DISKUZE K ČLÁNKU Souboje týmových kolegů po Abú Zabí - Finální účtování sezóny 2015

Jak si proti sobě vedli týmoví kolegové v kvalifikaci a v posledním závodě v Abú Zabí? A s jakým skórem končí sezónu 2015?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Souboje týmových kolegů po Abú Zabí - Finální účtování sezóny 2015

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 03.12.2015 15:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 27 lidí) 02.12.2015 13:05
Nejrychlejší s několika kol Buttona bylo… »
» Petr (Hlasovalo 24 lidí) 02.12.2015 13:27
Alonso v Q1 zajel čas 1:43,187 min, Button 1:42… »
» Petr (Hlasovalo 21 lidí) 02.12.2015 13:59
To bych souhlasil, pokud měl každý jezdec jen… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    94.112.203.XXX
    edit:
    reakce na Petr 12:31 02.12.2015
    (z mobilu jsem snad ani nečekal, že se to zařadí tam, kam jsem chtěl 07

    Naopak, to ja dekuji a vazim si toho, ze nejsi linej do uz tak dost dlouheho a vyzivneho textu pridat jeste dalsi informace, kdyz je povazujes za relevantni a zajimave.

    + 9 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Těch zajímavostí by bylo mnohem více, žel už tak je toho textu prý až moc..
      Jinak s tím mobilem a řazením to je divné. Pokud se ti to opakuje, nechceš nám napsat typ, OS a konfiguraci ? Nemusíš tady veřejně na fóru, ale můžeš i na redakční email.

      + 6 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001919

    uzivatel001919

    158.196.117.XXX
    Dobrý den Petře,

    rád bych se Vás zeptal na názor ohledně přední nosové části ferrari. Registroval jste nějaké oficiální vyjádření během roku od ferrari proč nepřešli na kratší verzi jako ostatní týmy? Nějak nechápu, že všichni s tím jezdí, od vyjádření redbullu jsem registroval až 0,5sec na kolo (ano plus zbytek auta v souladu), ale i tak. Myslíte, že to může být kvůli pull - rod? Ješte poslední dotaz registroval jste, že by pro rok 2016 mělo dojít ke změně nos/zavěšení. Děkuji za odpověď.

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Oficiálně týmy konkrétněji své díly či vývojový program v průběhu sezóny nekomentují, a žel už vůbec ne, pokud jde o to, co připravují. Je to škoda a dost mě to při rozhovorech s inženýry a aerodynamiky frustruje.
      Vím, že krátký nos měli v úvodu sezóny ve vývoji a zkoušeli ho v tunelu. Nemyslím si, že by je při zkrácení limitoval pull-rod - nos se zkracuje, aniž by narůstala výška jeho spodní části (viz třeba ten Red Bull). Z nějakého důvodu tento směr vyhodnotili jako méně efektivní než jiné aerodynamické součásti. Jestli jim měly přinést více nebo by kratší nos tolik neseděl jejich filozofii, to netuším (přeci jen to ovlivní celé auto, celý zbytek po proudu dále směrem dozadu). Celé se to musí sladit, nos samotný půl sekundy neudělá.

      + 11 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        jestli můžu - kolem barcelony ferrari prohlásilo, že sice kratší nos vyvinulo (vyzkoušelo), a díky němu ztratili část přítlaku na přední nápravě, ikdyž celkově přítlak vzrostl a že chování vozu v simulaci se změnilo natolik, že ani jednomu z pilotů nevyhovovalo. Tak nevím na kolik je to pravda, když to nenasadili ani v pátek...

        + 9 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001919

          uzivatel001919

          193.165.143.XXX
          to jumpman: V rámci Barcelony jsem nějaké vyjádření postřehl, ale tady mě zaráží skutečnost, že by si to neověřili ani na trati.

          + 6 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001919

        uzivatel001919

        193.165.143.XXX
        Rozumím, že jde nos + kompletní balík co by mohlo udělat zmíněné 0,5 sec/kolo. Je to škoda jak říkate, velmi by mě zajímalo proč ferrari jako jediné jezdí s delším nosem. Děkuju za Váš názor.

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Asi jsem se Vás mojí výtkou ke statistice dotknul, to nebylo záměrem. Zkusím to říci jinak. Myslí si tu někdo že Jenson dostal bod za Q protože při Q odvedl lepší práci nebo to bylo způsobeno tím že měl Alonso na pneu defekt?

    + 18 / − 26

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    No, za tuhle Q dát bod Jensonovi, kterej byl v každém kole pomalejší než Alonso a v tom posledním měl Alonso defekt, tomu říkám statistika.

    + 18 / − 31

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Nejrychlejší s několika kol Buttona bylo rychlejší, než nejrychlejší z několika kol Alonsa. Nevím, proč by se to mělo ze statistiky vyjmout. Sice jsou na konci lepší podmínky, ale nikdy statistiky nejsou přesně vypovídající. To, že je to 7:7 vypovídá víc, než jedna kvalda.

      + 27 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Bylo rychlejší neb měl Alonso defekt - ví to každej a sám autor zmiňuje že by se bez něj dostal Alonsa dále. Nebudu se tu přít, jen jsem napsal můj názor a výhradu.

        + 15 / − 23

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Alonso v Q1 zajel čas 1:43,187 min, Button 1:42,570 min - a Alonso byl rychlejší? Měl i v prvním pokusu defekt nebo mu něco bránilo zajet rychlejší čas? Na té statistice není nic nelogického a měl jsem za to, že ani obtížného na pochopení. Po celou sezónu hodnotíme stejně.

          Dokonale stejné podmínky nebudou mít piloti nikdy. Jak třeba zohledníte provoz? Chápu, že jste příznivcem Fernanda, ale snažíme se to dělat co nejobjektivněji a rozhodně se nikoho nesnažíme poškozovat. Pokud bych to měl upravit, o kolik byl tedy podle vás Alonso v kvalifikaci rychlejší než Button?

          + 24 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Nikdy jsem neřekl že by měl Alonso dostat bod, prostě jsem zastáncem toho že pokud má mít statistika duelu co největší relevantnost, tak při technickém selhání nezaviněný jezdcem bych to nepočítal, to je celé. Jistě že vždy bude jistá odchylka, ale nevidím důvod ji minimalizovat tím že vyhodím očividné věci, které to zkreslují. Tahle Q byla jedna z nich.

            + 15 / − 24

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              To bych souhlasil, pokud měl každý jezdec jen jednu sadu pneumatik a jen jeden ostrý pokus. Alonso měl k dispozici dvacet minut a 3 sady super-měkkých pneumatik. Ano, měl smůlu, když v jednom ze svých pokusů dostal defekt. To však nic nemění na zaslouženém bodu pro Buttona a konzistenci našeho hodnocení napříč sezónou. Relevantní to tedy je, i když ne dokonale (to ale ani nikdy být nemůže).

              + 21 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                No a já nesouhlasím, protože bod Jensona nebyl zasloužený vlastním přičiněním, ale defektem Alonsa které znemožnilo relevantní posouzení. A takhle bych to bral i kdyby vyhrál Alonso a Jenson měl defekt. Berete to takhle, respektuji.

                + 18 / − 23

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                Fanouškovi Alonsa je zbytečné něco vysvětlovat i v dobré víře, že to snad pochopí. Již samotným oznámením, že fandí Alonsovi se k tomu dobrovolně doznává :D

                Alonso přece nikdy nebyl pomalý, vždy měl k dispozici pouze pomalý vůz a nikdy neměl v ruce rychlý vůz ale vždy byl rychlý jen sám Alonso :-)

                + 7 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ano, chápu. Na druhou stranu měl 20 minut na to, aby zajel rychlejší. Kdyby měl nějakou poruchu, která by mu znemožňovala zajet jediné kolo, souhlasil bych a redakce by toto srovnání určitě nezařadila. Ale jeho předchozí kola byla pomalejší, než to Buttonovo. Není důvod to srovnání vyloučit jen proto, že se mu jedno kolo "nepovedlo" zajet.
          To by pak redakce musela sledovat spoustu věcí. Někdy v nejrychlejším kole jezdce zbrzdí pomalu jedoucí jezdec a proto srovnání s kolegou prohraje. Mají takové srovnání také anulovat? Jeho chyba to přece taky není?
          Parametry jsou jasně dané. Lepší je ten, který v poslední společné části kvalifikace zajede kolo rychlejší, pokud zajedou oba aspoň jedno rychlé. Nic bych na tom neměnil. 03

          + 19 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            Alo a Jenson jeli stejně každé kolo, v každém kole byl rychlejší Alonso, všichni zrychlovali, tak to chodí, ovšem Alonso měl defekt. Očividný, nic sporného.

            + 14 / − 21

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              V kterém "každém" kole byl Alonso rychlejší, pokud nebylo jediné?
              Ad "všichni zrychlovali." To také není pravda. Ani v Q1 ani v dalších částech kvalifikace. Mj. i Button byl v Q2 pomalejší než v Q1.

              + 18 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Alonso a Jenson jeli kolo na měkkých pneu a Alonso Jensona porazil. Při dalším pokusu na dalších pneu měl Alonso defekt. Alonso i Jenson měli zelené sektory, stejně jako další co neměli problém. Nemluvím tu o porovnání q1 a q2, všichni víme že Alonso nepostoupil protože měl defekt a proto pak nebylo v jeho silách to ovlivnit, to je vše co jsem tím chtěl říci. Myslíte si že by statistika duelů kde oba neměli žádnej technickej problém nabyla více vypovídající?

                + 13 / − 16

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama