, že v Bahrajnu nový vůz naznačil svůj potenciál.

Honičku vedoucího Renaultu sice vzpínající se koník vydržel jen 12. kol, přesto je Renault nejen spolehlivější, ale zatím i rychlejší. Na druhou stranu tvoří dnešní vůz F1 velkým dílem pneumatiky a je otázka, jak si v tuto chvíli Bridgestone ve skutečnosti stojí. Své jistě ukáží chladnější podmínky v Evropě.

Těžké období pro Maranello i fanoušky Ferrari pokračuje. Zda měl tým vsadit na jistotu F2004M a nebo byl riskantní tah jediným řešením jak získat body, je v tuto chvíli nepodstatné. Důležité však je, jak rychle získá Ferrari ztracenou spolehlivost a o kolik dokáže "nejlepší monopost F1 všech dob" ještě zrychlit.


Foto: Scuderia Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Bylo nasazeni F2005 chybou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

de la Rosa, Pedro

Pedro de la Rosa hrdinou víkendu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud