Co očekávat od pneumatik Michelin?

Karel Bařina, 16. února 2005, 14:23 Google+

Od letošní sezóny musí pilot vystačit s jednou sadou pro kvalifikaci a celý závod.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pneumatika Michelin

Pneumatika Michelin | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Více než kdy dříve tak bude důležité zvolit správnou směs na základě testů před kvalifikací. Výhodu mají slabší týmy, které mohou v pátek testovat se třemi vozy. Letos je mezi nimi díky loňskému překvapivému propadáku i špičková stáj McLaren.

"Jaké pneumatiky potřebuji? Takové, které mi umožní jet rychle prvních deset kol a potom vydrží až do konce závodu," hovoří Christian Klien od Red Bullu. "Čeká nás ještě hodně práce na testech a výběru pneumatik."

Ralf Schumacher ze stáje Toyota očekává solidní výkony v průběhu celého závodu a pomalé opotřebování: "Po určité vzdálenosti by se vlastnosti měly zase trochu zlepšovat. Ale nemůžeme si být ničím jisti, zejména ne na okruzích jako je ten v Malajsii."

Trochu odlišný pohled má na pneumatiky Pat Symonds, hlavní inžených stáje Renault: "Od teď se bude závodit až do cíle. Loni bylo o vítězi rozhodnuto poslední zastávkou v boxech. Potom už se nemohlo nic stát." Vyčkávání na výbuchy starých pneumatik v posledních kolech závodu bude jistě napínavé.

Jacques Villeneuve, který se vrací k závodům v kokpitu Sauber, věří ve využití svých bohatých zkušenosti: "Tvrdší a více opotřebené pneumatiky znamenají mnohem více možností pro vytvoření jezdecké chyby. Auta jsou špatně ovladatelná při brždění."

Foto: Lucky Strike B.A.R Honda
Vytisknout

Diskuze: Co očekávat od pneumatik Michelin?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trulli, Jarno

Ralfovi se nová pravidla v praxi nelíbí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud