Analýza sektorů: Renaulty a Hondy s masivní ztrátou. Kde Ricciardo předčil Hamiltona?

Petr Hlawiczka, 28. listopadu 2015, 16:40 Aktualizováno 28.11.2015, 19:41 Google+

ABÚ ZABÍ - ANALÝZA SEKTORŮ A MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ; Co bližšího o výkonech jednotlivých vozů můžeme vyčíst z časů dosahovaných v sektorech a z maximálních rychlostí kvalifikace? A jaké strategie můžeme očekávat v zítřejším závodě?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Abú Zabí

Lewis Hamilton v Abú Zabí | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

V úvodu si stručně připomeňme konfiguraci okruhu. První sektor v Abú Zabí obsahuje úvodní středně rychlou levotočivou zatáčku, po níž následují velmi rychlá pasáž se zatáčkami, které se projíždějí v rychlostech nad 250 km/hod.

Druhý sektor začíná pomalou sekcí s vracečkou na velmi dlouhou rovinku mezi zatáčkami 7. a 8. s první DRS zónou, v jejímž závěru se měří maximální rychlosti (speed trap). Po zpomalovací šikaně 8/9 přichází na řadu další dlouhý úsek s druhou DRS zónou, na jehož konci před 11. zatáčkou prostřední část končí.

Třetí sektor je technicky náročným, obsahuje celou řadu pomalých a středně rychlých zatáček, kde je zapotřebí dobré ovladatelnosti vozu, mechanické přilnavosti a trakce pro výjezd z nich.

Nejvyšší rychlost (tzv. speed trap) se měří 150 metrů před zatáčkou č. 8. Podrobnější technické informace o okruhu Jas Marina najdete zde.

Mapa okruhu Jas Marina

Mapa okruhu Jas Marina | zdroj: Formula1.com

Rosberg zakončil sezónu ve velkém stylu - Hamiltona poráží pošesté za sebou, když byl po celý víkend v součtu sektorů nejrychlejší. Dnes jej jeho týmový kolega ani nikdo jiný nepředčili v žádné části okruhu Jas Marina - jeho náskok byl patrný zejména ve třetím sektoru.

Navíc na dráze nechal více než Lewis - ideální kolo dali v Q3 dohromady jen Bottas, Massa, Räikkönen a Ricciardo. Jediný, kdo se v poslední části nezlepšil, byl Kvjat s Red Bullem.

Rakouský tým překvapil ve třetím sektoru, kde Ricciardo dokonce předčil Hamiltona a potvrdil, že se v oblasti šasi mohou Mercedesu rovnat. Kvjat byl Australanovi vyrovnaným soupeřem pouze v úvodních dvou sektorech.

V poslední části byly i přes výkonnostní deficit silné McLareny - včera zde Alonso dosáhl pátého nejrychlejšího času, dnes žel své ostré kolo musel kvůli defektu přerušit. Jeho týmový kolega Button ale drží osmou příčku, když předčil Manory, Saubery, ale i Lotusy, Tora Rossa a Williamsy. Překvapivě moc ve třetím sektoru ztrácel Maldonado, který by jinak mohl pomýšlet na postup do Q3.

Nejrychlejší sektory kvalifikace a jejich teoretické součty (červeně) ve srovnání se skutečně zajetými časy na kolo (modře)

Nejrychlejší sektory kvalifikace a jejich teoretické součty (červeně) ve srovnání se skutečně zajetými časy na kolo (modře) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V prvním sektoru skončil před Hamiltonem i Massa s Williamsem, který dosahoval nejvyšší rychlosti na rovinkách - Valtteri Bottas jel v Q1 338,1 km/h  - o 3,7 km/h méně než minulý rok (týmy volí více přítlaku, což je efektivnější z pohledu času na kolo).

Prvních šest příček patří Mercedesu, Ferrari ale neztrácelo moc. Nasr i Vettel lehce přes 4 km/h. Sauber má ale o poznání nižší přítlak, což je například vidět z rychlosti měřené na cílové čáře kousek za poslední zatáčkou, kterou rudé vozy z Maranella projížděly podstatně rychleji.

Velká odstup dnes byl ale na speed trapu patrný mezi zbývajícími dvěma motoráři: Renaultem a Hondou. Verstappen s Toro Rosso totiž za Massou zaostával o 14,7 km/h, Alonso až 26,8 km/h a Button postoupivši do Q2 dokonce až 27,9 km/h.

Honda je slabá, na rovinkách jejímu ERS dochází energie. To už je opravdu velká propast, kterou by se za současných pravidel nedala dohnat ani s tou nejlepší aerodynamikou.

Maximální rychlosti kvalifikace (v km/h)

Maximální rychlosti kvalifikace (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Super-měkká pneumatika, na které vyjely Mercedesy netradičně hned v úvodu kvalifikace, dnes byla o 1,2 sekundy rychlejší než měkká. Kvůli tomu byla notně preferovanější a pro závod nezbyla nikomu z první desítky žádná nepoužitá sada - výjimkou je pouze Räikkönen.

Opotřebení pneumatik i degradace byly v souladu s tím, co očekávalo Pirelli - týmy díky vývoji dráhy po včerejšku neměly problém s drolením ani s puchýři. Proto si zítra zřejmě většina z nich vystačí s dvouzastávkovou strategií.

Po startu na super-měkké směsi se očekává přezutí na měkkou v 10. a v 32. kole Velké ceny Abú Zabí vypsané na 55 kol. Papírově nejrychlejší je třízastávková strategie (start na super-měkké s přezutím na měkkou v 7., 23. a v 39. kole) - vyžaduje to však mít rychlé auto, se kterým se bude dát předjíždět na trati v případě provozu.

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Renaulty a Hondy s masivní ztrátou. Kde Ricciardo předčil Hamiltona?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dennis na sebe vzal odpovědnost za rozhodnutí

Dennis vysvětluje svoje veto vůči motorům pro Red Bull

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud