PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamilton netuší, co se stalo na startu

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka, 4. září 2016, 15:34 Google+

Jak hodnotí dnešní závod na italské Monze jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.09. 10:04) Napište svůj názor
Nico Rosberg, Lewis Hamilton a Sebastian Vettel po kvalifikaci na Monze

Nico Rosberg, Lewis Hamilton a Sebastian Vettel po kvalifikaci na Monze | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Je to úžasný den, pro mě rozhodně speciální. Jsem šťastný, že jsem tu v Itálii konečně vyhrál. Děkuji fanouškům, jsou naprosto skvělí. Dnešek si užiju. Vítězství jsem získal díky startu, to byla skvělá příležitost a vyšlo to perfektně. Měl jsem hodně dobrý start a to zadělalo na toto vítězství. Ferrari mělo super měkké a měli lepší přilnavost, ale vyšlo to a získalo mi to vítězství, protože potom jsem si jen mohl kontrolovat rychlost, která byla skvělá.

Lewis Hamilton, 2. místo
Nevím, co se na startu stalo, vše jsem udělal stejně jako jindy. Jsem si jistý, že to nebyla moje chyba. Těžko se tu předjíždí. Pamatuji si pár aut, která vyjela z čáry na startu a moje rychlost byla stejná. Ale potom si myslím, že se mi protáčela kola. Možná něco podobného, jako se stalo Nicovi v Hockenheimu.

Byl to jednoduchý víkend oproti tomu minulému, zvlášť start rozhodl a já se potom snažil se dostat na druhé místo. Nico rychle odvedl skvělou práci. Ale pro Mercedes je to stejně skvělý den a jsem pyšný, že toho mohu být součástí. 

Toto Wolff, šéf týmu
Jsme první a druzí na jednom z nejprestižnějších okruhu a v zemi Ferrari. Je to naprosto úžasný pocit! Rozhodující moment byl na startu, kde se Lewis propadl na šesté místo. Nico převzal vedení a to rozhodlo o vývoji jejich závodu. Nico udělal vše potřebné a správně, měl dobrou rychlost, udržel si pneumatiky a zvládl jednozastávkovou strategii.

Lewis se snažil získat zpět, co mohl. Musel mít dlouhé stinty, aby jednozastávková strategie fungovala a probojovával se polem. Zvládl to skvěle a minimalizoval škody. Co se startu týče, samozřejmě byla na začátku roku změněna pravidla a je to více manuální.

Když začínáte z první řady, špatné starty jdou víc vidět a ty dobré nejsou tak zřejmé. Takže nesmíme hned bezhlavě hodnotit. Lewis rádiem řekl, že to asi byla jeho chyba, ale že se držel všech daných procedur a to správně. Není to lehké to zvládnout a je to ovlivněno mnoha faktory. Ale nikoho neobviňujme. Vše musíme analyzovat, poučit se a dál se zlepšovat, abychom na startu neztráceli pozice.

Ale co se celkového obrazu týče, máme tu dost vyrovnaný boj o šampionát, mezi Nicem a Lewisem jsou 2 body po 14 závodech. Vedení si budou přehazovat až do konce roku. Jsem si jistý, že z toho budeme mít další šediny, ale myslím, že pro fanoušky to bude skvělý souboj ke sledování.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Věděli jsme, že to bude proti Mercedesu. Ale i tak jsme měli skvělý závod a získali optimální výsledek. Měl jsem dobrý start, trošku jsem se zasekl, možná jsem měl jet víc doleva, ale jel jsem středem a byl vedle Nica. V první zatáčce při brzdění odvedl dobrou práci, doufal jsem, že na ně šlápne dřív, ale neudělal to a potom jsem to zkusil i ve čtvrté zatáčce, ale nebyl jsem dost blízko.

Mercedes je trošku rychlejší, i co se závodní rychlosti týče a nakonec byl výsledek jasný. Ale byl to mega den pro Ferrari, že se nám tu dostalo takové podpory, cítil jsem ji víc než loni a snad se to příští rok ještě zlepší. Je úžasné vidět tu podporu pro Ferrari. Nemyslím, že vítězství bylo na dohled, ale viděli jsme pódium. S motorem a novinkami jsem spokojen. Byla to trošku hrbolatá sezóna, zvlášť posledních pár závodů, ale začíná se to zase uklidňovat.

Kimi Räikkönen, 4. místo
Třetí a čtvrté místo není to, co jsme si přáli. Ale dopadlo to tak. Nicméně, vypadá to, že zase míříme správným směrem. Myslím, že jsme byli soupeřům blíž, než jsme čekali. Samozřejmě jsme měli jinou taktiku, ale udělali jsme vše správně co se pneumatik a dalších věcí týče. Závod jsme odjeli, jak nejrychleji jsme mohli. Měli jsme dobrou rychlost, ale na lepší výsledek jsme neměli. Není to to, co jsme chtěli, ale proti Mercedesu tohle není ten nejlehčí okruh. Udělali jsme maximum.

Se Sebastianem jsme jeli víceméně za sebou, a když jedete proti týmovému kolegovi, není toho moc, co můžete udělat. Věděli jsme, co ten druhý udělá. Po startu to bylo náročnější, dostal jsem se blízko po zastávce v boxech, ale potom poodjel. V posledních víkendech to vypadá, že jdeme správným směrem, musíme se dál snažit zlepšovat a dělat maximum. Každý závod je jiný a i malá chyba může znamenat naši šanci, kdo ví...

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Dnes jsme udělali maximum, obzvlášť na startu, který byl velmi dobrý. Rozhodli jsme se pro nejrychlejší možnou strategii a docílit nejlepšího možného výsledku. Byl to dobrý závod, i když bychom samozřejmě rádi ještě víc jako odměnu pro naše úžasné fanoušky, kteří vždy dodají podporu obzvlášť doma v Monze. Tým fungoval dobře a jednotně a viděli jsme pozitivní znamení. Nyní se již soustředíme na další závod v Singapuru.

 

img-responsive

Nejrychlejší trojice na pódiu po závodě v Monze | foto: Pirelli

RED BULL

Daniel Ricciardo, 5. místo
Absolutně realisticky je toto ten nejlepší možný dnešní výsledek. Mohli jsme doufat, že se přihodí vepředu nějaké incidenty, ale Mercedes je na jiné úrovní a během celého víkendu jsme ztráceli i na Ferrari, takže... Je to dobrý výsledek.

Mým cílem, jak jsem řekl včera, bylo porazit Valtteriho a to se mi podařilo, takže jsem spokojen. Chtěl jsem to prostě zkusit. Byl jsem za ním hodně dlouho v prostřední části závodu, ale jakmile jsem byl dost blízko, ničil jsem si pneumatiky. A byl na rovinkách velmi rychlý. Nebyl jsem nikdy tak blízko jako v tom kole, i když i tak jsem byl celkem daleko, ale říkal jsem si, že je to možná nejblíž, jak se k němu přiblížím a tak jsem se rozhodl, proč ne... Nechtěl jsem odjet s myšlenkou, co by se stalo, kdybych se o předjetí pokusil, protože vím, že je férový a že to do mě nenapálí.

Max Verstappen, 7. místo
Start byl smolný, pustil jsem spojku a dostal se do módu zabraňujícímu zhasnutí motoru. Potom jsme si ale vedli dobře. Dojížděl jsem auta přede mnou. Ale bylo těžké předjet tolik aut, také to trošku ničí pneumatiky, obzvlášť to platilo ve druhém stintu. Závěrečný stint byl dobrý.

Christian Horner, šéf týmu
Oba jezdci odvedli skvělou práci. Pro nás byl tento víkend limitací škod a dojet pátý a sedmí, to je skvělý výsledek. Obzvlášť Daniel byl se sebou velmi spokojen a zaslouženě. Jsme stále druzí v tabulce konstruktérů, ale pár dalších závodů to bude hodně těsný souboj s Ferrari.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 6. místo
Osobně jsem čekal víc. Dal jsem si za cíl pódium, ale neměli jsme rychlost, takže jsme museli víc tlačit na pneumatiky, abych si udržel pozici na trati. Takže ke konci stintu jsem se trápil, rychlost nám trošku chyběla, ale celkově odjíždíme s pozitivním výsledkem pro tým. Vzali jsme si zpět čtvrté místo v poháru konstruktérů a to nám dává povzbuzení a ukazuje, že si ji můžeme udržet, když budeme dál dělat správné věci.

Felipe Massa, 9. místo
Myslím, že to byl dobrý závod, kromě toho, že jsme neměli očekávanou rychlost na některých pneumatikách. Můj závod začal poté, co jsem přezul na super-měkké a tam jsem měl rychlost dobrou. Kdybych z pneumatik dostal víc, mohlo to být lepší, ale jsem spokojen, že jsme získali dost bodů na to, abychom vybojovali zpět čtvrté místo v tabulce konstruktérů.

Rob Smedley, ředitel výkonnosti vozu
Myslím, že je to asi maximum, co jsme dnes mohli získat. Zastavili jsme příliš brzy v případě Valtteriho, ale strategie nakonec vyšla. Ricciardo nás na konci dostal, ale byl o dost rychlejší a držel se za Valtterim. Ale udělali jsme vše proto, abychom s ním zabojovali. Bylo by pěkné udržet se pátí, ale neměli jsme rychlost na Red Bull.

Felipeho závod jel podle plánu na jednu zastávku. Zastavil dříve, abychom pokryli Hülkenberga, chtěli jsme jej za námi udržet co nejdéle, a potom ke konci stíhat Péreze. Pneumatika, kterou jsme použili v kvalifikaci a pro poslední stint fungovala nad naše očekávání a kdybychom měli k dispozici více kol, Felipe mohl získat další pozici. Celkově, co se strategie, zastávek v boxech a fungování týmu, můžeme být spokojeni. A to i s tím, že jsme získali zpět čtvrté místo v tabulce konstruktérů.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 8. místo
Moc jsem si to dnes neužil, většinu času jsem jel osamoceně, ale alespoň jsem se mohl starat o pneumatiky. Myslím, že jsme získali maximum, co jsme mohli doufat, protože jsme na víc neměli rychlost. Zkusili jsme agresivní strategii a jeli brzy podruhé do boxů, abychom pokryli Verstappena, ale bylo to moc brzy, nakonec na nás hodně tlačil Massa.

Bylo důležité zůstat před ním a dovést co nejvíc bodů. Věděli jsme, že to bude náročný závod a ukazuje to, že musíme dál tvrdě pracovat. Myslím, že můžeme být v Singapuru silní, protože je to jiný typ okruhu oproti Monze a na městských okruzích se nám zatím letos dařilo.

Nico Hülkenberg, 10. místo
Můj start z čáry byl dobrý, ale Max měl hodně špatný rozjezd, takže jsem musel reagovat a objet ho. To pokazilo trakci a přišel jsem o rychlost, a proto ztratil pár pozic. Potom jsem byl bok po boku s Felipem Massou v zatáčce č. 4 a já jel do další zatáčky vnějškem. Felipe nadskočil kvůli jízdě přes obrubník a trošku do mě ťukl a vytlačil mě při výjezdu. Fernando se tak dostal přede mě.

Nebylo to dobré první kolo. Potom nebylo lehké předjíždět, zasekl jsem se za Fernandem do první zastávky v boxech. Druhá polovina závodu byla pro mě celkem osamocená, škoda už byla napáchána v prvním kole. Takže jsem z výsledku trošku zklamán, věřil jsem, že tu budeme konkurenceschopnější. Musíme se poučit, pochopit, kde se můžeme zlepšit a být v Singapuru silnější.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Celkově si myslím, že mít oba vozy na bodech znamená, že jsme získali solidní výsledek. Oba jezdci hledali to správné nastavení a získat tak pět bodů je dobré. Jak tomu v Monze často bývá, první kolo rozhodne o vaší závěrečné pozici. A tak zatímco Checo se posunul, Nico se zasekl ve středu pole. Boj o čtvrté místo v tabulce konstruktérů asi bude pokračovat až do konce sezóny, ale jsem optimistický, že následující závody budou více nahrávat našim silným stránkám než Monza.

 

HAAS

Romain Grosjean, 11. místo
Upřímně, myslím, že nám tu chyběla rychlost, abychom se dostali na body. Zkusili jsme agresivní jednozastávkovou strategii, trošku se mi opotřebovávaly měkké pneumatiky ke konci prvního stintu. To nás stálo pár sekund, ale nemyslím, že jsme měli na to najet dalších 12 sekund potřebných na desáté místo. Bylo to asi maximum. Musíme se poučit a zlepšit se pro další závody. Těším se na Singapur, jeden z nejlepších závodů roku.

Esteban Gutiérrez, 13. místo
Start byl zklamáním, ztratil jsem hodně pozic a bylo náročné je získat zpět a napravit to. Ale dal jsem do toho vše. V prvním stintu mi celkově chyběla rychlost, začali jsme s opotřebenými pneumatikami z kvalifikace a bojoval jsem s ostatními na čerstvých gumách. Nebylo to lehké, ale zatlačili jsme a dali do toho maximum. Nemohl jsem se však dostat zpět na pozici, kde jsem začínal. Nyní do Singapuru, kde se budeme soustředit na to, abychom byli silnější.

Günther Steiner, šéf týmu
Opět 11. a 13. místo. Myslím, že jakmile jsme se rozjeli, byl to dobrý závod. Kdybychom vymazali prvních 20 sekund, mohl být Esteban jinde. Promeškal start a ztratil pozice, vybojoval zpět třinácté místo. Romain jel ze sedmnáctého na jedenácté, měl dobrou strategii a jel pěkně. Bohužel nikdo z čela neodpadl, takže opět jedenácté místo.

Snad se posuneme vpřed v dalších závodech. Ukázali jsme tu nějakou rychlost. Boj s McLarenem je něco, na co můžeme být pyšní. Je to zavedený tým a my nováčci. Bojovat s nimi a s jezdci jako je Button a Alonso, to nás činí pyšnými. Ale i tak, body jsme dnes nezískali.

 

MCLAREN

Jenson Button, 12. místo
V prvním kole jsem udělal pár chyb. Měl jsem špatný start, potom přišla první zatáčka Lesmo, kde mě trochu vytlačil jeden ze sauberů a já musel částečně vjet na štěrk. Na konci prvního kola jsem byl poslední... Ale vlastně jsem si nemohl přát nic lepšího. Závod jsem si skutečně užíval, zvládl jsem několik předjížděcích manévrů včetně jednoho po vnější straně v Parabolice - to je něco, co se tu nestává často!

Se svým výkonem jsem spokojen. Projít polovinou startovního pole a skončit na 12. místě není nic světoborného, ale s ohledem na první kolo to není vůbec zlé. Pochopitelně se nabízí všetečné kdyby: kdybych nepokazil první kolo, tak jsme mohli dnes získat body. Singapur nám bude určitě vyhovovat víc, takže by první desítka opravdu nebyla špatná.

Fernando Alonso, 14. místo
Dnes to nebyl žádný perfektní závod - dopustili jsme se několika chyb, včetně mého problému při první zastávce v boxech, kdy mi nefungovalo zelené světlo pro pokyn k odjezdu od mechaniků. Tím jsem ztratil nějaký čas, který vlastně celý stint degradoval. Dnes jsme skutečně nebyli rychlí, takže bylo v podstatě jedno, jestli dojedu na jedenáctém nebo čtrnáctém místě. Alespoň jsem si spravil náladu tím, že jsem zajel nejrychlejší kolo. Pro poslední dva okruhy jsem si vzal nové pneumatiky a vyrazil na trať s maximální přilnavostí. Neznamenalo to žádný velký rozdíl - je to jen zápis do statistik, protože jinak jsme dnes nebyli reálně v boji o body.

Tenhle okruh nám nesedí, nebýváme tu konkurenceschopní, ale myslím, že se opět vracejí dobré časy, protože většina zbývajících okruhů, které ještě před námi jsou, by nám měla vyhovovat. 

Eric Boullier, závodní ředitel
Vždy jsme si byli vědomi, že z hlediska výkonu je pro nás Monza jedním z nejtěžších závodů, takže 12. a 14. místo pro nás není žádným překvapením. Bylo proto důležité, že oba naše vozy bezchybně fungovaly, byly od startovních světel až po šachovnicovou vlajku spolehlivé a dosahovaly s ohledem na naše možnosti rozumné závodní tempo.

Jenson a Fernando dokonce v jednu chvíli svedli boj o pozice - tvrdě, ale férově - a jsem si jistý, že jejich duel pobavil diváky jak v areálu okruhu, tak u televizních obrazovek. Někdy to vypadá, že mají z boxové zídky určité pokyny a omezení, ale McLaren vždy svým pilotům umožňuje závodit, jak je to správné. Koneckonců, oba naši svěřenci jsou zkušení profesionálové a přesně vědí, co mají dělat. Na druhou stranu, nakolik jsme seriózní organizace, neměli bychom zapomínat i na to, že se pohybujeme vlastně v zábavním průmyslu.

To byl také jeden z důvodů, proč jsme povolali Fernanda v samotném závěru do boxů, aby si vzal novou sadu super-měkkých pneumatik. Výsledkem bylo nejrychlejší kolo, mimochodem dvaadvacáté v jeho kariéře ve Formuli 1.

Nyní nás čeká Singapur, diametrálně odlišná závodní dráha. Jsme si vědomi nebezpečí přehnaně slibných výhledů, ale je pravděpodobné, že křivolaké ulice trati Marina Bay budou našim vozům vyhovovat podstatně lépe než dnešní nekonečné roviny na Autodromo di Monza. Chtěli bychom tam bojovat o body.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz jr., 15. místo
Myslím, že jsme dnes udělali maximum pro to, abychom zabodovali, ale když naše vozy nemají dostatečnou rychlost, je to prostě nemožné. Rozhodli jsme se pro strategii jedné zastávky a v jednu chvíli se zdálo, že by to mohlo fungovat, ale nakonec jsme ztráceli příliš mnoho času, proto jsme museli do boxů podruhé...

Nebyl to ideální závod, jen mohu říci, že jsme z našeho auta vytáhli opravdu maximum, co šlo, abych skončil patnáctý. Vůz se tu choval lépe než před týdnem ve Spa, takže aspoň nějaké pozitivum - poslední tři závody byly velmi složité, protože byly náročné na výkon, což pro nás bylo značně obtížné... Doufejme, že se v Singapuru situace trochu změní a dostaneme se tam, kde bychom si zasloužili být.

Daniil Kvjat, nedokončil
Nebyl to závod podle našich představ. Měl jsem problém s podvozkem, který jsem si poškodil v první zatáčce, když jsem byl v obležení hned několika vozů, proto jsem hodně ztrácel přítlak. Také se mi stále přehřívala baterie, proto jsme se rozhodli můj vůz odstavit. Věděli jsme, že půjde o těžkou zkoušku, ale je škoda, že jsem musel skončit předčasně. Chce to trpělivost a doufám, že další trati nám budou více vyhovovat.

Franz Tost, šéf týmu
Jak se po včerejší kvalifikaci dalo očekávat, byl to opravdu těžký závod. Před námi se nic výjimečného nestalo a vzhledem k tomu, že všichni před námi dojeli do cíle, nebyla šance získat nějaký bod. Stáhli jsme Daniila ze závodu, protože kromě poškozeného šasi měl problém také s baterií, která se přehřívala.

Protože neexistovala žádná šance na bodovanou příčku, raději jsme ho povolali do boxů, abychom ušetřili jeho motor ohledně najetých kilometrů. Carlos jel za daných podmínek nejlépe, jak mohl. Po Spa a Monze se konečně těšíme do Singapuru, kde budeme doufat v opětovný návrat na bodované příčky. 

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 16. místo
Byl to slušný závod. Je pro nás zklamáním, že jsme nemohli bojovat o bodované pozice. Vypadá to, že jsme ve srovnání s předchozími závodními víkendy udělali pokrok, jsme lepší než před letní přestávkou, ale pořád ne dost, abychom mohli být spokojení.

Monza je z hlediska charakteristiky trati unikátní, vysokorychlostní okruh. Teď nás čeká Singapur, který vyžaduje mnohem větší přítlak, takže bude zajímavé sledovat, jak tam využijeme náš potenciál produkovaný balíčkem změn.

Felipe Nasr, nedokončil
Kvůli předčasnému konci jsem pochopitelně zklamán. Měl jsem znovu dobrý start a vydělal na něm čtyři místa. Proto velice lituji, že jsem musel skončit po kolizi s Jolyonem Palmerem, škoda na voze byla neopravitelná. Doufám, že v Singapuru prožijeme bezproblémový závod.

Moniša Kaltenbornová, šéfová týmu
Byl to náročný závod a opět potkala Felipeho smůla, když musel kvůli nehodě odstoupit. Na incidentu nenese žádnou vinu, takže nechápu, proč byl ještě penalizován. Marcus dělal, co mohl a podal velice dobrý výkon. Pokud bychom dosáhli lepšího výsledku v kvalifikaci, mohlo být naše umístění mnohem lepší a povzbudilo by nás pro další závod.

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 17. místo
Můj start byl ok, ale incidenty se děly všude kolem... Měl jsem lepší start než Saubery přede mnou, což znamenalo je předjet, potom další auto na trati. Potom jsem si udržel rychlost, ale musel jsem se vyhnout točícímu se autu, které jelo na trávu. No a potom to byl tichý závod, jen trošku akce s jedním z Manorů. Je škoda, že jsme dnes nezískali dobrý výsledek, ale stále se každý víkend o voze něco učíme a tento víkend nebyl výjimkou.

Jolyon Palmer, nedokončil
Myslím, že to bylo jasné a každý to viděl. Dostal penalizaci... Byli jsme vedle sebe, nebyl přede mnou, byl vedle a vytlačil mě (Nasr) z trati. Musel jsem na štěrk, abych se mu vyhnul. F1 nemůžete závodit tímto způsobem...

Měl jsem opravdu velice dobrý start, získal jsem poměrně dost míst a pak jsem dostihl Nasra. Jeli jsme bok po boku do zatáčky 1, v další zatáčce mě vytlačil mimo trať. Nechová se vždy fér a pro oba vlastně závod skončil. Pak také nechápu, proč dostal penalizaci 10 vteřin, když už byl mimo závod.

Že se znovu vrátil na trať? Tak asi jen proto, aby si tu penalizaci odbyl. Myslím, že by bylo spravedlivější ho potrestat umístěním na startovním roštu. On mi překazil závod, měli bychom být spravedliví. Pokud někoho vytlačíte z trati, když jsme vedle sebe, tak bude lepší, aby dotyčný šel jezdit závody GP2 nebo GP3.

Fred Vasseur, šéf týmu
Po slibném závodě ve Spa se Monza ukázala největší výzvou v tomto roce. Jolyon měl skvělý start, ale potenciál se dál zlepšit mu byl kvůli Nasrovi, který byl potrestán, znemožněn ukázat. Kevin udělal, co mohl, ale našemu vozu Monza nesedí. Věděli jsme, že tato sezóna bude náročná a tento víkend byl obzvlášť obtížný. Pozitiva nejsou jen tak vidět na trati, ale jsou v tvrdé práci všech v Enstone a Viry. Víme, že rok 2017 bude mnohem silnější. Nyní se již soustředíme na Singapur, kde bychom měli mít lepší výkonnost.

 

MANOR

Esteban Ocon, 18. míst
Mým cílem bylo projet pod šachovnicovou vlajkou, ale na lepším místě. Byla to dlouhá a tvrdá Grand Prix, zvláště z postu, ze kterého jsem startoval. Můj první stint na středně tvrdé směsi byl poměrně dlouhý - 32 kol - a bohužel žádná příležitost ke změně našeho postavení nenastala, i když jsme v to doufali.

Ke konci už mi měkké pneumatiky pomalu odcházeli, byly na samém limitu. Takže bylo dobré, že jsem dojel, zvláště poté, co se stalo Pascalovi. Absolvoval jsem dva závody s možností se mnoho naučit, abych mohl posléze usilovat o lepší výsledek. Myslím, že jsme tu mohli dosáhnout lepšího umístění, je to škoda.

V posledních dvou závodech jsem měl drobné potíže, ale byly pro mě první v kariéře. Ve Spa jsem si splnil svůj sen, po příjezdu na Monzu jsme během víkendu viděli, že se naše auto postupně zlepšuje. Sám jsem dnes zklamaný, ale těším se, že ve zbývajících sedmi závodech to bude jen a jen lepší.

Pascal Wehrlein, nedokončil
Jsem pochopitelně zklamán. Když jsem v radiokomunikaci slyšel mého inženýra, jak říká "Zastav auto, zastav auto", nechtěl jsem tomu věřit. Samozřejmě pro to měl dobrý důvod, šetřit vůz, takže jsem věděl, že to musím udělat, jen jsem nechtěl věřit, že pro mě závod končí.

Bylo pro mě velice těžké takové rozhodnutí přijmout, protože jsem po dobré kvalifikaci tušil, co vše je možné z vozu dostat a chtěl jsem tvrdě bojovat i v závodě. Vím, že tým bude chtít vyhodnotit co nejrychleji problémy. Nemůžeme si dovolit ztratit naši dobrou pozici v šampionátu. Doufám, že se v Singapuru vrátíme do hry, na ten závod se opravdu těším. Určitě nás tam může potkat štěstí.

Dave Ryan, závodní ředitel
Přijeli jsme na Monzu s velkým očekáváním, o čemž nakonec svědčí Pascalův výkon v kvalifikaci, a mohu říci, že to bylo odůvodněné očekávání. Bohužel jsme zklamáni spolehlivostí obou vozů, která nebyla v různých částech závodního víkendu dobrá.

Následky jsou pak zřejmé. Oba piloti odvedli během tří dnů brilantní výkon a jsou zjevně zklamání, že se nemohli dobře umístit. Zároveň jsou si vědomi, že jde o kolektivní sport a jako Manor Racing budeme nadále pokračovat. Poučili jsme se a těšíme se na závod v Singapuru.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamilton netuší, co se stalo na startu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.09.2016 10:04 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg na Monze

GP Itálie: Rosberg vítězí před Hamiltonem, Ferrari slaví domácí pódium

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud