Třetí den testů: Na čele Hülkenberg před Grosjeanem, McLaren skončil předčasně + FOTO

Petr Hlawiczka, 24. února 2016, 18:00 Google+

Ve středu měly týmy třetí příležitost vyzkoušet si své nové monoposty na dráze v Katalánsku. Nejrychlejší čas předvedl Nico Hülkenberg s Force Indií, nejdelší vzdálenost ujel Carlos Sainz s vozem Toro Rosso. McLaren kvůli úniku hydrauliky musel skončit předčasně.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 25.02. 11:24) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg s Force Indií třetí den v Barceloně prozatím dominuje nejlepším časem

Nico Hülkenberg s Force Indií třetí den v Barceloně prozatím dominuje nejlepším časem | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Hülkenberg ke svému rekordu použil super-měkké pneumatiky, Grosjean na měkkých zaostal o mohutných 2,7 sekundy. Další odstupy pak byly těsné, třetí Räikkönen ztrácel desetinu na vůz Haase před sebou, Magnussen s Renaultem byl o 4 setinky za Kimim.

Suverénně nejvíce kilometrů zvládl Carlos Sainz - 749,46 (161 kol). Přes 100 kol se dnes dostali už jen Nasr (115) s loňským Sauberem C34, Massa s Williamsem a Magnussen s Renaultem. Problémy se spolehlivostí trápily McLaren, Honda chce své nedostatky rychle vyřešit.

 

Konečné pořadí třetího dne

Konečné výsledky třetího dne

Konečné výsledky třetího dne | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Souhrn prvních tří dnů v Barceloně - časy, pneumatiky, počty kol

Souhrn prvních tří dnů v Barceloně - časy, pneumatiky, počty kol | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Přes 250 snímků z testů v Barceloně najdete v průběžně aktualizované fotogalerii zde.

 

Průběh třetího dne jsme sledovali živě:

18:00  Třetí den testů v Barceloně končí bez větších dramat.

17:59  Harjanto s Manorem se zlepšuje na 1:28,249, zůstává však poslední.

17:58  Horner o Red Bullu RB12: "Pokud Renault zvýší dle svých očekávání výkonnost během sezóny, pak jsou příznaky takové, že typicky excelentní šasi Red Bullu by ve druhé polovině mohlo vzbudit trochu vzrušení - obzvlášť na zatáčkovitějších okruzích."

17:55 Posledních pět minut, Hamilton to ještě zkusí.

17:46  Renault na chvíli zůstal stát na konci boxové uličky, ale testování pokračuje.

17:44  Honda přiznává, že má po velkém přepracování své pohonné jednotky problémy se spolehlivostí, které chce do Austrálie vyřešit. "Kontrolovali jsme spolehlivost na dynamometru, takže jsme si potvrdili, že motor na něm zvládne 4 000 kilometrů. Spolehlivost je pro nás velmi důležitým vylepšením proti minulému roku. Ale stále máme drobné problémy s díly, proto musíme potvrdit, že je každý z nich pro závod v pořádku," řekl Hasegawa nahrazující Araje. Příští týden do Barcelony přivezou novou specifikaci pohonné jednotky. Homologace se blíží, stejně jako první závod. "Nevím, jak na tom jsme. Ale myslím si, že Mercedes má náskok a my do toho musíme dát více úsilí."

17:42  Grosjean dostává Haas na druhou příčku - 1:25,874 min!

img-responsive

McLarenu se dnes nedaří, trápí jej spolehlivost | foto: Pirelli

17:37  McLaren to pro dnešek předčasně balí jen po 51 kolech kvůli úniku hydrauliky. Do konce testování závadu nestihne vyřešit.

17:36  Massa je s Williamsem při delších jízdách spokojený, při těch kratších jim ale stále schází "odpovídající nastavení."

17:32  To už ale neplatí, Sainz jr. má v úhrnu 152 kol a míří do boxů. 

17:30  Na trati zůstává zmíněná čtveřice, která dosahuje časy v rozmezí 1:29 - 1:33. Teplota se nám během dne vyšplhala na 16°C a jasná obhloha nadále není zvrásněna jediným mráčkem.

17:25  Hamilton si zkouší i předjížděcí manévry, konkrétně zdolává Toro Rosso mladého domácího pilota Sainze jr. Jen pro upřesnění, Hülkenberg zvolil pro závěr testů bíle označenou směs.

17:22  V tuto chvíli jsou na okruhu Hülkenberg, Räikkönen, Sainz jr. a Hamilton. Trojnásobný mistr světa volí opět delší vzdálenost s časy o průměru 1:28, finský mistr světa je o vteřinu pomalejší, o další sekundu zpět je Hülkenberg.

17:18  Do pořadí by chtěl promluvit i Carlos Sainz jr., který si obul měkké pneumatiky. Hamilton po svém nejlepším čase zvolnil na 1:28.

17:17  Lewis Hamilton už tradičně na středně tvrdých pneumatikách vyráží rovněž na trať a svým výkonem 1:26,421 se posouvá před Daniila Kvjata na osmé místo. Dopomohl mu k tomu i střední sektor, který zajel v osobním maximu.

17:15  Očekávaná nová příď u Mercedesu se zatím na vozech s třícípou hvězdou neobjevuje. Nasadí tuto inovaci německá automobilka v závěru dnešního testu nebo budeme muset čekat na poslední den první sady zkušebních jídz?

17:13  Harjanto má trať jen a jen pro sebe, brázdí ji na středně tvrdé směsi.

17:08  Zatím jsme  během tří dnů viděli červenou vlajku šestkrát, ale jen v jednom případě, dnes v podání Ria Harjanta, šlo o jezdeckou chybu, jinak to byly technické problémy. A když už jsme u těch statistik, pět týmů překonalo během jednoho dne hranici 100 kol: Renault, Toro Rosso, Sauber, Williams a Mercedes.

17:06  Zelená vlajka - můžeme pokračovat. První využívá volné trati Rio Harjanto na Manoru.

17:05  Renault nebude odvezen odtahovým vozem, mechanici ho tlačí zpět do boxů, takže brzy budeme pokračovat. 

17:00  Poslední hodina testů začíná nepříjemně - červená vlajka. Magnussenův Renault zůstal stát na cílové rovince ve výjezdu z boxového stání, leč už na trati. Vlajka této barvy se dnes objevuje již potřetí.

16:56  Räikkönen na tvrdé směsi dosahuje časů kolem 1:29.

16:55  Krátce před začátkem poslední hodiny ruší poklidný průběh testů Romain Grosjean a po delší době zaznamenává pozoruhodný čas - 1:26,214 ho posouvá na páté místo. Tento výsledek zajel na žlutých, tedy měkkých pneumatikách.

16:52  Na trati se objevuje Kimi Räikkönen, testující u svého Ferrari tvrdé pneumatiky, Hülkenberg má pro změnu středně tvrdé a Hamilton už na trati není, vrací se do boxů. Na trati tedy máme německo-finsko-dánské trio Hülkenberg-Räikkönen-Magnussen.

16:49  Pro fanoušky Carlose Sainze jr., kteří chtějí detailně sledovat jeho činnost na okruhu, zaznamenáváme průběh posledního stintu: 1:27.1 - 1:28.0 - 1:28.2 - 1:28.5 - 1:29.0 - 1:29.1 - 1:28.7 - 1:29.0 - 1:29.3 - 1:29.7 - 1:29.7 - 1:29.8 - 1:30.1 - 1:30.9 - 1:30.4 - 1:30.1 - 1:30.4 - 1:30.6 - 1:30.9 - 1:31.0 - 1:34.2. Oněch 21 kol zajel na středně tvrdé směsi.

16:48  Nad Circuit de Catalunya se rozhostilo ticho... i když jen na krátkou chvíli, kdy na trati nebyl jediný vůz. Nyní už je situace jiná, z boxů vyrazili opět Hamilton a s ním i Magnussen.

16:43  Na trati už zůstávají jenom Hamilton a Sainz jr., Kvjat se po krátkém výjezdu vrací zpět do boxů. A vzápětí za ním tam míří i vytrvalec Sainz.

Carlos Sainz je zatlačován do garáže

Carlos Sainz je zatlačován do garáže | zdroj: Scuderia Toro Rosso

16:37  Circuit de Catalunya hodinu a půl před závěrem třetího testovacího dne neposkytuje žádná dramata. Sainz jr., Kvjat a Hamilton jsou jediní tři na trati, trojnásobný mistr světa realizuje dlouhý stint. 

16:33  Nico Hülkenberg v tuto chvíli přenechává honbu za nejlepším časem jiným a sám se soustředí na delší pobyt na trati s průměrnými koly za 1:31.

16:30  Jak se zdá, problém s elektrikou u Haasu vyřešili dobře a Romain Grosjean se velice drobně zlepšuje, na posun v pořadí to ale nestačí. Jeho čas je skutečně o setiny lepší - 1:26,879-

16:26  Kdo je autorem neobvyklé strategie u Mercedesu? Rosberg: "Byl to můj nápad, tato varianta nám umožňuje se lépe zaměřit na některé detaily..."

16:25  Hülkenberg a Grosjean jsou rovněž mimo boxové stání, Francouz se svým Haasem po dvacetiminutové pauze.

16:23  Räikkönen postupně zrychluje, v dalším kole už zůstal za svým maximem jen o šest desetin. Vyjde to do třetice? Mercedes absolvoval zatím nejvíce kol, přesně 121 - Rosberg přispěl 74 okruhy, Hamilton 47.

16:22  Rio Harjanto na tvrdých pneumatikách zajíždí časy kolem 1:33. Po dopoledních hodinách asi dostal nařízeno, aby svůj prostoj odčinil. Na trať se nám vydal i Kimi Räikkönen, začíná zvolna, na displeji vidíme 1:26.2.

16:20  Sainz jr. stále setrvává v závodní simulaci na dráze, časy se točí kolem hodnoty 1:29.

16:16  Magnussen a Nasr se vracejí do boxů, na 4,655 km dlouhém okruhu opět vítáme vedoucího muže dnešních testů Nico Hülkenberga.

16:15  Nasr je třetím "stovkařem", nejbližším čekatelem je v tuto chvíli Magnussen.

16:13  Kromě Sainze jr. máme na trati ještě trio Nasr, Harjanto a Magnussen. Tým Haas hlásí blíže neurčené problémy s elektrickým vybavením.

16:10  Carlos Sainz jr. se stává vytrvalcem. Opět zavítal do boxů k výměně pneu, jeho další stint obsahoval 19 kol v těchto hodnotách: 1:28.7 - 1:29.4 - 1:29.6 - 1:29.6 - 1:30.0 - 1:30.3 - 1:30.0 - 1:30.0 - 1:30.0 - 1:30.5 - 1:30.3 - 1:30.4 - 1:30.6 - 1:30.3 - 1:30.8 - 1:30.6 - 1:30.8 - 1:31.0 - 1:31.6. Na měkkých pneumatikách a rok starém voze zajel nyní čas 1:32,790.

16:04  Dalším adeptem na 100 odjetých kol je Felipe Nasr. V tuto chvíli se na trati nic převratného neděje. Carlos Sainz jr. na středně tvrdé směsi projíždí kolem tribun v čase 1:33, přičemž je pomalejší než Magnussen na tvrdé směsi (1:32).

img-responsive

Lewis Hamilton s Mercedesem zvládá slušné množství kilometrů | foto: Mercedes AMG F1 Team

16:02  Do boxů se vrací i Hamilton po patnáctikolovém stintu - tady je jeho vysvědčení:  1:26.8 - 1:27.4 - 1:27.2 - 1:28.3 - 1:28.0 - 1:28.1 - 1:28.4 - 1:28.1 - 1:27.8 - 1:27.8 - 1:30.0 - 1:28.8 - 1:28.9 - 1:29.3 - 1:30.5.

16:00  Hülkenbergův čas je druhý nejlepší během dosavadního průběhu testů, ovšem včerejší Vettelův výkon 1:22,810 byl dosažen na ultraměkké směsi. Na trati je Rio Harjanto na tvrdé směsi.

15:57  Nico Hülkenberg vyměnil měkké pneu za superměkké a zlepšil svůj vlastní nejrychlejší čas na 1:23,110. Hned poté míří do boxů.

15:55  Hamilton poklidně vykružuje kola v hodnotě 1:28. Dnešní Klub stovkařů, tedy pilotů, kteří si zapisují 100 a více odjetých kol, zakládají Carlos Sainz jr. a Felipe Massa.

15:53  Jakoby chtěl dohnat svou absenci dopoledne, Kimi Räikkönen pilně krouží po trati, časy se pohybují kolem 1:27. Daniil Kvjat je zhruba o čtyři vteřiny pomalejší. Fin ale míří do boxů, momentálně má na svém kontě odjetých jedenatřicet kol.

15:52  Felipe Massa přidává ke svému prvnímu stintu dalších deset kol a končí svou závodní simulaci. V boxech jsou kromě něj i Harjanto, Grosjean, Button, Nasr a Hülkenberg.

15:47  Závodní inženýr McLarenu Eric Boullier se vyjádřil k drobným potížím v odpolední části testů, kdy se na Buttonově voze objevil kouř. "Byl to jen vyteklý hydraulický olej, který se vzňal, protože okolí bylo horké. Nic závažného, právě kvůli odstranění takových problémů testujeme."

15:43  Útočí Nico Hülkenberg na další zlepšení svého času? Ano, Force India proťala cílovou čáru v čase 1:24,032. Obuta do žlutě označených, tedy měkkých pneu. První sektor zajel vůbec nejrychleji. V současné době má téměř dvouvteřinový náskok před Magnussenem, který jel na stejné směsi. Druhý ale zůstává Räikkönen, který dosáhl nejlepšího osobního výsledku na pneu s bílým pruhem.

15:40  Na trati je i Daniil Kvjat na středně tvrdé směsi.

15:37  Jak probíhal Massův stint? Jedenadvacet kol na měkké směsi, poté výměna kol a nyní Brazilec pokračuje na středně tvrdé, jako první také prolomil hranici sta absolvovaných kol. Tady je jeho zápis během první části závodní simulace před výměnou kol: 1:29.0 - 1:29.9 - 1:30.1 - 1:29.8 - 1:30.4 - 1:30.0 - 1:29.9 - 1:30.2 - 1:30.4 - 1:30.4 - 1:30.5 - 1:30.7 - 1:31.0 - 1:31.2 - 1:31.4 - 1:33.7 - 1:31.4 - 1:31.7 - 1:31.8 - 1:32.4 - 1:32.6.

15:36  ... a výsledkem je čas 1:26,628, tedy posun z  11. na sedmou příčku.

15:35  Hamilton evidentně jede rychlé kolo, první dva sektory má odjeté v osobním maximu... 

15:32  Ferrari a Manor už jsou zase v boxech, na trať vyjíždí Hamilton, společnost mu dělají Massa a Sainz jr., Hülkenberg je dalším z těch, co se oddávají krátkému odpočinku.

15:30  Carlos Sainz jr. zajel do boxů vyzkoušet si pit-stop jako součást dlouhého stintu. Mimo něj vidíme na trati Räikkönena, Harjanta a Hülkenberga. Pit-stop nám předvedl i Massa.

15:29 Na trati kroučí jak Red Bull tak Toro Rosso. Oba monoposty jedou delší stinty a jejich časy padají jen pomalu. Náznak toho, že jsou oba vozy šetrné ke gumám?

15:26 Dočkáme se koncernu VW v F1? Včera jsme vás informovali o tom, že někdejší šéf stáje Ferrari, Stefano Domenicali, se stává šéfem automobilky Lamborghini (více zde). Dnes pro vás máme informaci o aktuálním dění v celém koncernu.

15:23 Na trati je šest jezdců - Räikkönen, Magnussen, Sainz, Kvjat, Haryanto a Massa.

15:21 Duel na trati - Räikkönen předjíždí Massu. Bývalý kolegové od Ferrari si však nedělali větší problémy. Oba totiž jedou jiný program.

15:20 Kimi Räikkönen postupuje na druhé místo - čas 1:25,977 min., Fin měl střední sadu pneumatik. Toro Rosso chystá na příští týden velký balíček vylepšení. Aktuálně jsou třeba na voze stará křídla...

15:19 Delší výjezd na středních gumách absolvuje teď Massa. Začínal s časy kolem 1:29,0 min. Po deseti kolech krouží s časem 1:30,7 min.

15:16 Hülkenberg zpět v boxech. Máme tedy nový nejrychlejší čas, ale na včerejší maximum Vettela to stále zdaleka nestačí.

15:14 Nico Hülkenberg na měkkých gumách zlepšuje svůj a také celkový nejlepší čas, zapisujeme hodnotu 1:24,232 min.

15:11 Rosberg s Hamiltonem dohromady zajeli 100 kol. Včera to Rosberg vzládl v 15:16 a předevčírem Hamilton v 15:36. U Mercedesu se tedy opět zlepšili.

15:10 Úřadující šampion, Lewis Hamilton, ukončil jeden ze svých delších výjezdců průjezdem boxovou uličkou, zde jsou časy jeho kol: výjezdové kolo - 1:27,1 - 1:27,6 - 1:28,0 - 1:28,4 - 1:28,6 - 1:28,5 - 1:28,7 - 1:29,0 - 1:36,2 - 1:28,8 - 1:28,9 - 1:29,2 - 1:29,6 - 1:29,3 - 1:30,5 - průjezd boxovou uličkou.

15:09 Jak budou vypadat nová pravidla od roku 2017? To si můžete přečíst v tomto článku.

15:07 Poradce Red Bullu, Helmut Marko, svému týmu věří, když v jednom z rozhovorů řekl, že býci mají letos "nejlepší šasi Red Bullu všech dob".

15:05 Na trať miří domácí Carlos Sainz s Toro Rosso.

15:04 Máme tu časy jednolivých kol v případě Räikkönena: výjezdové kolo - 1:28,9 - 1:26,6 - 1:26,7 - 1:26,9 - 1:27,3 - 1:26,9 - 1:34,0 - zájezdové kolo.

14:59 Na trati teď krouží Nasr, Kvyat, Massa, Hamilton a Haryanto.

14:57 Nové maximum si zapisuje Felipe Nasr s loňským Sauberem, 1:26,392 min. Räikkönen zajíždí do boxů, dnes má na kontě tedy 13 kol.

14:54 Vedoucí muž průběžného pořadí, Nico Hülkenberg, je na trati na středních gumách.

14:53 Problém u McLarenu? Button vyjel z boxů, ale na konci boxové uličky zastavil a k autu rychle běželi mechanici s hasičáky.

img-responsive

McLaren MP4-31 první den testů v Barceloně | foto: Pirelli

14:50 Räikkönen se zlepšuje 1:26,695 min., to ho posouvá hned na šesté místo.

14:49 Svoje maximum zlepšuje Hamilton: 1:27,131 min. První měřené kolo zajíždí také po problémech s autem konečně také Kimi Räikkönen s SF16-H, kolo má hodnotu 1:26,920 min. 

14:46 Delší stint má za sebou také Kvjat, který jel ale na středních gumách následující kola: výjezdové kolo - 1:32,3 - 1:31,6 - 1:31,6 - 1:31,6 - 1:31,9 - 1:31,7 - 1:31,9 - 1:31,6 - 1:31,7 - 1:32,0 - 1:31,8 - 1:32,0 - 1:32,1 - 1:31,8 - 1:31,6 - zájezdové kolo.

14:44 Delší stint má za sebou Massa, na měkkých gumách jel kola: výjezdové kolo - 1:29,7 - 1:29,7 - 1:30,4 - 1:31,3 - 1:32,3 - 1:32,3 - 1:32,6 - 1:33,2 - 1:33,4 - 1:33,4 - 1:33,9 - 1:34,3 - 1:34,6 min - zájezdové kolo.

14:43 Na trati je teď jen Hamilton a Sainz. Hamilton zlepšuje svoje maximum na 1:27,131 min., to stačí na průběžné 10. místo.

14:40 Magnussen má na levém zadním zavěšení velké měřící zařízení. Renault dnes zažívá poprvé relativně slušný den, když včera bojoval napřed s netěsnící hydraulikou a pak jej z testů vyřadil problém s turbem. V pondělí je brzdil problém se softwarem. 

14:38 Na trať vyráží Magnussen. Renault zažil velmi dobré dopoledne po dvou ne uplně povedených úvodních dnech.

14:34 V garáži i nadále zůstávají Hülkenberg, Magnussen, Grosjean, Haryanto a Räikkön. Kimi tedy ztrácí další půl hodinu.

14:31 Kvjat jezdí časy kolem 1:31 min, Massa už dokonce jen 1:33 min. Button má střední sadu pneumatik.

14:28 McLaren otevírá odpolední program, pneumatiky na Williamsu začínají zřejmě odcházet, protože teď Massa zajel čas 1:32 min.

14:26 Hamilton zajel do pit-lane, před boxem svého týmu zůstal 30 vteřin stát a pak zase vyrazil. Že by tým měřil nárůst teploty při tom, když vůz stojí?

14:20 Kvajt jede čas 1:32,3 min na střední sadě, Massa s Williamsem na měkké sadě 1:29,7 min. Hamilton mezitím projel boxovou uličkou a na konci si vyzkoušel start.

14:16 Red Bull nastartoval motor Renault, tedy TAG Heuer, a Kvjat vyráží na dráhu. Následován je Massou.

14:13 První kolo Hamiltona má hodnotu 1m29,837 min, Brit jede na středně tvrdé sadě pneumatik.

img-responsive

Lewis Hamilton po obědě střídá Nica Rosberga | foto: Daimler AG

14:12 To Felipe Nasr ještě v poklidu obědvá.

14:11 První na trati je Hamilton, který 'přebírá otěže' od Rosberga.

14:09 Ferrari píše: "Až do oběda Kimi nezajel na Cicuit de Catalunya žádný měřený čas. Jeho debut s vozem zdržovala časově náročná kontrola systému přívodu paliva. Ve 12:13 Kimi vyjel na trať, aby prověřil, jestli je vše v pořádku."

14:06 Mercedes montuje sedačku Hamiltona svého monopostu.

14:04 Na trať se zatím nikdo nevydal.

14:00 Semafor na konci boxové uličky ukazuje zelenou.

13:55 Konec obědové pauzy můžeme využít k přečtení si zajímavého propočtu o rychlosti nových monopostu - je rychlejší Ferrari nebo Mercedes? 

13:05  Šachovnicová vlajka, končí dopolední část testů, piloti se mohou v klidu odebrat za zaslouženou stravou. Pomyslný vítězný vavřín získává Nico Hülkenberg před Magnussenem a Rosbergem, ale nezapomínejme, že pilot Renaultu dosáhl času na měkké směsi, zatímco ostatní jeli na středně tvrdé směsi.

13:04  Ještě nám dle sdělení z okruhu zbývá minuta, těžko se v ní stane něco zásadního.

13:03  Nečekané nadstavby využívá Magnussen, který je momentálně jediným vozem na trati.

13:00   Zdá se, že piloti dnes budou pracovat přesčas. Dráha je stále otevřená, ačkoliv všichni piloti jsou v tuto chvíli v boxech.

12:57  Daniil Kvjat se posunuje do lepší poloviny zúčastněných, pomohl mu k tomu čas 1:26,497. V této chvíli je pátý za kolegou Sainzem jr. z B-týmu Toro Rosso. Ruský pilot dosáhl osobního maxima ve všech sektorech.

12:55  Rosberg dokončil 70. kolo. Nezapomeňme, že podle nové strategie Mercedesu by měl odpoledne do vozu usednout Hamilton.

12:53  Sedm minut do konce dopoledních jízd, na trati je sedm vozů, nejrychlejší Rosberg se drží hodnot 1:27. Vzápětí už tyto hodnoty neplatí, protože Nasr se vrací do boxů.

12:52  Kimi Räikkönen se v dnešním dopoledni nijak nepředřel, má na svém kontě pouhá tři kola. Uvidíme, zda se jeho mechanikům podaří dát Ferrari dohromady pro odpolední jízdy.

img-responsive

Kimi se chystá na první jízdu s Ferrari SF16-H | foto: Scuderia Ferrari

12:49  Pětice zatím v poklidu krouží po trati, na nějaký útok na nejlepší čas to zatím nevypadá. Ale už jsme zažili případy, že se pozice měnily i v posledních vteřinách. V tuto chvíli je nejrychlejší Rosberg, jemuž časomíra naměřila hodnotu 1:26.

12:45  Podle předpokladu se rozevlála zelená vlajka, na trať se okamžitě vyřítilo kvinteto Button, Grosjean, Massa, Nasr a Rosberg.

12:42  Manor je naložen, ale do boxů to bude odtahovému vozidlu nějakou dobu trvat. Nicméně je pravděpodobné, že ještě čtvrt hodiny dostanou piloti k dispozici.

12:36  Harjantův vůz stojí tesně za vnějším okrajem zatáčky, na místo už spěchá odtahový vůz. Je to dnes druhá červená vlajka. Zdá se, že vůz je nepoškozen, možná dostalo zabrat o trochu více šasi. Harjanto měl dobře rozjeté kolo, v první sektoru měl osobní maximum, pak ale přišla jezdecká chyba.

12:34  Máme tu červenou vlajku, příčinou je Harjantův Manor, který se zastavil v zatáčce 5. Podle všeho indonéský pilot předvedl hodiny. Mechanici Red Bullu museli odtlačit zpět Kvjatův vůz, který se právě chystal vyjet na trať.

12:31  Do boxů míří Kvjat a Sainz jr., na trati se k Force Indii a Renaultu přidává Grosjeanův Haas. Hülkenbergovo rychlé kolo má hodnotu 1:27,3.

12:30  Půl hodiny před polední pauzou provoz slábne, na trati vidíme Hülkenberga, Magnussena, Kvjata a Sainze jr.

12:28  Pokud máte zájem o detailní podobu Rosbergova patnáctikolového stintu - prosím, tady je: 1:30.9 - 1:26.6 - 1:27.2 - 1:27.4 - 1:30.4 - 1:27.9 - 1:27.6 - 1:28.0 - 1:27.9 - 1:27.9 - 1:28.1 - 1:27.8 - 1:27.8 - 1:27.9 - 1:27.9. Do tohoto výčtu zamozřejmě není započítáno zaváděcí kolo a návrat do boxů.

12:25  Provoz na Circuit de Catalunya houstne - ke smečce se přidává i Romain Grosjean. Vidíme tedy sedm z jedenácti vozů.

12:22  Nejrychlejšími na trati jsou v tuto chvíli Massa a Rosberg, dosahují časů kolem 1:29. 

12:17  V tuto chvíli je na trati slušný provoz, Rosberg, Massa, Sainz jr., Nasr, Grosjean a Harjanto. Ferrari se po instalačním kole vrací do boxů.

12:15  Stejně jako v předchozích dvou dnech je nad Circuit de Catalunya bezmračné počasí se slunečním svitem, teplota už vystoupala na 14°C.

12:13  Vše nasvědčuje tomu, že se tři čtvrti hodiny před koncem dopoledních jízd dočkáme i Kimi Räikkönena. Magnussem zatím končí svůj "žlutý" stint na měkkých pneumatikách - osmikolovou sekci zvládal následovně: 1:26.0 - 1:26.6 - 1:28.2 - 1:28.3 - 1:28.5 - 1:29.3 - 1:29.3 - 1:30.0.

12:12  Daniil Kvjat má další vylepšení svého času, ale 1:27,054 nestačí na více než na devátou příčku. To platí i pro jeho další zlepšení na hodnotu 1:27,045.

12:10  Kvjat se opět vrací na okruh, kde vedle Rosberga krouží i Magnussen na měkké směsi plus Button a Sainz jedou na středně tvrdé směsi.

12:06  Mercedes vypadá naprosto nezničitelně, včera s ním Nico odjel 172 kol, v pondělí Hamilton 156 okruhů, také dnes je německý pilot v čele tabulky pilnosti, aniž by vozy s třícípou hvězdou postihl nějaký problém. Carlos Sainz jr. se zlepšuje na hodnotu 1:26,239, což pro něj představuje čtvrté místo.

12:03  Posun v pořadí registrujeme i u Jensona Buttona, byť o jedinou příčku. Časem 1:26,919 přeskakuje Grosjeana.

12:01  Rosberg se zatím ztrátou druhého místa nijak nevzrušuje, v poklidu zajel čas kolem 1:26,1. Magnussen je o 0,070 vteřiny lepší, ale na rozdílných pneumatikách.

12:00  V pravé poledne se jen nestřílí ve westernech, ale padají i dobré výkony. Kevin Magnussen je v tuto chvíli druhý čsem 1:26,014. Na svém voze má ovšem měkké pneumatiky.

11:58  Magnussen se vydává na trať, po více než 25 minutách. Kvjat se po krátkém stintu opět podívá na útulnou garáž Red Bullu. 

11:56  Na trať se vrací Nico Rosberg na středně tvrdé směsi.

11:54  Ruský pilot se časem 1:27,260 okamžitě posouvá o dvě příčky kupředu, nyní je tedy osmý před Magnussenem a Harjantem. Mimochodem mu k tomu pomohl i osobní nejrychlejší čas ve všech sektorech. Do boxů se vrací Grosjean.

11:52  Felipe Nasr na bíle označených pneu zajel první rychlé kolo (cca 1:28), na trati je i Grosjean, zhruba o vteřinu rychlejší, a na okruh se po více než hodině a půl vrátí i Red Bull s Daniilem Kvjatem.

11:47  Vzácná shoda - oba Nicové (Hülkenberg a Rosberg) jsou v boxech a vedou průběžnou tabulku testů.

Rosberg s Mercedesem v Barceloně na středně-tvrdé směsi pneumatik

Rosberg s Mercedesem v Barceloně na středně-tvrdé směsi pneumatik | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

11:45  Trať opouští Massa, takže nyní se nám předvádí trojice Grosjean, Harjanto a Sainz jr.

11:43  K Massovi a Sainzovi, kteří zajíždějí stejně rychlá kola s nepatrným odstupem (0,026) se přidává Harjanto a zapisuje si výkon 1:29,808. Na svém Manoru má neoznačené pneumatiky.

11:41  Čekání na Ferrari pokračuje a v této souvislosti se nabízí zajímavá souvislost. Haas při sobotním předvádění nového vozu měl obdobné potíže s palivovým systémem. I když nejde o identické specifikace, možná Ferrari potkal stejný problém. 

11:38  Spokojeni mohou být u Renaultu, zatímco včera Palmer odjel za celý testovací cyklus 42 kol, dnes je Magnussen absolvoval za dvě a půl hodiny. Sainz nyní jezdí stejně rychlá kola jako Massa, oba se pohybují v hodnotě 1:27,4.

11:35  V tuto chvíli jsou na trati pouze Sainz a Massa, ten se také mírně zlepšuje, o nějaké dvě desetiny, což mu ale stačí na posun o dvě místa vpřed před Nasra a Grosjeana - 1:26,712.

11:33  Mercedes přivezl do Barcelony nové řešení přídě a deklaroval její zkoušku ještě před prvním závodem v Austrálii. Dnes se tak ještě nestalo a ani se to prý neplánuje, ale tým připouští, že možné nasazení ovlivní dopolední Rosbergovy výkony.

11:31  Další pilot vyrazil na medium směsi a zapisuje si zlepšení - Carlos Sainz jr. má nyní v tabulce na třetím místě čas 1:26,474.

11:27  Na trať v rychlém sledu vyjíždí Nico Hulkenberg na pneu s bílým značením, rovněž Jenson Button, který si vzápětí polepšil na 1:27,028. Rosberg opět provádí průjezd boxy. Pokud vás zajímají hodnoty v jeho dlouhém stintu před tímto netradičním způsobem, tady jsou: 1:26.0 - 1:34.6 - 1:26.9 - 1:27.3 - 1:27.5 - 1:27.6 - 1:27.8 - 1:28.1 - 1:28.9 - 1:29.1 - 1:29.3 - 1:29.3 - 1:29.7 - 1:30.1 - 1:30.6 - 1:30.5. Vše na směsi medium.

11:25  Rosberg nacvičuje případné varianty trestu? Zamířil do boxů, ale nezastavil. Možná i průjezd boxovou uličkou je třeba pečlivě nazkoušet.

11:23  Zatímco Rosberg vytáčí kolečka v poklidném a konstantním režimu 1:30, na trať se vydává po delší pauze Romain Grosjean. Na středně tvrdé směsi  si vylepšuje svůj výkon na 1:26,955.

11:19  Massa se vrací do boxů. V tuto chvíli je čtvrtým nejpilnějším testpilotem. Vede už tradičně pilot Mercedesu, v tomto případě Rosberg, o poslední příčku se zatím dělí Harjanto a Kvjat. Nepočítáme-li Räikkönena, který ještě vůbec nevyjel.

11:17  Massa, Rosberg a Magnussen v tuto chvíli krouží v poměrně malém odstupu, všichni mají časy kolem hodnoty 1:27. Rosberg opět jede delší stint na středně tvrdé směsi, jeho poslední čas poklesl na 1:29,347.

11:13  Optimismus ohledně Ferrari byl možná předčasný, zatím se Kimi může jen dívat na mechaniky, ale pořád je to lepší, než kdyby ho postihly problémy v prvním závodě. Massa s časy kolem 1:27 je v této chvíli na trati nejrychlejší, Nasr se vrací do boxů.

11:12  Poněkud podrobnější informace o Buttonově osmikolovém stintu a jeho průběhu: 1:27.3 - 1:39.6 - 1:27.8 - 1:28.4 - 1:28.4 - 1:28.8 - 1:28.7 - 1:29.3. Poté zajel do boxů.

11:09  K Rosbergovi, Nasrovi a Massovi, kroužících na bíle označené směsi, se přidává Magnussen.

11:06  Na Twitteru se objevily výsledky bleskové ankety, jak jsou fanoušci spokojeni s novou formou kvalifikace. 40 % jasně říká NE, 38 % uvedlo ANO, zbylých 22 % se ptá PROČ? O změně kvalifikace jsme psali zde.

11:05  V boxech Ferrari je živo, zdá se, že problémy jsou odstraněny a Kimi Räikkönen se dostane na trať ještě před pauzou na oběd.

11:04  Felipe Nasr je dalším, kdo se posouvá tabulkou vzhůru, čas 1:26,840 ho vynesl na čtvrté místo, Harjanto předvádí další zlepšení na 1:30,788.

11:03  Zlepšuje se i Rosberg a posouvá se na 2. místo, jeho současný výkon je 1:26,084.

11:02  Harjanto si zapisuje první dva časy při svém účinkování za Manor, 1:35,186 a vzápětí se zlepšil na 1:31,759.

10:59  Harjanto jde vstříc dalším kolům, stejně jako Magnussen a Rosberg. Force India v garáži, dnes zatím zvládla 24 kol.

10:55  Hülkenberg vylepšuje dnešní rekord na 1:25,598 min.

10:53  Massa před Grosjeanem - 1:26,958 min.

10:52  Ferrari stále nevyřešilo problém se sběrem paliva. Ten 5 minut před
   koncem včerejšího testování zastavil Vettela.

10:50  McLaren zrychlil na 1:27,371 min.

10:47  Ticho ukončuje Buttonova Honda. Na trať míří i Massa.

10:42  Mercedes má dnes za cíl ujet 180 kol, což je téměř 838 km.

10:38  Massa se projel štěrkem v zatáčce Campsa a zmizel v boxech a na okruhu Circuit de Catalunya je ticho.

10:37  Button by si rád více užil ve voze, měření aerodynamiky jej moc
   nebaví: "Brýtro. Dnes dopoledne pracujeme na aerodynamice. Snad
   brzy vyrazím k najěké zábavné jízdě."

Felipe Masse se ve středu konečně dočkal

Felipe Masse se ve středu konečně dočkal | zdroj: Williams F1 Team

10:34 Massa na trati, dnes se s Williamsem bude soustředit na
   pneumatiky.

10:26  Nasr je se starým Sauberem sedmý - 1:27,906 min.

10:23  Novým lídrem je ale Hülkenberg - 1:25,598 min na středně-tvrdé
   směsi pneumatik.

10:22  Grosjean objel kolo za 1:27,150, Nasr za 1:27:950 min.

Rio Harjanto připraven vyrazit

Rio Harjanto připraven vyrazit | zdroj: Manor Racing

10:21  Poprvé se objevil Harjanto s Manorem.

10:20  Haas včera prozradil, že Ferrari do Melbourne přiveze vylepšenou pohonnou jednotku: "Jak tomu rozumím, tak motor, který momentálně máme, není ten, s kterým budeme jezdit v Melbourne. Jde spíše o testovací balík, takže se trochu změní." Samotný monopost ale už moc odlišný nebude: "Nemyslím si, že bude o moc jiný. Možná se trochu změní přední křídlo kvůli problémům se spolehlivostí, které jsme měli. Ale jinak podle mě to, co vidíte, bude také jezdit v Melbourne.

10:18  Toro Rosso i McLaren stále zrychlují: 1:26,484, resp 1:28,049 min.

10:16  Sainz 1:26,599; Button na středně-tvré směsi 1:29,017 min.

img-responsive

Jenson Button při měření aerodynamiky třetí den testů v Barceloně | foto: McLaren

10:16  Button ve svém prvním čase 1:31,170 min.

10:15  Ferrari stále stojí v garáži, řeší problém s palivovým systémem.

10:10  Rosberg má na kontě 25 kol a je v boxech, Kvjat poprvé v letmém
   kole - 1:35,360 min.

10:08  Williams připravuje Renault o třetí místo - 1:27,186 min.

10:06  Magnussen 1:27,899, na dráze jej doplňuje Massa.

10:01  Magnussen zrychlil na 1:28,015 min.

9:58  U Grosjeana máme problémy s časomírou - krouží, ale hodnoty u něj
   se neaktualizují.

9:56  Mercedes dnes a zítra bude kvůli vysoké spolehlivosti a velké zajížděné vzdálenosti své piloty v polovině dne střídat. Hamilton v pondělí zvládl 156 kol a Rosberg včera 172 kol, což už cítili. "Vzhledem k bezkonkurenčním vzdálenostem zatím v Barceloně chceme, aby kluci byli pro Melbourne ve špičkové formě," zdůvodnil německý tým.

9:54  Haas se na středně-tvrdých pneumatikách posouvá na třetí místo
   - 1:29,128 min.

9:54 Je za námi skoro hodina a dosud jsme nespatřili Manor ani Ferrari.

img-responsive

Kimi dnes u Ferrari střídá Sebastiana, na dráze se dnes rudý vůz ale ještě neukázal | foto: Scuderia Ferrari

9:52  S měřeným kolem už máme i Grosjeana - 1:33,411 min.

9:51  Hülenberg si polepšuje - 1:26,313 min. Nasr se zapisuje časem
   1:42,493 min.

9:50  Grosjean a Rosberg na středně-tvrdé směsi, Massa po instalačním
   kole v garáži.

9:47  Na trati Rosberg a poprvé i Massa.

9:44  Toro Rosso bylo rychle odklizeno, pokračujeme.

9:40  První červené vlajky třetího dne, Sainz stojí na výjezdu z boxů.

9:39  Ferrari sice letos hlásí útok na titul, ale Fernando Alonso má po
   úvodních dvou dnech testů jasno: dominance Mercedesu bude ještě
   větší než v předchozích sezónách - čtěte zde.

9:37  Rosberg už okupuje první příčku - 1:26,287 min na středně-tvrdých
   pneumatikách.

9:36  Force India hlásí: "Jsme zpět na trati se spceiálním vybavením ve
   voze. V první části dnešního dne máme v plánu spoustu aerodynamické
   práce."

9:34  Renault jde na druhou příčku - 1:29,958 min.

9:32  Piloti konečně najíždějí do letmých kol: Magnussen - 1:32,083;
   Hülkenberg 1:28,647 min a 1:28,256 min.

9:29  Sainz se registruje pomalým kolem 2:02,253 min. Force India na
   středně-tvrdých pneumatikách 1:31,586 min.

9:27  Button, Magnussen a Hülkenberg na dráze.

Testování aerodynamiky v podání Red Bullu

Testování aerodynamiky v podání Red Bullu | zdroj: Craig Scarborough

9:21  Red Bull podobně jako Mercedes mapuje pomocí soustavy
   Pitotových trubic proudění za předními koly.

9:18  Venku je teď pouze Nasr, jenž letos poprvé testuje se Sauberem,
   ovšem pouze s loňským vozem C34. Ten nový zde Švýcaři představí
   příští týden.

Video: První výjezd Magnussena

9:14  Sauber oznamuje svůj středeční program: "Dopoledne pokračujeme
   s prací na aerodynamice a nastavení, odpoledne se budeme věnovat
   dlouhým jízdám."
Měřicí zařízení má vlevo za zadními koly.

9:10  Rosberg má na kontě pět kol a je v boxech. Na trať míří Nasr.

img-responsive

Nico Rosberg zahajuje třetí den v Barceloně měřením aerodynamiky | foto: Mercedes AMG F1 Team

9:08  Zlepšování Mercedesu: 1:40,455 a 1:38,878 min.

9:05  Rosberg při sběru aerodynamických dat zajíždí první měřené kolo
   1:43,363 min.

img-responsive

Kevin Magnussen před první jízdou s Renaultem RS16 | foto: Renault Sport F1

9:03  Poprvé se ve Španělsku ukazují Magnussen a Hülkenberg.

9:01  Následují jej Rosberg se Sainzem, týmy budou prvních pár minut
   instalovat. Mercedes s testovacím zařízením pro měření proudění
   vzduchu za předními koly na obou stranách.

9:00  Začínáme, jako první využívá zelených světel Button s McLarenem.

8:58  V Barceloně je opět polojasno, počasí týmům přeje. Teplota vzduchu
   se pohybuje kolem 8 °C.

8:57  Výsledky první dvou dnů najdete zde:

Vytisknout

Diskuze: Třetí den testů: Na čele Hülkenberg před Grosjeanem, McLaren skončil předčasně + FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 25.02.2016 11:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nestabilita pravidel - to je jedním z důvodů, proč VW zatím o F1 neuvažuje

Proč se koncernu Volkswagen zatím nechce do Formule 1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud