DISKUZE K ČLÁNKU Souboje týmových kolegů po Abú Zabí - Finální účtování sezóny 2015
Jak si proti sobě vedli týmoví kolegové v kvalifikaci a v posledním závodě v Abú Zabí? A s jakým skórem končí sezónu 2015?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Souboje týmových kolegů po Abú Zabí - Finální účtování sezóny 2015
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
18:13 02.12.2015 94.112.203.XXXedit:
reakce na Petr 12:31 02.12.2015
(z mobilu jsem snad ani nečekal, že se to zařadí tam, kam jsem chtěl
Naopak, to ja dekuji a vazim si toho, ze nejsi linej do uz tak dost dlouheho a vyzivneho textu pridat jeste dalsi informace, kdyz je povazujes za relevantni a zajimave.-
Petr
18:57 02.12.2015 78.157.160.XXXTěch zajímavostí by bylo mnohem více, žel už tak je toho textu prý až moc..
Jinak s tím mobilem a řazením to je divné. Pokud se ti to opakuje, nechceš nám napsat typ, OS a konfiguraci ? Nemusíš tady veřejně na fóru, ale můžeš i na redakční email.
-
-
uzivatel001919
16:37 02.12.2015 158.196.117.XXXDobrý den Petře,
rád bych se Vás zeptal na názor ohledně přední nosové části ferrari. Registroval jste nějaké oficiální vyjádření během roku od ferrari proč nepřešli na kratší verzi jako ostatní týmy? Nějak nechápu, že všichni s tím jezdí, od vyjádření redbullu jsem registroval až 0,5sec na kolo (ano plus zbytek auta v souladu), ale i tak. Myslíte, že to může být kvůli pull - rod? Ješte poslední dotaz registroval jste, že by pro rok 2016 mělo dojít ke změně nos/zavěšení. Děkuji za odpověď.-
Petr
17:38 02.12.2015 78.157.160.XXXOficiálně týmy konkrétněji své díly či vývojový program v průběhu sezóny nekomentují, a žel už vůbec ne, pokud jde o to, co připravují. Je to škoda a dost mě to při rozhovorech s inženýry a aerodynamiky frustruje.
Vím, že krátký nos měli v úvodu sezóny ve vývoji a zkoušeli ho v tunelu. Nemyslím si, že by je při zkrácení limitoval pull-rod - nos se zkracuje, aniž by narůstala výška jeho spodní části (viz třeba ten Red Bull). Z nějakého důvodu tento směr vyhodnotili jako méně efektivní než jiné aerodynamické součásti. Jestli jim měly přinést více nebo by kratší nos tolik neseděl jejich filozofii, to netuším (přeci jen to ovlivní celé auto, celý zbytek po proudu dále směrem dozadu). Celé se to musí sladit, nos samotný půl sekundy neudělá.-
jumpman
18:26 02.12.2015 178.255.168.XXXjestli můžu - kolem barcelony ferrari prohlásilo, že sice kratší nos vyvinulo (vyzkoušelo), a díky němu ztratili část přítlaku na přední nápravě, ikdyž celkově přítlak vzrostl a že chování vozu v simulaci se změnilo natolik, že ani jednomu z pilotů nevyhovovalo. Tak nevím na kolik je to pravda, když to nenasadili ani v pátek...-
uzivatel001919
18:57 02.12.2015 193.165.143.XXXto jumpman: V rámci Barcelony jsem nějaké vyjádření postřehl, ale tady mě zaráží skutečnost, že by si to neověřili ani na trati.
-
-
uzivatel001919
18:54 02.12.2015 193.165.143.XXXRozumím, že jde nos + kompletní balík co by mohlo udělat zmíněné 0,5 sec/kolo. Je to škoda jak říkate, velmi by mě zajímalo proč ferrari jako jediné jezdí s delším nosem. Děkuju za Váš názor.
-
-
-
-
Mike17
13:05 02.12.2015 93.99.87.XXXNejrychlejší s několika kol Buttona bylo rychlejší, než nejrychlejší z několika kol Alonsa. Nevím, proč by se to mělo ze statistiky vyjmout. Sice jsou na konci lepší podmínky, ale nikdy statistiky nejsou přesně vypovídající. To, že je to 7:7 vypovídá víc, než jedna kvalda.-
-
Petr
13:27 02.12.2015 109.81.245.XXXAlonso v Q1 zajel čas 1:43,187 min, Button 1:42,570 min - a Alonso byl rychlejší? Měl i v prvním pokusu defekt nebo mu něco bránilo zajet rychlejší čas? Na té statistice není nic nelogického a měl jsem za to, že ani obtížného na pochopení. Po celou sezónu hodnotíme stejně.
Dokonale stejné podmínky nebudou mít piloti nikdy. Jak třeba zohledníte provoz? Chápu, že jste příznivcem Fernanda, ale snažíme se to dělat co nejobjektivněji a rozhodně se nikoho nesnažíme poškozovat. Pokud bych to měl upravit, o kolik byl tedy podle vás Alonso v kvalifikaci rychlejší než Button?-
Situs
13:34 02.12.2015 85.70.164.XXXNikdy jsem neřekl že by měl Alonso dostat bod, prostě jsem zastáncem toho že pokud má mít statistika duelu co největší relevantnost, tak při technickém selhání nezaviněný jezdcem bych to nepočítal, to je celé. Jistě že vždy bude jistá odchylka, ale nevidím důvod ji minimalizovat tím že vyhodím očividné věci, které to zkreslují. Tahle Q byla jedna z nich.-
Petr
13:59 02.12.2015 109.81.245.XXXTo bych souhlasil, pokud měl každý jezdec jen jednu sadu pneumatik a jen jeden ostrý pokus. Alonso měl k dispozici dvacet minut a 3 sady super-měkkých pneumatik. Ano, měl smůlu, když v jednom ze svých pokusů dostal defekt. To však nic nemění na zaslouženém bodu pro Buttona a konzistenci našeho hodnocení napříč sezónou. Relevantní to tedy je, i když ne dokonale (to ale ani nikdy být nemůže).-
mi88ki
14:55 03.12.2015 165.72.200.XXXFanouškovi Alonsa je zbytečné něco vysvětlovat i v dobré víře, že to snad pochopí. Již samotným oznámením, že fandí Alonsovi se k tomu dobrovolně doznává :D
Alonso přece nikdy nebyl pomalý, vždy měl k dispozici pouze pomalý vůz a nikdy neměl v ruce rychlý vůz ale vždy byl rychlý jen sám Alonso :-)
-
-
-
Mike17
13:28 02.12.2015 93.99.87.XXXAno, chápu. Na druhou stranu měl 20 minut na to, aby zajel rychlejší. Kdyby měl nějakou poruchu, která by mu znemožňovala zajet jediné kolo, souhlasil bych a redakce by toto srovnání určitě nezařadila. Ale jeho předchozí kola byla pomalejší, než to Buttonovo. Není důvod to srovnání vyloučit jen proto, že se mu jedno kolo "nepovedlo" zajet.
To by pak redakce musela sledovat spoustu věcí. Někdy v nejrychlejším kole jezdce zbrzdí pomalu jedoucí jezdec a proto srovnání s kolegou prohraje. Mají takové srovnání také anulovat? Jeho chyba to přece taky není?
Parametry jsou jasně dané. Lepší je ten, který v poslední společné části kvalifikace zajede kolo rychlejší, pokud zajedou oba aspoň jedno rychlé. Nic bych na tom neměnil.-
-
-
Situs
14:24 02.12.2015 85.70.164.XXXAlonso a Jenson jeli kolo na měkkých pneu a Alonso Jensona porazil. Při dalším pokusu na dalších pneu měl Alonso defekt. Alonso i Jenson měli zelené sektory, stejně jako další co neměli problém. Nemluvím tu o porovnání q1 a q2, všichni víme že Alonso nepostoupil protože měl defekt a proto pak nebylo v jeho silách to ovlivnit, to je vše co jsem tím chtěl říci. Myslíte si že by statistika duelů kde oba neměli žádnej technickej problém nabyla více vypovídající?
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek