Srovnání Schumachera s Vettelem - v čem jsou jejich styly brzdění jedinečné?

Petr Hlawiczka, 20. ledna 2016, 06:40 Google+

Technici společnosti Brembo vzpomínají na Michaela Schumachera, kterého srovnávají s jeho krajanem Sebastianem Vettelem. V čem je jejich styl při brzdění podobný a čím tito piloti vynikají?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 20.01. 18:36) Napište svůj názor
Sebastian Vettel a Michael Schumacher

Sebastian Vettel a Michael Schumacher | foto: Brembo

Sdílejte článek

Německo je národem, který v posledním čtvrtstoletí vyhrálo nejvíce velkých cen. Od roku 1990 do dneška jeho piloti zvítězili v 153 závodech, zatímco jezdci Velké Británie nasbírali 114 a Brazilci 56 vítězství. Zásluhu na tom nese především Michael Schumacher (91 výher) a Sebastian Vettel (42 výher). A pokaždé k tomu došlo s brzdami Brembo.

"Kdokoliv si myslí, že šlo o pouhou náhodu, dělá obrovskou chybu. Krom extrémně vytříbeného jízdního talentu a chladné hlavy, díky kterým se chyby na dráze objevují jen zřídka, vynikají Schumacher i Vettel svou schopností vyhodnotit chování odlišných komponentů svých vozů včetně různých sad brzd. Téměř bychom je mohli nazývat zástupci inženýrů, kteří usnadňují práci technických ředitelů tím, že je při vývoji vozu vedou k [správným] technickým volbám a výsledkům," uvádí Brembo.

img-responsive

Michael Schumacher s Ferrari v roce 2002 v Monaku | foto: Scuderia Ferrari

Podle techniků, kteří s Michaelem Schumacherem spolupracovali od jeho počátku u Benettonu, pak u Ferrari a Mercedesu, je německý pilot duševně tím nejspořádanějším jezdcem všech dob: "Očekával, že brzdové systémy Brembo budou podávat tak dobré výkony, jako on, a že budou fungovat konstantně a po celou délku velké ceny neselžou."

Totéž se týká i Vettela, kterého technici Bremba doprovázejí od jeho časů u Toro Rosso přes čtyři mistrovské tituly s Red Bullem až nyní k Ferrari. Přezdívají jej "baby Schumi," protože významně přispívá k vývoji auta. Má také "přirozenou schopnost postřehnout jemné rozdíly v třecích materiálech. V dnešní Formuli 1 je jediným pilotem, který dokáže rozeznat jednu sadu karbonu od druhé, i když ve výkonnosti nabízí minimální rozdíly."

Technici Bremba, které slaví 40 sezónu v F1, rovněž upozorňují na to, že Schumacher a Vettel shodně "preferují velmi krátký a reaktivní pohyb brzdového pedálu." Přestože ani jeden z nich nedosahuje velké tělesné hmotnosti, tak přesto jsou oba známí pro svou "schopnost vyvinout na brzdy velkou sílu."

img-responsive

Sebastian Vettel s z prvního vítězství radoval ještě u Toro Rosso, Brembo bylo u toho | foto: Scuderia Toro Rosso

"Schumacher a Vettel také sdílejí stejný přístup k výkonnosti brzdového systému během kvalifikačních jízd: do posledního kvalifikačního kola, které se počítá, mají auto vybaveno novou sadou brzd Brembo, což zajišťuje větší tření, aby na soupeře získali výhodu. Není to náhoda, že Schumacher získal s brzdami Brembo ve své kariéře 68 pole position, zatímco Vettel jich má už 46," uvádí Brembo.

Samozřejmě, že technické specifikace brzdových systému se liší, protože Brembo ve svém výzkumu nikdy nepolevuje. Při posledním vítězství Michaela Schumachera v roce 2006 měl například brzdový kotouč 100 větracích otvorů, zatímco nyní jejich počet přesahuje 1200 a jeho rozměry jsou mnohem menší. Materiál brzdových destiček se také vyvíjí. Více o pokrocích v oblasti brzdových systémů jsme psali zde.

Vytisknout

Diskuze: Srovnání Schumachera s Vettelem - v čem jsou jejich styly brzdění jedinečné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 20.01.2016 18:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marcus Ericsson s loňským Sauberem C34

Sauber vysvětluje odložení debutu svého nového vozu C35, popírá spekulace

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud