PROHLÁŠENÍ týmů po kvalifikaci: Red Bull slaví první řadu, Hamilton lituje technického problému

Petr Hlawiczka / iM2, 16. dubna 2016, 10:13 Aktualizováno 16.4.2016, 14:15 Google+

ŠANGHAJ - PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI; Jak týmy hodnotí sobotní kvalifikaci, která rozhodovala o postavení na startovním roštu Velké ceny Číny?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daniel Ricciardo dostal Red Bull do první řady!

Daniel Ricciardo dostal Red Bull do první řady! | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Celý víkend jde dobře. Jsem rád, že se mi povedlo kolo a dostal se na pole position, nejsem z toho ale u vytržení, protože Lewis měl smůlu a poruchu. Na ten souboj nedošlo, mám ale radost.

Pokud jde o start na měkkých pneumatikách, ještě jsem se strategii moc nevěnoval, ale může to být dobrá věc. Ale jak jsem řekl, ještě jsem se na to moc nedíval.

Lewis Hamilton, bez času
Hned jak jsem vyjel na trať v kvalifikaci, tak jsem věděl, že mám nějaký problém. Samozřejmě je to škoda, ale tento druh problémů se může stát. Jediné, co můžeme udělat, je poučit se z toho pro budoucnost. Jsem si jistý, že i moji mechanici jsou tím otrávení jako já. Ale společně vyhráváme i prohráváme. Teď musíme najít problém, vyřešit ho a zajisti, aby se už na mém nebo Nicově autě neopakoval.

Na pole position bych beztak nedosáhl, protože jsem měl penalizaci 5 míst za výměnu převodovky. Naštěstí se zde dá předjíždět. Pneumatiky zde moc nevydrží, proto nebude jednoduché dostat se dopředu. Dám do toho, aby se prokousal polem, jako obvykle, vše. 

Toto Wolff, šéf týmu
Stále nevíme, co způsobilo problém u Lewise. Je to někde v systému, musíme najít příčinu, abychom věděli, co vyměnit. Ferrari jsou hrozbou, protože jsou při dlouhých jízdách velmi dobří. Bereme je vážně. Vettel má o jednu sadu super-měkkých navíc, ale startovat na nich není žádnou výhodou, protože velmi rychle odchází.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 2. místo
Nebyl jsem úplně spokojený s autem, ale během kvalifikace jsme se zlepšovali. Opravdu jsem netušil, že se dostaneme tak vysoko. Říkal jsem si po zajetí kola, že bychom mohli být v top 3, věděl jsem, že šlo o dobré kolo - nakonec je z toho 2. místo.

Chtěl bych zítra o pódium bojovat s Ferrari, rozhodně to musí být cílem. Ferrari by realisticky mělo mít o něco lepší závodní tempo, ale uvidíme, co dokážeme.

Daniil Kvjat, 6. místo
Kvalifikace byla fajn, OK. Vypadali jsme velmi dobře. Své poslední kolo jsem odjel na použitých super-měkkých pneumatikách, takže to nebylo špatné. Těžko říct, kolik toho pneumatiky vydrží – stále nevíme, co v závodě očekávat. Super-měkké pneumatiky nejsou excelentní, ale nechci nic předpovídat.

Christian Horner, šéf týmu
Jak se to, proboha, podařilo? Kvalifikovat se do první řady je prostě neuvěřitelný výkon. Byl zkrátka rychlejší a rychlejší, a všechno se to sešlo dohromady. V poslední části kvalifikace se zvedl vítr a Daniel toho využil. Rosberg si vybral jinou strategii ohledně pneumatik, ale máme pro závod dobré výchozí podmínky. Víme, že máme své slabiny, ale poprvé uvidíme startovní světla z první řady - a dáme do toho všechno!

 

FERRARI

Kimi Räikkönen, 3. místo
V posledním kole jsem byl trochu horlivý, vyjel jsem zeširoka do vlásenky a ztratil čas. Je to škoda, měli jsme šanci být na čele, ale tak už to chodí. Pokusíme se ze zítřka dostat maximum. Nechci se o ničem dohadovat, ale jsem samozřejmě zklamaný tím, co se v kvalifikaci stalo. Třetí místo na startu není špatné, je to na lepší straně trati, ale pořád musíte normálně, dobře odstartovat a jít do toho. Tak uvidíme, jak se mi povede se na startu odlepit.

Jsem si jist, že po dešti nebudou na okruhu ideální podmínky, ale doufejme, že se budou blížit těm včerejším. Pokusíme se zajet co nejrychleji a uvidíme, jaký bude výsledek a jestli jsme schopni bojovat s piloty, kteří jsou před námi.

Sebastian Vettel, 4. místo
Ušetřili jsme pneumatiky a byl jsem si jistý, že mi ten jeden pokus vyjde, žel se to nepovedlo. Udělal jsem během něj několik drobných chyb, na které jsem doplatil. Nico bude startovat na odlišné směsi a má jiné množství pneumatik.

Zaměříme se na start. Ten poslední byl velmi dobrý a jsem si jistý, že se mi povede i ten další a dostaneme se před Red Bull. Naším cílem je vždy dostat se více dopředu. Startovat na super-měkké a Rosberg na měkké, jednou z možností je předjet i jej.

První stint bude zajímavý, jak se budou pneumatiky chovat. Od toho se to bude odvíjet. Mám jednu sadu navíc, ale možná ji potřebovat nebudu. Mohl jsem dnes skončit o dvě pozice výše. 

img-responsive

Tři nejrychlejší piloti po kvalifikaci v Číně | foto: Daimler AG

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 5. místo
Byla to pro mě dobrá kvalifikace. Myslím, že 5. místo bylo pro nás maximum. Z mého druhého pokusu v Q3 jsem měl opravdu dobrý pocit. Šlo o moje nejlepší kolo v tomto víkendu. Je fajn zakončit kvalifikaci s pocitem, že jsme získali maximum. Myslím, že před zítřkem máme dobrou pozici.

Felipe Massa, 11. místo [10.]
Tohle není pozice, kterou jsem chtěl. Měl jsem smůlu s červenými vlajkami. Ale závod je zítra, takže nikdy nevíte. Musíme se snažit. Doufám, že možnost výběru pneumatik se pozitivně projeví. Uvidíme zítra, ale se svoji pozici nejsem spokojen.

Rob Smedley, šéf výkonnosti vozu
Začněme s pozitivy - od Valtteriho to bylo velmi dobré kolo. Z auta vymáčkl maximum, za což jsem rád. Úplně v závěru jsme se ještě trošku posunuli díky změnám na autě na poslední chvíli. Ty se vyplatily a umožnili nám získat nové informace o voze. Felipe měl velkou smůlu, ale pro zítřek má alespoň volnou volbu pro pneumatiky.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 7. místo
S výkonem auta jsem velmi spokojený. I ráno za deště jsme byli konkurenceschopní, sedmé místo ukazuje potenciál našeho vozu. Během noci jsme zlepšili vyvážení. Trať na několika místech klouzala, bylo jednoduché udělat chybu. Tento výsledek si zasloužíme. Zítra by to měl být zajímavý závod s více možnými strategiemi. Věřím, že získáme body. Klíčovou roli bude hrát degradace pneumatik. 

Nico Hülkenberg, 10. místo [po penalizaci 13.]
Kolo mi najednou ze vteřiny na vteřinu vyskočilo ze zavěšení. Normálně se něco takového ohlásí trochu dopředu a skáče to trošku sem a tam, ale tentokrát to šlo opravdu ze vteřiny na vteřinu. Musíme se na to podívat, co se tam stalo. Může se stát, že za to ještě něco přijde [nějaký trest od komisařů]. Bylo by to samozřejmě nepříjemné, pokud by byl člověk penalizován, protože člověk jako jezdec za to nemůže. Musíme si počkat. 

Ještě ale není nic ztraceno. Máme dobré auto a dostali jsme se do Q3. Máme tak dobrou výchozí pozici a musíme tak už jenom mít dobrý závod.

Otmar Szafnauer, provozní ředitel
Jsme zde konkurenceschopní za jakýchkoliv podmínek, je skvělé vidět obě auta v TOP10. Sergio měl bezproblémovou kvalifikaci a v Q3 zajel skvělé kolo. Byli jsme zklamaní, když jsme viděli problém s kolem u Nica na konci Q2. Znemožnilo mu to zabojovat v Q3. Jde o neobvyklý problém, musíme jej prošetřit. Na zítřejší závod se těšíme, můžeme být optimisté pokud jde o body. 

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 8. místo
Se svojí dnešní kvalifikací jsem spokojen, jak jsem říkal, že auta jsme toho nemohli dočkat o moc víc. Je pravdou, že jsem v posledním sektoru ztratil nějaký čas, ale startovat zítra z osmé pozice není špatným výsledkem a v závodě se budeme snažit posunout dopředu. Celkově vzato jsem rád, že se mi letos konečně podařilo dát dohromady dobrou kvalifikaci od začátku až do konce. V předchozích dvou v Austrálii a Bahrajnu se mi to totiž nepodařilo. Myslím, že zítřejší závod bude z pohledu strategie velmi zajímavý a já doufám, že budeme bojovat o solidní body.

Max Verstappen, 9. místo
Myslím, že jsme se pro zítřek kvalifikovali na docela dobré pozici a dostat se do Q3 je vždy dobré. Samozřejmě vždycky doufáte ve víc, ale dnes se to bohužel všechno nesešlo. Venkovní podmínky byly trošku ošidné. Auto se ve srovnávní se včerejškem chovalo trochu jinak a trať byla o něco více kluzká. Nicméně i tak jsme v TOP10 a už se opravdu těším na zítřejší závod.

James Key, technický ředitel
Velmi rušný den. Dnešní kvalifikace byla velmi vzrušující, hodně se toho dělo. Myslím, že můžeme být rádi, že se nám obě auta relativně jednoduše dostala do TOP10. Na druhou stranu můžeme být trochu frustrovaní z toho, že se nám v posledních jízdách v Q3 nepodařilo dát všechny věci dohromady. Obě auta během posledních výjezdců ztrácela čas ve třetím sektoru, což znamenalo, že jsme na 8. a 9. místě, ačkoliv si myslím, že jsme mohli být o něco výše. Musíme se na to určitě podívat a pochopit, co se stalo.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 12. místo [11.]
Jsem z toho strašně frustrovaný. Auto mělo potenciál, nevyužili jsme nové pneumatiky ani plný výkon motoru. Kdysi jsme měli za cíl postoupit z Q1, nyní to je postup do Q3. Auto se zlepšuje, vyvíjí se správným směrem.

Zítra budeme mít volnost při volbě pneumatik, takže na tom jsme celkem dobře. Body jsou cílem. Včera jsme se závodní rychlostí nebyli spokojeni. Já se cítím dobře a jsem si jistý, že to zítra zvládnu.

Jenson Button, 13. místo [12.]
V Q2 jsme jeli na použitých pneumatikách a pak přišlo přerušení, je to škoda. V Q1 jsem byl čtvrtý nejrychlejší. Nemyslím si, že by to tak zůstalo, ale nebylo to vůbec špatné. Byla to opět těžká kvalifikace, hodně lidí bylo frustrovaných, protože nám pro Q2 zbyla jen jedna sada.

Jestli bude teplo, tak se bude dát předjíždět. Být mimo Top10, to není žádný horor, protože si můžeme volně vybrat pneumatiky. Lépe je večer pochopíme, také to, co dělají ostatní. Uvidíme zítra.

Eric Boullier, závodní ředitel
Dnešní výsledek je svědectvím o našem nezadržitelném pokroku. Jsme sice zklamaní, že jsme se s oběma vozy nedostali do Q3. Je neoddiskutovatelné, že nebýt červených vlajek [kvůli Hülkenbergovi], mohli být Jenson i Fernando v Q3. I když nemám rád sliby, je jasně vidět, že se posunujeme. Společně s Hondou tvrdě pracujeme a užíváme si společnou cestu.

 

HAAS

Romain Grosjean - 14. místo
Kdyby se v závěru Q2 neobjevila červená vlajka, mohli jsme dopadnout lépe. Pro náš závodní víkend je to určitá komplikace. Opotřebení pneumatik je na této trati velmi důležitou okolností. Pokusíme se přenastavit vůz a být na zítřek připraveni. Závod bude dlouhý, věřím, že náš tým opět dosáhne dobrého výsledku.

Esteban Gutiérrez, 18. místo
Na začátku kvalifikace to bylo velmi delikátní. Získal jsem maximum, co jsem mohl. Bylo velmi těžké dostat se do tempa, ale vzhledem k podmínkám jsem dělal, co jsem mohl. Teď se soustředíme na zítřejší závod.

Günther Steiner, šéf týmu
Velmi vzrušující kvalifikace. Bylo dobré být zase zpět na starém systému. Pro nás to bylo s tímto formátem poprvé, takže jsme měli drobný zádrhel, ale nakonec to bylo OK. Naše startovní pozice pro Romaina, 14. místo, je dobrá. Bohužel Esteban se nedostal do Q2, takže bude startovat z 18. místa. Těším se na zítřejší závod a doufám, že bude tak vzrušující jako byla včerejší kvalifikace. Jsem si jistý, že gumy budou hrát velkou roli, takže si myslím, že to bude skvělý závod.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 15. místo
Jsem moc rád za to, že se F1 vrátila ke starému formátu kvalifikace. Dostali jsme se se dvěma vozy do Q2, což je ukázka, že jdeme správným směrem. Z toho se můžeme těšit. Q1 mi vyšla, byl jsem 13. Zítra máme šanci zabojovat o bod nebo dva. Naše včerejší tempo na dlouhých jízdách bylo slibné.

Felipe Nasr, 16. místo
Musím říct, že jsem rád za to, že se kvalifikace vrátila ke starému formátu. Díky tomu můžeme použít jednu dodatečnou sadu pneumatik navíc. Myslím, že jsem zajel dobré kolo. Měl jsem ale menší problém s brzdami, už jsem se s tím potýkal v tréninku. Jsem přesvědčen o tom, že tým brzy najde řešení. Zítřejší závod může být zajímavý - se třemi sadami pneumatik existuje tolik možností. Degradace super měkkých pneumatik je velmi rychlá.

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 17. místo
Tento víkend byl až do kvalifikace velmi komplikovaný. Až během kvalifikace jsem byl schopný odjet první celé kolo na suché trati. Měl jsem za to, že už moje první kolo bylo dobré. Pak jsem se chtěl zlepšit ve druhém. Byli jsme velmi blízko postupu do Q2. 

Je to frustrující zjištění toho, kde se za normálních podmínek nacházíme, ale tak to je. Víme, že se to krok za krokem bude zlepšovat. Zítra doufám v dobrý závod. Doufám, že budu mít rychlost, která mi umožní bojovat s ostatními. 

Jolyon Palmer, 19. místo
Auto se mi zdálo dobré během prvního výjezdu, jenže to bylo ještě trošku vlhko. Proto jsem byl opatrný. Druhý pokus už byl horší, neměl jsem dostatečný grip. Tento problém jsem ráno nebo včera neměl. Musíme pochopit, v čem byl problém. Zítra bychom snad měli mít lepší rychlost. Jenže jsme skoro na konci pole, takže to bude těžké.

Alan Permane, ředitel traťových operací
Je to frustrující kvalifikace pro tým. Výsledek neodpovídá tomu, kde bychom chtěli být. Chceme být rychlejší a výše v poli. Pro Kevina to bylo těžké - včera nejezdil a dnes ráno bylo mokro. Jolyon měl dobrou první půlku okruhu, pak ale cítil, že grip nebyl dobrý.

 

MANOR

Pascal Wehrlein, 21. místo
Trať jsme si napřed prohlédli. Celkově vypadala jako suchá - až na jedno místo s terenním zlomem. Moc jsem toho nemohl udělat. Ale je vidět, že motor Mercedesu má opravdu sílu. Ke slickům na mokrém místě se přidala ta terénní vlna. Vzhledem k tomu, jak rychle mě předjela zadní část auta, tak jsem s tím nemohl nic udělat.

Rio Haryanto, 20. místo
S dnešním kolem nejsem spokojen. Včera jsem byli konkurenceschopní na úrovni Sauberu, dnes ne. Bylo těžké zahřát pneumatiky. Musíme se večer podívat na data. V pátek vypadala naše závodní rychlost dobře, takže jsem pozitivní před zítřkem.

Dave Ryan, závodní ředitel
Bohužel to u Pascala dnes nevyšlo moc dobře. Celý víkend jsme nevyzkoušeli super-měkkou sadu, ale mysleli jsme si, že už je vhodné ji nasadit. Chtěli jsme si vytvořit prostor pro vyhodnocení před druhým výjezdem. Auto nadskočilo na hrbu, pak už s tím nemohl nic dělat. Alespoň že u Ria to vyšlo o trošku lépe. Austrálie i Bahrajn ukázaly, že i zezadu se dá probojovat k dobrému výsledku.

 

 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ týmů po kvalifikaci: Red Bull slaví první řadu, Hamilton lituje technického problému

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Startovní rovinka v Číně před hlavní tribunou

GRAFIKA: Startovní rošt v Číně po penalizaci Hamiltona a Hülkenberga

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud