Kvalifikační formát je konečně definitivě schválen. V jaké podobě? Přinášíme upřesnění

Robert RoBertino Pavelka, 10. března 2016, 16:35 Aktualizováno 11.3.2016, 12:10 Google+

Tahanice, kritiky, komentáře - to vše je minulostí. Strategická skupina F1 a Komise F1 mohou nyní konečně rozhlásit do celého světa, že kvalifikační formát postavený na systému postupného vyřazování, je skutečností.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 12.03. 08:24) Napište svůj názor
Posvěceno. Kvalifikace bude mít vyřazovací charakter

Posvěceno. Kvalifikace bude mít vyřazovací charakter | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Po ratifikování návrhu ze strany Světové rady motosportu FIA minulý týden bylo na základě procedurálních náležitostí vše vráceno k rukám Strategické skupiny F1 a Komise F1, aby mohlo proběhnout závěrečné schválení, ke kterému ovšem musely dát všechny týmy jednomyslný souhlas.

Byla tu jistá hrozba ze strany Ferrari, které mělo k danému systému kvalifikace výhrady. Pokud by Maranello nesouhlasilo, nebylo být dosaženo výše uvedené podmínky a kvalifikace by se jela podle formátu z loňského roku. Podle posledních zpráv však všechny týmy - tedy včetně Ferrari - vyjádřily nové podobě kvalifikace svou podporu.

FIA potvrdila nové předpisy ohledně kvalifikace a ta jsou nyní označena za platná s ohledem na článek 33 sportovních řádů F1.

Připomeňme si, jak tedy budou jednotlivé části kvalifikace vypadat: 

Q1 (doba trvání 14:00 - 14:16)
- potrvá 16 minut
- do kvalifikace se mohou zapojit všechny vozy
- po 7 minutách vypadne nejpomalejší jezdec, jeho další výkony už nebudou měřeny, musí se vrátit do boxů a dále v kvalifikaci nepokračuje
- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání
  šachovnicovou vlajkou (ve zmíněném časovém úseku to znamená v 7:00, 8:30, 10:00, 11:30, 13:00, 14:30 a 16:00 - myšleny minuty v Q1).
- vypadne 7 jezdců, 15 postoupí do Q2

Na konci zmíněného časového úseku 16 minut všichni piloti na trati dokončí rozjeté kolo. Piloti vyřazení už se do dalších částí kvalifikace nezapojí. Ostatním pilotům, postupujícím do Q2 se dosažené časy mažou.

Q2 (doba trvání 14:24 - 14:39)
- potrvá 15 min
- po 6 minutách vypadne nejpomalejší jezdec, jeho další výkony už nebudou měřeny, musí se vrátit do boxů a dále v kvalifikaci nepokračuje
- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání
  šachovnicovou vlajkou (ve zmíněném časovém úseku to znamená v 6:00, 7:30, 9:00, 10:30, 12:00, 13:30 a 15:00 - myšleny minuty v Q2).
- vypadne 7 jezdců, 8 postoupí do Q3

Na konci zmíněného časového úseku 15 minut všichni piloti na trati dokončí rozjeté kolo. Piloti vyřazení už se do dalších částí kvalifikace nezapojí. Ostatním pilotům, postupujícím do Q3 se dosažené časy mažou.

Q3 (doba trvání 14:46 - 15:00)
- potrvá 14 min
- po 5 minutách vypadne nejpomalejší jezdec, jeho další výkony už nebudou měřeny, musí se vrátit do boxů a dále v kvalifikaci nepokračuje
- nejpomalejší jezdec pak bude vypadávat každou 1:30 min do odmávání
  šachovnicovou vlajkou (ve zmíněném časovém úseku to znamená v 5:00, 6:30, 8:00, 9:30, 11:00 a 12:30 - myšleny minuty v Q3). 
- 2 nejrychlejší piloti budou v posledních 90 vteřinách bojovat o pole position.

Následující pravidlo je založeno na účasti 22 vozů, přihlášených do sezóny 2016. S ohledem na povolený počet 24 míst přichází v úvahu varianta, že z Q1 a Q2 bude vyřazeno vždy osm vozů, aby do Q3 v každém případě nastoupilo osm zbylých pilotů. Pokud to bude nutné, může dojít ke změnám časových intervalů mezi jednotlivými částmi kvalifikace, aby zůstal v každém případě zachován formát pro Q3.

Vytisknout

Diskuze: Kvalifikační formát je konečně definitivě schválen. V jaké podobě? Přinášíme upřesnění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 12.03.2016 08:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa vstupuje do své čtrnácté sezóny v F1

Massa: Jsem stále hladový - a stále žádaný

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud