PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Rosberg přiznává, že neměl proti Hamiltonovu kolu šanci

Jana Šrámková / PH / Robert RoBertino Pavelka / Tomáš Kozlík, 1. října 2016, 12:06 Google+

Jak hodnotí své dnešní kvalifikační výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Malajsii

Lewis Hamilton v Malajsii | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Auto se dnes chovalo fantasticky, opravdu jsem si to užil. Rekordní kolo? Mohlo být ještě rychlejší. Zítra to bude těsný závod, protože Ferrari a Red Bull vypadali při dlouhých jízdách velmi dobře. Ale myslím, že to s námi bude vypadat taky dost dobře.

Nico Rosberg, 2. místo
Nepodařilo se mi auto nastavit a pořád jsem se trápil s náhlou přetáčivostí, Lewis zajel skvělé kolo, to pak nebyla šance. Zítra to z pohledu strategií nebude moc vzrušující, bude to jen mezi středně-tvrdou a tvrdou pneumatikou. Nemyslím si, že budou tak rozhodující jako minulý rok. Ani bez chyby v zatáčce č. 15 by to nebyla pole position, i když by to bylo těsné. Tak to je, Lewis se asi dnes cítil jistěji a lépe v autě. Tak to je, jednou on, jednou já. Druhé místo - musím s tím žít, ale neznamená to, že zítra nemohu zvítězit.

Toto Wolff, šéf týmu
Od Lewise to byla úžasná kvalifikace. Zajel nejrychlejší čas ve všech částech a pole position získal s velkým náskokem. A to bez posledního pokusu. Byl na tom dobře od začátku víkendu a bez technických potíž odvedl skvělou práci. Nico po problémech s přetáčivostí také zajel velmi dobře, pokus v Q2 byl velmi slušný a v posledním kole možná ztratil pár desetin. Nyní se musíme soustředit na zítřek a závod. Bude to náročné, protože naši soupeři jsou na tom se závodní rychlostí dobře. Strategie bude důležitá a musíme se vyvarovat chyb v náročných podmínkách. První cíl jsme o tomto víkendu splnili, ale ten hlavní je stále před námi.

Paddy Lowe, technický ředitel:

Především je třeba pogratulovat Lewisovi za jeho fantastický výkon v Q3. Byl vynikající po celý vvíkend a je skvělé ho vidět v takové formě, kterou proměnil v zasloužené pole-position. Nico trochu bojoval s nastavením, protože v dopoledním tréninku hledal správné nastavení a nepovedlo se mu tak perfektní kolo. To zajel až v boji o první řadu, kdy se mu povedlo zajet velice kvalitní kolo v samotném závěru, kdy už byl pod určitým tlakem. Nezbývá než pogratulovat týmu k dosažení první řady, kterou si naši piloti bezpečně zajistili. Ale záleží především na zítřku, nyní se musíme připravit na těžký závod, možná jeden z nejtěžších v podmínkách letošní sezóny.

 

RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Myslím, že pro mě byl zatím celý víkend pozitivní. Udělali jsme pár změn po Singapuru a vypadá to, že fungují. Naše závodí rychlost v tréninku vypadala slibně, potřebovali jsme zlepšit kvalifikaci a našli jsme pro dnešek to správné nastavení. Jsem samozřejmě velmi spokojen s umístěním za Mercedesy. 

Daniel Ricciardo, 4. místo
Neudělali jsme žádné chyby. Myslím, že kvalifikace šla dobře a mé kolo bylo čisté. Byl jsem na tom dobře v prvních dvou sektorech, možná to přehnal a v posledním jsem trošku ztratil. Oproti včerejšku jsem však opravdu spokojen, že jsme před oběma Ferrari. Udělali jsme přes noc pár velkých změn a vyplatilo se to.

Christian Horner, šéf týmu
Dosáhli jsme víc, než jsme očekávali, zejména po včerejšku, kdy Ferrari vypadalo hodně silně. Oba jezdci zajeli výborná kola: Mercedes zůstal mimo dosah, přesto dosáhnout druhé řady je opravdu skvělý výkon. Předpokládali jsme, že to bude jeden ze silnějších okruhů pro Ferrari. Vyhráli tu loni závod, takže náš výsledek předčil naše naděje, doufám, že zítra zajedeme také dobrý závod. Potřebujeme dobrý start a na něm se poté chytit. 

Bude to zajímavá Grand Prix po stránce taktiky, jaké pneumatiky kdo použije při první zastávce. Dnešek byl poněkud chladnější, zítra bude větší horko, takže bude třeba najít správné nastavení. To byl také důvod, proč jsme ve třetím tréninku provedl částečnou simulaci, díky níž jsme získali několik zajímavých údajů. Máme k dispozici podobné pneumatiky, takže opravdu bude důležité, jak proběhne první pit-stop.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 5. místo
Očekávali jsme, že budeme o řadu výš, hned za Mercedesem. Nicméně myslím, že zítra budeme mít dobrou závodní rychlost, důležitá bude strategie. Obecně bychom měli být rychlejší, ale dnes jsme nebyli - doufám, že to zítra bude jinak.

Nakonec nám nechybělo zase tolik, nějaká ta desetina. Musím zapomenout na pocity pilota, je třeba se na naše výkony podívat a uvidíme, jestli ještě je se kde zlepšit. Z hlediska strategie tu určitý prostor je, zvlláště když každý musí po nějakou dobu používat tvrdé pneumatiky. A pak, jsme v Malajsii, takže by mohlo i zapršet. Je tu také značné horko, ale to mi až tak nevadí.

Kimi Räikkönen, 6. místo
Byla to čistá kvalifikace až na poslední pokus. Měl jsem provoz a trápil se s pneumatikami v posledních dvou zatáčkách a vyjel moc zeširoka. Jinak to bylo slušné, ale bolí, když máte tak špatný poslední pokus. Auto se však řídilo dobře a doufal jsem ve víc. Zítra se o to zase pokusíme. Nevíme, co se stane, samozřejmě nejsme v ideální startovní pozici a také je tu nový asfalt, takže těžko říci, jak to půjde a které pneumatiky budou nejlepší. Bude hodně záležet na podmínkách. Uděláme maximum a uvidíme.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 7. místo
Jsem s naším výkonem spokojen. Bylo to pro nás důležité dostat z kvalifikace to nejlepší a povedlo se. Byl to skvělý výkon a výsledek práce celého týmu. Bylo to hodně intenzivní, protože to bylo dost těsné. Udělal jsem malou chybu v Q2, což mě málem stálo místo v první desítce, ale naštěstí jsem se dostal dál. Dnešní výsledek znamená, že jsme v dobré pozici získat body.

Nico Hülkenberg, 8. místo
Jsem celkem spokojen s tím, jak to dneš šlo i s výsledkem. Když první tři top týmy zaberou první řady, je sedmé a osmé místo tím nejlepším, čeho jsme mohli dosáhnout. Nakonec mi můj čas nestačil na sedmé místo, cítil jsem se lépe a měl lepší rytmus na začátku kvalifikace a v Q3 to bylo trošku horší. Možná bylo chladněji, dnes večer se na to musíme podívat. I tak, osmé místo je dobrá startovní pozice. Bude to mezi vedoucími auty těsné, snad s nimi udržíme krok a budeme moci využít příležitostí, pokud se naskytnou. Hlavním cílem je zůstat na bodech a získat maximum.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je to uspokojivý výsledek, který nám může zajistit dobrý závod. Tým odvedl úžasnou práci a oba piloti předvedli čistá kola, když na tom záleželo. Čtvrtá řada je odrazem naší rychlosti a jsem optimistický v tom, že zítra můžeme získat dost důležitých bodů.

 

MCLAREN

Jenson Button, 9. místo
Opravdu jsem si to užil! Nikdy není fajn být jen o 0:029 s za autem před vámi, ale nebylo to špatné. Buť to bylo osmé či deváté místo, nakonec jsme skončili devátí a jsem s tím spokojen. Během Q1 jsem měl problém s provozem, musel jsem vybrzdit Ocona během rychlého kola, to byste během kvalifikace dělat neměli. Také jsem měl menší problém v zatáčce č. 14 a ztratil jsem dost přítlaku za Renalutem. První část byla náročná. Ale i tak jsme auto dost zlepšili a tým odvedl skvělou práci. Teď to bylo poprvé, kdy jsem se v něm cítil během víkendu dobře. Snad to ukážeme i v závodě. Není důvod, proože bychom nemohli zítra bojovat.

Fernando Alonso, 22. místo
V 3. tréninku jsme jezdili s velkým množstvím paliva ve snaze porozumět pneumatikám. V kvalifikaci bychom stejně startovali kvůli penalizaci poslední, tak jsem alespoň šetřili pneumatiky.

Uvidíme, co se nám podaří pomocí strategie. Těžko se tady předjíždí a nikdo nám nepomůže, proto budeme muset využít každou příležitost. Pokud jde o nový motor, dosahuje stejné výkonnosti, má úplně stejný počet koní, je jen pevnější.

Eric Boullier, závodní ředitel
Jenson zajel úžasně. Dostal z auta maximum po náročném pátku. Je to odměna celému týmu. Oba piloti hlásili mnohem lepší ovladatelnost oproti pátku, což je skvělá práce, kterou mechanici odvedli. Jenson si to užíval a mohl útočit až do konce. Konečně ukázka, co přijde z partnerství Hondy a McLarenu. Věděli jsme, že Fernando bude mít velkou penalizaci, takže je tu frustrace z toho, co mohlo být. I tak jsme se však zaměřili na závod a jsem si jistý, že i přes start z chvostu, nebude na konci prvního kola na 22. místě. Chceme ukázat, co dokážeme.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 10. místo
Myslím, že to šlo dobře, ale je jasné, že jsme čekali lepší výsledek. Měl jsem rychlost v Q2 a byl to boj o pár desetin, ale bohužel jsme tři místa dál než jsme mohli být. I tak je však závod zítra a doufám, že strategie, rychlost a počasí a případné další věci nám pomohou. My se pokusíme udělat maximum.

Valtteri Bottas, 11. místo
Chtěli jsme se dostat před Force Indie, nebyla to ideální kvalifikace. Nebyl jsem spokojený s přední částí a s tím, jak auto zatáčelo, bylo nedotáčivé. V jedné ze zatáček jsem ztratil 1 či 2 desetiny. Po 3. tréninku jsme nedělali velké změny v nastavení, na to měla větší vliv trať. Zítra to bude náročný závod pro pneumatiky, ale pro nás může být dobrý a stále se můžeme dostat před Force Indii.

Rob Smedley, šéfinženýr
Kvalifikace byla zklamání, protože myslím, že auto bylo dobré na to, abychom byli sedmí, ale jako tým jsme to nezvládli. Takže to je trošku pachuť, ale jinak jsme vlastně během víkendu odvedli dobrou práci. Měli jsme pár úkolů po pátku a myslím, že jsme do zvládli slušně. Valtteri se nedostal z určitých důvodů přes Q2, nedal dohromady kolo. Felipeho čas v Q2 by stačil na osmé místo, ale trať se trošku změnila a všichni se zlepšili, nicméně my bohužel ne. Celkově je to zklamání, protože jsme měli být výš, ale jsme v pořadá a zabojujeme zpět. Cílem je mít dobrý závod a zisk co nejvíce bodů.

 

HAAS

Romain Grosjean, 12. místo
Celý víkend jsem bojoval s vyladěním vozu, o které jsme usilovali, nakonec jsme dosáhli slušného vyvážení. Museli jsme toho na autě dost změnit, což je trochu podivné, ale co se stalo, budeme analyzovat později. Nakonec jsem byl s monopostem celkem spokojený. Na konci Q1 jsem měl nějaké problémy, vyjel jsem z garáže jentaktak, tým mě požádal, abych v prvním kole jel naplno, což není pro pneumatiky zrovna ideální. Ale zvládl jsem to a všichni byli spokojeni. Ve Q2 jsme zkusili něco jiného, Nefungovalo to tak docela podle našeho očekávání, ale zítra bude závod dost dlouhý, tak uvidíme.

Esteban Gutiérrez, 13. místo
Kvalifikace byla opravdu bojovná. Po celý třetí trénink jsme se pokoušeli optimálně nastavit vůz, takže jsem byl připraven. Veškerou svou energii jsem soustředil na poslední kolo v Q2, mělo být rozdílové. Měl jsem ho perfektně rozjeté, takže jsem nakonec zklamán, riskoval jsem opravdu hodně a snažil se jet i trochu za hranou. Ale v zatáčce 14 jsem byl trochu široký a bylo po všem. Omlouvám se klukům v garáži, protože celý víkend tvrdě pracovali. Ale zůstanu soustředěný a pokusím se vynahradit si to v závodě.

Günther Steiner, manažer týmu
Myslím, že dvanáctým a třináctým místem jsme dosáhli maxima. Na kvalifikaci jsme se pečlivě připravili, celý tým i s piloty. Vypadalo to, jako kdybychom chtěli okolí nabídnout nějaké zpestření, Romaina jsme v Q1 poslali na traď doslova na limitu. Nejdřív byly problémy se zrcátkem a před druhým pokusem se zasekla matice kola. Kluci odvedl fantastickou práci a Romain tak přejel startovní čáru vteřinu předtím, než vypršel čas. Také Esteban zajel velice dobře. Vozy jsou navzájem blízko sebe - tuším v rozsahu jedné desetiny - což jenom naznačuje, že jsou oba schopni bojovat na stejné úrovni.

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 14. místo
Je to pro nás dobrý výsledek, lepší než obvykle co se nastavení a možnosti získat body týče. Ale je to také smutné, protože jsem cítil, že jsme tak blízko Q3 a nemohl jsem odolat tomu dát do toho vše, zablokoval jsem kola a bylo po lepším čase. Nemohl jsem se potom zlepšit, což je škoda. Může se toho však stát hodně a je tu šance na body, což je vždy cíl. Uvidíme zítra, snad budeme mít stejně dobrou rychlost. Nikdy nevíte, takže držme palce!

Jolyon Palmer, 19. místo
Bylo to celkově špatné kolo. Nemyslím, že jsme změnili správně nastavení, s odstupem bych to udělal jinak, ale bylo to prostě špatné kolo a když zajedete špatné kolo, skončíte ve špatné pozici. Do teď bylo vše v pořádku, ale na konci se to pokazilo.

Alan Permane, šéf traťového provozu
Bylo to povzbudivé co se potenciálu auta týče, Kevin měl perfektní kolo v Q2, dvanácté místo bylo na dosah. Jolyon se trápil a je škoda, protože vypadal během víkendu jinak slibně. Máme 56 kol a závodní rychlost je naší výhodou. Tři typy pneumatik nabízejí mnoho možností pro tento nový povrch, kde se pneumatiky chovají jinak než dříve. Získali jsme včera mnoho dat, stejně tak dnes, takže to bude zítra zajímavé. Těšíme se, že se posuneme kupředu. Cílem jsou rozhodně body.

 

TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 15. místo
Nebyla to snadná kvalifikace. Podařilo se nám dostat se do Q2, kde jsme sice zajeli čisté kolo, ale nikoli čas, který by nás posunul výš. Mezi mnou a Carlosem byl hodně těsný rozdíl, abych byl upřímný, dnes jsme bojovali jenom mezi sebou. Je to docela složité, autu tady chybí rychost, myslím, že jsme z něj vytěžili co jenom šlo, tohle prostě není naše trať. Ze zítřejšího pohledu náš odstup v závodním režimu nevypadá tak dramaticky, ale předjíždění tu je vždy obtížné, tak uvidíme, co se stane. Kladem je, že nový asfalt nabízí různé možnost, které bude třeba přes noc podrobit analýze. Nebude to snadné, ale uděláme vše, co je v našich silách.

Carlos Sainz jr., 16. místo
Dnešní kvalifikace jenom dokazuje, jak moc se naše postavení na startu liší s povahou trati... V kvalifikaci na GP Singapuru jsem byl šestý, teď jsem o deset míst zpět, ačkoliv jsme na trati strávili víc času. Upřímně, nejsem moc spokojen, protože jsem očekával podstatně víc než šestnácté místo, ale tak to prostě je - je třeba ho vzít jako fakt a snažit se neustále zlepšovat, protože jinak to bude těžký konec sezóny. Zítra vyrazím kupředu jako blázen, jako vždy zkusím zvládnout dobře start a posunout se dopředu. Uvidíme, jak to dopadne. Také bych přivítal nějaké přeháňky, protože ty vždy závod okoření.

Phil Charles, závodní inženýr
Bohužel to byl velice těžký den. Po šestém a sedmém místě v Singapuru je patnáctá a šestnáctá příčka těžkým sestupem zpátky na zem. Jako největší deficit se ukázala opět absence rychlosti, což na této trati s dlouhými rovinkami je pochopitelně handicap. Je to výzva pro souboj s týmy ve středu pole, kde někteří z našich soupeřů mají určitá vylepšení. McLareny vypadají opravdu slibně od samého začátku a také Renaulty udělal skok, což je příklad Magnussena, který skončil před námi. Rovněž Haas s oběma vozy odvedl velice dobrou práci. Takže to všechno znamená, že v takové konstelaci musíme v kvalifikaci podat absolutně nejlepší výkon, nebo skončíme v této sestavě na opačném konci.

Podle rychlého zhodnocení si opravdu nemyslím, že bychom někde získali ještě nějakou rezervu. Ve třetím tréninku se Carlos cítil velice dobře, ale v kvalifikaci se mu tak dobře nedařilo, trochu ho zbrzdil i její rozkouskovaný průběh, který otupil jeho úsilí. Daniil odvedl slušnou práci, trochu se trápil s nastavením vozu v poslední zatáčce. V noci zapracujeme na strategii ohledně pneumatik a zítra se pokusíme zabojovat.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 17. místo
Po pozitivním pátku přišel tento slušný den. Po nočním dešti byly podmínky na trati v třetím tréninku trochu odlišné, takže to bylo docela obtížné. Udělali jsme pár změn a šli jsme do kvalifikace s dobrým pocitem.
Zajel jsem čisté kolo bez chyb, takže jsem celkově spokojený se svým výkonem. Samozřejmě to výsledek úplně neukazuje, ale byli jsme blízko postupu do druhé části kvalifikace. Můžeme vidět, že se rozdíly ve středu pole zmenšují, což je pozitivní. Uvidíme, co dokážeme zítra.

Felipe Nasr, 18. místo
Bohužel výsledek kvalifikace není takový, jaký bychom si přáli. V mém posledním pokusu nebyly mé přední pneumatiky ideálně zahřáté na začátku kola, což samozřejmě ovlivnilo můj první sektor.
Kromě toho to bylo čisté kolo, ale stále daleko od postupu do druhé části kvalifikace. Na druhou stranu jsme v třetím tréninku zažili pozitivní dlouhou jízdu, auto se chovalo konzistentně. Zítra budeme bojovat.

 

MANOR

Esteban Ocon, 20. místo
Dnes to bylo opravdu dobré. Jsem se vším spokojen. Tým odvedl fantastickou práci, mám silné auto a na naše další vystoupení můžeme být opravdu hrdi. Zajel jsem čisté kolo a s každým dalším se zlepšují, takže je to všechno dobré. Vzpomněl jsem si na svou první kvalifikaci ve Spa. Závod od závodu se lepším, dnes jsem se také cítil velice dobře. Veškerá práce vložená do našeho vozu se tu sešla, jsem skutečně šťastný.

Pascal Wehrlein, 21. místo
Jsem dnes hodně zklamaný. Dnes ráno jsme se potýkali s problémy s elektrikou, takže jsme neměli čas pořádně nastavit auto. Je to škoda, protože jsem dnes cítil, že některé komponenty, s nimiž jsme včera nebyli spokojeni, dnes pracovaly tak, jak mají. V kvalifikaci mě často brzdil hustý provoz a na druhé sadě pneumatik jsem se už nemohl zlepšit. Dvakrát se přede mnou v sektoru 1 objevil nějaký vůz, který mě zbrzdil. Snad to v závodě bude lepší, ale jsme na začátku dlouhé cesty a nezbývá než doufat, že se najde nějaká příležitost se dostat ve startovním poli výš.

Dave Ryan, závodní ředitel
Zatím nás v tomto víkendu čekala spousta práce a v některých oblastech jsme museli řešit určité problémy, které nás stíhaly v posledních závodech. Na první pohled je zřejmé, že ne všechno je v počátku, zvláště jsme v třetím tréninku měli problémy, které ovlivnily Pascalův výkon. Bojoval v kvalifikaci s podvozkem, zatímco Esteban měl mnohem větší možnost se předvést. Zítra to bude těžký závod, ale potenciálně může být zajímavý. Budeme se snažit z něj vytěžit co nejvíce a především se dobře prezentovat. 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Rosberg přiznává, že neměl proti Hamiltonovu kolu šanci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rošt v Malajsii

GRAFIKA: Jak se piloti seřadí na startovním roštu v Malajsii po Alonsově…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud