Klesá vliv benzínu, narůstá vliv pneumatik

Daniel Šupa, 1. března 2005, 08:57 Google+

Proti loňské sezoně budou sehrávat větší roli pneumatiky a menší roli naopak množství paliva.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rampf, Willy

Rampf, Willy | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Technický ředitel Sauberu Willy Rampf dává velký význam pátečnímu výběru pneumatik. S novým předpisem, že musí jedna sada pneumatik vydržet obě kvalifikace i samotný závod, narůstá důležitost správné volby ještě více.

Kvalifikace se pojedou v sobotu odpoledne a v neděli ráno, pak odpolední závod. Na některých okruzích panují hodně odlišné teploty. „Bude v pátek velmi náročné a důležité vybrat optimální směs, jež zajistí dostatečnou přilnavost, ale bude mít i potřebnou trvanlivost.“

Nebude navíc nejdůležitější účinnost pneumatik hned po startu, ale její konzistentnost po celou dobu závodu a hospodaření jezdců s nimi. „Myslím si, že se bude letos v posledních kolech předjíždět, což bude pro diváky jistě zajímavé.“

Rampf se také pozastavuje u letošních kvalifikací a očekává, že daleko více bude startovní rošt odrážet skutečnou konkurenceschopnost jednotlivých stájí. Součet dosažených časů určí postavení na startu.

„S minimálním množstvím paliva pojedou všichni na maximum v sobotu odpoledne. V neděli ráno sice pojedou jezdci s palivem pro závod, ale rošt tak bude proti minulému roku více odpovídat skutečnosti.“


Foto: Sauber Petronas

Vytisknout

Diskuze: Klesá vliv benzínu, narůstá vliv pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dennis - Whitmarsh

Dennis: Bude to další nuda!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud