Na koho strane je skutočná pravda o testoch?

Jozef Smrtník, 18. března 2005, 19:42 Google+

V posledných dňoch je medzi stajňami "horúca" nálada na adresu Ferrai o ich súkromných testoch.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Barrichello, Rubens

Barrichello, Rubens | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Na Ferrari sa hrnie vlna kritiky, za ich podľa ostatných stajní "neférové" testovanie nového monopostu. Podľa nich talianska stajňa nerešpektuje oficiálne 30 dňové testovanie vrámci sezóny a využíva na to svoje súkromné testovacie okruhy.

"Testovanie Ferrari robí Formulu 1 nestabilnou a zvyšuje to pre nás náklady. Okrem toho, Ferrari oproti nám získava neadekvátnu výhodu. Preto žiadame, aby Ferrari prehodnotilo svoje konanie a pripojilo sa k našej iniciatíve, ktoré má za úlohu zníženie nákladov," obracia sa zvyšok štartovného pola.

"Snažili sme sa ponúknuť náš návrh, ktorý by celý problém vyriešil. Ponúkali sme niekoľko kompromisov, ale ostatné tímy nesúhlasili a my zase nesúhlasíme s ich návrhmi," popisuje situáciu technický riaditeľ Ross Brawn.

Ferrari naopak kritizuje situáciu pri povolenom piatkovom testovaní "slabších" tímov.

V otázke celej "kauzy" sa Brawn bráni: "Je to pre mňa veľká záhada. Tretie auto počas piatkového testovania malo slúžiť slabším tímom, aby si tak pomohli po komerčnej stránke. Považujem za absurdné, keď tento rok môže používať tretie vozidlo stajňa McLaren a minulý rok BAR Honda. S tým nesúhlasím ja."


Foto: Scuderia Ferrari

Vytisknout

Diskuze: Na koho strane je skutočná pravda o testoch?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bridgestone

Bridgestone verzus Michelin

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud