Key: Toro Rosso muselo kvůli motoru Ferrari vůz STR11 zcela předělat

Petr Hlawiczka, 19. února 2016, 06:40 Google+

Toro Rosso letos přechází od Renaultu na pohonné jednotky Ferrari. Technický ředitel James Key hovoří o tom, o jak náročnou výzvu v oblasti konstrukce nového monopostu STR11 šlo.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 19.02. 09:37) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Konstruktéři Toro Rosso se až na konci loňské sezóny dozvěděli, že se vrací k motorům Ferrari, s nimiž jezdili v letech 2007 - 2013. To už měli ale velkou část vozu hotovou, a tato změna na jeho přípravy měla významný dopad.

"Změna v konstrukci byla ohromná. Šlo o něco úplně jiného. Snažili jsme se převzít filozofii toho, co jsme již měli navržené v oblasti aerodynamiky a mechaniky, a přizpůsobit to na instalaci Ferrari, spíše než abychom znova začínali, protože v říjnu / listopadu nemůžete začínat znova," vysvětluje Key.

"Ale důsledky byly enormní. Všichni pracovali dva až tři měsíce neuvěřitelně tvrdě, aby to společně dali dohromady. A nejde jen o tvar. Jde o specifikace všeho. Chladicí systémy jsou jiné, elektronika je jiné, mění se software, strategie managementu energie jsou pro nás také nové. Šlo tedy o celou řadu věcí, kterým jsme se museli přizpůsobit a naučit se je," pokračuje.

img-responsive

Bude letošní Toro Rosso poháněné Renaultem až o sekundu rychlejší? | foto: Scuderia Toro Rosso

Podle některých odhadů by nové Toro Rosso s loňskou pohonnou jednotkou Ferrari mohlo být až o sekundu rychlejší. Technický ředitel stáje z Faenzy, která se nachází nedaleko Maranella, to ale nechce konkretizovat: "Naše předpovědi se dost mění, jak se na povrch dostává více informací. Meziročně jedna sekunda je obrovský pokrok. Normálně byste očekávali celkem o dost méně."

"Pokud převedete veškerou aerodynamickou výkonnost, na kterou jsme přišli, pak by šlo o slušný krok. Motor představuje velký pokrok, ale musíme si počkat nejprve na trať, jak se tam bude všechno chovat a jestli z toho budeme schopni většinu dostat.

Všechno to je ale relevantní. Máme motor specifikace 2015, který u Ferrari představoval velký pokrok. Ostatní budou mít specifikaci 2016 a já nevím, kolik to bude dělat. I když tedy budeme moci dosáhnout slušného pokroku, tak to stejné může platit i pro ostatní. Budeme se muset podívat na tu výkonnost, ale pokud se splní ty nejlepší předpoklady, pak by to mohlo jít až o sekundové zlepšení," dodává Key.

Vytisknout

Diskuze: Key: Toro Rosso muselo kvůli motoru Ferrari vůz STR11 zcela předělat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 19.02.2016 09:37 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jedntoka Hondy

Horner: Zrušení žetonů povede k šílenému utrácení, není to rozumné

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud