Analýza sektorů: Rosberg kraloval všude, Massa na rovinkách přes 334 km/h

Petr Hlawiczka, 10. října 2015, 22:30 Google+

SOČÍ - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Co nám o výkonnosti vozů prozrazují nejrychlejší časy z jednotlivých sektorů a maximální rychlosti dosažené během kvalifikace na Velkou cenu Ruska?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Rosberg

Nico Rosberg | foto: Pirelli

Sdílejte článek

První sektor obsahuje dlouhou rovinku se zatáčkou č. 1, kterou piloti projíždějí naplno. Na jejím konci se nachází místo nejprudšího brzdění a dlouhá třetí levotočivá zatáčka, kde na piloty po 5 sekund působí přetížení 3,2 G.

Po dalším zpomalení do čtvrté zatáčky začíná těsně před pátou zatáčkou druhý sektor. Ten končí zajímavou pasáží, kde havaroval Sainz: piloti musí do pomalé třinácté zatáčky brzdit v levotočivé dvanácté s natočenými koly.

Nejkratší a nejpomalejší třetí sektor obsahuje pravoúhlé pomalé zatáčky bez možnosti předjíždění. Důležitý je správný nájezd na cílovou rovinku, v zatáčce č. 18 proto piloti často bojují s přetáčivostí, když se snaží začít co nejdříve přidávat.

Více technických informací o okruhu v Soči najdete zde.

Mapa okruhu v Soči

Mapa okruhu v Soči | zdroj: Formula1.com

Rosberg podruhé za sebou porazil Hamiltona v kvalifikaci poté, co předvedl absolutně nejrychlejší časy ve všech sektorech. Hamilton byl všude druhý. Ve své poslední jízdě zariskoval uprostřed kola, proto jeho zbytek vypustil, zajel do garáže a vystoupil.

Ideální kolo nedokázal poskládat v poslední ani v prostřední části kvalifikaci nikdo, v Q1 se to povedlo Ericssonovi a pilotům Manoru. Nejvíce ze svého potenciálu dle sektorových časů promrhal Grosjean, jenž mohl být téměř o půl sekundy rychlejší a startovat ze šestého místa. V prvním sektoru skončil Francouz hned za oběma Mercedesy.

V Q3 se nedokázala zlepšit trojice pilotů: Räikkönen, Grosjean a Ricciardo, který byl v Q2 dokonce o více než 7 desetin sekundy rychlejší.

Nejrychlejší sektory, jejich součty (červeně) a skutečně zajeté časy (modře)

Nejrychlejší sektory, jejich součty (červeně) a skutečně zajeté časy (modře) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na rovinkách opět vládly Mercedesy, které obsadily prvních 7 míst. Nejrychleji jel Massa s Williamsem, jenž ve druhém sektoru dosáhl na 334,4 km/h (a na konci druhého sektoru dokonce na 334,6 km/h). Räikkönen s Ferrari na něj ztrácel 7,7 km/h, Verstappen s Renaultem 11,1 km/h a Alonso s Hondou za zády dokonce už 15,7 km/h.

Z třetího sektoru je patrné, jak jsou Mercedesy silné v pomalých zatáčkách a v trakci: Rosberg ve výjezdu z poslední zatáčky byl o 3,7 km/h rychlejší. Naopak Ferrari zde poráží všechny zákazníky Stříbrných šípů.

Honda v celkovém výkonu ztrácí stále hodně, včera si však vyzkoušeli novou specifikaci motoru s upravenou spalovací komorou a výfuky a byli s ním velmi spokojení. Podle Boulliera dokonce předčil jejich očekávání. Alonso s ním bude závodit v USA, Button zřejmě až v Mexiku.

Maximální rychlosti (v km/h)

Maximální rychlosti (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Dráha v Soči je hladká a poskytuje nízkou přilnavost. Veškerou gumu na ní včera navíc smyl déšť. Před kvalifikací se toho kvůli různým problémům moc nenajezdilo (v prvním tréninku ropná skvrna, ve druhém déšť, ve třetím těžká havárie Sainze), Nasr a Vettel si dokonce ani jednou nevyzkoušeli super-měkkou směs.

Teploty byly po celý den nízké, zahřívání pneumatik proto bylo na kluzkém povrchu výzvou. Q1 prošly pouze Mercedesy bez využití super-měkkých pneumatik, přesto dosáhly prvního a třetího nejrychlejšího času, i když byly měkké pneumatiky o 1,1 sekundy pomalejší. Stříbrné šípy katastrofu ze Singapuru nezopakovaly, byly nejrychlejší i na super-měkkých směsích.

Optimální by měla být vzhledem k nízkým úrovním opotřebení a degradace pneumatik jednozastávková strategie: start na super-měkké s přezutím na měkkou směs mezi koly 18 - 22. Týmy ale zváží i dvě zastávky, pokud bude tepleji.

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Rosberg kraloval všude, Massa na rovinkách přes 334 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po kvalifikaci v Soči

FOTO: Sobotní kvalifikace v Soči a Rosbergova radost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud