Bylo nasazeni F2005 chybou?

Daniel Šupa, 3. dubna 2005, 22:21 Google+

Rychlost, spolehlivost, potenciál, desetiny, body, vítězství a porážka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher, Michael

Schumacher, Michael | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Jak je už dlouho známo, Michael Schumacher pod tlakem prakticky nechybuje, zato když už má další titul zajištěn, jeho výkony ztrácí na lesku. U Ferrari jako týmu se zdá být situace opačná. V posledních letech měla stáj povětšinou k dispozici nejlepší balík a i když je osatní týmy vystavovaly tlaku, nedalo se to srovnat s letošním úvodem sezony.

Maranello proto sáhlo po nevyzrálém F2005 dříve, než bylo dosaženo obdivuhodné spolehlivosti, která byla pro Ferrari posledních pěti let příznačná. Výsledkem je nulový bodový zisk a další nárůst ztráty na soupeře.

M. Schumacher po svém dnešním odstoupení tým v nasazení nového vozu podržel a opět dodal, že do konce sezony zbývá ještě mnoho závodů. Nutno ale říci, že spolehlivost F2005 byla skoro tragická a optimismus týmu před závodem značně nadsazený. Barrichellův monopost měl problémy s převodovkou už po 4 kolech v pátečních trénincích. Následovala výměna motoru a Schumacher odstoupil po ztrátě tlaku v hydraulickém systému již ve 12. kole.

Jediným pozitivem víkendu tak bylo pro rudé zjištění, že s novým monopostem lze znovu bojovat o vítězství. Technický ředitel Ross Brawn na jaře při jeho oficiálním představení prohlásil: „F2005 je nejlepší Ferrari, jaké kdy tým postavil.“ Nyní hovoří šéf týmu Jean Todt pouze o tom, že v Bahrajnu nový vůz naznačil svůj potenciál.

Honičku vedoucího Renaultu sice vzpínající se koník vydržel jen 12. kol, přesto je Renault nejen spolehlivější, ale zatím i rychlejší. Na druhou stranu tvoří dnešní vůz F1 velkým dílem pneumatiky a je otázka, jak si v tuto chvíli Bridgestone ve skutečnosti stojí. Své jistě ukáží chladnější podmínky v Evropě.

Těžké období pro Maranello i fanoušky Ferrari pokračuje. Zda měl tým vsadit na jistotu F2004M a nebo byl riskantní tah jediným řešením jak získat body, je v tuto chvíli nepodstatné. Důležité však je, jak rychle získá Ferrari ztracenou spolehlivost a o kolik dokáže "nejlepší monopost F1 všech dob" ještě zrychlit.


Foto: Scuderia Ferrari

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Bylo nasazeni F2005 chybou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

Charles Leclerc má u Ferrari pozici jistou

"Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

Start závodu v Kanadě

Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

de la Rosa, Pedro

Pedro de la Rosa hrdinou víkendu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  2. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  3. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

  6. Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud