Bezpečnost na prvním místě, i to můžeme mnohdy slyšet z úst některých představitelů týmů F1. Už během prvního závodu jsme byli svědky ošklivé nehody Fernanda Alonsa v jeho McLarenu. Celý svět F1 s úlevou sledoval, že Španěl vyvázl bez zranění. Všichni si pochvalují vysokou bezpečnost v dnešní F1.
Je jasné, že ušla opravdu velký kus cesty, avšak podle mnohých se nemůže F1 zastavit a musí se dál vyvíjet. Během předsezónních testů Ferrari představilo systém ochrany kokpitu s názvem halo. A Alonsova nehoda poskytne cenné informace k tomu, aby byly pochopeny jeho případné nedostatky.
"Místa jsem měl opravdu málo, takže se na to musíme podívat, zda by systém halo situaci výrazně zkomplikoval. Takto to pro mě bylo lehké a musíme zjistit, zda by to bylo se systémem halo obtížnější," cituje dvojnásobného mistra světa Motorsport.
Při vyšetřování havárie napomůže FIA také to, že byla velká havárie poprvé zachycena novými vysokorychlostními kamerami.
Například Jenson Button se nechal slyšet, že by právě tato nehoda neměla být použita jako argument proti zavedení halo, neboť je podle něj ochrana hlavy jezdce větší hrozba než to, že se nemůže pohodlně dostat ven z vraku vozu. "Spíš si zraníte hlavu, než že by se vám dnes něco stalo, když ležíte vzůru nohama," uvedl Brit.