Kolize Rosberga a Hamiltona - proč komisaři netrestali?

Robert RoBertino Pavelka, 15. května 2016, 21:00 Google+

Předčasný konec Mercedesů v prvním kole Grand Prix Španělska kromě velké vlny dohadů ještě znamenal nutné vyšetřování, které bylo avizováno už v průběhu první části samotného závodu. Jaké je tedy rozhodnutí čtveřice komisařů FIA?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 17.05. 15:31) Napište svůj názor
Lewis Hamilton prožíval kolizi značně emotivněji

Lewis Hamilton prožíval kolizi značně emotivněji | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Expilot F1 Martin Donnelly, dále David Domingo, Tim Mayer a Radovan Novák na základě zprávy ředitelství závodu vyslechli oba piloty, zástupce týmu a prozkoumali celou situaci z videozáznamu. Jejich rozhodnutí je následující:

Incident mezi vozy č. 44 - Lewis Hamilton a č. 6 - Nico Rosberg, oba z týmu Mercedes AMG Petronas F1 Team nastal ve 14:03. Mezi oběma vozy došlo mezi zatáčkami 3 a 4 ke srážce. Komise situaci posuzovala podle článku 38.1 sportovních pravidel FIA a rozhodla, že nedojde k žádným dalším sankcím

Incident započal, když vůz číslo 6 přešel do nesprávného módu motoru, jak byl nastaven na samotném startu. Tím došlo ke značnému rozdílu výkonu mezi vozy č. 6 a č. 44 na výjezdu ze zatáčky číslo 3 na přímý úsek, který činil 17 km/h. Vůz č. 6 se přesunul na pravou stranu trati s cílem bránit svou pozici, jak to povoluje článek 27.7 sportovních pravidel. Současně vůz č. 44, výrazně rychlejší než vůz č. 6, zvolil pravou, vnitřní stranu trati za účelem předjetí soupeře. Článek 27.7 nařizuje, aby vedoucí pilot uvolnil prostor, pokud »signifikantní část« vozu soupeře je v dané oblasti. Vůz č. 44 měl na několik zlomků vteřiny přední křídlo na úrovni vozu č. 6, což mohlo vést k domněnce, že má právo na prostor na pravé straně. Ve snaze zabránit prvotní kolizi zamířil na travnatý pruh, na němž pilot neudržel vůz č. 44 pod kontrolou.

Po vyslechnutí obou pilotů komise zjistila, že vůz č. 6 měl právo učinit tento manévr, manévr vozu č. 44 lze považovat za rozumný, proto došlo k přiblížení obou pilotů, na kterém ani jeden z nich nemá výhradní nebo převážnou vinu, proto nebude učiněno žádné další opatření.

Vytisknout

Diskuze: Kolize Rosberga a Hamiltona - proč komisaři netrestali?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 17.05.2016 15:31 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa byl ve Španělsku na rovinkách nejrychlejší

NEJVYŠŠÍ RYCHLOST ve Španělsku dosáhl Massa: 346,3 km/h. Kolik ztrácela Honda?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud